320T -94
320T -94
Nyt on ensimmäinen Mersu mun pihassa (edelliset Bemareita).
Auto on uitettu saksasta ja mittarissa 152000.
150tkm huolto on tekemättä, joten kysymys kuuluu että mitä siihen huoltoon kuuluu.
Kannattasko tomaatin öljyt vaihtaa(5-vaiht.). Ja mitä öljyä sinne laitetaan ja paljonko sitä mahtuu?
Ilmeisesti turbiinissa ei ole lukkoa? Vai eikö se vaan toimi? Satasen vauhdissa kierroksia on 2500.
Auto on uitettu saksasta ja mittarissa 152000.
150tkm huolto on tekemättä, joten kysymys kuuluu että mitä siihen huoltoon kuuluu.
Kannattasko tomaatin öljyt vaihtaa(5-vaiht.). Ja mitä öljyä sinne laitetaan ja paljonko sitä mahtuu?
Ilmeisesti turbiinissa ei ole lukkoa? Vai eikö se vaan toimi? Satasen vauhdissa kierroksia on 2500.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onko auto sininen ja ollut nettiautossa myynnissä?Itse faijan 320 coupea ajaneena toteaisin kyseessä olevan ihan kliffan pelin.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
On ollut nettiautossa myynnissä.
Tuossahan on se automaattinen perän korkeuden säätö, mutta pystyykö sen asemaa säätämään?
On muuten yllättävän iso ero suorituskyvyssä edelliseen autoon, vaikka tehossa ei kovin isoa eroa ole.
Molemmat painaa suunnilleen saman verran.
BMW 525iA 192hv---MB 220hv. Selitys löytynee isosta vääntöerosta 245nm---310nm, ja tiheämmistä välityksistä.
Tuossahan on se automaattinen perän korkeuden säätö, mutta pystyykö sen asemaa säätämään?
On muuten yllättävän iso ero suorituskyvyssä edelliseen autoon, vaikka tehossa ei kovin isoa eroa ole.
Molemmat painaa suunnilleen saman verran.
BMW 525iA 192hv---MB 220hv. Selitys löytynee isosta vääntöerosta 245nm---310nm, ja tiheämmistä välityksistä.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
<haulla löytyy. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... %E4%E4t%F6rei7pir8 kirjoitti:.
Tuossahan on se automaattinen perän korkeuden säätö, mutta pystyykö sen asemaa säätämään?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Kaivataan edelleenkin tietoa tosta 5-vaiht. automaatista.(haulla ei löytynyt)
-onko siinä turbiinin lukkoa?
-mitä öljyä sinne tungetaan?
Lueskelin juttuja uudemmista sähköohjatuista joissa ei ole tikkuakaan(tuossa se kuitenkin on), joihin tuli jotkut erikoisöljyt.
-onko siinä turbiinin lukkoa?
-mitä öljyä sinne tungetaan?
Lueskelin juttuja uudemmista sähköohjatuista joissa ei ole tikkuakaan(tuossa se kuitenkin on), joihin tuli jotkut erikoisöljyt.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaan osittain itse itselleni. Eli loodan tyyppi 0n 722.503. Näyttäis olevan kick-down vaijeri joten mekaaninen ohjaus. Eli ei taida lukkoa olla.
Eli käykö silloin Mobilin ATF210? Vai oisko synteettinen SHC?
Ei Bemarin 5-vaihteisen sähkötomaatin jälkeen vaihdot tunnukkaan niin hienoilta tässä pelissä.
Eli käykö silloin Mobilin ATF210? Vai oisko synteettinen SHC?
Ei Bemarin 5-vaihteisen sähkötomaatin jälkeen vaihdot tunnukkaan niin hienoilta tässä pelissä.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Kannattanee kysyä suoraan Jarkko S.:ltä, hänelle tuo I polven 5-vaihteinen oli muistaakseni jollain tavalla tuttu...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tähän mennessä olen vaihtanut autoon automaatin öljyt(ATF220) + suodattimen, ASD-peräöljyt, jarrunesteet, sytytystulpat, moottoriöljyt + suod. ja ilmansuodattimen.
Lisäksi tein uuden puolien, suuttimien ym. antureiden johtosarjan silikoonijohdosta. Johtoa meni siihen moottorin päälle 40m!!
Eikä siinä edes ole kaikki moottorin johdot.
Lisäksi tuli se tyhjäkäyntisäädin vika jonka korjasin(oma topic).
Raitisilmasuodattimet nakkasin roskiin. Olivat aivan tukossa ja märät.
En laittanut uusia tilalle.
Suunnitelmissa on vielä lambda-anturin vaihto ja kannentiivisteen vaihto joskus kesällä.
Niin ja alkavat ruostevauriot (takaluukku, oikea suojan kaari ja toisen takasivuikkunan alareuna sisäpuolelta ) laitatan kesän kuluessa.
Sitten kysymys automaatti-ilmastoinnista: lähteekö ilmastointi muissa asennoissa päälle kuin siitä ec-napista?
Kun ei ole sitä käyttöohjekirjaa.
Semmoinen juttu tuli kun vaihdoin uudet kesärenkaat, kokoa edessä 205/55 r16 ja takana 225/55 r16, niin luistoneston kolmiovalo syttyy välillä palamaan!
Eli järjestelmä luulee että takapyörät meinaavat lukkiutua koska ne ovat isompikehäiset ja pyörivät hitaammin.
Ajattelin että se olisi tyylikkäämmän näköinen jos laittas pikkuisen isommat renkaat taakse, enkä arvannut että järjestelmä olisi noinkin herkkä.
Täytyy käydä vaihtaan eteenkin 225/55 kokoiset. Mielestäni sopivat pyörimään vaikka ovat isompikehäiset kuin alkuperäinen koko.
Lisäksi tein uuden puolien, suuttimien ym. antureiden johtosarjan silikoonijohdosta. Johtoa meni siihen moottorin päälle 40m!!
Eikä siinä edes ole kaikki moottorin johdot.
Lisäksi tuli se tyhjäkäyntisäädin vika jonka korjasin(oma topic).
Raitisilmasuodattimet nakkasin roskiin. Olivat aivan tukossa ja märät.
En laittanut uusia tilalle.
Suunnitelmissa on vielä lambda-anturin vaihto ja kannentiivisteen vaihto joskus kesällä.
Niin ja alkavat ruostevauriot (takaluukku, oikea suojan kaari ja toisen takasivuikkunan alareuna sisäpuolelta ) laitatan kesän kuluessa.
Sitten kysymys automaatti-ilmastoinnista: lähteekö ilmastointi muissa asennoissa päälle kuin siitä ec-napista?
Kun ei ole sitä käyttöohjekirjaa.
Semmoinen juttu tuli kun vaihdoin uudet kesärenkaat, kokoa edessä 205/55 r16 ja takana 225/55 r16, niin luistoneston kolmiovalo syttyy välillä palamaan!
Eli järjestelmä luulee että takapyörät meinaavat lukkiutua koska ne ovat isompikehäiset ja pyörivät hitaammin.
Ajattelin että se olisi tyylikkäämmän näköinen jos laittas pikkuisen isommat renkaat taakse, enkä arvannut että järjestelmä olisi noinkin herkkä.
Täytyy käydä vaihtaan eteenkin 225/55 kokoiset. Mielestäni sopivat pyörimään vaikka ovat isompikehäiset kuin alkuperäinen koko.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Kiitos tiedosta! Mulla on ollut se sitten koko talven päällä!PV72 kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnissa ilmastointi on POIS päältä kun ec-nappula on painettuna pohjaan (economy?), muuten aina päällä.
Eihän se tietenkään pitkiä aikoja ole kytkeytyneenä kylmällä ilmalla, mutta kuitenkin.
Saattaa bensankulutuskin jonkin verran pudota kun sen sammuttaa.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
renkaista..
Mulla ittellä on kans talvikumeina kaikissa pyörissä 225/55 kumit, muuten ok, mutta välillä kun "ajoi täydessä lastissa" kuoppaan niin kumit nappaa lokareihin(pikku rikkoutumia)..myös jää ja lumi tuottivat siellä pikkusen ongemia..ajettavuus oli yllättävänkin hyvä niillä kumeilla..mut mun kosla on kai jousiltaan vähän madallettu, et en tiiä onko samat jutut originaaleissa..Täytyy käydä vaihtaan eteenkin 225/55 kokoiset. Mielestäni sopivat pyörimään vaikka ovat isompikehäiset kuin alkuperäinen koko.
MB 300 CE 24V (manuaali)-92
Ei ole väliä, vaikka ilmastointi olisi päällä, eli EC nappi ei olisi painettuna. Ilmastointi ei lähde päälle, jos ulkoilman lämpötila on muistaakseni alle +5 C, eli mullakin on aina ollut automaattisissa ilmastoinneissa automatiikka päällä.rei7pir8 kirjoitti:Kiitos tiedosta! Mulla on ollut se sitten koko talven päällä!PV72 kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnissa ilmastointi on POIS päältä kun ec-nappula on painettuna pohjaan (economy?), muuten aina päällä.
Eihän se tietenkään pitkiä aikoja ole kytkeytyneenä kylmällä ilmalla, mutta kuitenkin.
Saattaa bensankulutuskin jonkin verran pudota kun sen sammuttaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mitenkähän on noissa vanhemmissa automaatti-ilmastoinneissa? Tuntus että ei ole tuota +5celsiuksen rajaa. Itellä kyllä oli uudemmassa Lagunassa rajana tuo +5 celsiusta.Antti V kirjoitti:Ei ole väliä, vaikka ilmastointi olisi päällä, eli EC nappi ei olisi painettuna. Ilmastointi ei lähde päälle, jos ulkoilman lämpötila on muistaakseni alle +5 C, eli mullakin on aina ollut automaattisissa ilmastoinneissa automatiikka päällä.rei7pir8 kirjoitti:Kiitos tiedosta! Mulla on ollut se sitten koko talven päällä!PV72 kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnissa ilmastointi on POIS päältä kun ec-nappula on painettuna pohjaan (economy?), muuten aina päällä.
Eihän se tietenkään pitkiä aikoja ole kytkeytyneenä kylmällä ilmalla, mutta kuitenkin.
Saattaa bensankulutuskin jonkin verran pudota kun sen sammuttaa.
MB 300 TDT -87 A
Nyt on edessäkin 225/55 r16. Sopii kyllä pyörimään sportline alustallakin.
Tuli vaan selvästi uraherkempi kuin 205/55 r16:lla!
Olisi pitänyt laittaa joka nurkkaan vaan 205/55 r16!
Tuli vaan selvästi uraherkempi kuin 205/55 r16:lla!
Olisi pitänyt laittaa joka nurkkaan vaan 205/55 r16!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Mersussa on KD napin takana kaasupolkimen alla ja tuolla vaijerilla säädetään vaihtokohtia osakaasulla ajettaessarei7pir8 kirjoitti:Vastaan osittain itse itselleni. Eli loodan tyyppi 0n 722.503. Näyttäis olevan kick-down vaijeri joten mekaaninen ohjaus.
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Semmoinen vika on edelleen tallessa että kun moottorin ajaa oikein kuumaksi niin ravistaa tyhjäkäynnillä.
Ja tuntuu että ei vedä niin hyvin pienemmillä kierroksilla kuin puolikylmällä koneella.
Sytytystulpat olen vaihtanut ja mitannut tulpanjohdot.
Lambda-anturin vaihdoin koska vanha oli jo todella hidastoiminen(jännite vaihteli hiitaaasti), mutta se ei vaikuttanut ravistukseen.
Jos tilais yhden sytkäpuolan ja kokeilis olisiko vika jossain puolassa!?
Ilmamassamittari näytti tyhjäkäynnillä kuumana n. 0,85v ja täyskaasulla kierrokset +5500 4,5v.
Ja tuntuu että ei vedä niin hyvin pienemmillä kierroksilla kuin puolikylmällä koneella.
Sytytystulpat olen vaihtanut ja mitannut tulpanjohdot.
Lambda-anturin vaihdoin koska vanha oli jo todella hidastoiminen(jännite vaihteli hiitaaasti), mutta se ei vaikuttanut ravistukseen.
Jos tilais yhden sytkäpuolan ja kokeilis olisiko vika jossain puolassa!?
Ilmamassamittari näytti tyhjäkäynnillä kuumana n. 0,85v ja täyskaasulla kierrokset +5500 4,5v.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Ostin yhden puolan ja kokeilin sillä kaikki puolat läpi mutta ei ollut niissä vikaa!
Yleismittarin kanssa on mitattu kaikki mahdolliset komponentit (lämpöanturit, asentoanturit, johdot yms.), eikä mitään vikaa ole löytynyt.
En tosin tiedä aivan tarkkoja arvoja mutta yleiset suuruusluokat on tiedossa.
Moottori alkaa ravistamaan (täryyttämään) lämmettyään kunnolla, alle 1500 kierroksen ja etenkin joutokäynnillä.
Mittasin 0-100 kiihtyvyyden käsiajanotolla useamman kerran niin kyllä se tehtaan arvoihin(8,6s) pääsee joten tehot kuitenkin olisivat tallella.
Onko kenelläkään ollut nokka-akselin ajoitussäädössä ongelmia? Siis mekaanisella puolella. Omassa näyttää ainakin sähköpuoli olevan kunnossa.
Tyhjäkäynnillä ei tule virtaa, keskikierroksilla 8-10v ja +5000r ei virtaa.
Eli jos ajoitus olisi pienillä kierroksilla väärässä asennossa ja se aiheuttaisi ravistuksen!?
Tai muita ehdotuksia vikalähteeksi!
Yleismittarin kanssa on mitattu kaikki mahdolliset komponentit (lämpöanturit, asentoanturit, johdot yms.), eikä mitään vikaa ole löytynyt.
En tosin tiedä aivan tarkkoja arvoja mutta yleiset suuruusluokat on tiedossa.
Moottori alkaa ravistamaan (täryyttämään) lämmettyään kunnolla, alle 1500 kierroksen ja etenkin joutokäynnillä.
Mittasin 0-100 kiihtyvyyden käsiajanotolla useamman kerran niin kyllä se tehtaan arvoihin(8,6s) pääsee joten tehot kuitenkin olisivat tallella.
Onko kenelläkään ollut nokka-akselin ajoitussäädössä ongelmia? Siis mekaanisella puolella. Omassa näyttää ainakin sähköpuoli olevan kunnossa.
Tyhjäkäynnillä ei tule virtaa, keskikierroksilla 8-10v ja +5000r ei virtaa.
Eli jos ajoitus olisi pienillä kierroksilla väärässä asennossa ja se aiheuttaisi ravistuksen!?
Tai muita ehdotuksia vikalähteeksi!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
En kyllä usko että nokka-akselin säätömokkulan asento voisi aiheuttaa ravistamista, kun ei sillä pitäisi moottorin käyntitasapainon kanssa olla tekemistä.
Osta vielä uudet tulpat, säädä kärkiväli kohdilleen ja vaihda tulpanjohdot... sähköpuolen jutulta tuo nyt kovasti kuulostaa. Yksi konsti kanssa voisi olla sellainen, että käytät moottoria pimeässä tallissa ja katselet, jos vaikka jossain johdoissa tai muissa sähkökomponenteissa kipinöisi.
Osta vielä uudet tulpat, säädä kärkiväli kohdilleen ja vaihda tulpanjohdot... sähköpuolen jutulta tuo nyt kovasti kuulostaa. Yksi konsti kanssa voisi olla sellainen, että käytät moottoria pimeässä tallissa ja katselet, jos vaikka jossain johdoissa tai muissa sähkökomponenteissa kipinöisi.
Se on näköjään tässä topicissa jäänyt mainitsematta että johtosarjan tein kokonaan uuden silikoonijohdoista! Joten se asia on ok!
Tulpanjohdot ovat päällepäin ehjät ja vastus n. 2kohm kaikissa.
Mittasin sytytyksen pääteasteet dioditestillä: kahdessa oli kynnysjännite 0,418v ja yhdessä 0,408v.
Osaisko joku guru sanoa onko tuolla 0,01v erolla mitään merkitystä?
Tulpanjohdot ovat päällepäin ehjät ja vastus n. 2kohm kaikissa.
Mittasin sytytyksen pääteasteet dioditestillä: kahdessa oli kynnysjännite 0,418v ja yhdessä 0,408v.
Osaisko joku guru sanoa onko tuolla 0,01v erolla mitään merkitystä?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä tuosta johtosarjasta . Tarkoitatko moottorinohjauksen johtosarjaa joka kuulemma maksaa lähelle 1000€(sanoi Mersuvänttinen täällä Tampereella) ja on tämän mallin tyyppivika . Miten teit johtosarjan itse kaikkine liittimineen ym . Omaan E 320 T:hen tehtiin juuri kansiremppa rapiat 1000€, seuraavaksi varmaan alkaa oireilla tuo johtosarja, vielä ei ole siitä merkkiä...
Täällä foorumissahan on jossain linkki foorumilaisen sivustoon missä selvitetään perusteellisesti tuo johtosarjan, siis moottorinohjausyksiköltä puolille, suuttimille yms. menevän uusiminen oikein kuvien kera. Uutta johtoa vaan vanhojen tilalle. Liittimet voi käyttää uudelleen.
Hommaan paloi minulta aikaa 8 tuntia.
Hommaan paloi minulta aikaa 8 tuntia.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Alan kallistua tärinänaiheuttajan etsinnässä moottorin kumityynyjen puoleen! Kun vaihteen laittaa D:lle niin tärinä on kaikista pahin. N-asennossa vähän lievempi ja P-asennossa, eli kun moottori vääntyy toiseen suuntaan niin jurina lakkaa.
Se on ihan varma ettei moottori ota mistään koriin kiinni koska sen katsoin ihan ensinnä kun aloin vikaa etsiä!
Onko jollain mennyt näistä moottorin kumityynyjä?
Se on ihan varma ettei moottori ota mistään koriin kiinni koska sen katsoin ihan ensinnä kun aloin vikaa etsiä!
Onko jollain mennyt näistä moottorin kumityynyjä?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Jurinan aiheuttajaksi paljastui pakosarjan puolella oleva moottorin kumityyny!
En ole vielä uutta vaihtanut mutta se on selvästi lässähtänyt toisenpuoleiseen verrattuna ja se pääsee pohjaamaan.
Huomasin uusien kesärenkaiden kuluneen ulkolaidalta 2 tkm ajon jälkeen joten mittasin aurauksen. Viisari näytti 14mm aurausta!
Ei ihme että söi renkaita.
Aurauksen säädön jälkeen uraherkkyyskin väheni ja ohjaus hieman keveni keskialueella.
Kulutus putosi lambda-anturin vaihdon jälkeen 2-3L.
Matka-ajossa raskas kuorma päällä, iso suksiboksi katolla ilmastointi isolla (hellepäivä)kulutus 9,8L/100 km.
Suorituskykyä mittailin käsiajanotolla useamman kerran mittarivirhe huomioiden.
Tulokset 0-100 km/h= 8,4s
D:llä 60-120= 7,8s
En ole vielä uutta vaihtanut mutta se on selvästi lässähtänyt toisenpuoleiseen verrattuna ja se pääsee pohjaamaan.
Huomasin uusien kesärenkaiden kuluneen ulkolaidalta 2 tkm ajon jälkeen joten mittasin aurauksen. Viisari näytti 14mm aurausta!
Ei ihme että söi renkaita.
Aurauksen säädön jälkeen uraherkkyyskin väheni ja ohjaus hieman keveni keskialueella.
Kulutus putosi lambda-anturin vaihdon jälkeen 2-3L.
Matka-ajossa raskas kuorma päällä, iso suksiboksi katolla ilmastointi isolla (hellepäivä)kulutus 9,8L/100 km.
Suorituskykyä mittailin käsiajanotolla useamman kerran mittarivirhe huomioiden.
Tulokset 0-100 km/h= 8,4s
D:llä 60-120= 7,8s
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86