Säädättäminen
Säädättäminen
Auto on vuoden 93 124-koppanen 320 24v farkku ja ajattelin käydä säädättämässä sen Western Automobilesissa, oletteko itse käyttäneet kyseistä yritystä ja minkälaisin tuloksin/kokemuksin?
http://www.westernautomobiles.fi/index.htm
http://www.westernautomobiles.fi/index.htm
Kokemusta ei ole, mutta jos / kun käytät autoasi, kerro ihmeessä täällä kokemuksesi!!
Kuinkahan paljon tuosta M104 koneesta voi asioita säätää....en minä vaan tiedä... ...varmaankin jotain, jos tietää mitä tekee.
Onko jotain tiettyä oiretta, minkä takia autosi viet tälle pajalle?
Kuinkahan paljon tuosta M104 koneesta voi asioita säätää....en minä vaan tiedä... ...varmaankin jotain, jos tietää mitä tekee.
Onko jotain tiettyä oiretta, minkä takia autosi viet tälle pajalle?
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Mikä lie
Vie mieluummin Rollelle huoltoon. niin saat auton kerralla kohdalleen ja rahat on käytetty järkevästi.
S320L -97
Re: Mikä lie
Jaahas...kovin varman kuuloista puhetta...markku kirjoitti:Vie mieluummin Rollelle huoltoon. niin saat auton kerralla kohdalleen ja rahat on käytetty järkevästi.
Millä perustelet väitteesi, että tulee "kerralla kuntoon"? Kuinka monta autoa on tullut säädätettyä Western Automobilessa?? En minä muuten, mutta eipä pitäisi tyrmätä heti suoralta kädeltä firmoja, joista ei tiedä mitään....ei sen puoleen, en tiedä minäkään, mutta olis mielenkiintoista lukea kokemuksia!
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Re: Mikä lie
Firma perustettu 27.12.2004E280Lang kirjoitti:Kuinka monta autoa on tullut säädätettyä Western Automobilessa??
Osoite on Pietarinkatu 11 C 81 = kerrostalohuoneisto
Verstas Kauklahdessa salaisessa paikassa jossa säätöjä ei tehdä
Ei vakuuta
S320L -97
Re: Mikä lie
Niinpä. Rollesta ainakin tiedetään, että siellä homma käy ja lana levittää.E280Lang kirjoitti:Jaahas...kovin varman kuuloista puhetta...markku kirjoitti:Vie mieluummin Rollelle huoltoon. niin saat auton kerralla kohdalleen ja rahat on käytetty järkevästi.
Millä perustelet väitteesi, että tulee "kerralla kuntoon"? Kuinka monta autoa on tullut säädätettyä Western Automobilessa?? En minä muuten, mutta eipä pitäisi tyrmätä heti suoralta kädeltä firmoja, joista ei tiedä mitään.
Eli ainakaan et sinne auton viedessäsi heitä rahoja kaivoon. Kuluttajan asialla tässä taitaa siis väki olla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitä Rolle muuten noin suurinpiirtein hommasta veloittaa?
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
Käärmeöljyä
Vähän tuossa säätöhommassa haiskahtaa käärmeöljy.
Jos firman diagnoosikoeajot suoritetaan "helpommassa, asiakaskohtaisesti sovittavassa paikassa" eikä vakituisella pajalla niin kehottaisin varovaisuuteen.
Jos firman diagnoosikoeajot suoritetaan "helpommassa, asiakaskohtaisesti sovittavassa paikassa" eikä vakituisella pajalla niin kehottaisin varovaisuuteen.
S320L -97
Tuleehan siinä samalla vaihdettua öljyt, suodattimet,tulpat yms. jos on tarvetta ja mistäs minä sen tiedän onko auto täysin säädöissään niin tuleepahan sekin varmistettua.
Lisäksi jos tällä säätämisellä on pientäkään vaikutusta polttoaineenkulutukseen ja suorituskykyyn on toimenpide omasta mielestäni kannattava teettää.
Lisäksi jos tällä säätämisellä on pientäkään vaikutusta polttoaineenkulutukseen ja suorituskykyyn on toimenpide omasta mielestäni kannattava teettää.
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
Kauklahti
Heitähän YVtä käyttäjälle Antti V. On alan miehiä ja hänellä on talli Kökkelissä ja voisi käydä vilkaisemassa ko. pajaa. Minäkin voin joutessani kävellä katsomassa paikkaa, tosin täytyy varoa tiheästi kulkevia busseja ja myös sitä ettei jää paikallisjunan alle.westernautomobiles kirjoitti:Tällä hetkellä korjaamomme sijaitsee vielä väliaikaistiloissa Espoon Kauklahdessa. Koska sinne on vaikea löytää ja vielä vaikeampi päästä julkisilla liikennevälineillä pois, on tapanamme suorittaa diagnoosikoeajot helpommassa, asiakaskohtaisesti sovittavassa paikassa..
S320L -97
Tarkoitatko, Benzo, nyt vanhempia Jetroniceja vai ylipäätään kaikkia MB:n ruiskuja? Jos tietokoneohjattuja ruiskuja on syytä säätää, niin mitä moinen lysti maksaa ja miten koko säätötoimenpide ylipäätään tehdään? Mutua on, mutta kuvittelisin että uudemmissa moottorinohjauksissa tuo osien kuluminen on otettu huomioon esim siten, että ruiskun ohjausarvot eivät ole kiinteät, vaan mukautuvat sen mukaan millaista tietoa koneessa ja pakoputkessa olevilta antureilta tulee.
m4rcuz kirjoitti:Tarkoitatko, Benzo, nyt vanhempia Jetroniceja vai ylipäätään kaikkia MB:n ruiskuja? Jos tietokoneohjattuja ruiskuja on syytä säätää, niin mitä moinen lysti maksaa ja miten koko säätötoimenpide ylipäätään tehdään? Mutua on, mutta kuvittelisin että uudemmissa moottorinohjauksissa tuo osien kuluminen on otettu huomioon esim siten, että ruiskun ohjausarvot eivät ole kiinteät, vaan mukautuvat sen mukaan millaista tietoa koneessa ja pakoputkessa olevilta antureilta tulee.
Noin itsekkin oletin esim, Motronic:in kanssa olevan mutta kävin säädättämässä Bosch huollossa w201 kösestä ruiskua, ja isäntä kehoitti että kannattaisi säädättää tuosta meidän w202 kosestakin, kun on satatonnia mennyt rikki, sen satatonnia kaveri sanoi hyväksi rajapyykiksi, mitään oireita eikä vikoja ole ollut, auto toimii kuin kello, enkä vielä ole käyttänyt säädössä, mutta uskottava se on kun ammattimies puhui asiasta
Benzo kirjoitti:m4rcuz kirjoitti:Tarkoitatko, Benzo, nyt vanhempia Jetroniceja vai ylipäätään kaikkia MB:n ruiskuja? Jos tietokoneohjattuja ruiskuja on syytä säätää, niin mitä moinen lysti maksaa ja miten koko säätötoimenpide ylipäätään tehdään? Mutua on, mutta kuvittelisin että uudemmissa moottorinohjauksissa tuo osien kuluminen on otettu huomioon esim siten, että ruiskun ohjausarvot eivät ole kiinteät, vaan mukautuvat sen mukaan millaista tietoa koneessa ja pakoputkessa olevilta antureilta tulee.
Noin itsekkin oletin esim, Motronic:in kanssa olevan mutta kävin säädättämässä Bosch huollossa w201 kösestä ruiskua, ja isäntä kehoitti että kannattaisi säädättää tuosta meidän w202 kosestakin, kun on satatonnia mennyt rikki, sen satatonnia kaveri sanoi hyväksi rajapyykiksi, mitään oireita eikä vikoja ole ollut, auto toimii kuin kello, enkä vielä ole käyttänyt säädössä, mutta uskottava se on kun ammattimies puhui asiasta
Mitä muuta ne sääti kuin seoksen kohilleen? Voikos muutakin säädellä KE-jetissä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Eipä siinä juuri muuta voi säätää "kuin" seokset, mutta jos ne on pielessä niin vaikuttaa yllättävän moneen juttuun vaikkei heti uskoisikaan. Tarkastihan se samalla että kaikki tieto kulkee eculta niin kuin pitää, ja tietyt komponentit moottorissa / ruiskussa avautuu ja sulkeutuu oikein, oikeaan aikaan ja oikeilla lämpötiloilla, sekä tarkasti sytytyksen ja latauksen.
Minäkin odotan mielenkiinnolla kommentteja ko. firmasta. Tähän astiset jutut ei oikeen vakuuta...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Olen keskustellut ko. putiikin omistajan kanssa heidän yrityksensä toimintatavasta. Toimitusjohtaja soitti minulle kertoakseen kolmesta eri tapauksesta heidän oman näkökantansa, joista minä olin kuullut asiakkaitten vähän negatiivisen puolen. En rupea niitä nyt tässä perkaamaan enää, vaan kerron pikaisesti yrityksen toimintatavasta.
Toimitusjohtaja kertoi, että he ovat ulkoistaneet perussäätöjen tekemisen Alppilan autohuoltoon. Alppilan autohuolto tekee autoihin perussäädöt, jotka tarkoittavat polttoaineen seosta, sytytysennakkoja ynnä muita vastaavia säätöjä.
Ko. yrityksellä ei omistajan oman kertoman mukaan ole itsellään minkäänlaisia säätölaitteita, vaan säädöt tehdään "perstuntuman ja kokemuksen mukaan".
Heidän spesiaalityötänsä on mm. automaattivaihteiston säätäminen moottorin kanssa "optimaalliseksi". Varmaankin vaihteistospesialistimme JarkkoS voisi kertoa, että mitä tuo ko. säätö loppujen lopuksi tarkoittaa.
Toimitusjohtaja kertoi, että he ovat ulkoistaneet perussäätöjen tekemisen Alppilan autohuoltoon. Alppilan autohuolto tekee autoihin perussäädöt, jotka tarkoittavat polttoaineen seosta, sytytysennakkoja ynnä muita vastaavia säätöjä.
Ko. yrityksellä ei omistajan oman kertoman mukaan ole itsellään minkäänlaisia säätölaitteita, vaan säädöt tehdään "perstuntuman ja kokemuksen mukaan".
Heidän spesiaalityötänsä on mm. automaattivaihteiston säätäminen moottorin kanssa "optimaalliseksi". Varmaankin vaihteistospesialistimme JarkkoS voisi kertoa, että mitä tuo ko. säätö loppujen lopuksi tarkoittaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vaihteiston säädöissä kannattaa kääntyä Jarkko S:n puoleen. On perstuntumaa ja kokemusta rittävästi
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ihan jos tätä lukisi kuin piru raamattua, niin voisi kuvitella jotta ottavat autosi, ajavat Alppilaan, palaavat sieltä ja ruuvaavat hetken omiaan ja tästä ajelu + "viimeistely"-hommasta napataan tietty joku määrä rahaa.Mesedesi kirjoitti: Toimitusjohtaja kertoi, että he ovat ulkoistaneet perussäätöjen tekemisen Alppilan autohuoltoon. Alppilan autohuolto tekee autoihin perussäädöt, jotka tarkoittavat polttoaineen seosta, sytytysennakkoja ynnä muita vastaavia säätöjä.
***
Ko. yrityksellä ei omistajan oman kertoman mukaan ole itsellään minkäänlaisia säätölaitteita, vaan säädöt tehdään "perstuntuman ja kokemuksen mukaan".
Heidän spesiaalityötänsä on mm. automaattivaihteiston säätäminen moottorin kanssa "optimaalliseksi". .
Hmm.
Mielenkiintoista kyllä, sivustolla luvataan, että kaikenikäisiä mersuja voidaan säätää, myös klassikoita. Lieneeköhän tarkoittaa näitä 60-luvun mäntäpumppuruiskuja kanssa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joko Pekifi:llä on kommentoitavaa säätöhommeleista?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
No näin minäkin sen kuvittelisin....Aku P kirjoitti: Ihan jos tätä lukisi kuin piru raamattua, niin voisi kuvitella jotta ottavat autosi, ajavat Alppilaan, palaavat sieltä ja ruuvaavat hetken omiaan ja tästä ajelu + "viimeistely"-hommasta napataan tietty joku määrä rahaa.
Hmm.
Ja jos ottaisin kantaa sellaisen toiminnan järkevyyteen, kertoisin vain oman järkeni ymmärtämättömyyden määrän.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Onko tuossa firmassa kukaan käyttänyt autoaan?Entä tuolla kauklahden "salaisessa hallissa"?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Kun ei menny katsastuksesta läpi, Rolle sanoi mulle, että ajappa katti kuumaks ja tule takaisin. No ei tullu hyviä arvoja vieläkään ja sain kehotuksen vaihtaa lambdan,tulpat ja ilmansuodattimen. Tänään Rolle sääsi ruutan ja arvot kohdalleen. Hinta oli mielestäni varsin kohtuullinen. Joten tuskin viitsin ajaa johonkin Kökkeliin josta autoni kuskataan paikkaan b säädettäväksi ja tuodaan paikkaan a laskun kirjoitusta ja luovutusta varten.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen