Pari kysymystä (w124)
Pari kysymystä (w124)
Elikkä mitkä olis hyvät iskarit taakse autoa on madallettu -45mm ja jotkut jäykät iskarit olis hakusessa!
Auto on w124 230 aut. vm. 86
Ja toinen homma on että mistä johtuu tuo kun hellään kaasua ja painan niin kuuluu kolahdus? onko jotkut puslat mennyt?
Ja kun auto on parkissa ja pitää jalkaa jarrulla ja laittaa R:än päälle niin ryskäyttää jonkun verran että saako sen pois jotenkin laatikkoa säätämällä?
Onko tietoa onko porissa joku ketä osaisi laatikkoa säätää?
Auto on w124 230 aut. vm. 86
Ja toinen homma on että mistä johtuu tuo kun hellään kaasua ja painan niin kuuluu kolahdus? onko jotkut puslat mennyt?
Ja kun auto on parkissa ja pitää jalkaa jarrulla ja laittaa R:än päälle niin ryskäyttää jonkun verran että saako sen pois jotenkin laatikkoa säätämällä?
Onko tietoa onko porissa joku ketä osaisi laatikkoa säätää?
W 124 230 - 86
Konin jäykkyyssäädettävät on tietty hyvät jos täytyy kivireki saada.
Bilsteinin Sprinttiä voi suositella. Monella Mersumiehellä hyviä kokemuksia.
Tuo kaasun pumppaamisessa ilmenevä kolina kuuluu todennäköisesti takakelkan etummaisista puslista.
...tai kun kerran pakille laittaessa ryskäyttelee niin väljää kardaanissa tai perässä, mutta voi ilmetä noin nuo huonot kelkan puslatkin.
Bilsteinin Sprinttiä voi suositella. Monella Mersumiehellä hyviä kokemuksia.
Tuo kaasun pumppaamisessa ilmenevä kolina kuuluu todennäköisesti takakelkan etummaisista puslista.
...tai kun kerran pakille laittaessa ryskäyttelee niin väljää kardaanissa tai perässä, mutta voi ilmetä noin nuo huonot kelkan puslatkin.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Bilsteinit on paljon halvemmatkin kuin Konit.
Kannattaa kysellä hintoja esim. TÄÄLTÄ
Noi puslat on juurikin ne pyöreät kumilimput minkä läpi menee pultti runkoon.
Kannattaa antaa ammattilaisen vaihtaa.
Kannattaa kysellä hintoja esim. TÄÄLTÄ
Noi puslat on juurikin ne pyöreät kumilimput minkä läpi menee pultti runkoon.
Kannattaa antaa ammattilaisen vaihtaa.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Noiden takakelkan etummaisten puslien kunto on suht helppo itsekin tsekata, joten kannattaa kuitenkin varmistaa, että ovatko ne syypäät. Eli pyörä ilmaan ja irti ja sitten tarkastelemaan puslaa. Itsellä ainakin oli selkeästi se kumin ja alumiinin (?) välinen liitos (vulkanointi?) pettänyt pusla "retkotti". Toinen selkeä oire niiden menemisestä on auton peräpään luikertelu. Tosin moni muukin pusla väljyyttään aiheuttaa samaa
Toinen "yleinen" vaihtoehto kolahtelulle on perän kannatinkumit, etenkin ne takimmaiset, ns. "häränsilmät". Niidenkin kunnon ainakin asiantuntija tarkistaa helposti. Minä en välttämättä huomaisi, ellei olisi sitten aivan loppu
Ja sitten tietysti nuo kardaanin kumit, kuin myös perä.
Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..
Toinen "yleinen" vaihtoehto kolahtelulle on perän kannatinkumit, etenkin ne takimmaiset, ns. "häränsilmät". Niidenkin kunnon ainakin asiantuntija tarkistaa helposti. Minä en välttämättä huomaisi, ellei olisi sitten aivan loppu
Ja sitten tietysti nuo kardaanin kumit, kuin myös perä.
Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
veppe kirjoitti:
Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..[/quote]
Ex bemarissani pirunmoista kolinaa aiheutti takaiskareiden väljät yläpään "tukilaakerit". Iskarinpää pääsi heiluun n.10mm.
Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..[/quote]
Ex bemarissani pirunmoista kolinaa aiheutti takaiskareiden väljät yläpään "tukilaakerit". Iskarinpää pääsi heiluun n.10mm.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"