Pari kysymystä (w124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Pari kysymystä (w124)

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Elikkä mitkä olis hyvät iskarit taakse autoa on madallettu -45mm ja jotkut jäykät iskarit olis hakusessa!

Auto on w124 230 aut. vm. 86

Ja toinen homma on että mistä johtuu tuo kun hellään kaasua ja painan niin kuuluu kolahdus? onko jotkut puslat mennyt?

Ja kun auto on parkissa ja pitää jalkaa jarrulla ja laittaa R:än päälle niin ryskäyttää jonkun verran että saako sen pois jotenkin laatikkoa säätämällä?

Onko tietoa onko porissa joku ketä osaisi laatikkoa säätää?
:roll:
W 124 230 - 86
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Konin jäykkyyssäädettävät on tietty hyvät jos täytyy kivireki saada.
Bilsteinin Sprinttiä voi suositella. Monella Mersumiehellä hyviä kokemuksia.

Tuo kaasun pumppaamisessa ilmenevä kolina kuuluu todennäköisesti takakelkan etummaisista puslista.

...tai kun kerran pakille laittaessa ryskäyttelee niin väljää kardaanissa tai perässä, mutta voi ilmetä noin nuo huonot kelkan puslatkin.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Minkäs hintaset noi bilstein sprintit on ja mistä saatavilla?

Onko iso homma vaihtaa noita kelkan puslia? ovatko nuo puslat semmoseit pyöreät kiekot josta menee tuo pultti läpi johonkin pohjaan? :roll:
W 124 230 - 86
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Bilsteinit on paljon halvemmatkin kuin Konit.
Kannattaa kysellä hintoja esim. TÄÄLTÄ

Noi puslat on juurikin ne pyöreät kumilimput minkä läpi menee pultti runkoon.
Kannattaa antaa ammattilaisen vaihtaa. :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Noiden takakelkan etummaisten puslien kunto on suht helppo itsekin tsekata, joten kannattaa kuitenkin varmistaa, että ovatko ne syypäät. Eli pyörä ilmaan ja irti ja sitten tarkastelemaan puslaa. Itsellä ainakin oli selkeästi se kumin ja alumiinin (?) välinen liitos (vulkanointi?) pettänyt :arrow: pusla "retkotti". Toinen selkeä oire niiden menemisestä on auton peräpään luikertelu. Tosin moni muukin pusla väljyyttään aiheuttaa samaa :lol:

Toinen "yleinen" vaihtoehto kolahtelulle on perän kannatinkumit, etenkin ne takimmaiset, ns. "häränsilmät". Niidenkin kunnon ainakin asiantuntija tarkistaa helposti. Minä en välttämättä huomaisi, ellei olisi sitten aivan loppu :lol:

Ja sitten tietysti nuo kardaanin kumit, kuin myös perä.

Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Tilasin sitten bilsteinin sprintit, lyhennetyllä ulosjoustolla.

Kysyin parista paikasta noita niin

Toisen firman nimeä en muista mutta hesasta se oli niin pyysi takaiskareista 280€

Ja nyt sitten tilasin drw:ltä ja maksoi 218€

Aika iso hinta ero :roll:
W 124 230 - 86
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

veppe kirjoitti:
Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..[/quote]



Ex bemarissani pirunmoista kolinaa aiheutti takaiskareiden väljät yläpään "tukilaakerit". Iskarinpää pääsi heiluun n.10mm.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

automaattien kanssa porissa pelaa Pekka Nätkin (erittäin pätevä kymmeniä vuosia)
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

xr5t kirjoitti:automaattien kanssa porissa pelaa Pekka Nätkin (erittäin pätevä kymmeniä vuosia)

Kiitos paljon! tarvii ottaa yhteyttä!
W 124 230 - 86
Vastaa Viestiin