Aamulla toimi normaalisti, kun menin töihin. Iltapäivällä lähdin kotiin ja ajattelin pesaista tuulilasin. Ei tule vettä vaikka säiliössä sitä on. Ajattelin, että on jäänyt liian laihat nesteet säiliöön. Onneksi ei ole rapakeli, niin pääsin kotiin huoleti. Kotimatkalla ihmettelin, kun ei missään vaiheessa tule nestettä, vaikka säiliö oli varmasti ehtinyt lämmetä kierukoilla ja letkukin varmasti jo sulanut.
Kotona konepelti ylös ja kokeilemaan. Kyllähän sieltä nestesuihku tulee, nimittäin akun paikkeilta Putki poikki konepellin saranan juuressa:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... putki3.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... aputki.jpg
Tarkasti tiiraamalla ei näyttäisi piuhat vielä menneen poikki, mutta onko turha yrittääkään korjata tuota letkua? Vaiko uutta kehiin? Sen vertaa en ole vielä tutkinut, onko kyseessä "Pesulaitteen letku lämmitettävä säiliöstä" (60 eur) vaiko "Pesulaitteen letku lämmitettävä oikea" (28 eur). Toivottavasti halvempi versio
Lämmitettävä pissapojan letku pamahti poikki
Lämmitettävä pissapojan letku pamahti poikki
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
mulla on kansa liitetty letku....ei toimi lämmitys..onneksi tuo kossu on nii halapaa että sitä voi käyttää eikä jäävy. Jos sen saa irti sillai että päästäpäin saa siihen veettyä liimalla varustettua kutistesukkaa nii sillä luulis vuoton toppaavan
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Uusi letku vaan kehiin. Itselläni murtui myös samasta kohti S124:stä tässä syksyllä. Varaosaluetteloissa letku on se pidempi ja kalliimpi säiliöstä tuleva. On helppo vaihtaa itse. Kannattaa laittaa ostoilmoitus myös tänne foorumille, minulla tärppäsi heti, eikä maksanut paljoa. Nyt ruiskii metrisiä kuaria!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
laitoin uudet
Jooh... meni kanssa letku uusiksi. hieman eri lailla tosin.
Treelta ajelin aamulla Hki ja sit vasta Hki:ssa ruiskimaan. Oli huono suihku, niin kuin vanhalla. Sitten siinä ehtoopäivällä takasin Treelle ja lopetti mokoma ruikkimisen Keimolan portilla, kun aikani kiusasin.
Kotipihassa sitten tutkimaan ja toteamuksena oli tuo pitkän letkun (60 €) tukkooon palaminen. sellainen ruskea oli päältä katsottuna letku. Epäilen, että oli ajan kuluessa vaan nirhaantunut se vastuslanka.
Koko setti uusiksi Y-jakajan kanssa 134€ KL:stä. Kyllähän nyt pitää saada vettä lasille -35 asteessa
Oli muuten se keskipitkä letkukin jo menossa ie. ruskeaa palojälkeä näkyi.
-jarno
Treelta ajelin aamulla Hki ja sit vasta Hki:ssa ruiskimaan. Oli huono suihku, niin kuin vanhalla. Sitten siinä ehtoopäivällä takasin Treelle ja lopetti mokoma ruikkimisen Keimolan portilla, kun aikani kiusasin.
Kotipihassa sitten tutkimaan ja toteamuksena oli tuo pitkän letkun (60 €) tukkooon palaminen. sellainen ruskea oli päältä katsottuna letku. Epäilen, että oli ajan kuluessa vaan nirhaantunut se vastuslanka.
Koko setti uusiksi Y-jakajan kanssa 134€ KL:stä. Kyllähän nyt pitää saada vettä lasille -35 asteessa
Oli muuten se keskipitkä letkukin jo menossa ie. ruskeaa palojälkeä näkyi.
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB