Tehot häviksissä EDELLEEN..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Tehot häviksissä EDELLEEN..

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Eli tuohon 250dt tuli yläkerta uusiks.. Ja siinä toivossa että nytte sitten kulkisi ees kunnolla mutta ei. Välillä menee ja välillä ei. Eli kaasu menettää "herkkyyden" ja parhaiten huomaa juuri esim liikkeelle lähdössä ku joutuu antaa kaasua paljon enemmän kun normaalisti. Kunnolla toimiessa ei tarvii ku kytkimen pistää ylös ja matka alkaa. Ja kun kauemmin ajelin tossa yks päivä niin tuolta ilmanputsarista rupesi kuulumaan ihmeellistä tykytystä. Eikö kone saa ilmaa vai mikä tässä nyt oikeen mättää?
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Suodattimet vaihdettu milloin? Varsinkin polttoaineen suodatin?

Jos ne on kondiksessa, kannattaisi koittaa Forten Fuel System Cleaneria ajaa läpi purkki tai kaksi, voipi olla noi polttoainelinjat paskaiset.

Jos ei auta niin yhteyksia kunnon pumppupajaan, suosittelen Mynä-Dieseliä.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Jäiskö joku venttiili auki kun tykyttää,silloin kyllä tehot häipyy
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitä kaikkea remontissa uusittiin? Nimim. Mihaline vaihtoi nokka-akselin entisen katkettua. Tuli uusi, mutta eri varaosanumerolla. Auto ei kulkenut läheskään entiseen malliin. Sattui löytymään toinen, myös uusi, alkuperäisellä varaosanumerolla. Kulkee taas mukavasti (tosin pumppu on myös säädetty :-) ).

Näin juttu meni minun muistini mukaan, Mikko varmaan korjaa itse.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ihan varulta kannattaa tutkia, ettei sammutin jostain ihmeen syystä jätä päälle.

Toinen mikä mieleen tulee, voisi olla paska tankin imusihdissä. Joskus yhdessä muun merkisessä autossa oli tämän tyyppinen vika ja kaikki muu oli uusittu, ennenkuin imusihti putsattiin nöyhtästä. Ehkäpä myös salakavala ilmavuoto polttoaineputkistossa voisi tehdä tuota ajoittaista huonoa vetoa, tosin käynnistettävyys olisi myös huono siinä tapauksessa.
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Lisätään nyt ainakin tuo että yleensä moottorijarrutuksessakin jarruttaa ihan liikaa. Ja kytkimen lyö pohjaan ni se "lyö" sen kierrosviisarin sinne alas. Eli tuntuu jotenkin että kone ei pyöri vapaasti. Välillä taas pelittää..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

eihän jarrut jumi päälle?? vai onko jotain oireita mitkä pois sulkis tämän...
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Ribbe kirjoitti:Lisätään nyt ainakin tuo että yleensä moottorijarrutuksessakin jarruttaa ihan liikaa. Ja kytkimen lyö pohjaan ni se "lyö" sen kierrosviisarin sinne alas. Eli tuntuu jotenkin että kone ei pyöri vapaasti. Välillä taas pelittää..
Pumpun ajoitus on pielessä jos kone "haraa" vastaan.

Tai

Alipaineella toimiva syöttösäädin ( ahtopaineen mukaan säätyvä ) vuotaa, ja kone ei saa ruokaa. Syöttöpumpun perässä oleva rasia johon menee alipaine letku, (tästä rasiasta saa myös savua irti )

Ps. Jälkimmäinen vika oli minun 250 dt:ssäni.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Jos kone jumittaa, voihan jossain olla laakerikin sökönä. Välillä hirttää kiinni, välillä vapauttaa..
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Nokka-akseli käytettiin ilmeisesti irti? Ja kiristettiin oikeaan momenttiin? En ole kyllä kuullut tapauksesta, jossa olisi mennyt liian kireälle, ja mitä olisi silloin aiheuttanut, mutta tulipahan vain mieleen :D Luulisi ainakin nokan laakeripintojen kuluvan nopeasti.. Mutta ei ne momentit turhaan ole määritelty eri paikkoihin ;)
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Vastaa Viestiin