Jousipuristin
Jousipuristin
olisi tarkoitus talvenaikana tehdä jousipuristin työkalu.
samalla voisi tehdä useamman kappaleen jos olisi kiinnostuneita
toki koe käytän sen itse ensin ettei tarvii kenenkään ostaa ihan sikaa säkissä mallia
hinta on vielä avoin,se riippuu montako tehdään.
mistä saa ja mitä maksanee kaupassa sellaiset vehkeet,kannattaako niitä
ruveta edes tekemään.
samalla voisi tehdä useamman kappaleen jos olisi kiinnostuneita
toki koe käytän sen itse ensin ettei tarvii kenenkään ostaa ihan sikaa säkissä mallia
hinta on vielä avoin,se riippuu montako tehdään.
mistä saa ja mitä maksanee kaupassa sellaiset vehkeet,kannattaako niitä
ruveta edes tekemään.
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
liian monta subarua..
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
320€ tämmönen Canvikin satsi, tais olla Wihuri Autolassa. Samasta setistä pyydetään toisessa paikassa 520€, että näin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
joo tota satsia tarkotin,oon käyttäny on hyvä
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Verrakiksi
Ihan vain vertailun vuoksi, jotta ainakin Tuusulassa yksi monttööri vaihtaa etuvieterit á 15min. Tuntihinta on 50-60€.
Hyvänä puolena on se, että voi kädet taskussa jutella mukavia...
Hyvänä puolena on se, että voi kädet taskussa jutella mukavia...
Terveisin
Tero
Tero
Niin, jos siitä tulee kestävä, turvallinen ja se sopii W123/124/126/140/201-malleihin eikä sen hinta ylitä sataa euroa, ostan moisen ehdottomasti. Voin perustaa sitten Tampereen alueelle valtuutetun jousivaihtopajan, öö 30€/tunti?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Samat sanatPM kirjoitti:Niin, jos siitä tulee kestävä, turvallinen ja se sopii W123/124/126/140/201-malleihin eikä sen hinta ylitä sataa euroa, ostan moisen ehdottomasti.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
jousenpuristin
Eikö meseihin ole saatavilla mitään yleismallin puristinta, josta ei tartte maksaa itteensä kipiäx
Vanhassa vara parempi
pitää tehdä kuvaa koneistajalle,ja kysellä se mitä puristin tulee maksamaan.
raaka-aineesta ei tingitä,edes hinnan kustannuksella............
ne pilipali työkalut uskotaan jo ennestään.
tuo on kyllä hyvä näkökohta että jousien vaihto on aika edullinen oikeassa
paikassa.
raaka-aineesta ei tingitä,edes hinnan kustannuksella............
ne pilipali työkalut uskotaan jo ennestään.
tuo on kyllä hyvä näkökohta että jousien vaihto on aika edullinen oikeassa
paikassa.
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
liian monta subarua..
onhan se "yleismallin"puristin halvallakin saatavana.
kierretankoa,lattarautaa ja pari mutteria.kulut varmaan jää 10 euroon..........
ok asiaan,jos jostain semmoinen halpa/edullinen laite löytyy niin kiinnostaa semmoinen minuakin.
tietty toiminta tapa pitäisi olla sama kuin orkkiksessa.
kierretankoa,lattarautaa ja pari mutteria.kulut varmaan jää 10 euroon..........
ok asiaan,jos jostain semmoinen halpa/edullinen laite löytyy niin kiinnostaa semmoinen minuakin.
tietty toiminta tapa pitäisi olla sama kuin orkkiksessa.
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
liian monta subarua..
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
jip
Teetkö peltitöitä samaan hintaan..jos tuon ite mikin
PM kirjoitti:Niin, jos siitä tulee kestävä, turvallinen ja se sopii W123/124/126/140/201-malleihin eikä sen hinta ylitä sataa euroa, ostan moisen ehdottomasti. Voin perustaa sitten Tampereen alueelle valtuutetun jousivaihtopajan, öö 30€/tunti?
Ex monta W-kirjainta.
Re: jip
Meikä on tainnut hitsata yhden hyllykön "Hitlerin niiteillä" ja rautasahan varren että hyvin on hommat hallussa. Kellarista löytyy voimavirtaa ja tulityökortti on ollut vasta parisen vuotta ummessa. Armeijassakin taisin hitsata, poltin vääntyi ässälle ja joku puhu jostain takatulesta jotain vaikka ei edes paukuttanut sillon yhtään?MikaVeee kirjoitti:Teetkö peltitöitä samaan hintaan..jos tuon ite mikin
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: jip
Katsastusmies oli tänään sitä mieltä että jotain pitää tehdä ja vielä kuukauden sisällä. Pitää vissiin ottaa mikki käteen ja sohasta "pika-paikat", jos
sitten ens kesänä tekisin ne oikeen kunnolla..
sitten ens kesänä tekisin ne oikeen kunnolla..
PM kirjoitti: Meikä on tainnut hitsata yhden hyllykön "Hitlerin niiteillä" ja rautasahan varren että hyvin on hommat hallussa. Kellarista löytyy voimavirtaa ja tulityökortti on ollut vasta parisen vuotta ummessa. Armeijassakin taisin hitsata, poltin vääntyi ässälle ja joku puhu jostain takatulesta jotain vaikka ei edes paukuttanut sillon yhtään?
Ex monta W-kirjainta.
Aattelinpas tekaista samalla periaatteella toimivan puristimen itse.
Täytyy tehdä prototyyppi omaan käyttöön ensin ja katsella sitten paljonko
sellaisesta pitäis saada. Uskoisin että 100-150 EUR kieppeillä olis ihan mahdollinen riippuen tilausmäärästä y.m.
Montaako eri halkaisijaa olevaa jousta mersuissa on? Ainakin kaksi työkalun
kuvasta päätellen. Onkohan etu ja takajousilla halkaisijaeroa vai onko
erisuuruiset lautaset eri malleihin?
Jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä. Muuten ruvetaan mittailemaan eri
mallien jousihalkaisijoita.
Puristin ei varmaan tule olemaan yhtä hyvän näköinen. Yhtä vahva kylläkin...
Takapyörän laakerityökalu on kans suunnitteilla jos kiinnostusta löytyy...
Täytyy tehdä prototyyppi omaan käyttöön ensin ja katsella sitten paljonko
sellaisesta pitäis saada. Uskoisin että 100-150 EUR kieppeillä olis ihan mahdollinen riippuen tilausmäärästä y.m.
Montaako eri halkaisijaa olevaa jousta mersuissa on? Ainakin kaksi työkalun
kuvasta päätellen. Onkohan etu ja takajousilla halkaisijaeroa vai onko
erisuuruiset lautaset eri malleihin?
Jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä. Muuten ruvetaan mittailemaan eri
mallien jousihalkaisijoita.
Puristin ei varmaan tule olemaan yhtä hyvän näköinen. Yhtä vahva kylläkin...
Takapyörän laakerityökalu on kans suunnitteilla jos kiinnostusta löytyy...
MB W201 2.5 TURBO
Lautasia on tosiaan kahta kokoa, pienempi sopii mm. W201, W202, W124 ja isompi ainakin W116, W123, W126, W140, lautasten tarkkoja mittoja ei tietenkään löydy mistään.
Klannin speksejä
Compression Range 110-317mm
Working Travel 207mm
Overall tool length 263mm
Drive 19mm hex
Max Load 26,000 N
Breaking Point 120,000N
Weight 4.8Kg
Klannin speksejä
Compression Range 110-317mm
Working Travel 207mm
Overall tool length 263mm
Drive 19mm hex
Max Load 26,000 N
Breaking Point 120,000N
Weight 4.8Kg
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tekaisin itselle alkuperäismallia mukaellen puristimen 16mm kierretangosta ja 8mm latasta . Tuli väkisinkin kolsu vehje koska puristuspisteet latassa on saatava keinuviksi kierretankoon nähden, muuten ei istu kunnolla jouseen. Kolosin siksi lattaa ellipsin muotoisten reikien kapeilta sivuilta, jotta ohjaa kiristystangon kohdalleen keskelle reikää tangossa olevasta olkapäästä. ja vastaavasti mutterin alle tulevan laatan keskellä olevasta palteesta. Koloamisen vuoksi vahvistin lattaa 6mm tangon pätkillä , jotka samalla estävät lattojen liian liukumisen jousen sisältäpäin. Kuten sanottu kolsun näköiset ja 200D vakio jousilla myös vähän hankala ja hidas käyttää . Madallusjousilla toimii ihmeen hyvin. Harrastehommiin riittävän hyvät ja takuulla riittävän lujat. Jos tekoaikaa ei lasketa hinta reilusti alle kympin ja kierretankoa vielä jäi toisenkin tarpeiksi. Puolen tunnin jousien vaihtoon tästä versiosta ei kylläkään ole