epk kirjoitti:mielestäni on puitu foorumilla ennenkin aihetta, ja tarkkaa sääntöä ei muistaakseni viimeksikään löydetty.
Selvää ainakin on että ainakaan tuo ekan faceliftin yhteydessä se ei tullut.
Sitten se tuli -91
eipä tullut silloinkaan, ainakaan kaikkiin. Oma -92 om606 , ei kierrätystä. Wikkellä sama vuosimalli ja kone, siinä taasen on. Ei ota selvää mikä on perusteena
epk kirjoitti:mielestäni on puitu foorumilla ennenkin aihetta, ja tarkkaa sääntöä ei muistaakseni viimeksikään löydetty.
Selvää ainakin on että ainakaan tuo ekan faceliftin yhteydessä se ei tullut.
Sitten se tuli -91
eipä tullut silloinkaan, ainakaan kaikkiin. Oma -92 om606 , ei kierrätystä. Wikkellä sama vuosimalli ja kone, siinä taasen on. Ei ota selvää mikä on perusteena
Juu, minulla tosiaankin on kierrätys, mutta kantakortista löytyy koodi 620, olikohan exhaust emission control tai vastaava... epk, onko autossasi tuota koodia?
Tietääkseni nuita on saanut molempia samaan aikaan, ja ainakin saksassa on voinut valita kumman ottaa. Egr-versiolla ollut kaiketi pienempi vero..
Suomiautoissa tuo yleensä on, saksantuonneissa monesti ei... otapa nyt näistä selvää
Nimenomaan varmaan noin kuten Jarno V. asian kuvasti. Kun tuota omaani etsiskelin, oli vaihtoehtona samanikäinen Suomiauto, jossa EGR oli. Tuossa Saksantuonnissa sitä ei ole. Ja taitaa olla niin, että jos tuo Ruotsiauton, niin niissä on ollut jo 80-luvun puolella. Minusta Suomiautoihin ne alkoi tulemaan -91 vuoden paikkeilla...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Hemingway kirjoitti:9/89, eli ensimmäisen faceliftin yhteydessä.
epk kirjoitti:Selvää ainakin on että ainakaan tuo ekan faceliftin yhteydessä se ei tullut.
Noista vaihtoehdoista veikkaisin ensimmäistä. Suomi-auto 200D vm.-90 ja löytyy. Se tuli siis saataville tuolloin ja kaikista maahantuojan kautta tulleista ilmeisesti löytyy? Lienee aika maakohtaista. Mutta koska tuli kaikkiin malleihin vai tuliko koskaan?
tiedän itse suomi autoja , vm 90 ja 91 , joissa sitä ei ollut. Itse miellän myös tuota 91 rajaa suomiautoissa, alkuvuoden 91 mallit eivät varmaan olleet vielä egr:llä .
katselin nettiauton tarjontaa, ainoassakaan suomi autossa ennen vuotta 91 ei ollut egr:rrää , 91 sen jälkeen näytti olevan kaikissa ,paitsi saksan tuonneissa (jossain oli joissain ei).
eli rajat taitaa olla näin :
suomessa alunperin ostetuissa tuli jossain vaiheessa vuonna 91 ja siitä eteenpäin.
Saksassa sai sitten valita ottaako vaiko ei, siitä en tiedä koska siellä "sai" sitten jo tuota...
epk kirjoitti:tiedän itse suomi autoja , vm 90 ja 91 , joissa sitä ei ollut. Itse miellän myös tuota 91 rajaa suomiautoissa, alkuvuoden 91 mallit eivät varmaan olleet vielä egr:llä .
eli rajat taitaa olla näin :
suomessa alunperin ostetuissa tuli jossain vaiheessa vuonna 91 ja siitä eteenpäin.
Jaa, tämä 200D on rekisteröity 10/90 ja siinä on tuo, liekö sitten -91 malli, mutta kuitenkin se löytyy.
Tuota "vähäpäästöinen" -mainintaa ja egr -systeemejä ei taida saada millään laillisesti poistettua? Kone hajosi ja nyt samanikäinen 250D ilman noita härpäkkeitä ja pitäisi muutoskatsastaa. Onko sinne viriteltävä noita romuja paikalleen katsastuksen ajaksi?