200D:n tehot 7mm elementeillä?
200D:n tehot 7mm elementeillä?
jeps! pitäis tuota slowrideria vähä ruveta viritteleen, niin että mikä olis mahdollinen teho määrä 7mm elementeillä+pumpun säädöllä? niin ja pitääkö laatikkoa päivittää, kun tuo slowrider on automaatti?
voipi olla, että jossain on tästä ennenkin kirjoitusta, mutten sitä nolona löytänyt
voipi olla, että jossain on tästä ennenkin kirjoitusta, mutten sitä nolona löytänyt
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Siis pelkällä pumpun säädöllä jopa 90 kaakkia, isommilla elementeillä 100 + hepoa, näin ainakin olen foorumilta lukenut.
Turbolla ja välijäähyn kanssa jopa 230++heppaa.
Jos vaihteisto luistaa, haulla löytyy asiaa paljon.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %E4%E4t%F6
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %E4%E4t%F6
Turbolla ja välijäähyn kanssa jopa 230++heppaa.
Jos vaihteisto luistaa, haulla löytyy asiaa paljon.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %E4%E4t%F6
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %E4%E4t%F6
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
joo turboa ei ole tulossa, kun on niin uus? tuli vaan ppdieseliltä s-postia jossa meinas, että hinta/hyöty suhde jää alhaiseksi? 800€ tulis hinnaksi töineen ja osineen. mutta mielestäni jos 100+ saa olen siitä ehdottoman valmis tuon maksamaan... onhan se jo enemmän verrattuna alkup 55kw
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Paljonkos kulutus nousee noilla säädöillä verrattuna (epä)normaaliin ajoon?
Kiehtois kans tommonen viritys kun en ala puhallinta pistään
Kiehtois kans tommonen viritys kun en ala puhallinta pistään
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Käytännön suorituskyky muuttuu numeroita enemmän.Tuomas M. kirjoitti:joo turboa ei ole tulossa, kun on niin uus? tuli vaan ppdieseliltä s-postia jossa meinas, että hinta/hyöty suhde jää alhaiseksi? 800? tulis hinnaksi töineen ja osineen. mutta mielestäni jos 100+ saa olen siitä ehdottoman valmis tuon maksamaan... onhan se jo enemmän verrattuna alkup 55kw
paljonkohan maksaa pumpun rukkaus Mynä-Dieselissä????Eli laittaa isot elementit ja säätö...280€ makso tiivisteremontti siä 5h työ
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
.
Pumpuista en mitään älyä.
Mutta jos itse olisin hommaamassa, niin hankkisin ylimääräisen, joka sitten laitettaisiin viimmmmeisen päälle.
Kun auton vaihto sitten tulee ajankohtaiseksi, niin siitä pumpusta pääsee täällä kyllä kohtihinnalla helposti eroon.
Oman käytön osuudeksi ei kyllä paljoa jää.
Jos autossa on joku järkevä sijoituskohde, niin tämä alkaa olla jo lähellä sitä.
Pumpuista en mitään älyä.
Mutta jos itse olisin hommaamassa, niin hankkisin ylimääräisen, joka sitten laitettaisiin viimmmmeisen päälle.
Kun auton vaihto sitten tulee ajankohtaiseksi, niin siitä pumpusta pääsee täällä kyllä kohtihinnalla helposti eroon.
Oman käytön osuudeksi ei kyllä paljoa jää.
Jos autossa on joku järkevä sijoituskohde, niin tämä alkaa olla jo lähellä sitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Olen päässyt ajelemaan PPD:n rouvan pikkumersulla jossa 7mm tapit ym. säätöä pumpussa. Ero vakioon oli kyllä todella vaikuttava. Alavääntöä oli noin pieneen moottoriin yllättävän paljon ja ylhäälläkin oli vetoja kivasti.
Ehdottomasti suosittelen moista sijoitusta. Vaimollekin voi perustella, että raha menee "tähelliseen"
Ehdottomasti suosittelen moista sijoitusta. Vaimollekin voi perustella, että raha menee "tähelliseen"
Joku mersupurkaamo??
Tuleeko päästöjen kanssa onkelmia, eli joutuuko laskeen kiarroksia vaijerista katsastuksen ajaksi?/muita poppaskonsteja?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Katsastin juuri tuon oman ajokin ja eipä ollut ongelmia, kun ensin hiukan valmistelin autoa pakokaasutestiin. Ulkoisesta syötönsäädöstä pumppu niin pienelle, kuin voi, ettei toiminta häiriinny ja silmämääräinen tarkistus, minkälaista savua putkesta tulee polkaistaessa. Autossa on siis 7mm elementit ja iso turbo(200d koneeseen).
Hiukan jännitti kuitenkin, kun inssi alkoi polkemaan, mutta eipä ollut mitään sanomista päästöissä. Olisikohan ollut jotain luokkaa kaksi tuo savuarvo.
Hiukan jännitti kuitenkin, kun inssi alkoi polkemaan, mutta eipä ollut mitään sanomista päästöissä. Olisikohan ollut jotain luokkaa kaksi tuo savuarvo.
Eikös se riitä kun tukkii morkoolin letkun, ainakin minulle riitti eli 1,06...mutta en kyllä inssien anna polkea vaan diesel pajojen.JP74 kirjoitti:Katsastin juuri tuon oman ajokin ja eipä ollut ongelmia.
he heh...Aki P kirjoitti:ettei ZF antaudu.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 28.09.2005 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omaa ex-rassia polkaisin tuossa omassa hallissa ilman morkoolia ja arvo oli jotain 4..... kyllä se siitä sitten kun sääteli "optimi säätöihin", kun ei polta niin ei polta... Tosin kaverin volle pukkas kats. konttorin koneeseen 7.5 isolla nestepäällä yms. ja kyseessä oli automaatti jota polkaistaan vaan n. 3000rpm. ettei ZF antaudu.
Joku mersupurkaamo??
Ei riitä, sen verran iso ahdin, ettei ehdi työntää ilmaa heti paikoillaan polkaistaessa. KKK24 ahtimella savutti paikoillaan vähemmän, kun kerkesi herätä jo ilman kuormaakin.veskola kirjoitti:Eikös se riitä kun tukkii morkoolin letkun, ainakin minulle riitti eli 1,06...mutta en kyllä inssien anna polkea vaan diesel pajojen.JP74 kirjoitti:Katsastin juuri tuon oman ajokin ja eipä ollut ongelmia.
Olikos tässä puhe PP pumpusta, ja siinä ulkoinen säätö vaikuttaa myös ahtamattomaan syöttöön ? Nimittäin:JP74 kirjoitti:Ei riitä, sen verran iso ahdin, ettei ehdi työntää ilmaa heti paikoillaan polkaistaessa. KKK24 ahtimella savutti paikoillaan vähemmän, kun kerkesi herätä jo ilman kuormaakin.
Tuon perusteella, mikäli oma autoni alkaisi savuttamaan polkaisutestissä se tarkoittaa, että pitää ottaa pumpun kansi auki ja säätää sieltä syöttöruuvia pienemmälle. Toisaalta nyt kun pumpun kansi on auki tekisi mieli säätää hieman syöttöä lisää. Onko se nyt niin, että juurikin ahtamaton syöttö, eli auton herääminen pitää säätää sieltä pumpun kannan takaa mynäpumpussa vai säädänkö sitä mieluumminkin siitä kellosta, (mitä eroa niillä siten on) ?Antti A. kirjoitti:Ei vaikuta. Syöttöruuvi vaikuttaa ainoastaan maksimimäärään, eli ei vaikuta ahtamattomaan syöttöön yhtään. Ahtamatonta saa säädettyä siitä savutuksenrajoittimen kellon päällä olevasta ruuvista.veskola kirjoitti:- Vaikuttaako säätö samassa suhteessa, eli 10 mm3 / kierros, kun savutuksen estopiirillä ei ole mitään painetta ? Itselle tuli tunne, ettei vaikuta.
Tosin taidan jättää säätämättä kun tähänkin saakka se mynäpumppu on toiminut, kierroslukurajoitinta säädin 2 kierrosta vastapäivään, joten toivottavasti ryntäyskierrokset laskivat 400 rpm. Vahvistusta tälle en vielä ole saanut. Puhutaan siis 7 mm mynäpumpusta ulkoisella säädöllä ja pumppu on vuodelta 97.
Niin, mullahan on vaparin pumppu, jossa ei ole käytössä mitään erllistä savutuksenestopiiriä tällä hetkellä. Savutuksenestopiiri on kuljettajan päässä autossani...Eli, jos maksimia ei pienennä, niin haikua tulee, kun kaasun linttaa pohjaan, antaa heti kaiken. Pienellä turbolla ei tosiaan haiunnut läheskään yhtä paljon paikoillaan, koska paineet nousi heti 0.7-0.8 kun polkaisi. Osaltaan minun tapauksessa vaikuttaa hiukan huonohko imuputkisto, jota en ole saanut vieläkään parannettua.
Näkyy noista supereista, mitä olen nähnyt, tulevan savua polkaistessa, vaikka olisi kenen rakentama pumppu. Toki säätökysymys. Taitaa vaan aika monella suurentua nuo syötöt pikkuhiljaa tappiin asti
Näkyy noista supereista, mitä olen nähnyt, tulevan savua polkaistessa, vaikka olisi kenen rakentama pumppu. Toki säätökysymys. Taitaa vaan aika monella suurentua nuo syötöt pikkuhiljaa tappiin asti
Jos morkooli puuttuu niin sitten onkin ihan luonnollista ettei mene tuosta vaan läpi.
Saa sen näkyvän savun lähes kokonaan pois ilman että auton käytettävyys kärsii, mutta jos itse räplää ahtamatonta syöttöä, niin varmaan alkaa savuttamaan. Ja paljon saakin savuttaa ettei mene testistä läpi, joten ei pieni pöllähdys haittaa.
Omassa viimeisimmässä versiossa oli itse räplätty pumppu, ja näkyvä savutus todella vähäistä kaikissa tilanteissa (ainakin peilistä katsottuna), eikä ollut mitkään optimisäädöt kyseessä.
Hyvänä esimerkkinä Antti A:n auto toissa viikonloppuna, ei oikeastaan savuttanut yhtään, taisi suurin osa porukasta pitää sitä bensapelinä. Silti vetää "kohtuuhyvin"
Saa sen näkyvän savun lähes kokonaan pois ilman että auton käytettävyys kärsii, mutta jos itse räplää ahtamatonta syöttöä, niin varmaan alkaa savuttamaan. Ja paljon saakin savuttaa ettei mene testistä läpi, joten ei pieni pöllähdys haittaa.
Omassa viimeisimmässä versiossa oli itse räplätty pumppu, ja näkyvä savutus todella vähäistä kaikissa tilanteissa (ainakin peilistä katsottuna), eikä ollut mitkään optimisäädöt kyseessä.
Hyvänä esimerkkinä Antti A:n auto toissa viikonloppuna, ei oikeastaan savuttanut yhtään, taisi suurin osa porukasta pitää sitä bensapelinä. Silti vetää "kohtuuhyvin"
Elikkä inssin sotkemisen takia joutuu ruuvaan pienemmälle tai laittaan "morkoolin" eli kun on toi vanhan mallin pumppu ni joutuu säätään leiman ajaksi. Ahdetuisahan on juu toi savutuksenesto...ta sit ei
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Juuri näin, se morkooli eli alkuperäiseltä nimeltään savutuksen rajoitin tai esto, rajoittaa syöttöä kunnes ahtopaine nousee ja varsinkin kun pumppua huijataan siten, että se luulee ettei paine nouse vaikka se hieman nousisikin niin ei voi juurikaan savuttaa. Tuosta osoituksena se 1,07 lappu. Niin minulla nousee nuo ahdot jonnin verran polkasussa, oliskohan vanhalla ahtimella 0,5 ja tuolla toisella hieman vähemmän.Hubimersu kirjoitti:Elikkä inssin sotkemisen takia joutuu ruuvaan pienemmälle tai laittaan "morkoolin" eli kun on toi vanhan mallin pumppu ni joutuu säätään leiman ajaksi. Ahdetuisahan on juu toi savutuksenesto...ta sit ei
Voisikos joku vielä piirtää paperille tai kuvata rautalangalla miten sitä morkoolin kelloa pitäisi ruuvata, jos haluan savua matalilta kierroksilta. Pari vuotta sitten oli Maurillakin vielä savut kohdillaan, tuolla Kiikalassa
Omassani juuri säädin alkuillasta "alppiventtiilistä" syöttöä pienemmälle, kun huomenna pitäis käydä katsastamassa. Kun en muistanut, kuinka monta kierrosta sitä piti pyörittää, niin otin varman päälle ja vedin 10 kiekkaa kiinni. Sen jälkeen ei meinannut jaksaa edes liikkeelle lähteä Lähdin tavanomaiseen tapaan kotipihasta kakkosella liikkeelle loivaan alamäkeen, niin vaivoin jaksoi kiihtyä.
5 kiekkaa takaisin auki, josko olisi savuarvo tarpeeksi matalalla huomenna. Tosin minulla on niin kevyt viritys tuossa pumpussa, ettei sitä olisi välttämättä edes tarvinnut säätääkään. Mutta tympeähän sitä olisi maksaa toista mittauskertaakaan
5 kiekkaa takaisin auki, josko olisi savuarvo tarpeeksi matalalla huomenna. Tosin minulla on niin kevyt viritys tuossa pumpussa, ettei sitä olisi välttämättä edes tarvinnut säätääkään. Mutta tympeähän sitä olisi maksaa toista mittauskertaakaan
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Kyllähän nuo kärsii savuttaa katsastuksesa aika lailla. Omaan pienensin katastusta varten sen verran, että näki pikku pöläyksen ku polkasi ja senkin tein ilmeisesti turhaan koska arvot meni niinki pieniks ko 0,85
Off topic: jos jollain on muuten tarvetta, nii mulla ois yks tuommonen alkuperänen "morkooli" ylimääräsenä.
Off topic: jos jollain on muuten tarvetta, nii mulla ois yks tuommonen alkuperänen "morkooli" ylimääräsenä.