Kiitokset jo etukäteen mahdolliselle tietäjälle.
Imuilman lämpötila-anturin tarkistus.
Imuilman lämpötila-anturin tarkistus.
Olisiko kellään ylhäällä mitä lämpötila/vastusarvoja M102:sen imuilman lämpötila-anturista pitäisi saada ulos? M103:kin arvot käy.

Kiitokset jo etukäteen mahdolliselle tietäjälle.
Kiitokset jo etukäteen mahdolliselle tietäjälle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Oli ne. Sama anturi näky käyvän M100-sarjan moottoreihin kauttalinjan.102,103,104M.K kirjoitti:Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...PM kirjoitti:Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.![]()
Vanha antoi huoneenlämmössä n.6k vastusta, eli valehteli. Uus samassa lämpötilassa noin reilun 2k ohmia.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Imuilman lämpötilan kohotessa pitäisi tapahtua sytytyshetken säätöä myöhäisemmälle. Eli anturin antaa lämpötilatietoja sytty-yksikölle, joidenka mukaan syttyä myöhästetään niin että moottori ei nakuttaisi.timi-lin kirjoitti:pakko kysyämiten tuo vaikuttaa jos se on niin sanotusti sökö tai heittää ne arvot......?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ja mun tietääkseni
myös jäähdytysnesteen lämpöanturissa on ihan samat vastusarvot.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
EZL sytyllä olevaan 102.96/98 ilmoitetaan, että säätöä alkaa tapahtuu imuilman lämpötilasta 32C alkaen ja suurin säätö saavutetaan 50C.Pietu71 kirjoitti:monestako asteesta on kyse,2-3 ?
32C = 1aste
40C = 5astetta
50C = 7astetta
Juu pitänee paikansa. Anturit pelaa tavallaan kimpassa.PM kirjoitti:Ja mun tietääksenimyös jäähdytysnesteen lämpöanturissa on ihan samat vastusarvot.
Kiehumissuojakorjaus+imuilman lämpötilan korjaus.
Esim. 120C kiehumissuojakorjausta+50C imuilman lämpötilakorjaus= 5astetta+7astetta=yhteensä 12astetta myöhäistä kampiakselilla.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
no huh,mulla antoi arvoja 2kiloo- 16 kiloo ja siinä välissä satunnaisesti ei mitään kun noin 5 asteen lämmössä pihalla aloin sormella sitä lämmittään.ja ne arvot loikki koko ajan minne sattuu.
onkos tää veho kamaa vai löytyykö jostain muualtaki ja hintaki pikkasen kiinnostas jos joku on jo ostanu.
onkos tää veho kamaa vai löytyykö jostain muualtaki ja hintaki pikkasen kiinnostas jos joku on jo ostanu.
aina vaan fixataan :) 230te -86
M104 motissa on ainakin mulla erilainen anturi. Mittasin omani ja tupla-arvoja antaa. Onko anturi sitten rikkinäinen, se on joka tapauksessa erilainen!M.K kirjoitti:Oli ne. Sama anturi näky käyvän M100-sarjan moottoreihin kauttalinjan.102,103,104M.K kirjoitti:Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...PM kirjoitti:Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.![]()
Vanha antoi huoneenlämmössä n.6k vastusta, eli valehteli. Uus samassa lämpötilassa noin reilun 2k ohmia.





