Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
M.K
Asiantuntija
Viestit: 2252 Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja M.K » Su 21.08.2005 19:14
Olisiko kellään ylhäällä mitä lämpötila/vastusarvoja M102:sen imuilman lämpötila-anturista pitäisi saada ulos? M103:kin arvot käy.
Kiitokset jo etukäteen mahdolliselle tietäjälle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
PM
Valvoja
Viestit: 4204 Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre
Viesti
Kirjoittaja PM » Ma 22.08.2005 14:42
Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
M.K
Asiantuntija
Viestit: 2252 Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja M.K » Ma 22.08.2005 15:50
PM kirjoitti: Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.
Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.K
Asiantuntija
Viestit: 2252 Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja M.K » La 17.09.2005 17:20
M.K kirjoitti: PM kirjoitti: Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.
Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...
Oli ne. Sama anturi näky käyvän M100-sarjan moottoreihin kauttalinjan.102,103,104
Vanha antoi huoneenlämmössä n.6k vastusta, eli valehteli. Uus samassa lämpötilassa noin reilun 2k ohmia.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
timi-lin
Vakiokalustoa
Viestit: 144 Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi
Viesti
Kirjoittaja timi-lin » La 17.09.2005 19:28
pakko kysyä
miten tuo vaikuttaa jos se on niin sanotusti sökö tai heittää ne arvot......?
W210 220D
M.K
Asiantuntija
Viestit: 2252 Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja M.K » La 17.09.2005 20:36
timi-lin kirjoitti: pakko kysyä
miten tuo vaikuttaa jos se on niin sanotusti sökö tai heittää ne arvot......?
Imuilman lämpötilan kohotessa pitäisi tapahtua sytytyshetken säätöä myöhäisemmälle. Eli anturin antaa lämpötilatietoja sytty-yksikölle, joidenka mukaan syttyä myöhästetään niin että moottori ei nakuttaisi.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Pietu71
Mersumies
Viestit: 602 Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51
Viesti
Kirjoittaja Pietu71 » La 17.09.2005 21:58
monestako asteesta on kyse,2-3 ?
aina vaan fixataan :) 230te -86
PM
Valvoja
Viestit: 4204 Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre
Viesti
Kirjoittaja PM » Su 18.09.2005 00:05
Ja mun tietääkseni
myös jäähdytysnesteen lämpöanturissa on ihan samat vastusarvot.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
M.K
Asiantuntija
Viestit: 2252 Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja M.K » Su 18.09.2005 09:59
Pietu71 kirjoitti: monestako asteesta on kyse,2-3 ?
EZL sytyllä olevaan 102.96/98 ilmoitetaan, että säätöä alkaa tapahtuu imuilman lämpötilasta 32C alkaen ja suurin säätö saavutetaan 50C.
32C = 1aste
40C = 5astetta
50C = 7astetta
PM kirjoitti: Ja mun tietääkseni
myös jäähdytysnesteen lämpöanturissa on ihan samat vastusarvot.
Juu pitänee paikansa. Anturit pelaa tavallaan kimpassa.
Kiehumissuojakorjaus+imuilman lämpötilan korjaus.
Esim. 120C kiehumissuojakorjausta+50C imuilman lämpötilakorjaus= 5astetta+7astetta=yhteensä 12astetta myöhäistä kampiakselilla.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Himmel
Vakiokalustoa
Viestit: 102 Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:01
Paikkakunta: Kitee
Viesti
Kirjoittaja Himmel » Ma 19.09.2005 19:02
Mistä moinen mötikkä löytyy? Ihan vaan mielenkiinnosta...
Pasi H.
Mersumies
Viestit: 1349 Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Pasi H. » Ma 19.09.2005 19:57
Ilmanputsarinkannen etupuolelta.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Pietu71
Mersumies
Viestit: 602 Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51
Viesti
Kirjoittaja Pietu71 » Ma 19.09.2005 21:56
no huh,mulla antoi arvoja 2kiloo- 16 kiloo ja siinä välissä satunnaisesti ei mitään kun noin 5 asteen lämmössä pihalla aloin sormella sitä lämmittään.ja ne arvot loikki koko ajan minne sattuu.
onkos tää veho kamaa vai löytyykö jostain muualtaki ja hintaki pikkasen kiinnostas jos joku on jo ostanu.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Pasi H.
Mersumies
Viestit: 1349 Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Pasi H. » Ti 20.09.2005 21:08
Itse en saanut kyseisestä anturista mitään arvoa ulos
Mistäs uuden saa? Ja paljon kustantaa. Merkkiliikkeestä varmaan löytyy.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Pietu71
Mersumies
Viestit: 602 Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51
Viesti
Kirjoittaja Pietu71 » Ti 20.09.2005 21:12
tänään ostin KL-osista ja makso,olikos se ny 12 vai 14 euroo,jompi kumpi.
se oli 12 egee.
Viimeksi muokannut
Pietu71 , Ti 20.09.2005 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Pasi H.
Mersumies
Viestit: 1349 Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Pasi H. » Ti 20.09.2005 21:15
kooällän sivuilla lukee että 2 per auto ? Missäs se toinen on....
Passat Variant 1.9TDI 2001
lufsen
Vakiokalustoa
Viestit: 313 Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti
Kirjoittaja lufsen » Ti 26.12.2006 12:13
M.K kirjoitti: M.K kirjoitti: PM kirjoitti: Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa.
Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...
Oli ne. Sama anturi näky käyvän M100-sarjan moottoreihin kauttalinjan.102,103,104
Vanha antoi huoneenlämmössä n.6k vastusta, eli valehteli. Uus samassa lämpötilassa noin reilun 2k ohmia.
M104 motissa on ainakin mulla erilainen anturi. Mittasin omani ja tupla-arvoja antaa. Onko anturi sitten rikkinäinen, se on joka tapauksessa erilainen!