Imuilman lämpötila-anturin tarkistus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Imuilman lämpötila-anturin tarkistus.

Viesti Kirjoittaja M.K »

Olisiko kellään ylhäällä mitä lämpötila/vastusarvoja M102:sen imuilman lämpötila-anturista pitäisi saada ulos? M103:kin arvot käy.

Kuva

Kiitokset jo etukäteen mahdolliselle tietäjälle. :D
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa. :)

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

PM kirjoitti:Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa. :)
Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

M.K kirjoitti:
PM kirjoitti:Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa. :)
Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...
Oli ne. Sama anturi näky käyvän M100-sarjan moottoreihin kauttalinjan.102,103,104

Vanha antoi huoneenlämmössä n.6k vastusta, eli valehteli. Uus samassa lämpötilassa noin reilun 2k ohmia.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

pakko kysyä :oops: miten tuo vaikuttaa jos se on niin sanotusti sökö tai heittää ne arvot......?
W210 220D
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

timi-lin kirjoitti:pakko kysyä :oops: miten tuo vaikuttaa jos se on niin sanotusti sökö tai heittää ne arvot......?
Imuilman lämpötilan kohotessa pitäisi tapahtua sytytyshetken säätöä myöhäisemmälle. Eli anturin antaa lämpötilatietoja sytty-yksikölle, joidenka mukaan syttyä myöhästetään niin että moottori ei nakuttaisi.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

monestako asteesta on kyse,2-3 ?
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ja mun tietääkseni :shock: myös jäähdytysnesteen lämpöanturissa on ihan samat vastusarvot.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Pietu71 kirjoitti:monestako asteesta on kyse,2-3 ?
EZL sytyllä olevaan 102.96/98 ilmoitetaan, että säätöä alkaa tapahtuu imuilman lämpötilasta 32C alkaen ja suurin säätö saavutetaan 50C.

32C = 1aste
40C = 5astetta
50C = 7astetta
PM kirjoitti:Ja mun tietääkseni :shock: myös jäähdytysnesteen lämpöanturissa on ihan samat vastusarvot.
Juu pitänee paikansa. Anturit pelaa tavallaan kimpassa.
Kiehumissuojakorjaus+imuilman lämpötilan korjaus.

Esim. 120C kiehumissuojakorjausta+50C imuilman lämpötilakorjaus= 5astetta+7astetta=yhteensä 12astetta myöhäistä kampiakselilla.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Himmel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:01
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Himmel »

Mistä moinen mötikkä löytyy? Ihan vaan mielenkiinnosta...
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Ilmanputsarinkannen etupuolelta.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

no huh,mulla antoi arvoja 2kiloo- 16 kiloo ja siinä välissä satunnaisesti ei mitään kun noin 5 asteen lämmössä pihalla aloin sormella sitä lämmittään.ja ne arvot loikki koko ajan minne sattuu. :cry:

onkos tää veho kamaa vai löytyykö jostain muualtaki ja hintaki pikkasen kiinnostas jos joku on jo ostanu.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse en saanut kyseisestä anturista mitään arvoa ulos :shock:
Mistäs uuden saa? Ja paljon kustantaa. Merkkiliikkeestä varmaan löytyy.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

tänään ostin KL-osista ja makso,olikos se ny 12 vai 14 euroo,jompi kumpi.

se oli 12 egee.
Viimeksi muokannut Pietu71, Ti 20.09.2005 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

kooällän sivuilla lukee että 2 per auto ? Missäs se toinen on....
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

M.K kirjoitti:
M.K kirjoitti:
PM kirjoitti:Alla M103:sen anturin vastusarvot, kaippa ne on samat M102:sessakin, kaippa. :)
Muchas gracias, pitänee tekstata josko näin olis...
Oli ne. Sama anturi näky käyvän M100-sarjan moottoreihin kauttalinjan.102,103,104

Vanha antoi huoneenlämmössä n.6k vastusta, eli valehteli. Uus samassa lämpötilassa noin reilun 2k ohmia.
M104 motissa on ainakin mulla erilainen anturi. Mittasin omani ja tupla-arvoja antaa. Onko anturi sitten rikkinäinen, se on joka tapauksessa erilainen!
Vastaa Viestiin