w124 farkun madallus
w124 farkun madallus
Juu pitäisi w124 farkkua madaltaa.. tollainen kitupiikin alustasarja ei taida käydä farkkuun ? --> http://www.kitupiikki.net/productdescription1402.aspx
Eikö farkussa ole joku tasonsäätö iskari takana, eli miten sen kanssa toimitaan jos laittaa vaan pelkät madallus jouset ?
Eikö farkussa ole joku tasonsäätö iskari takana, eli miten sen kanssa toimitaan jos laittaa vaan pelkät madallus jouset ?
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Re: w124 farkun madallus
Jos tuota 300TDT:tä olet madaltamassa, niin ei kannata ostaa halpaa. Sillä tavalla ei tule kuin loppujenlopuksi kalliimmaksi. 300 Turbodiesel koneena on sellainen malmikasa, että se edellyttää alleen jäykkiä jousia. Esim. H&R:n sellaisia. Mauri H:llahan muistaakseni vieraili koneen alla Eibachin jouset ja nekin taisivat olla liian heppoiset...juk3 kirjoitti:Juu pitäisi w124 farkkua madaltaa.. tollainen kitupiikin alustasarja ei taida käydä farkkuun ? --> http://www.kitupiikki.net/productdescription1402.aspx
Eikö farkussa ole joku tasonsäätö iskari takana, eli miten sen kanssa toimitaan jos laittaa vaan pelkät madallus jouset ?
Jos sinulla on hyvät tavalliset iskarit autossasi, itse olisin kitupiikki ja laittaisin ensin H&R:n jouset alkuperäisien iskarien kanssa. Ja sitten kun iskarit tulevat tiensä päähän ostaisin Bilsteinin Sprintit tai keltaiset Konit. Eli ohittaisin Kitupiikin halpasarjan.
Tasonsäädön saa säädetyksi matalammallekin asennolle. Haku-toiminnolla löytyy tästä hyvää tietoutta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ok.. Kiitoksia neuvoista. Autoon tulee nyt alkuu varmaa eibach jousi satsi ja myöhemmin uudet iskarit.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Täh? Mitäs hourailuja nämä on Ei sitä tankoa uusia tarvi, pidentää vaan! (jos umpiruosteessa- eri juttu) Kierre saa olla ihan normaali 6mm jos välttämättä uuden haluaa tehdä.Rässi66 kirjoitti:Ööh, meidän rautakaupassa ei ollut semmosta kierretankoa,tontoboy kirjoitti:Helpoin on tehä kierretangosta uusi säätötanko.
minkä kierre olisi toisessa päässä vasenkätinen?
Orggiksella pärjää kyllä.
250TD -86, 260E LANG -90
No itellä oli siinä tangosa keskellä mutteri ja siitä erikätinen kierre eri suuntiin.romu kirjoitti:Täh? Mitäs hourailuja nämä on Ei sitä tankoa uusia tarvi, pidentää vaan! (jos umpiruosteessa- eri juttu) Kierre saa olla ihan normaali 6mm jos välttämättä uuden haluaa tehdä.Rässi66 kirjoitti:Ööh, meidän rautakaupassa ei ollut semmosta kierretankoa,tontoboy kirjoitti:Helpoin on tehä kierretangosta uusi säätötanko.
minkä kierre olisi toisessa päässä vasenkätinen?
Orggiksella pärjää kyllä.
Millä ihmeellä se hässyli muuten pitenis/lyhenis kun sitä kiertää?
Niinniin, mut mulla jatkuu/lyhenee ihan vaan pyörittämällä siitä keskellä tankootontoboy kirjoitti:ei mulla ainakaan oo vasenkätistä kierrettä kummassakaan päässä toinen pallo irti ja sitte ruuvata lisää mittaa
olevasta mutterista. (Jos nyt muistan oikein, viime syssynä ropasin).
Olisko sulla joku sen orggiksen jo vaihtanu?
Millä ihmeellä sen on saanut siihen toiseen palloon kiinni, vaihtanu senkin?
Tarttee kuikuilla EPC:tä/ auton persiitä... jatkuujatkuu
Edit: Meinaa mennä vänkäämiseksi. Tarkistan omasta ja postaan tähän sitten
vielä kerran. Sit saa olla, OK? Alkuperäiseen kysymykseen tuli varmaan jo vastaus.
Edit 2: Ollaan tontoboyn kanssa samoilla linjoilla ton avatarin kanssa...
Eihän tämä voi olla mikään vaikea asia. Kyllä siellä on mulla ainakin ihan tavallista kierretankoa! Eilen säätelin perää vähän jäykemmäksi ja muistikuva on tuore. Kaksi nivelpäätä joiden juuressa lukitusmutterit,- ei siis mitään keskellä olevaa hokkuspokkusmutteria josta säätyisi kerralla! Ei ole koskaan vaihdettu, nivelet aika väljät.
Vaikuttaisi että näistä tangoista löytyy eri versiot koska jutut menevät ristiin!
Vaikuttaisi että näistä tangoista löytyy eri versiot koska jutut menevät ristiin!
250TD -86, 260E LANG -90
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
farkun madallus.... takaa 1½ kiekkaa pois ja eestä kiekka... keulasta tulee sopivahko ja takana tasonsäädöllä nostaa sen "ryhtiin.... ja avot... tasonsäädön "luu" kannattaa ottaa pöydälle ja hieman herkistellä ni nopeuttaa tavallaan aika mukavasti... kannata mitään jousia mennä ostamaan... mersuissa kun ei oikeen huomaa eroa et onko tsiljardin maksava alusta vai ei... ajettavuus kuitenkin huippuluokkaa
Melkein voisin väittää että noin puhuu kaveri jolla ei ole kokemuksia hyvistä madallusjousista. Vakiojouset on romurautaa verrattuna joihinkin Eibach/H&R - jousiin.WaaQ kirjoitti:kannata mitään jousia mennä ostamaan... mersuissa kun ei oikeen huomaa eroa et onko tsiljardin maksava alusta vai ei... ajettavuus kuitenkin huippuluokkaa
"Minulla on "hokkuspokkus" mutteri eli tankoa suoraan pyörittämällä saa säädettyä pituutta."
"Kuin myös. eikä mitään lukitus muttereita."
"Niinniin, mut mulla jatkuu/lyhenee ihan vaan pyörittämällä siitä keskellä tankoo"
Edellä kirjoittaneilla on orkkistangot, sitä en muista onko niissä lukitusmuttereita.
"Romu"n autoon joku on itse tehnyt tangon kun nivel pitää irrottaa jotta saisi tangon pituutta säädettyä.
"Kuin myös. eikä mitään lukitus muttereita."
"Niinniin, mut mulla jatkuu/lyhenee ihan vaan pyörittämällä siitä keskellä tankoo"
Edellä kirjoittaneilla on orkkistangot, sitä en muista onko niissä lukitusmuttereita.
"Romu"n autoon joku on itse tehnyt tangon kun nivel pitää irrottaa jotta saisi tangon pituutta säädettyä.
wiimax.fi
No nyt on alla h&r vieterit ja joka kulmassa 2 kumit. Tollanen siitä tuli --> http://www.nic.fi/~kalju/mese/DSC05395.jpg
Viimeksi muokannut juk3, Ma 14.11.2005 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Ja paskan marjat! -93 ja siitä uudemmat täytyy muutoskatsastaa jos madallettu. Juuri viime viikolla kävin konttorilla ja kysyin asiasta.samisalama kirjoitti:Nykyään kaikki. Ei vm. eroja.B. Wikström kirjoitti:Mistä vuosimallista eteenpäin auto pitää muutoskatsastaa madaltaessa?
Passat Variant 1.9TDI 2001
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Paskan marjat ittellees vaan!Pasi H. kirjoitti:Ja paskan marjat! -93 ja siitä uudemmat täytyy muutoskatsastaa jos madallettu. Juuri viime viikolla kävin konttorilla ja kysyin asiasta.samisalama kirjoitti:Nykyään kaikki. Ei vm. eroja.B. Wikström kirjoitti:Mistä vuosimallista eteenpäin auto pitää muutoskatsastaa madaltaessa?
Lue tuo:
Lähettänyt Pekka 17.02.2004 22:15
Olen laittamassa autooni -40mm:n madallusjousia. Tarviiko muutoskatsastaa kun autoni on vuosimallia 1987? Olen kuullut että muutoskatsastaa pitäisi vasta vuosimallin 1993 jälkeen olevissa autoissa ja tuv hyväksyntä jousista vasta 1996 vuosimallin jälkeen olevista autoista.
- Tulee muutoskatsastaa. Jos autoon on asennettu madallusjouset ennen 1993, ei muutoskatsastusta tarvitse tehdä. Todistus jousista, josta näkee, että ne ovat tarkoitettu ko. autoon on hyvä olla mukana.
JA
Lähettänyt Polli 19.02.2002 09:02
Muuttuuko säännökset auton laskemisen suhteen eli pitääkö auto muutoskatsastaa jos siihen asennetaan laskusarja? Jos näin on niin mitä todisteita siihen vaaditaan? Mitä jos laskusarja on asennettu vuosia sitten ja kuitit eivät oloe tallessa?
Jos muutos on tehty 1993 jälkeen, auto on muutoskatsastettava. Siitä on esitettävä pyöräkulmien mittauspöytäkirja ja todistus, että ko. jouset ovat siihen autoon tarkoitetut. Todistuksesta on käytävä ilmi jousen merkki ja madallus.
Lähde:WWW.katsastajat.com
Jos et usko, soita Akelle 0100 7800 (0,08 e/min + pvm/mpm) ja kysy jotakuta ylitarkastajaa teknisestä hyväksynnästä. Sama kanta asiaan.
On tainnu lukea vanhaa(lasikantista?) muistikirjaa tuo kysymäsi katsuri..
Ei siis auton vuosimalli vaikuta asiaan, vaan muutoksen tekoaika. Piste..
Viimeksi muokannut samisalama, Ti 19.07.2005 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Nyt kun tarkemmin muistelen niin noinhan se on. Tosin on aika paljon varmaan inssistä kiinni. Laskin yhden 87 900 saapin joskus viitisen vuotta sitten mutta ei yksikään inssi ole ollut kiinnostunut vielä vaikka en ole muutoskatsastanut. Eli jos haluaa olla rehellinen niin kannattaahan tuo muutoskatsastaa mutta luulen että jos pysytään maltillisissa madalluksissa niin ei inssit jaksa välittää moisesta.
No sitten oli vähän vanhanaikasta tietoo katsastusmiehellä. Anteeks nyt vaan, oletin että ne perkeleet edes tietäis miten asia oikeasti on. On se perkele kumma jos ei sielläkään tiedetä, vaikka niiden pitäis tietää kaikki nykyaikaset säädökset!
Konttorin piikkiin
Eikä muuten edes kysellyt mitään tuv-hyväksyntälappuja. (Vaikka sellainen mukana oli)
Konttorin piikkiin
Eikä muuten edes kysellyt mitään tuv-hyväksyntälappuja. (Vaikka sellainen mukana oli)
Passat Variant 1.9TDI 2001