Hei!
Elämä Mersun kanssa alkoi vähän ontuen. Auto on ollut minulla vasta pari viikkoa ja nyt ei suostu käynnistymään.
Autolla on ajettu viimeksi alkuviikosta ja auto toimi hyvin.
Nyt on ollut päälle 20 asteen pakkasia ja laitoin tänä aamuna vielä varuiksi akkulaturin autoon kiinni.
Yritin puolilta päivin käynnistää autoa, mutta ainoastaan pieni naksaus kuuluu konehuoneesta. Yleismittarin mukaan akussa on 12,9 V jännite.
Mitään virheilmoitusta auto ei anna. On tsekattu myös obd.
Auto on E-sarjan coupe, 250 cgi be. Vm 2010.
Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa?
E-sarjalaisen käynnistysongelma (2010)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 09.02.2024 14:04
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 09.02.2024 14:04
Re: E-sarjalaisen käynnistysongelma (2010)
Onko esim. moottoritilassa jokin rele tai sulake, mikä pitäisi tarkistaa. Moottoritilan sulakerasiassa ei ainakaan ole mitään sulakekarttaa. Mistä sen löytää?
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E-sarjalaisen käynnistysongelma (2010)
Himmeneekö valot startatessa?
Yleisimpiä vikakohteita moottorin maadoitus koriin puutteellinen eli maakaapelin kiinnityspisteiden tarkistus ja toisena itse startti.
Helpoin sulkea ensin pois tuo maadoitusvika.
Omassa käyttöautossa hajosi jokunen aika sitten startti, hankalaan paikkaan ja varmaankin parinkymmenen naksahduksen jälkeen pyöräytti vaivalloisesti auton käyntiin jonka jälkeen sain ajettua sen lämpimään talliin.
Yleisimpiä vikakohteita moottorin maadoitus koriin puutteellinen eli maakaapelin kiinnityspisteiden tarkistus ja toisena itse startti.
Helpoin sulkea ensin pois tuo maadoitusvika.
Omassa käyttöautossa hajosi jokunen aika sitten startti, hankalaan paikkaan ja varmaankin parinkymmenen naksahduksen jälkeen pyöräytti vaivalloisesti auton käyntiin jonka jälkeen sain ajettua sen lämpimään talliin.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 09.02.2024 14:04
Re: E-sarjalaisen käynnistysongelma (2010)
Hei! Kiitos vastauksesta.
Syyksi löytyi akku, joka on kuitenkin viallinen.
Apuvirralla auto käynnistyi hienosti ja mitään vikaa ei jää päälle. Eli akun vaihtoon.
Ihmetyttää tosin, että jännite on mitattuna suht ok arvo. Mutta ilmeisesti käynnistyksen yhteydessä tarvitaan niin paljon energiaa akusta, että se ei vaan pysty sitä antamaan.
Syyksi löytyi akku, joka on kuitenkin viallinen.
Apuvirralla auto käynnistyi hienosti ja mitään vikaa ei jää päälle. Eli akun vaihtoon.
Ihmetyttää tosin, että jännite on mitattuna suht ok arvo. Mutta ilmeisesti käynnistyksen yhteydessä tarvitaan niin paljon energiaa akusta, että se ei vaan pysty sitä antamaan.
Re: E-sarjalaisen käynnistysongelma (2010)
Ei auton lepojännite kerron akun kunnosta kuin puolet. Tai en tiedä sitäkään.
Mutta varsinkin jos et esilämmitä autoa (mikä minusta on aika tyhmää) niin kysyy akulta aika lailla paukkua käynnistäessä.
Mutta varsinkin jos et esilämmitä autoa (mikä minusta on aika tyhmää) niin kysyy akulta aika lailla paukkua käynnistäessä.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: E-sarjalaisen käynnistysongelma (2010)
Tolla pakkasella -20 akun kyky luovutta ja ottaa virtaa vastaan on tosi heikko toinen on ikä se on noin 5-8 vuotta. Eikä aina sitäkään