ML W164 Rattivaihteet
ML W164 Rattivaihteet
kysyisin saako rattivaihde napit suljettua pois käytöstä (helpohkosti) ?vaimolla ongelmia ohjauspyörää kääntäessä "menee usein ykköselle ja moottori huutaa)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W164 Rattivaihteet
Pitäis määritelä mikä on helpohkosti joku on jollekin
helppoa ja toiselle mahdotonta tai lähes sitä
johdot irti nappuloista, jumitta nappulat, estää jollain niiden painamisen
vaikka halkaistus letkun pätkät niin että nappula jää "kouruun" ja teipillä tms ratin puoliin kiinni,
ohjelman muutos mikä poistaa ne käytöstä,
opettaa rouvalle toisenlaisen tavaan pyöritellä rattia
siinä ne konstit taitaa olla
Mökkillä
'
'
Re: ML W164 Rattivaihteet
Olipa vastaus, mutta vastaus se on kai tuokin.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 28.12.2023 21:38Pitäis määritelä mikä on helpohkosti joku on jollekin
helppoa ja toiselle mahdotonta tai lähes sitä
johdot irti nappuloista, jumitta nappulat, estää jollain niiden painamisen
vaikka halkaistus letkun pätkät niin että nappula jää "kouruun" ja teipillä tms ratin puoliin kiinni,
ohjelman muutos mikä poistaa ne käytöstä,
opettaa rouvalle toisenlaisen tavaan pyöritellä rattia
siinä ne konstit taitaa olla
Itselleni rattivaihde on hämmennettävä keppi jolla vaihdetaan joko manuaalin taikka automaatin vaihteita/alueita. Olen törmännyt uudemmissa mersuissa ohjauspylväässä olevaan viikseen jolla komennetaan automaattivaihdetta.
En ole päässyt kokeilemaan niitä "paddle shiftejä", mitänenytonkaan, ratin alla.
Googlettelin W164 ohjauspyörän kuvia ja minulle ei auennut että mistä nyt on kyse?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML W164 Rattivaihteet
W164:ssa on aina vaihdekeppi siinä ratin tuntumassa "viiksenä". Siitä ei tässä kuitenkaan ole varmaan kyse, vaan ainakin Offroad-pakettiin sisältyvästä manual modesta, jolloin ratin puolien takana on sellaiset pienet napit, jolla voi vaihtaa vaihteita. Nämä ei näy etupuolelta rattia ollenkaan ja Käsittääkseni näitä ei perusversiossa ole, vaan tulee manual moden mukana. Tai sitten ne löytyy, mutta toimii vähän erilailla, koska vakiona ei ole manual modea.karra kirjoitti: ↑To 28.12.2023 22:35Olipa vastaus, mutta vastaus se on kai tuokin.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 28.12.2023 21:38Pitäis määritelä mikä on helpohkosti joku on jollekin
helppoa ja toiselle mahdotonta tai lähes sitä
johdot irti nappuloista, jumitta nappulat, estää jollain niiden painamisen
vaikka halkaistus letkun pätkät niin että nappula jää "kouruun" ja teipillä tms ratin puoliin kiinni,
ohjelman muutos mikä poistaa ne käytöstä,
opettaa rouvalle toisenlaisen tavaan pyöritellä rattia
siinä ne konstit taitaa olla
Itselleni rattivaihde on hämmennettävä keppi jolla vaihdetaan joko manuaalin taikka automaatin vaihteita/alueita. Olen törmännyt uudemmissa mersuissa ohjauspylväässä olevaan viikseen jolla komennetaan automaattivaihdetta.
En ole päässyt kokeilemaan niitä "paddle shiftejä", mitänenytonkaan, ratin alla.
Googlettelin W164 ohjauspyörän kuvia ja minulle ei auennut että mistä nyt on kyse?
En kyllä tiedä miten ratista pitää kääntää, jos niihin osuu vahingossa, mutta kai sekin on mahdollista
Tuossa näkyy huonohkosti napit puolien takana, molemmista voi vaihtaa sekä isompaa että pienempää, on sellainen "keinuvipu".
Edit:
Kyllä ne napit näyttäisi olevan ebayssä myynnissä olevissa rateissa, joten ehkäpä ne on sitten vakiona kuitenkin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W164 Rattivaihteet
karra kirjoitti: ↑To 28.12.2023 22:35Olipa vastaus, mutta vastaus se on kai tuokin.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 28.12.2023 21:38Pitäis määritelä mikä on helpohkosti joku on jollekin
helppoa ja toiselle mahdotonta tai lähes sitä
johdot irti nappuloista, jumitta nappulat, estää jollain niiden painamisen
vaikka halkaistus letkun pätkät niin että nappula jää "kouruun" ja teipillä tms ratin puoliin kiinni,
ohjelman muutos mikä poistaa ne käytöstä,
opettaa rouvalle toisenlaisen tavaan pyöritellä rattia
siinä ne konstit taitaa olla
Itselleni rattivaihde on hämmennettävä keppi jolla vaihdetaan joko manuaalin taikka automaatin vaihteita/alueita. Olen törmännyt uudemmissa mersuissa ohjauspylväässä olevaan viikseen jolla komennetaan automaattivaihdetta.
En ole päässyt kokeilemaan niitä "paddle shiftejä", mitänenytonkaan, ratin alla.
Googlettelin W164 ohjauspyörän kuvia ja minulle ei auennut että mistä nyt on kyse?
Juuri mainituista ratin puolissa olevista nappuloista oletettavasti kysymys
vaihde tikku ratti tolpassa on kaikssa 164
samoin taitta olla ne nappulat ainakaan huomanut niitä puutuvan mistään
off paketissa olevan manalli toiminon kanssa toimivat hiukan eri tavalla kuin
ilman off pakettia, siis silloin kun m on päällä
Kysymkseenkin pätee tuo että olipa kysysmys
lähtien tuosta että onko helppoa tapaa...
itse en kokisi mitenkään vaikeaksi poistaa niitä käytöstä
(paits ehkä henkisiä vaikeuksia poistaa hyvää ehjä varuste toiminasta)
helpoin tapa ratkaista tuo vahigossa niihin osumien leinee
opetella oikea ajoaasento ja ote ratista
ne helpotta muutenkin ajamista
Mökkillä
'
'
Re: ML W164 Rattivaihteet
Jos ei ole M-moodia tai se ei ole päällä, nappuloista valitaan suurin sallittu vaihde.
Eli jos tauluun naputtelee numeron 4, auto saa käyttää vaihteita 1-4.
Esim. vuoristossa ajellessa tärkeä, (moottorijarru)
Eli jos tauluun naputtelee numeron 4, auto saa käyttää vaihteita 1-4.
Esim. vuoristossa ajellessa tärkeä, (moottorijarru)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W164 Rattivaihteet
Samoin mäki maastossa alaspain ajelessa "dsr" on hyvä
piti käydä kokeilemassa miten helposti sormet osuu niihin nappuloihin
ja ei kyllä käsille löytynyt semoista asentoa
missä vahingossa rattia kääntessä sitä olisi tapahtuntu
ihan piti tarkoituksella painaa ja silloinkaan ei mikään hipaisu riitä
saatika että niin montaa kertaa jotta vaihde menisi konetta huudattavan pienelle,
lieneeköhän kysäj jutussa kyse nyt jostain muusta kuin siitä että kädet vahingosa osuisis napuloihin
piti käydä kokeilemassa miten helposti sormet osuu niihin nappuloihin
ja ei kyllä käsille löytynyt semoista asentoa
missä vahingossa rattia kääntessä sitä olisi tapahtuntu
ihan piti tarkoituksella painaa ja silloinkaan ei mikään hipaisu riitä
saatika että niin montaa kertaa jotta vaihde menisi konetta huudattavan pienelle,
lieneeköhän kysäj jutussa kyse nyt jostain muusta kuin siitä että kädet vahingosa osuisis napuloihin
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: ML W164 Rattivaihteet
Joo olen joskus paksuilla hansikkailla tai jotenkin todella muissa ajatuksissa osunut namiskaan mutta
jollei tuota asiaa kuljettaja opi niin voidaan kysyä onko laite muutoinkaan riittävän osaavissa käsissä.
jollei tuota asiaa kuljettaja opi niin voidaan kysyä onko laite muutoinkaan riittävän osaavissa käsissä.