Ongelma oli havaittavissa aikaisemminkin. Se on oikeastaan alkanut aikoinaan kun kardaaniin on vaihdettu etummainen "pätkä" jälkeenpäin. Ts. kardaani koostuu tällä hetkellä kahdesta eriaikaan asennetusta osasta.
Nyt ongelma vaan korostui kun kytkin rempan yhteydessä vaihdettiin yksi holkki ja kannatinlaakeri. Vanha kannatinlaakeri oli jo ihan "slut". Uudella jyristys kuuluu ja tuntuu kovemmin kuin entisellä. Tässä ratkaisussa on siis tuettu epäkeskeistä pyörimisliikettä. Great! Itse olen miettinyt seuraavia ongelma ratkaisuja:
1. Ajaa uusi kannatilaakeri loppuun... (ööö ei)
2. Uusi kokonainen kardaani kaupasta (1000€

3. Romikselta/romuttajalta kokonainen (molemmat palat) kardaani.
4. Tasapainotus. (Tehdäänkö tälläistä enään missään, miel. Uudellamaalla? Ja missä hinnoissa toimenpide mahtaa liikkua?)
Sitä en näe ratkaisuna että vaihdettaisiin vain pelkästään etummainen tai takimmainen pala.
Mitä ratkaisuja foorumilaisilla olisi tarjota ongelmaan?
Sitten vielä kysymys 123-tietäjille:
1. Vaihteleeko kardaanin etummaisen osan pituus vaihteisto tyypistä riippuen?
(itselläni on 5v versio, joten etsimistä olisi tiedossa)
2. Ovatko jotkut samantyyppiset etuosat vaihtokelpoisia keskenään?
(esimerkiksi tyyliin: 5v ja automaatti)
3. Onko takimmainen osa aina samanpituinen, vai vaihteleeko koko vaikkapa korimallin mukaan? Onko käyttövoimasta riippuvia eroavaisuuksia (ainevahvuus)?