W124 jousituksen korkeus eri jousilla / jousenkumeilla.
W124 jousituksen korkeus eri jousilla / jousenkumeilla.
Täällä kysellään usein minkäverran mikäkin toimenpide madaltaa autoa, kerätään tähän mittoja kyselijöiden auttamiseksi.
Kyseessä W124.
Harmikseni en muistanut mitata korkeutta korkeammilla kumeilla.
Päivitän mitat omalta osaltani kunhan vaihdan matalammat jouset.
Oma W124 300D, original vahvistetut jouset, kumit edessä "1" ja takana "1".
Renkaat 205/55/16.
Korkeuden mittaus; auto tasaisella alustalla, renkaan kulutuspinnasta lokasuojan kaaren alalaitaan.
Mitta edessä 7 cm, takana 8 cm.
Edit: mitat korjattu nyt kun pääsin mittaamaan oikeasti tasaisella alustalla..
Kyseessä W124.
Harmikseni en muistanut mitata korkeutta korkeammilla kumeilla.
Päivitän mitat omalta osaltani kunhan vaihdan matalammat jouset.
Oma W124 300D, original vahvistetut jouset, kumit edessä "1" ja takana "1".
Renkaat 205/55/16.
Korkeuden mittaus; auto tasaisella alustalla, renkaan kulutuspinnasta lokasuojan kaaren alalaitaan.
Mitta edessä 7 cm, takana 8 cm.
Edit: mitat korjattu nyt kun pääsin mittaamaan oikeasti tasaisella alustalla..
Viimeksi muokannut dealer, To 07.04.2005 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Olet ihan oikeassa.
Tai toisaalta olennaista tietoa madalluksen suhteen on myös tuo väli, joka renkaan ja kaaren väliin jää, joten mitataan vaikka molemmat mitat.
Renkaiden halkaisija muuttuu jonkin verran eri koossa, muttei mahdottoman paljon jos yhtään järkevästi renkaat ostaa.
Tuo 205/55/16 on 3% pienempi kuin 195/65/15.
Edit : kiitoksia Jarno oikaisusta.
Tai toisaalta olennaista tietoa madalluksen suhteen on myös tuo väli, joka renkaan ja kaaren väliin jää, joten mitataan vaikka molemmat mitat.
Renkaiden halkaisija muuttuu jonkin verran eri koossa, muttei mahdottoman paljon jos yhtään järkevästi renkaat ostaa.
Tuo 205/55/16 on 3% pienempi kuin 195/65/15.
Edit : kiitoksia Jarno oikaisusta.
Viimeksi muokannut dealer, La 02.04.2005 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
W 124 200d Motonetin "laatu" jousilla edessä 3. ja takana 2. kumit. Mitta edessä 13.5cm ja takana 9cm .Lähti muuten ne "laatu" jouset samoin tein varaston hyllylle..... sitten orkkis jouset alla edessä 3. ja takana 2.kumit mitat 11.5 ja 9.. ei vieläkään hyvä keuli liikaa. Stten jouset samat ja eteen 1. ja taakse 2.kumit nyt mitat on edessä 9cm ja takana 9cm. Renkaat koko leikin ajan oli 185/65 15" Nyt se mielestäni kulkee sopivassa nojassa. PS. ois myytävänä ne motonetin etujouset N. 67-5190 40E pari.....
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Hyvän aiheen heitit dealer! Ite oon pähkäillyt samaa asiaa.Tarkotus olis saada pohjaa hiukan lähemmäs maan kamaraa.Ei nyt hirveesti ns.madallusta kunhan sais tuon "huojunnan"hiukan rauhottuun ja vähän linjakkuutta pirssiin.W210:n saa tietääkseni eteen 5,9,13,17,21mm ja taakse 5,9,13,17mm kummit...Eli n:10mm sais laskettua maksimista jos en väärin laske. Kuinkahan paljon on eroa alustan korkeudessa avantgarde verrattuna eleganceen?
Pirssi w210
Mitä mitä??? Toyota mies rakentaa mersuadealer kirjoitti:Vaihdettu H&R -30 mm jousisarja, eteen "2" kumi ja taakse "3".
Ajettu n. 70 km ja aikaa asennuksesta 3 tuntia.
Mitta edessä 4 cm, takana 4 cm.
Ei vaan...tuliko hyvä ajaa? Onko miten kova? Itsellä hirmu pähkäily H&R ja Eibachin välillä....
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No, Kpt ?
Tuolla kyselit jo ja vastattiinkin jotain ?
Ja sitten vielä tök.
Ahti, hyvä tuli ajaa, eikä minusta ole "pintakova".
Huonokuntoinen tie jossa paljon röykkyä = auto huonompi verrattuna entiseen jousitukseen, joustovara tuntuu liian lyhyeltä.
No, penkki antaa periksi.
Vaikea tuosta on sanoa kun en ole tietääkseni vähään aikaan ajanut Eibacheilla varustetulla 124:llä.
Tuolla kyselit jo ja vastattiinkin jotain ?
Ja sitten vielä tök.
Ahti, hyvä tuli ajaa, eikä minusta ole "pintakova".
Huonokuntoinen tie jossa paljon röykkyä = auto huonompi verrattuna entiseen jousitukseen, joustovara tuntuu liian lyhyeltä.
No, penkki antaa periksi.
Vaikea tuosta on sanoa kun en ole tietääkseni vähään aikaan ajanut Eibacheilla varustetulla 124:llä.
wiimax.fi
No olihan tosiaan mittaustapa...
mites tuonne väliin nyt mitään mittaa tunget,miinusmerkkinen tuloskin tulisi.pyöränkaaresta napaan:takana 30,5 ja edessä 32,5.näin siis ulkomuistista,täytyy korjailla kun joskus muistan tarkistaa rekisterioteesta.
Jousina K+F:ät,kumeja jousien päällä muutama milli.
Tuosta toisesta en olekaan mitannut,metrien luokkaa on kaaren ja renkaan väli
mites tuonne väliin nyt mitään mittaa tunget,miinusmerkkinen tuloskin tulisi.pyöränkaaresta napaan:takana 30,5 ja edessä 32,5.näin siis ulkomuistista,täytyy korjailla kun joskus muistan tarkistaa rekisterioteesta.
Jousina K+F:ät,kumeja jousien päällä muutama milli.
Tuosta toisesta en olekaan mitannut,metrien luokkaa on kaaren ja renkaan väli
Mainitsenpa tähän vanhaan, mutta asianmukaiseen ketjuun tiedon W124-WIS:stä:
5 mm muutos jousenkumeissa muuttaa auton korkeutta n. 9 mm.
Tätä on joskus mietitty foorumilla, mutta tässä tehtaan tieto.
5 mm muutos jousenkumeissa muuttaa auton korkeutta n. 9 mm.
Tätä on joskus mietitty foorumilla, mutta tässä tehtaan tieto.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ilmoittakaa mitta siitä navasta kaareen niin silloin kaikki voi vertailla että mahtuuko pyörät vai ja tietää muutenkin että mikä jousi/kumi yhdistelmä madaltaa mitenkin paljon.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
itellä on w124 ja entinen omistaja laittanut madallussarjan, mutta pieni mutta on siinä on aika hullun näköinen ku perse matalemmalla kuin keula.tietoa laskusarjasta ei ole kuin paljon on tehnyt madallusta.
takajousille tarttis tehdä jotai et saa perän samaan tasoo ei haittaa vaik hieman enemmänki.....
takajousille tarttis tehdä jotai et saa perän samaan tasoo ei haittaa vaik hieman enemmänki.....
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82