Mikä tuli koneeseen? - Selvisi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jpitkaniemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
Paikkakunta: Lempäälä

Mikä tuli koneeseen? - Selvisi

Viesti Kirjoittaja jpitkaniemi »

Ajoin äsken Joensuusta Jämsään Mersulla 200 D -88 ja lopuksi huudatin kolmosella ylämäessä ohituskaistalla jonkin matkaa ehkä satasta. Huomasin heti sen jälkeen, että tehot oli hävinnyt vähän. Hetken matkaa jatkoin, niin auto alkoi täristä niin, että pysäytin ja katsoin mikä hätänä. Kone siellä täristi, vaikkei päällepäin mitään ihmeitä näy. Jatkoin vielä matkaa, ja alkoi lopulta naputtaa, varsinkin kierroksilla, ehkä muutenkin. Öljyn paineet taisi vähän laskea, muttei nollille, ja öljyä on, vuotoja en havainnut, lämmöt ei noussut ainakaan rajusti. Lopulta en uskaltanut ajaa vaan hinautin kaverilla. Mikä koneeseen tuli?

Eli käy, mutta tärisee aika rajusti ja naputtaa. Ei tahdo uskaltaa käyttää.

Antakaa vinkkejä, kenties huomenna pääsen niitä lukemaan. :?
Viimeksi muokannut jpitkaniemi, Ma 18.04.2005 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 200 CDI -02
W110 190 -64
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vähän samat oireet jokunen viikko sit kaverin 200d:ssä... nokkaketju oli päässyt hyppäämään. täristi käydessä ja naputti ihan sikana eikä ollut vetoja juurilainkaan... pakoventtiilit oli päässyt löymään mäntiin...
W satakakskuus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 20.11.2004 10:46

Viesti Kirjoittaja W satakakskuus »

Moro. Tuo öljynpaineen lasku viittaisi yhdessä naputtavan äänen kanssa alkaneeseen kiertokangen laakeri vikaan, toisaalta ei tuntu tehoissa ennenkuin laakeriliuska alkaa "tahmoa" kiinni. jos naputtaa joutukäynnilläkin niin anna koneen käydä ja löysää ruiskutusputkia yksikerrallaan, viallisen pytyn/laakerin putkea löysätessä naputuksen pitäisi vaimentua/vähentyä jos kyseessä laakerivika.
ex W124 200D
ex W126 280SE
W201 2,6l sportline
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Veivinlaakeri saisi minunkin ääneni.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kiertokangen laakerit niistä loppuu 600-800tkm. kohdalla.
Täältä löytyy sitten kone :wink:
Joku mersupurkaamo??
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Aki P kirjoitti:Kiertokangen laakerit niistä loppuu 600-800tkm. kohdalla.
Täältä löytyy sitten kone :wink:
Todelliset kilometrit taitaa olla kuitenkin jotain muuta jos mittarissa ton verran ja kone hajoo laakereista :wink: . nimimerkki 920 000 km todellisia. Riippuuhan tuo tietty huollostakin jonnin verran. Kuullut olen alakerrasta jolla oli ajettu puoltoista miljoonaakin iman avausta.
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Voi selvitä kk laakeri liuskojen vaihdolla paitsi toi kolkotus kyl hiukka huolestuttaa.Täälläpäin ovat vaihtaneet liuskat n:500tkm ja paineet ovat pysyneet kurissa ja tätä kautta myös laakerit säästyneet. :) Tämän neuvon laitto liikkeelle eräs paikallinen mersu veteraani joka on rapannut mb:ä kymmeniä vuosia.
Pirssi w210
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Raotappa öljykorkkia. Ettei vain männän rengas ole katkennut. Voimakas huohotus koneen käydessä öljykorkinrei'ästä paljastaa sen.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Yhdyn Pertun mielipiteeseen, korkia auki, jotenkin rengas vaurioon viittaisi.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No jos tämä lottoamisella hoidetaan, niin minä sanon että mäntä halki. Nuo oireet kyllä täsmäävät kaikkiin edellä mainittuihin vaihtoehtoihin, mutta täältä satojen kilometrien päästä väärin luettuna ja ymmärrettynä haiskahtaisi puristuksen puutteelle, voi olla Mika T :kin oikeassa.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Mäntää sanoisin minäkin. Edellisen mersun motista meni ja oireet oli juurikin tuollaiset.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Jos ei halue heti konetta leväyttää pöyälle niin mittaa puristukset. Jos ne on kunnossa niin eiköhän se sitten menee alakerran laakeroinnin tai jakopään puolelle. Tai sitten naftapuolelle, mutta se taitaa olla harvinaisempaa.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17261
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Eli käy, mutta tärisee aika rajusti..."

KK-laakerivika ei aiheuta rajua tärinää.
wiimax.fi
kime_81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.03.2005 15:27

Re: Mikä tuli koneeseen?

Viesti Kirjoittaja kime_81 »

Suihkutusputki vuotaa? Mullla naputti ja ravisti niin perkeleesti ku alkoi putki vuotaan.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Suuttimet hirttää...?

Aiheuttaa ainakin nuita kertomiasi vaivoja paitsi että se naputus vois olla ennemminkin paukutusta.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä tuli koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mäntävauriolle ääni täältäkin; oire on ihan samanlainen kuin eräässä kaverin W115 dieselissä -- johon se vika myös tuli, kun pystärillä piti tietysti kokeilla Turun motarilla, paljonko se oikeastaan kulkee. Markka viisikymmentä meni, sen jälkeen alkoi tuo ravistus ja meteli. Kone kesti ajoa vielä noin 40 km oireiden alkamisen jälkeen, sitten ei enää kukaan uskaltanut yrittääkään ajaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jpitkaniemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jpitkaniemi »

No niin, kiitos vaan vinkeistä. Tällä kertaa osuivat oikeaan ne, jotka antoivat äänensä kiertokangen laakerille. Olikohan kolmospytyltä, kun oli särkynyt.

En tiedä teinkö fiksusti, mutta päädyin koneen vaihtoon, koska itsellä on rajatut taidot ja mahdollisuudet remppaan, ja halusin auton liikenteeseen. Kampiakselia olisi kuitenkin pitänyt hiottaa, avata kansi jne. Firmassa olisi tullut hinnakkaaksi, ja kilometrejä oli kuitenkin 660 tkm takana. Nyt menee eteenpäin toisella moottorilla.
W203 200 CDI -02
W110 190 -64
Vastaa Viestiin