ILMASTOINTI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
patu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ILMASTOINTI

Viesti Kirjoittaja patu »

MB 180 W203 VM2001(UUSI KORIMALLI)
JOSSA EI OLE ILMASTOINTIA JA PITÄISI SELLAINEN HANKKIA
NIIN MISTÄ SELLAISTA VOISI KYSELLÄ.JA MITÄ KUSTANTAA
HVM
Hupimestari
Hupimestari

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaverille tuli väyryseen viime kesänä osat Saksasta 1400,00. Siihen asennus päälle jossain pääkaupunkiseudulla, kokonaishinta 2500 e. Ei ihan ilmaista.
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Asensin omaan autoon (W202018) Alex-niminen jälkiasennussarja. Vastaava sarja löytyy myös 203:lle. ( http://www.alex-original.com/ ) Hinta oli jotain 1500 (sis alv 22%). Täyttö maksoi minulle noin 70 e.

Alexin Maahantuoja on
OY NORDEC CAR AB
Hankasuontie 7, 00390 Helsinki
Phone: +358-95124761

Tämä minun jälkiasennussarja on aika karvalakkimalli eli muutama juttu:

-kompressorissa on kiinteä iskutilavuus, joten jäähdytysteho säädetään kytkemällä kompressori pois/päälle (ainakin M111 1.8l moottorissa tämän kyllä huomaa..)

-kompressorissa ei ole kierroslukuanturi, joten vikatilanteessa jotain (magneettikytkin?) varmasti menee rikki.

-järjestelmä ei ole tarkoitettu kytkettäväksi moottorin ECU:n kiinni, -> kierrokset tippuvat merkittävästi kun kompressori kytkeytyy päälle. Itse kytkin sitten jälkeenpäin ohjaus myös moottorin ECU:lle, ja nyt toimii huomattavasti mukavammin.

-lämmönsäädinyksikkö joutuu moddaamaan itse että EC-nappi sopii alkuperäiselle paikalle.

kuvia projektista: http://www.sjotorp.mine.nu/MB/AC/

Joka tapauksessa laite on tiivis ja on toiminnut hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Asennusohjeet oli ok. Kompressori on Sanden SD7 ( http://www.sanden.com/products/performance7data.html ) Toinen jälkiasennussarja on Diavia, kannattaa tutkia sekin.

Asennus on kallis, muistakseni jotain päälle 1000 olisi tullut minulle, eli jos mahdollista kannattaa tehdä itse.
HVM
Hupimestari
Hupimestari

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hinnan suhteen ollaan näköjään aika samoilla linjoilla "cwickstr":n kanssa. (onhan muuten nikki :shock: , piti kahdesti tarkistaa että menee edes sinne päin :D )

Siitä itse asennuksesta kannattaa sitten olla vähintäänkin yhtämieltä. Unohda. Toimitin Diavian paketin kaverille kaikkine romuineen ja taivastelin jo siinä vaiheessa että ompas isosti piuhaa ja nippeleitä :shock: Ja tässä vaiheessahan ei vielä mekaanisesta puolesta ole puhutukaan.

Kojelauta takakäteen, ja sen jälkeen aletaan vasta asentamaan. Moottoritila ja keula on sitten vielä luku sinänsä.

Firma joka kaverille homman teki asentaa mm. uusiin mineihin Suomessa ilmastoinnit. Ukot huhki Mersun kimpussa reilut 2 päivää, ja hienosäädöt tehtiin sitten pikkuhiljaa myöhemmin. Kojelauta jäi kitisemään.

Epäilisin että normaalilla rivikeittäjällä menee "naapurinreijon" avustuksella viikko siihen että auto on edes hinattavassa kunnossa. :roll:
Vastaa Viestiin