Koettanut totutella 200 cdi Meseen. Muuten hyvä, mutta automaatti varsin omituinen.
Käytöshäiriöinä taajama-ajossa ovat mm:
- pintakaasulla kaupunkiliikenteessä jyrisee 40-60 km/t vauhdilla
- tekee moottorijarrutusta alamäessä pyytämättä (pitääköhän näin ollakin?)
- kun löysäät kaasun, ajat jonossa hetken kaasutta ja kun muka kiihdytät kun jonossa vauhti kasvaa, on ensin hetken hiukan tunnoton kaasulle ja sitten nykäisee aika rajusti, eikä siis lähde pehmeästi kiihtymään
- tyhjäkäynti on aika isollaan, 800-900 r/min, liikennevaloissa pyrkii koko ajan aika rajusti liikkeelle
- kaikiaan vaihteiston terhakka käytös ei ole pehmeää, tuntuu monasti kuin istuisi manuaalivaihteisessa autossa
Onkohan tämä näille
- ominaisuus,
- tyyppivika, vai peräti
- vika
Keksisiköhän tuohon jotain parannusta, vähän hävettää, silloin kun muita kyydissä.
Öljyt vaihdettu, samoin Kyb-venttiili sekä laatikon nollaus ja opetus suoritettu.
Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
- - - - - - - - - -
MB W211 CDi
MB W211 CDi
Re: Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
Kaipaisin vinkkejä, mistä etsiä jos vastaavia kokemuksia jollakin on.
Voisikohan nykäisy kiihdytyksen alussa johtua siitä, että jossain on väljää (vetolaitteissa tai vaihdelaatikon sisällä tms)?
Pintapuolisesti on kyllä tutkittu, mutta ei havaittu isommin väljyyttä. Kilometrejä kun jo takana on kohta 300 tkm.
Voisikohan nykäisy kiihdytyksen alussa johtua siitä, että jossain on väljää (vetolaitteissa tai vaihdelaatikon sisällä tms)?
Pintapuolisesti on kyllä tutkittu, mutta ei havaittu isommin väljyyttä. Kilometrejä kun jo takana on kohta 300 tkm.
- - - - - - - - - -
MB W211 CDi
MB W211 CDi
Re: Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
Voiskohan tällainen liittyä aiheeseen:
Kun parkeeraat ruutuun kadulla alamäessä, pysähdyt, vahde P asentoon ja kun vapautat jalkajarrun, auto liikkuu ainakin 10 senttiä eteenpäin...
Jossakin on siis väljyyttä, mutta missähän se yleensä on?
Voikohan tällainen väljyys vaikuttaa myös automaatin toimintaan pintakaasulla taajamassa jonossa ajellessa?
Kun parkeeraat ruutuun kadulla alamäessä, pysähdyt, vahde P asentoon ja kun vapautat jalkajarrun, auto liikkuu ainakin 10 senttiä eteenpäin...
Jossakin on siis väljyyttä, mutta missähän se yleensä on?
Voikohan tällainen väljyys vaikuttaa myös automaatin toimintaan pintakaasulla taajamassa jonossa ajellessa?
- - - - - - - - - -
MB W211 CDi
MB W211 CDi
Re: Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
Toimiiko samoin kummassakin moodissa W/S ? Se kymmenen sentin liikahdus lie kutakuinkin normaalia. Vaihteistoöljyä voi nousta kapillaarisesti tcu.hun. Öljy johtaa kaiketi hieman sähköä ja voi häiritä toimintaa. Ja ei ne ihan PG.n (powerglide) sulavuuteen vaihdoissa pysty.
Re: Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
En huomaa eroa W/S moodissa.
Tuossa juuri tulin liikenteestä (taajama-ajoa) ja kyllähän tuo meno on muutenkin epävakaata - kaasun käyttö ja auton meno eivät ole oikein tasapainossa. Auto ei mene tasaisesti vaikka kuinka vakaasti koettaa kaasua käyttää. Kaikki tämä vain hitaissa vaihtelevissa nopeuksissa, taajama-ajossa.
Maantieajossa ei mitään ongelmia. Voisihan tuo nykiminen menetellä mikäli ei olisi komemusta paremmasta.
Tämä syö miestä!
Tuossa juuri tulin liikenteestä (taajama-ajoa) ja kyllähän tuo meno on muutenkin epävakaata - kaasun käyttö ja auton meno eivät ole oikein tasapainossa. Auto ei mene tasaisesti vaikka kuinka vakaasti koettaa kaasua käyttää. Kaikki tämä vain hitaissa vaihtelevissa nopeuksissa, taajama-ajossa.
Maantieajossa ei mitään ongelmia. Voisihan tuo nykiminen menetellä mikäli ei olisi komemusta paremmasta.
Tämä syö miestä!
- - - - - - - - - -
MB W211 CDi
MB W211 CDi
Re: Automaatin omituinen käytös w211 vm. 2007
Iteltä löytyy samainen auto 220cdi koneella.
Taitaa olla ominaisuus että jarruttelee hieman alamäessä, mutta jos on sen verran radikaalia että itsekin "nojautuu" eteenpäin niin tuskin normaalia.
Oma tekee tuota samaa ongelmaa eli joskus ottaa hiljaisesta vauhdista kiihdyttäessä kaasun pienellä viiveellä ja sen jälkeen kierrokset 4-5t. Sen verran tutkinut asiaa että voi olla ilmamassamittarissa tai polkimessa todennäköisin vika.
Muuten omasta mielestä oireet viittaavat ilmamassamittariin, asiantuntijat vahvistakoot epäilyksen.
p.s. älä osta sitä motonetistä. Itse ostin ja kaasuun tuli samainen viive jokaisella polkasulla ja kaasu herkisty niin paljon että oli 30-40kmh ajelu semmosta nykivää. Heti kun vaihtoi vanhan takasi niin ne oireet hävisi.
Taitaa olla ominaisuus että jarruttelee hieman alamäessä, mutta jos on sen verran radikaalia että itsekin "nojautuu" eteenpäin niin tuskin normaalia.
Oma tekee tuota samaa ongelmaa eli joskus ottaa hiljaisesta vauhdista kiihdyttäessä kaasun pienellä viiveellä ja sen jälkeen kierrokset 4-5t. Sen verran tutkinut asiaa että voi olla ilmamassamittarissa tai polkimessa todennäköisin vika.
Muuten omasta mielestä oireet viittaavat ilmamassamittariin, asiantuntijat vahvistakoot epäilyksen.
p.s. älä osta sitä motonetistä. Itse ostin ja kaasuun tuli samainen viive jokaisella polkasulla ja kaasu herkisty niin paljon että oli 30-40kmh ajelu semmosta nykivää. Heti kun vaihtoi vanhan takasi niin ne oireet hävisi.
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic