mb ce

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
wellu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 13.06.2004 11:41

mb ce

Viesti Kirjoittaja wellu »

mikäs tommone 1990-1995 malline ce mersu ois oikee vehkeitään...? mieli tekis saksasta käydä hakemassa..... tyyppivikoja..? ja paljonko toi 300 24v kone vie matka-ajossa automaattivaihteisena...? saako 10000€ budjetilla kohtuukuntoisen...?

kiitos jo etukäteen!
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

24 v hankkiminen 10000 eken budjetilla voi olla niin ja näin,veroja tulee k.o autosta vielä maksettavaksi 5000-7000 ekee+tuontikulut ja autokin vielä.
Koneessa voi olla tiivistevuotoja(kansipahvi),muuten varmatoimista mersutekniikkaa se pitää sisällää,kulutus 8,5-100 :P
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
wellu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 13.06.2004 11:41

Viesti Kirjoittaja wellu »

mitä mä ainaki oon noita taulukoita katellu ni n. 4000€ ois veromäärä..... tollasel vajaa 200tkm ajetulle yksilöl.... mitenkäs sit toi pikkumalli 230 tai se 300 12v kone.... onkos niissä jotain erityistä.....? 12v kone varmaa juopompi ku 24v...? :roll:
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Käytännössä 24v kone taitaa olla yllättäen janoisempi kuin 12-venttiilinen. :? Tätä samaa asiaa puitiin juuri jossakin toisessa topicissa muutama viikko sitten...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Johan A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:46

Viesti Kirjoittaja Johan A »

Jatketaanpas tästä vanhasta...

Haaveilen tuollaisesta 230 CE:stä, tottakai kovalla laatikolla. Lähinnä kiinnostaisi moottorista saada faktaa. Kaikki mahdollinen tieto kelpaa, kuten moottorikoodi, mimmonen ruisku, onko kaikki mallit katalysaattorilla yms. Semmonen kympin hintanen on haussa, eli näyttäisi saavan jo kakkos-sarjasiakin. Ruostumista ei vissiin tartte pelätä yhtä paljon kun japskeissa (anteeksi kielenkäyttöni :lol: ) Tuulilasissakin juuri kehuttiin 124-koristen ruosteenkestoa. CE on ilmeisesti C124?

Auto tulisi ympärivuotiseen käyttöön, kyllä kai tuollaisella hyvin pärjää talvella?
Onko muuten kaikissa lukkoperä?

Kiitokset niille ketkä vaivautuvat vastaamaan.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

- Ruostumisessa pätee samat kohteet kun Sedan malleissakin. Omastani en vielä ole ruostetta löytänyt, mutta foorumiltahan löytää kaikkea:
Tuossa pari hyvää topiccia 124 ruostekohdista:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10904
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=1489

- C124 = Coupe, W124 = sedan, S124 = Farmari ja A124 = Avo

- Lukkoperä ei ole vakiovaruste, ilmankin on pärjännyt ihan hyvin, jopa talvella, 225-leveillä nastarenkailla :wink:

Offtopic: Allekirjoittaneella olisi tuollainen vielä kaupan pari viikkoa, sitten jatkuu rakentelu :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Johan A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:46

Viesti Kirjoittaja Johan A »

Ai ei lukko ole vakiona. Harmi. Onko jotain helepompaa keinoa selvittää onko pirssissä lukko kun nostamalla perä ylös? Löytyykö murikasta jotain koodia? Lukko on pakollinen varuste. Ne luistot nääs :wink:

Ruostelinkit oli hyvät. Kiitokset.

Avon ja kupeen ovat sakemannit ymmärtäneet, mutta saloon ja wagon on vähän hassusti päin :roll:

Oli mulla jotain muutakin mielessä, mutta unohtu tossa ruostepäivittelyn saatossa. Palataan astioille.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1466
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Johan A kirjoitti:Ai ei lukko ole vakiona. Harmi. Onko jotain helepompaa keinoa selvittää onko pirssissä lukko kun nostamalla perä ylös? Löytyykö murikasta jotain koodia? Lukko on pakollinen varuste. Ne luistot nääs :wink:
Jos on lukko, niin mittaristosta löytyy merkkivalo ASD, ja lisäksi huutomerkki-kolmio-valo nopeusmittarin keskeltä.
Johan A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:46

Viesti Kirjoittaja Johan A »

No lukko on sitten helppo selvittää. Onko ASD joku luistonvalvostasysteemi?

Löytyykö noihin mun aiempiin kysymyksiin vastauksia? Tekniikkapuolelle tietoutta janoaa hän. Nam. Jo pelkkä moottorin koodi jeesais vähän, sillä mäkin varmaan löytäsin jotain. Toistaiseksi ei ole vielä netissä tullut vastaan mitään.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Johan A kirjoitti:No lukko on sitten helppo selvittää. Onko ASD joku luistonvalvostasysteemi?

Löytyykö noihin mun aiempiin kysymyksiin vastauksia? Tekniikkapuolelle tietoutta janoaa hän. Nam. Jo pelkkä moottorin koodi jeesais vähän, sillä mäkin varmaan löytäsin jotain. Toistaiseksi ei ole vielä netissä tullut vastaan mitään.
Tuolta sivuilta löytyy aika kattavasti teknistä tietoutta Mersuista. Niitä katsellessa kun aina tahto tulla autonvaihto haaveet :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Johan A kirjoitti:Onko ASD joku luistonvalvostasysteemi?
No tavallaan, ASD on automaattinen kitkalukko.

:arrow: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17251
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Johan A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:46

Viesti Kirjoittaja Johan A »

Nyt löysin tällasen rimpsun : M 102 E 23 / 102.982. Löytyykö tuosta moottorikoodi? Ja ruisku on ilmeisesti K-Jetti, eikös se ole mekaaninen? Ei kai se mikään yksipisteruutta sentään ole?
Johan A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:46

Viesti Kirjoittaja Johan A »

Tuliko liian vaikeita kysymyksiä?
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

102.982 on moottorikoodi.
Bosch KE-Jetronic 3,5 MFI-c tiedot ruiskusta
on ainakin tossa katillisessa mallissa 89-93
Vastaa Viestiin