jarruista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

jarruista

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

onks kellään tietoa varmistukseksi et onko 190 2.3 16v
samat jarrut kuin 300E 124 mallin mersussa eli jäähdytetyt,
olis tarkoitus laittaa 250D:hen niin sais leimattua tuolle turbotekniikalle
siis jarrut olisi tulossa just kyseisestä 190 mallista.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

olisiko kellään kirjaa mistä näkisi nuo jarru osien varaosanumerot
niin tietäis kelpaako
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
kimlahti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 11.05.2004 16:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Tuon W124 WISsin jarrulevybulletin ei kertonut kuin että ainakin 124.036 (E500) ja 201.036 (190E 2.5-16 EVOLUTION) jakaa samat 300 milliset levyt.

201.034 (2.3 16v) 262 milliset ja 124.030 (300E) 284milliset.

Menihän noi mallit nyt oikein?

-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

EPC:n mukaan ainakin jarrulevyt ovat samat, varaosanro. A 124 421 16 12
Vastaavan levyn vanhemmat versiot A 129 421 02 12 A 129 421 03 12 A 124 421 27 12 ja vielä toteamus tuosta R129:n 02-levystä "The old part must no longer be installed".
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

onkos tuossa 190 2.3 16v vakiona tuo getrac käänteisellä vaihdekaaviolla
kun kyseisessä autossa on eli onks siinä sit eri jarrut kuin
normaalisti
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mikke.K kirjoitti:onkos tuossa 190 2.3 16v vakiona tuo getrac käänteisellä vaihdekaaviolla
kun kyseisessä autossa on eli onks siinä sit eri jarrut kuin
normaalisti
Vakiona.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

no nyt selvisi sen verran et levyt on samat mutta satulat ei, eli
mitähän eroa on ja voiko 190:sen jarruja laittaa 124:seen .
kun katsastukseen kait riittää et levyt samankokoiset kuin 300E:ssä
jos jarrujen sanoo olevan siitä niin mistä ne tietäis vaikkka olis ,
190 jarrut jos levyt samankokoiset mut asian ytimeen passaako
nuo satulat vai ei .
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

osaankohan lukea oikein noita epc levyjä kun tutkiskelin niitä, niin
antaa saman osanumeron jarrusatuloille ainakin 190 2.3 16v, 250 turbodiesel
300E ja voi olla muihinkin et voiskohan noi olla sit samat satulat kaikissa.
epc antaa satuloille numerot eteen 0014201883/0014201983 jotka antaa
just noihin edellä mainittuihinkin malleihin.
ja taka 1244200383 onks tuo eri satula kuin 2014200383

ja mitähän tuo less lining meinaa kun on toinen vaihtoehto noille taka satuloille
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ihan huomautuksena, jarruihin kannattaa aina panostaa, katsastuksessa kelpaaminen pitää olla sivuseikka, ja se kunnon pysähtymisteho se ajava tekijä.

Täälläkin aivan liian moni virittää autoa sikana eikä päivitä jarruja ollenkaan, henk. koht. tiedät että noi 300 turbon jarrut ei ole mitkään kummoiset kun vauhtia alkaa olemaan paljon.

Takajarruja on turboissakin kahta erilaista koska farkuissa levyn halkaisija on 20 mm suurempi kuin sedanissa.
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

joo pysähtyminen on kyl pääasia mut tuollla omalla tulevalla kokoonpanolla
vauhti ei vielä pääse päätä huimaamaan, eli nuo olisi riittävät.
mut kukahan osaisi sanoa onko samoja jarruja käytetty siis jotka on 190 2.3 16v
missäään 124 malllissa ja jos on niin missä.
kun en voi jarruja verrata 190 2.3:seen kun ei samaa mallisarjaa,
eli jos on samat jarrut jossakin 124 korissa niin nuo kelpaisi .
kun moni tahtoo vanhoista satuloista lähes vaihtokunnostetun hinnan ,
ja nyt löytyi sopevan hintaiset mut käykö vai ei sitä ei kai kukaan tiedä.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Satulat ei ainakaan käy. Niissä on erilainen pulttijako.
Tiedän kun ostin 201 turboon satulat ja sain aluksi 124:sen ja
ne ei sopinu. 201:ssä on omanlaiset jäähdytetyt...
MB W201 2.5 TURBO
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mulla on kyllä 300E:n satulat ja levyt 201:ssä. Ei niissä mitään ongelmaa ole.

Vanhat satulat maksaa siksi niin paljon, koska niissä tulee myös runko mukana. Kunnostetussa vaihtosatulassa ei tule ja vanha runko ei passaa.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1561
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on kans 190 turbossa CE:n satulat runkoineen ja Zimmermannin laikat ja taakse tulee 124 300 TTD:n satulat ja Zimmermannit myös sinne
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin