W202 C180 kukkii kesäisesti ja dieseleitä katellaan...
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
W202 C180 kukkii kesäisesti ja dieseleitä katellaan...
Sieltä se kevät tulee,vaikka lähipäivinä pakkastaa, joten visusti piilossa pidetty Mersukuume taas pyrkimässä pintaan.W210-sarjalaisia olen silmäilly jos kotvasen aikaa ja bensa W210 E230 taitaisi olla meikälle se paras ja sopivin.Ja automaattilaatikkohan se Väyryseen kuuluu kuin vaikku korvaan, joten tiedustelisin milloin tarkalleen ottaen W210-sarjalaisen automaattilaatikko muuttui siitä perinne 4-pykäläisestä siihen elektronisesti ohjattuun 5-pykäläiseen? Mullahan oli aikoinaan se supertilava S210 E200 Automatik farmari -97 ja siinä oli 5-vaihteinen laatikko, nätisti toimi.4-pykäläinen tuskin hirveästi enemmän vie ainetta, vaan onko tuon vanhemman vaihteiston toiminta miten paljon karkeampaa ja siis vaihtotapahtumat tuntuvampia (aivan kuin 124-sarjassakin oli...). 2-litrainen bensa oli kyllä pikkasen vaivainen ja ahdistunut tuohon farkkukoriin,nyt kävisi ihan sedankin.Eli tämmöistä kutinaa nykyisellä Bora-miehellä.
Jotain tällaista:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... tosuoratmi" onclick="window.open(this.href);return false;
4-pykäläiseltä vaihdekaavio näyttääpi...mutta tossa ei onneksi ole vielä sitä elektronista avainta kuten myöhemmissä Väyrysissä, mikä on niitä potentiaalisia vikakohteita...
Jotain tällaista:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... tosuoratmi" onclick="window.open(this.href);return false;
4-pykäläiseltä vaihdekaavio näyttääpi...mutta tossa ei onneksi ole vielä sitä elektronista avainta kuten myöhemmissä Väyrysissä, mikä on niitä potentiaalisia vikakohteita...
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Su 01.10.2017 14:12. Yhteensä muokattu 18 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Kyllä tuo on 5v loota 5v menee pääle kun d asenossa siirtää keppiä appariin päin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Varmaan tuossa aikalailla ensimmäisiä 5v kun on 7/96..
6,1-10,5 kulutukset luvattu. Ja kaikkea siltä väliltä
6,1-10,5 kulutukset luvattu. Ja kaikkea siltä väliltä
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Viides ylivaihde oli alkuun hydrauliohjatun nelipykäläisen automaatin jatke. Nelivaihteinen on ehkä paras automaatti mitä vanhalla mantereella on tehty. Varsinainen elektronisesti ohjattu "sähkölaatikko" tuli E-sarjaan 1997. Nettikirjoittelujen mukaan ensimmäisissä sähkölaatikoissa oli lastentauteja. Tietävämmät paikatkaa, etenkin "potentiaalisia vikakohteita".
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Ei kai sitä väyrysessä nelivaihteista ole ollut.
wiimax.fi
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Ei ole ollut.dealer kirjoitti:Ei kai sitä väyrysessä nelivaihteista ole ollut.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Kiitos selventävistä vastauksista, jotenkin oli muistikuva, että 210-sarjan E300D:ssä ois ollu 4-pykäläinen automaatti, siis tässä 136 hv:n vaparidieselissä (1995-96)...ja mercefreaken.com kertoo myös automaatista "joko 4- tai 5-vaihteinen"...?
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Ke 16.03.2016 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
The early W210 E-Class carried over the 4-speed 4G-TRONIC automatic from the previous W124 generation E-Class. In 1997, Mercedes installed in the E-class its electronically controlled model "722.6" five-speed automatic transmission that first saw duty in 1995 in the V8-powered W140 S-class models. The 722.6 transmission is now used in a number of Daimler-Chrysler (Now Daimler only.) vehicles.[16]arska10 kirjoitti:Ei ole ollut.dealer kirjoitti:Ei kai sitä väyrysessä nelivaihteista ole ollut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... ass_(W210)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Hoh, ei mitään muistikuvaa että olisin nähnyt moista
wiimax.fi
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Minullapa on sellainen Paavo, missä on 4 vaihteinen laatikko. 722.4 lienee oikea mallimerkintä? Tämä on kyllä oikeasti ekoja W210 koppasia kulkineita.
Kulutuksia olen lätkinyt tuonne "rehellinen kulutus" lankaan.
Kulutuksia olen lätkinyt tuonne "rehellinen kulutus" lankaan.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Onhan w210 E250 valmistettu OM605 koneella mutta onko kukaan nähnyt sellaista täällä suomessa?
W124 300 E -87 Aut.
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Joihinkin maihin on valmistettu. Minkähän takia sitä ei muuten tehty joka maahan 605:lla, vai oliko 290 sen paikalla väyrysessä Ja joo, tottahan väyrysiä on nelivaihteisella laatikolla, taitavat kaikki olla sitä pienempää versiota eli 722.4. Helposti sen näkee kun siinä ei ole sitä valintanappia kulississa, ja 5v sähkölaatikossa se s/w nappi on siinä kulissin etuosassa, ja pakkovaihteet 1-4 ja D siinä nelosen vieressä oikealla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Italian verolakien vuoksi useamallakin automerkillä oli tehokkaita malleja mutta pienemmällä litratilavuudella aikanaan.
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Tässä wikin lista neilportaisista automaateista:
1981-1991 Mercedes-Benz W126 722.3
1992-1996 Mercedes-Benz W140 722.3
1982-1985 Mercedes-Benz W123 722.4
1981-1985 Mercedes-Benz W123 722.3
1986-1996 Mercedes-Benz W124 722.3
1986-1996 Mercedes-Benz W124 722.4
1996 Mercedes-Benz W210 722.4
1996 Mercedes-Benz W210 722.3
1982-1993 Mercedes-Benz W201 722.4
1993-1996 Mercedes-Benz W202 722.4
1981 Mercedes-Benz C107 722.3
1981-1989 Mercedes-Benz R107 722.3
1989-1995 Mercedes-Benz R129 722.3
Olen antanut itselleni ymmärtää että 722.5 eli sähköiseti ohjattu tuli 1993 C-koppaiseen ja sitä sai myös w124 mersuihin, siinä on se erillinen ylivaihdejärjestelmä. Vasta 1996 tuli 722.6 joka oli erilainen laatikko, toki sähköisesti ohjattu jo. ML mersussa se oli siis alusta asti.
Mutta milloin tuli sellainen laatikko jossa turbiini lukittuu, onko se sitten 5G tronic mistä wiki puhuu? Hölmöä puhua 4G Tronicista ku eihän niissä mitään 'tronikkaa juurikaan ollut...
1981-1991 Mercedes-Benz W126 722.3
1992-1996 Mercedes-Benz W140 722.3
1982-1985 Mercedes-Benz W123 722.4
1981-1985 Mercedes-Benz W123 722.3
1986-1996 Mercedes-Benz W124 722.3
1986-1996 Mercedes-Benz W124 722.4
1996 Mercedes-Benz W210 722.4
1996 Mercedes-Benz W210 722.3
1982-1993 Mercedes-Benz W201 722.4
1993-1996 Mercedes-Benz W202 722.4
1981 Mercedes-Benz C107 722.3
1981-1989 Mercedes-Benz R107 722.3
1989-1995 Mercedes-Benz R129 722.3
Olen antanut itselleni ymmärtää että 722.5 eli sähköiseti ohjattu tuli 1993 C-koppaiseen ja sitä sai myös w124 mersuihin, siinä on se erillinen ylivaihdejärjestelmä. Vasta 1996 tuli 722.6 joka oli erilainen laatikko, toki sähköisesti ohjattu jo. ML mersussa se oli siis alusta asti.
Mutta milloin tuli sellainen laatikko jossa turbiini lukittuu, onko se sitten 5G tronic mistä wiki puhuu? Hölmöä puhua 4G Tronicista ku eihän niissä mitään 'tronikkaa juurikaan ollut...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Pari muistan käyneen korjaamolla, yksi vielä silloin tällöin piipahtaa...viimeksi vaihdoin jousituksen kaasupallot.acparma kirjoitti:Onhan w210 E250 valmistettu OM605 koneella mutta onko kukaan nähnyt sellaista täällä suomessa?
wiimax.fi
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
olisiko ollut reilu vuosi sitten täälläkin yksi hopea sedan myynnissä kovalla askilla
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Voi perkele kaikkia sitä joutuu näkemään tänään kävi starin piuhan päässä yks väykky 05/96 jossa oli 4 lovinen tomaatti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
3000 euron nurkille se hintahaarukkani yläraja tässä "Väykyn" katselussa asettuu...ajoa vuoteen se 15-18000km...E230 bensamoottorisista se kokonaistaloudellisesti kiinnostavin ja lämpenee hyvin talvella...toisaalta viime Pääsiäisenä koeajamani E200CDI "Facelift" oli myös hyvin miellyttävä ajoltaan...ja melkein dieselin hajullahan noi 200/220CDI:t kulkevat...ruosteettomuus tai mahdollisiman "vähäruosteisuus" on ehdottomana reunaehtona...ja onhan niitä hyväkorisiakin Väyrysiä, kun vaan maltilla kahtelee...sen verran vanha alkaa toi W210-sarja olla, että eiköhän munkin budjetilla jottain hyvääkin löydy. VW Bora muuten "jees", mutta joka ikisellä maantiereissulla on Mercedestä ikävä...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Noilla kilometreillä bensa-auton polttoaineet+verot tulevat vähän kalliimmaksi, mutta se on toinen juttu että millä käyttövoimalla toimivan sattuu hyvän löytämään.
Bensamalleilla vähemmän ajettu mutta prefaceliftit (230) tuppaa olemaan jo kaikki pahoin ruosteessa, jos ruoste uudempiakin väyrysiä kyllä vaivaa.
Moottorina 230 on OK ja voimavarat riittää väyrysen liikutteluun. Minulla olikin vuoden päivät farkku E230, 5v automaatti.
Kolmen tonnin budjetilla kyllä löytyy kelpo ajopeli kun jaksaa etsiä.
Bensamalleilla vähemmän ajettu mutta prefaceliftit (230) tuppaa olemaan jo kaikki pahoin ruosteessa, jos ruoste uudempiakin väyrysiä kyllä vaivaa.
Moottorina 230 on OK ja voimavarat riittää väyrysen liikutteluun. Minulla olikin vuoden päivät farkku E230, 5v automaatti.
Kolmen tonnin budjetilla kyllä löytyy kelpo ajopeli kun jaksaa etsiä.
wiimax.fi
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Mites tuon pakkasilla tarkenemisen suhteen? Onko pre-facelifteillä ja facelifteillä mitään eroa? CDI-koneiset taitavat pienen kulutuksen ja nätin käynnin vastapainona lämmitä aikas paljon hitaammin kuin bensakoneiset saatikka esikammio-dieselit..? Vai onko sähkövastuksilla ratkaistu asiaa.Tutulla oli W202-sarjan Saksan tuonti C220CDI...vaihtoivat auton saman mallisarjan C180- bensaan,kun kyllästyivät CDI-Mersun viileyteen -20 asteen pakkasilla...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Onhan näitä ehdokkaita...toukokuussa alkaa Väyrysten katselu ja testiajot...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7878424" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7827347" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7895511" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7830579" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7617783" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7878424" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7827347" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7895511" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7830579" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7617783" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Pre-facelift väyrysissä on webasto. Samaten myös kaikissa W202 cdi:ssä - vaikka olisi tuotu Saksasta - joten tuttavallasi on ollut viallinen cee kun siinä ei ole riittänyt lämpö pakkasilla.Etwas Anders kirjoitti:Mites tuon pakkasilla tarkenemisen suhteen? Onko pre-facelifteillä ja facelifteillä mitään eroa? CDI-koneiset taitavat pienen kulutuksen ja nätin käynnin vastapainona lämmitä aikas paljon hitaammin kuin bensakoneiset saatikka esikammio-dieselit..? Vai onko sähkövastuksilla ratkaistu asiaa.Tutulla oli W202-sarjan Saksan tuonti C220CDI...vaihtoivat auton saman mallisarjan C180- bensaan,kun kyllästyivät CDI-Mersun viileyteen -20 asteen pakkasilla...
Facelift väyrysessä tarkenee jos on webasto. Muuten ei tarkene kovalla pakkasella, ja juuei auta vaikka työntää ylä-ja alavesiletkut täyteen volvon termareita, kun sitä kuitenkin joku kohta ehdottaa
wiimax.fi
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
itellä oli w210 230 4 vaihteisella tomaatti laatikolla n:6v sitten. vuosimalli oli -95, ja oli ollut paprujen mukaan alkujaan saksassa liikkeen esittely autona tjn.. tälläkin hetkellä on -96 s210 230 mutta siinä on jo huimat 5 vaihetta mikä kylläkin on pukeilla, kun on laatikon ohjain laite öljyllä kuorutettu ja en ole jaksanut koodeja poistella. vaan starttasin tuon luotettavan 123:sen ( yllätys yllätys 230 sekin)ja maisema vaihtuu ilman sähköhimmeleitä
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Minä huristelen noilla bensa Mersuilla n. 53tkm vuodessa. Remontti kustannukset on oleet muutamia satasia. Aikaisemmin oli "kalliita" diesel-autoja, ei tosin yhtään Mersua, ja kokoajan oli EGR-, suutin-, käynti-, sammuilu-ongelmaa. Kylmiä olivat ja ainoastaan lisälämmitin auttoi pakkasella. Tietenkin nuo Eberit ja Webastotkin sitten renasivat. Molempi parempi mutta ei se dieseli välttämättä parempi tai halvempi ole.Etwas Anders kirjoitti:3000 euron nurkille se hintahaarukkani yläraja tässä "Väykyn" katselussa asettuu...ajoa vuoteen se 15-18000km...E230 bensamoottorisista se kokonaistaloudellisesti kiinnostavin ja lämpenee hyvin talvella...toisaalta viime Pääsiäisenä koeajamani E200CDI "Facelift" oli myös hyvin miellyttävä ajoltaan...ja melkein dieselin hajullahan noi 200/220CDI:t kulkevat...ruosteettomuus tai mahdollisiman "vähäruosteisuus" on ehdottomana reunaehtona...ja onhan niitä hyväkorisiakin Väyrysiä, kun vaan maltilla kahtelee...sen verran vanha alkaa toi W210-sarja olla, että eiköhän munkin budjetilla jottain hyvääkin löydy. VW Bora muuten "jees", mutta joka ikisellä maantiereissulla on Mercedestä ikävä...
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Niin, kyllähän bensa-Väyrysistä tuo E230 5-v. automaatilla eniten sieluani värisyttää...tätä pitää mennä paikan päälle tutkimaan, tuskin ihan heti kaupaksi menee...hintapyynti vuosimalliin nähden yläkantissa.
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/ ... 3&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/ ... 3&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Näyttää ihan siistiltä. Yksi kilpinen, eikä mitään ihmeellistä omistajahistoriassa. Nyt poistettu liikenteestä, varmaan siksi, että on myyntivarastossa.Etwas Anders kirjoitti:Niin, kyllähän bensa-Väyrysistä tuo E230 5-v. automaatilla eniten sieluani värisyttää...tätä pitää mennä paikan päälle tutkimaan, tuskin ihan heti kaupaksi menee...hintapyynti vuosimalliin nähden yläkantissa.
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/ ... 3&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse saattaisin maksaa jopa tuon, jos vain on oikeasti ruosteeton. Kaiken pitää tietenkin toimia ja huoltohistoria olla todellinen sisältäen mm. automaatin ja perän öljynvaihdot.
Hittoako sitä ruostetta ostamaan ja tonni palaa hetkessä, kun uusit etupään nivelet, vaihdat automaatin sekä perän öljyt, ostat uudet ikkunan nostimet + hiot ja korjaat ruosteet puskureiden alta ja etupään poikkikelkasta ja kardaani tunnelista yms paikoista. (ne perinteisemmät mätäkohdat jätin pois).
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Nojaa... tuossa kohtaa ei vuosimallilla ole enää hintaa. Mutta onpas pienistä myyntikuvista äkkiä vilkaisten siisti 1-srj. väykky.Etwas Anders kirjoitti:Niin, kyllähän bensa-Väyrysistä tuo E230 5-v. automaatilla eniten sieluani värisyttää...tätä pitää mennä paikan päälle tutkimaan, tuskin ihan heti kaupaksi menee...hintapyynti vuosimalliin nähden yläkantissa.
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/ ... 3&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Kyllähän tietysti farmarina Väyrynen olisi parhaimmillaan, monikäyttöistä tilaa yllin kyllin.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Näitä näkee harvoin tuolla mainiolla vanhan liiton moottorilla:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7891935" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja W203-sarjalaistakin mahtuu meikän budjettiraameihin...ja toi viimeisenä linkitetty pre-facelift Väyrynen on kyllä nätin värinen.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7891521" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7906569" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7891935" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja W203-sarjalaistakin mahtuu meikän budjettiraameihin...ja toi viimeisenä linkitetty pre-facelift Väyrynen on kyllä nätin värinen.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7891521" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7906569" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Milloin W210:n automaatti muuttui 5-pykäläiseksi?
Muitakaan moittimatta, tuo 250TDT W202 on kyllä mielestäni erinomainen ostos alle kolmella tonnilla jos auton kunto on kuten kuvista voisi olettaa oikein hyvä...
wiimax.fi