316 Sprinterin suuntavakavuus
316 Sprinterin suuntavakavuus
Ostoo rapsautin tuollaisen sisäänajetun(190000 km) 2003 sprinterin .
Mikä oli tuolla Oulun Rehtiautossa myynnissä
Ihan kohtuullisen noheva peli .
Ens kesänä vähän laitellaan ruosteita pois ja maalaillaan niin ainakin iltahämärissä mennee ihan autosta .
No eihän sitä näytteille ostettukaan vaan töihin.
Varmaan ajelen sillä mutkaista tietä näkymättömiin ja monta kertaa.
En muuta ihmeellistä huomannut koeajolla kuin että ompa hirveän herkkä auto vetelehtimään ajourissa .
Nelipyörämittaustositteet oli mukana että varmaan asia on vaivannut edellistäkin omistajaa .
Noo maanantaina haen auton Kiimingistä kotio että saapi 400km koeajoa lisää
Niin että mikähän siellä ensteks olisi aiheuttamassa sitä vetelehtimistä ?
Mikä oli tuolla Oulun Rehtiautossa myynnissä
Ihan kohtuullisen noheva peli .
Ens kesänä vähän laitellaan ruosteita pois ja maalaillaan niin ainakin iltahämärissä mennee ihan autosta .
No eihän sitä näytteille ostettukaan vaan töihin.
Varmaan ajelen sillä mutkaista tietä näkymättömiin ja monta kertaa.
En muuta ihmeellistä huomannut koeajolla kuin että ompa hirveän herkkä auto vetelehtimään ajourissa .
Nelipyörämittaustositteet oli mukana että varmaan asia on vaivannut edellistäkin omistajaa .
Noo maanantaina haen auton Kiimingistä kotio että saapi 400km koeajoa lisää
Niin että mikähän siellä ensteks olisi aiheuttamassa sitä vetelehtimistä ?
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
Itse en juurikaan uraherkkyyttä näillä ole suuremmin pistänyt merkille, mutta painoilla on toki suuri merkitys.
Omani ovat ka rekisteröityjä ja painot liki "tapissaan" pääosan ajasta.
Rengastus toki vaikuttaa, eli eihän mikään sattumalta ole runkovikainen?
Hammastangon/raidepäiden ja alapallojen välykset kattelisin kuitenki ensimmäisenä.
Iskarit tuovat halvalla ja vähällä työllä ajettavuuteen roiman parannuksen.
Näillä minä lähtisin tutkimaan...
Omani ovat ka rekisteröityjä ja painot liki "tapissaan" pääosan ajasta.
Rengastus toki vaikuttaa, eli eihän mikään sattumalta ole runkovikainen?
Hammastangon/raidepäiden ja alapallojen välykset kattelisin kuitenki ensimmäisenä.
Iskarit tuovat halvalla ja vähällä työllä ajettavuuteen roiman parannuksen.
Näillä minä lähtisin tutkimaan...
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
EtupäästäOula kirjoitti:Ostoo rapsautin tuollaisen sisäänajetun(190000 km) 2003 sprinterin .
Mikä oli tuolla Oulun Rehtiautossa myynnissä
Ihan kohtuullisen noheva peli .
Ens kesänä vähän laitellaan ruosteita pois ja maalaillaan niin ainakin iltahämärissä mennee ihan autosta .
No eihän sitä näytteille ostettukaan vaan töihin.
Varmaan ajelen sillä mutkaista tietä näkymättömiin ja monta kertaa.
En muuta ihmeellistä huomannut koeajolla kuin että ompa hirveän herkkä auto vetelehtimään ajourissa .
Nelipyörämittaustositteet oli mukana että varmaan asia on vaivannut edellistäkin omistajaa .
Noo maanantaina haen auton Kiimingistä kotio että saapi 400km koeajoa lisää
Niin että mikähän siellä ensteks olisi aiheuttamassa sitä vetelehtimistä ?
Tarkistella alapallonivelet, iskarit, etujousi(makaako etupää alhaala kuten usein makaa) takaakselin kiinitys, jousien puslat, iskarit
yleensä menevät kuin juna jos kaikki on kuunossa(ylensä jossain noista on vikaa) sivu tuuli heitelee kunnossa olevaakin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
No joo !
Palloniveliä siihen oli justiinsa uusittu repullinen ja rairepäitä.
Niin sitten mun piti kysyä että tarvitseeko se rajoitin olla ohjelmoituna päälle katsastuksessa .
Näkeekö ne sen inssit.
Niin molen Ähtäristä jotta missähän sellaista apua löytyy joka sen ohjelmoi tarvittaessa takasin päälle .
Katsastus painaa päälle jo joulukuussa .
Palloniveliä siihen oli justiinsa uusittu repullinen ja rairepäitä.
Niin sitten mun piti kysyä että tarvitseeko se rajoitin olla ohjelmoituna päälle katsastuksessa .
Näkeekö ne sen inssit.
Niin molen Ähtäristä jotta missähän sellaista apua löytyy joka sen ohjelmoi tarvittaessa takasin päälle .
Katsastus painaa päälle jo joulukuussa .
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
Todistus pitää olla katsatuksessa,Oula kirjoitti:No joo !
Palloniveliä siihen oli justiinsa uusittu repullinen ja rairepäitä.
Niin sitten mun piti kysyä että tarvitseeko se rajoitin olla ohjelmoituna päälle katsastuksessa .
Näkeekö ne sen inssit.
Niin molen Ähtäristä jotta missähän sellaista apua löytyy joka sen ohjelmoi tarvittaessa takasin päälle .
Katsastus painaa päälle jo joulukuussa .
näkeekö vai ei rippuu käykö kokeilemassa muuten ei
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
Alapallot ovat uudet ja tukivarsien ja etuvakaajan kumit näyttää uusilta.
Taka-akselin jousenlehtien takapuslissa ja vakaajan kumeissa on pientä löysää.
Akseliväli vasemmalla puolella autoa on 10 mm isompi kuin oikealla puolella .
Tästäkö tuo juiliminen johtuu ?
Automaattivaihteiston oikeasta etukulmasta sähkötöpselin luota laatikko itkee öljyä.
Onko se sähköosa uusittava että vuoto lakkaa ?
Taka-akselin jousenlehtien takapuslissa ja vakaajan kumeissa on pientä löysää.
Akseliväli vasemmalla puolella autoa on 10 mm isompi kuin oikealla puolella .
Tästäkö tuo juiliminen johtuu ?
Automaattivaihteiston oikeasta etukulmasta sähkötöpselin luota laatikko itkee öljyä.
Onko se sähköosa uusittava että vuoto lakkaa ?
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
Toinen eturengas liene aina toista edempänä, mikä se nimi tuolle nyt olikaan.Oula kirjoitti: Akseliväli vasemmalla puolella autoa on 10 mm isompi kuin oikealla puolella .
Tästäkö tuo juiliminen johtuu ?
Automaattivaihteiston oikeasta etukulmasta sähkötöpselin luota laatikko itkee öljyä.
Onko se sähköosa uusittava että vuoto lakkaa ?
Ja jatketaan, oliko näissäkin laatikossa tuo sama "vika" (ominaisuus) kuin Väyrysissä, että tuo laatikko vuoti öljyä ja alkaa sitä sitten kerryttää myös ohjauslaatikkoon?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
No tottamooses .
Harituksellahan se auruu oli
Käytin nelipyörämittauksessa ja nyt on säädöt kohdallaan.
Michelin Agilis talvikummit alle ja neljä kiloo painetta niin auto on kun toiselta planeetalta ajaa
Goodyearista sanottiinkin ennen että ne on parhaimmillaan laiturin ja veneen välissä .
Onkohan jo vähän liikaakin painetta eturenkaille ?
Kyllä sitä vieläkin saa ajaa uraisella alustalla ,ei se itestään mene mutta parani siedettävälle tasolle.
Vielä kun vihtisi takajousien puslat päivittää meinaan ne on vähän väljät.
Laski tuo lämpö mun korjaamossa vain turhan alas jo
Harituksellahan se auruu oli
Käytin nelipyörämittauksessa ja nyt on säädöt kohdallaan.
Michelin Agilis talvikummit alle ja neljä kiloo painetta niin auto on kun toiselta planeetalta ajaa
Goodyearista sanottiinkin ennen että ne on parhaimmillaan laiturin ja veneen välissä .
Onkohan jo vähän liikaakin painetta eturenkaille ?
Kyllä sitä vieläkin saa ajaa uraisella alustalla ,ei se itestään mene mutta parani siedettävälle tasolle.
Vielä kun vihtisi takajousien puslat päivittää meinaan ne on vähän väljät.
Laski tuo lämpö mun korjaamossa vain turhan alas jo
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus
Niiin on se vaan ihme kun auto on ehjä se toimii kuten ehjäautoOula kirjoitti:No tottamooses .
Harituksellahan se auruu oli
Käytin nelipyörämittauksessa ja nyt on säädöt kohdallaan.
Michelin Agilis talvikummit alle ja neljä kiloo painetta niin auto on kun toiselta planeetalta ajaa
Goodyearista sanottiinkin ennen että ne on parhaimmillaan laiturin ja veneen välissä .
Onkohan jo vähän liikaakin painetta eturenkaille ?
Kyllä sitä vieläkin saa ajaa uraisella alustalla ,ei se itestään mene mutta parani siedettävälle tasolle.
Vielä kun vihtisi takajousien puslat päivittää meinaan ne on vähän väljät.
Laski tuo lämpö mun korjaamossa vain turhan alas jo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659