280ce

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

280ce

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tässä olis hieman tarinaa meikäläisen projektista:

Elikäs tuli tuossa viimevuoden toukokuussa ostettua avk:lta tuollainen w123 coupe vm. -77
Auto olikin todellinen virheostos kun se tuli ostettua ns. näkemättä sitä. Eli netistä katsoin kuvan ja näytti niin helpolta projektilta, että ajattelin saavani siitä helpolla itselle ajoauton. Vauriokuvauksena oli varkaus ja ilkivalta.

Noh kun sai auton kotiin selvisi vasta auton käsittämättömän huono kunto, koko pohja oli läpimätä, niiin myös lokarinkaaret yms. Sitten vielä boonuksena varkaiden tekemät naarmut joita oli ympäri auton ja kaikki lukkopesät oli rikottu. Varkaat olivat olleet sen verran ahkeria, että olivat jaksaneet naarmuttaaa tarkasti hieman jokaista auton peltiosaa ja veistellä puukolla auton oviverhoilut yms. Siiinä vaiheessa oli jo selväää ettei ostos ollutkaan ihan niin helppo projekti kuin olin suunnitellut.

Siiitä sitten alkoi auton täydellinen purkaminen ja ainakun sai jonkin osan irti niin alta löytyi...kas kummaa....ruostetta ja taaas lisää ruostetta.

Kun sain sisältä bitumimatot poistettua selvisi, että koko lattia oli mystisesti kadonnut...jäljellä oli vain massakerros jonkapäällä kasa ruostetta. Myös takalokasuojat olivat hävinneet niinkuin myös suurin osa helmoista. Lisää suurempia ja myös hieman pienempiä reikiä löytyi reilusti ympäri autoa.

Kuvia: http://photobucket.com/albums/v211/Petehri/Lahtokohta/
Kuvat on melko huonoja siinä mielessä ettei niistä saa kunnolla käsitystä kuinka huonossa kunnossa auto oikeasti oli.

Kun korissa ei ollut enäään yhtään osaaa kiinni valmistin autonpyörityspukin jossa koria voi pyörittää 360astetta pituus-suunnassa. Kun pukki oli valmis laitoin korin pukkiin ja silloin alkoi armoton massojen raplaaminen. Suurin osa kumimaisesta massasta mitä oli sisälokasuojissa ja muualla alustassa poistettiin perinteisesti puukolla. Sitten kun massat oli poistettu oli aika viedä kori hiekka puhallukseen.

Puhalluksen jälkeen kori näytti lähinnä edam-juustolta...reikiä oli vierivieressä niin pieniä kuin isojakin. Siiinä vaiheessa tilanne vaikutti niin pahalta, että aloin suunnittelemaan auton rakentamista jonkinlaiseksi kilpa-autoksi koska tuntui lähes mahdottomalta saada auto hitsattua katsastus kelpoiseksi tieautoksi.

Noh siiitä sitten alkoi armoton hitsaus urakka!

Kori koki melkoisia muutoksia. Lattiat tuli suorasta pellistä jonka takia myös sisähelma ja osa kardaani tunnelista piti muotoilla täysin uudestaan. Sisähelmat olivat kyllä muutenkin niiin lahot, että ne olisi jokatapauksessa pitänyt uusia. Helmat tulivat täysin uudet ja ovat huomattavasti pulleammat kuin vakio helmat. Tarkoitus oli silti tehdä helmoista suhteellisen hillityt ja auton alkuperäisiin muotoihin sopivat. Samalla myös vakio tunkin-nostokorvat tuli poistettua. Uusi runkopalkkikin tuli kantattua pohjaan.

Kaikista suurin hitsaus urakka oli auton takalokasuojissa ja taka-akseliston ympäristössä....kaikki alkuperäinen muoto oli hävinnyt ja tilalle sai taputella useita kymmeniä paikkoja.

Vakio varapyöränkotelo sai lähteä vaikka olikin täysin ruosteeton (positiivinen yllätys :D ) ja tilalle tuli suora lattiapelti. Myös takakontin sivuosien pohjat piti tehdä täysin uudestaan.
Peltiä meni yhteensä vaatimattomat 6 neliöä. :?

Tästä vaiheesta voisi kertoa vaikka kuinka pitkän tarinan, mutta kuvat puhukoot puolestani:
http://photobucket.com/albums/v211/Petehri/Hitsattuna/

Kun korin hitsaustyöt oli valmiit alkoi projekti taas näyttämään paljon valoisammalta ja hautasin kilpuri suunnitelmat. Kylläkait tuollainen pohja katsastus konttorilla kelpaa vaikkei olekkaan alkuperäisen muotoinen. Moninkertaisesti tyrnempikin tuosta tuli kuin mitä alkuperinen on kun tehtaalla osat on laitettu kiinni 3cm välein piste hitseillä ja itse taaas hitsasin kaikki umpisaumalla.

Tämän viikon alkupuolella olikin kori jo niin hyvässä mallissa että oli aika pohjamaalata kori. Pohjamaalina käytin 1K happo pohjamaalia joka on juuri tarkoitettua autojen ruostesuojaukseen. Sitä kului 3 litran purkki.
Kuvissa on jo laitettu saumoihin Wurthin kori akryyli massaa ja hieman helmapeltimassaakin on ehditty ruiskimaan.
http://photobucket.com/albums/v211/Pete ... aalattuna/

Seuraava vaihe oli helmapeltimassan ruiskutus. Kuulin autohifi miehintä, että Wurthin helmapeltimassalla olisi samat eristys ominaisuudet kuin hifi autoissa käytettävällä noise killerillä, mutta se olisi hinnaltaa moninkertaisesti halvempaa. Ruiskutin korin niiin sisältä kuin altakin massalla ja lokarin kaariiin vielä muutama extra kerros. Yhteensä massaa meni 10 litraa.
kuvat: http://photobucket.com/albums/v211/Pete ... eltimassa/

Siinä olisi kaikki tämän hetkiset kuvat. Lisäää kuvia ehkä jo huomenna projektin edistymisestä.
Viimeksi muokannut Petehri, Su 02.01.2005 01:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kiva nähdä että joku vielä osaa ja ennenkaikkea viitsii tehdä vimosen päälle, propsit siitä ja kaikkea hyvää projektille! Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Wau... Ja mää kun olen parkunu muutaman reiän takia nois omis...

Nimittäin noista lähtökohdista olisin kyllä jo laittanut paaliin...
Kenties se on tuota sisua tuo... :)
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ei voi ku hattua nostaa...hyvältä näyttää! 8)
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei pahalla mut oletko ovia ja luukkuja kokeillu sovitella paikalleen? Tosi arka vääntyilemään noin isossa hitsaus hommassa. HIenoa työtä. :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kyllä alku näytti pahalta mutta kyllä se siitä kirkastui. Noilla taidoilla ja sisulla kaikki onnistuu.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Jarno H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 09.12.2004 20:03
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno H »

Asiallista jälkeä! Tuossa näki taas että kannattaa vähän varauksella suhtautua noihin kromikaari asennuksiin jos on autoa ostamassa :lol:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

:shock: 8)
Hommaa on varmasti riittänyt.
w115,123,124,126,210 yms.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Kaurmi kirjoitti:Ei pahalla mut oletko ovia ja luukkuja kokeillu sovitella paikalleen? Tosi arka vääntyilemään noin isossa hitsaus hommassa. HIenoa työtä. :idea:
On senverran ammattilaisen olentoista työtä, että uskon kyllä että on ottanut mokomat vääntyilemiset huomioon.

Erittäin suuri kumarrus täältä, hieno projekti ja työn alla on eräs kauneimmista automalleista.
124.023
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hemingway kirjoitti:
Kaurmi kirjoitti:Ei pahalla mut oletko ovia ja luukkuja kokeillu sovitella paikalleen? Tosi arka vääntyilemään noin isossa hitsaus hommassa. HIenoa työtä. :idea:
On senverran ammattilaisen olentoista työtä, että uskon kyllä että on ottanut mokomat vääntyilemiset huomioon.

Erittäin suuri kumarrus täältä, hieno projekti ja työn alla on eräs kauneimmista automalleista.
Kun sain auton pyörityspukkiin roikkumaan tein oviaukkoihin tuet heti ennen hiekkapuhallukseen viemistä. Tuki tuli kiinni saranan kiinnityspisteisiin ja lukon kiinnitys kohtaan joten ristikko oli kiinni 3 pisteestä yhteensä 12 pultilla.

Toden näköisesti kori olisi retkahtanut ilman tukia. Tuet otin pois vasta kun olin saanut pohjan kokonaan hitsattua eivätkä ne olleet pantteessa pahasti vaan lähtivät mukavasti ovi aukosta pois. Sitten laitoin ovet paikalleen, että sain sovitettua uudet helmat paikoilleen ja hyvinhän ne ovet istuivat.


Helmoista tuli nyt sellaiset, että alkuperäiset alalistat jäävät pois niin ovista kuin myös korista ja oven alamuoto tuleee tarkasti helman ulkopinnan kanssa tasalle. Eli kylkilinjasta olisi nyt tarkoitus tulla huomattavasti alkuperäistä "sileämpi".

Mahtoikohan tuosta ketään ymmärtää mitä tarkoitin?? no jos ei niin se selviää kun projekti eteneee.


No tuosta ammattilaisen työstä en sitten tiedä, kun ei itselle tuota ikääkään ole ehtinyt kertymään kuin 18v. Vaikka kylläkin koko pienen ikäni olen kaiken laisien autojen ja muiden vempaimien kanssa leikkinyt, niin kyllä tämä vasta on ensimmäinen suurempi OMA auto projekti.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kuulosti hyvältä :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Kyllä pitää hattua nostaa! Mukavaa seurata tuollaista projektia, kun vanhaa coupéta viitsitään kunnostaa oikein juurta jaksaen :) Tsemppiä projektiin!
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No niin...nyt olisi uusia kuvia.

Auto on nyt maalattua hopena värisellä 2k raskaskalusto maalilla. Pitäisi kestäää auton pohjassakin kerta kun pysyy rekkojen rungoissakin. :roll:

Kuvia: http://photobucket.com/albums/v211/Petehri/Hopea/



Myös alustan osia on tullut hieman puhalleltua ja maalailtua.

Kuvat: http://photobucket.com/albums/v211/Pete ... an%20osia/
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Hyvän näköistä! :wink: Jatka samaan malliin!! Kyllä se vanha 280ce on tuollaisen kunnostuksen ansainnut.... ....Kiva nähdä, että pahasti vähenevää 123 kupee kantaa jaksetaan elvyttää. Voi kumpa noita malleja näkisi liikenteessäkin enemmän :wink:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvä näyttää tulevan! Onko väri päätetty, pysyykö sama vai vaihtuuko? Mun mielestäni tohon sopis jokin Grafiitin harmaa metallihohto tosi isolla kiteellä!! 8) Se olis hillitty mutta kuitenkin erikoinen 123:ssa..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

:shock: :shock: :shock:
Kun tuo on ensimmäinen oma projekti niin mitähän meillä on tulevaisuudessa odotettavissa ???
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

EVO X kirjoitti:Hyvä näyttää tulevan! Onko väri päätetty, pysyykö sama vai vaihtuuko? Mun mielestäni tohon sopis jokin Grafiitin harmaa metallihohto tosi isolla kiteellä!! 8) Se olis hillitty mutta kuitenkin erikoinen 123:ssa..
Väri on päätetty ja on ihan perus metallinhohto hopea eli jotain saman sävyistä mitä pohjakin.

Alkuperäinen värihän tuossa on ollut kirkkaan punainen, mutta on joskus vaan ylimaalattu hopella.

Mahdollisesti pienenä boonuksena tulee vielä päälle sininen helmiäislakka. Se ei ole vielä aivan varmaa....pitää ensin tehdä muutama koe ruiskutus ja katsoa miltä vaikuttaa.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 03.01.2005 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

XUX63 kirjoitti::shock: :shock: :shock:
Kun tuo on ensimmäinen oma projekti niin mitähän meillä on tulevaisuudessa odotettavissa ???
Heh.....noh visioita ainakin löytyy, mutta jospa nyt teen aluksi tuon projektin kunnialla loppuun ja paljastan suunnitelmat vasta sitten.

Sen verran voisin paljastaa, että tuosta on tulossa itselle ihan ympärivuotinen käyttöauto ja mahdollisesta seuraavasta projektista jotain ihan muuta! :wink:
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Tämä projekti näyttää hyvältä, tällälailla pitäis tehdä projektit jos on vain mahdollista. Toi auton pyörittelyyn tehty pukki on tosi kätevä, on tullut mietittyä useaankin kertaan itsekkin. Äänieristykseen hyvä lisä olisi bitumimatto, tehoavat mataliin ääniin tosi hyvin. Nimimerkillä kokemusta on..

Nyt kun sulla on johtosarjatkin irrotettu, niin kannatta katsoa ainakin valojen johdot. Tässä vaiheessa on helppo vetää uudet kunnolliset piuhat, jos on vähänkin tarvetta. Ihan vinkkinä vain.. :wink: Enempää en kehtaa alkaa viisastelemaan, kannattaa tehdä oman mielen mukaan! Tsemppiä projektille ja jatka samaan malliin..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Seppä jo syntyissään ja hulppeat on myös työtilat! Lopputuloksesta tulee varmasti hyvä, tsemppiä projektiin!!!

Sinällään ei ole yllättävää, että coupe on tuossa kunnossa. Huonompiakin jo joku pöljä kunnostanut...

Mutta mistä ostit tuota raskaan kaluston maalia, paljonko sille tuli hintaa? Olikin aivan uutta, että noita maaleja saa metallisävyinäkin.
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Mahtavaa työtä.

Ku on itelläkin kokemusta hitsaamisesta ja ruuvaamisesta niin kyllä vihellys pääsi kun tajuaa ton työmäärän mitä tohon on tehty.

-Ja kateuden peikko iski noista työtiloista tosiaankin...Prkle!

Täytyy tehdä korjaamo tohon omaan halliin.

Tsemppiä vaan jatkoonkin,pätevä jannu oot.
w124 300 Tdt -92
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ja ikä oli 18v ja nyt jo tolla tasolla. Hulppee suoritus jo tässä vaiheessa. Tsemppiä jatkolla, seurataan mielenkiinnolla. :lol:
PS. Oliko se 18v
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moikka !

Hyvä tulee, sitten tulee muistaa että autoa on huollettava ettei se pääse takaisin alkutilanteeseen. Eli kesä pirssinä tuo on lähes ikuinen mutta
suolakeleille kannattaa hankkia "halpa" auto joka voi sitten ruostuakkin.
Jos kerran noin paljon työtä on tehty niin sitä ei kannata heti ruostuttaa sitä.

Tsemppiä projektiin :wink:
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

capriceman kirjoitti:Eli kesä pirssinä tuo on lähes ikuinen mutta
suolakeleille kannattaa hankkia "halpa" auto joka voi sitten ruostuakkin.
Jos kerran noin paljon työtä on tehty niin sitä ei kannata heti ruostuttaa sitä.
Eihän auto ruostu niin kauan kun alustamassa ei kuivu ja ala halkeilla, eikä maalipintaan tulee naarmuja. Eli kunhan muistaa huolehtia kotelo- ja alustamassan kunnosta, auto säilyy ikuisesti.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Antti L. kirjoitti:Tämä projekti näyttää hyvältä, tällälailla pitäis tehdä projektit jos on vain mahdollista. Toi auton pyörittelyyn tehty pukki on tosi kätevä, on tullut mietittyä useaankin kertaan itsekkin. Äänieristykseen hyvä lisä olisi bitumimatto, tehoavat mataliin ääniin tosi hyvin. Nimimerkillä kokemusta on..

Nyt kun sulla on johtosarjatkin irrotettu, niin kannatta katsoa ainakin valojen johdot. Tässä vaiheessa on helppo vetää uudet kunnolliset piuhat, jos on vähänkin tarvetta. Ihan vinkkinä vain.. :wink: Enempää en kehtaa alkaa viisastelemaan, kannattaa tehdä oman mielen mukaan! Tsemppiä projektille ja jatka samaan malliin..
Juu tuolainen pukki on aivan ehdoton tällaisessa projektissa. Ilman sitä ei hommasta tulisi kerrassaan yhtään mitään.

Pukki on muuten tulossa myyntiin heti kun saan oman korin siitä pois eli viimeistään tämän kuun loppupuolella.


Bitumi mattoja en ainakaan toistaiseksi autoon ole laittamassa kun vasta ne kovalla vaivalla olen saanut pois. :D
Muutenkin hieman vaikutti ainakin tämän projektin kohdalla siltä, että nuo bitumimatot olivat suurin syy pohjan ruostumiselle heti suolaveden jälkeen.
Tai siis niiden yhdistelmä: vesi pääseee bitumin alle ja se on sitämyöten selvä tapaus se pohja. :?

No nyt ainakin tulee testattua tuon wurthin helmapeltimassa ääneneristys ominaisuudet. Jos sisämelu onkin raju niin vasta sen jälkeen alan suunnittelemaan bitumien laittoa.


Jaahas...täytyypi tutkia johtosarja huolella ennen asennusta. Miten ne ylensä vioittuavat? Onko silmin havaittavia kohtia vai pitääkö yleismittarin kanssa käydä johdot läpi??

Eihän tuo nyt mielestäni minkäänsortin viisastelua ollut :D
Hyviä vinkkejä otetaan mielellään vastaan ja mielellään juuri näin etukäteen eikä vasta sitten kun auto on kasattu. :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Petehri kirjoitti:No nyt ainakin tulee testattua tuon wurthin helmapeltimassa ääneneristys ominaisuudet. Jos sisämelu onkin raju niin vasta sen jälkeen alan suunnittelemaan bitumien laittoa.
Itselläni on myös 230 E:n toinen puoli tuossa vaiheessa viimetalvisen ( :oops: ) peltiremontin jäljiltä. En ole uskaltanut bitumia vielä laittaa, kun yksi vesivuoto vielä on jäljellä. Onko siis kyseessä Würthin spraypurkissa oleva massa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Bitumi massa on siitä huono että sen pinta halkeilee ja sen alle pääsee vesi ja kosteus >> se on sitten menoa "näkymättömästi". Tilannetta pahentaa vaahtomuovi matot tai mattomateriaali joka pitää pintoja kosteana.

Tein itsekkin lattia remonttia ja bitumit ovat poissa, hieman äänekäs se pohja on mutta eipä ruostu kun se pääsee kuivumaan jos kastuu.
Naapurin taxi mies sanoi laittavansa mattojen alle sanomalehtiä, jotka imevät vettä sekä luovuttavat sitä siten että lattia pysyy kuivana.

Onhan mullakin ollut kakkosautossa sama systeemi ja täysin toimiva ja lehdet ovat helppo vaihtaa tarpeen tullen.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Andreas kirjoitti:Seppä jo syntyissään ja hulppeat on myös työtilat! Lopputuloksesta tulee varmasti hyvä, tsemppiä projektiin!!!

Sinällään ei ole yllättävää, että coupe on tuossa kunnossa. Huonompiakin jo joku pöljä kunnostanut...

Mutta mistä ostit tuota raskaan kaluston maalia, paljonko sille tuli hintaa? Olikin aivan uutta, että noita maaleja saa metallisävyinäkin.
No aluksikin työtiloista voisin sen verran kertoa, että kaikki alkupään kuvat on otettu tuolla vanhassa vuokrahallissa. Tuossa vuodenvaihteessa alkoi oma uusihalli olemaan siinäkunnossa että voitiin vihdoin ja viimein muuttaa pois vuokratiloista. Nuo maalauskuvat onkin otettu tuolla vanhassa pajassa kun lähes kaikki tavarat olikin jo siirretty uusiin tiloihin. Siitäjohtuen työ tilaaa oli ruhtinaallisesti.

Nuo kuvat missä alusta on maalattu hopeaksi on otettu siten jo omassa hallissa. Tarkkasilmäiset saattoivat sen huomatakkin, että paja on eri.

No tosiaan niinkun jo kirjoitinkin: Kuvista ei saa kunnollista käsitystä kuinka huonossa kunnossa auto oikeasti oli. Tuskimpa ketään ainakaan kauheasti huonompaa yksilöä on kunnostanut tai jos on niin haluaisin nähdä sen ihan yleisestä mielenkiinnosta. :?

Harmittaa kyllä näin jälkeenpäin kun ei tuulut otettua enempää kuvia projektin alkuvaiheista kun ruostetta löytyi riittävästi. Myöskään hiekkapuhalluksen jälkeen ei tullut kuvia otettua. Noh...eipä sille enään voi mitään.

Maalia sain tuosta erään tutun teollisuus maalaamosta. Siis tosiaan sain kun oli jäänyt yli jostakin projektista eikä tuota sävyä kuulemma enää mene mihinkään. En siis tiedä minkäverran maksaa jos kaupasta joutuisi hakemaan.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

mjo33400 kirjoitti:Ja ikä oli 18v ja nyt jo tolla tasolla. Hulppee suoritus jo tässä vaiheessa. Tsemppiä jatkolla, seurataan mielenkiinnolla. :lol:
PS. Oliko se 18v
Kyllähän juu sen 18v ikää löytyy. Tosiaan niinkuin jo mainitsin on tullut koko pieni ikä kaikenmailman vempaimien kanssa leikittyä. Laskin tuossa juuri että on noita erilaisia 2-pyöräisiäkin jo kerennyt olemaan yhteensä 13kpl tässä matkan varrella.

http://www.motot.net/kuvat/index.php?cat=18821 Tuolta löytyis entisistä mopoista kuviakin jos jotakuta tuollaiset kiinnostaa. Muutamasta kuva puuttuu.

On noita autojankin tässä jo kerennyt olemaan ja avk:lta on tullut ostettua ja laitettua kuntoon kanssa useampikin kolari auto.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Daaz kirjoitti:
capriceman kirjoitti:Eli kesä pirssinä tuo on lähes ikuinen mutta
suolakeleille kannattaa hankkia "halpa" auto joka voi sitten ruostuakkin.
Jos kerran noin paljon työtä on tehty niin sitä ei kannata heti ruostuttaa sitä.
Eihän auto ruostu niin kauan kun alustamassa ei kuivu ja ala halkeilla, eikä maalipintaan tulee naarmuja. Eli kunhan muistaa huolehtia kotelo- ja alustamassan kunnosta, auto säilyy ikuisesti.

-Daaz
Jep....niiinhän se juuri on miten daaz sanoi. Nyt tälläviikolla olisi tarkoitus kotelosuojata kori enkä tosiaan aikonut säästää kotelusuoja aineessa. Nyt on 4 litraa wurthin tavaraa tuossa hyllyssä odottamassa. mahtaakohan piisata!? :wink:
Vastaa Viestiin