Kokemuksia CLK (4.3) + muut CLK
Kokemuksia CLK (4.3) + muut CLK
Kokemuksia kaipaisin CLK (4.3) mersusta? Mikä tämän korimalli nyt sitten on?
-onko pahempia vikoja
-bensankulutus
-huoltohinnat
yms
-onko pahempia vikoja
-bensankulutus
-huoltohinnat
yms
Viimeksi muokannut sheme, Pe 31.12.2004 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kokemuksia CLK (4.3)
208-korista CLK:ta tarkoittanet. Konetta lukuunottamatta auto on mutkaton ja kohtuullisen edukas ylläpitää. Kunhan et kolaroi. Näin siksi että koripeltejä lukuunottamatta iso osa osista on yhteisiä W202:n kanssa.sheme kirjoitti:Kokemuksia kaipaisin CLK (4.3) mersusta? Mikä tämän korimalli nyt sitten on?
-onko pahempia vikoja
-bensankulutus
-huoltohinnat
yms
Kone lienee ihan ok. Ainakin niiden kommenttien perusteella, mitä samasta moottorista olen S-Mersun yhteydessä kuullut. Etenkin Suomessa hiukan eksoottisena varaosat ovat järjestäen vähän tyyriimpiä kuin yleisempiin konetyyppeihin. Osviittaa hintaeroista näkee kun tarkastelee KL-varaosien Internet-kataloogista ML:n huolto-osien hintoja vastaaville moottoreille. Ja huoltokohteita on neloskoneeseen verrattuna tuplaten ja kuutoskoneeseenkin verrattuna enemmän. Näistä yhdessä seuraa korkeammat huoltohinnat.
Suosittelen lämpimästi korimallia, mutta moottoria ihan käytännön syistä harkitsisin kahdesti. Hieno se varmasti on, mutta koska kaikki on hiukan erikoista ja harvinaista, edullisien ratkaisuiden löydettävyys voi olla vaikeaa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Muistaakseni tästä oli juttua joskus aikaisemminkin. Vastaus taisi olla että autosta ei saa "todellista ajomäärää" ulos ainakaan helposti. Mutta toisaalta mittarin ruuvaaminenkin on noissa malleissa jo hiukan hankalampaa kuin kakkosnelosessa. Vaikka kyllähän siihenkin keinot on, jos on tarpeeksi halua.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
W208 CLK on aika suoraviivainen ostaa. Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeempiä juttuja. Varmista että kone on kunnossa, laatikko toimii ja nitinöitä ei ole, niin hyvin varmasti teet. Nitinöistä sen verran, että kokeillessani aikanaan CLK:ita jotkut tuntuivat natisevan kun niillä ajoi sellaiseen paikkaan (autotallin ramppi tms.) jossa kori kiertyy. Mutta toiset olivat aivan "yhtä puuta". Joten varmista että katselemasi yksilö on hiljainen.sheme kirjoitti:Vielä kyselisin mihin tuossa kannattaa kiinnittää huomiota, kun kyseistä tuotetta päsee näkemään ensi viikolla?
Jotain perusjuttuja, muu kuin yleiskunto?
Niin, ja karmittoman oven tiivisteet kannattaa tarkistaa myös. Suhinoita ei tule suvaita, koska niistä helposti kehittyy seuraavassa välissä kaikkea muuta tiivistyssurua.
Juttua CLK:ista löytyy aika hyvin Haku-toiminnolla, kun laittaa hauksi "clk". Tässä kuitenkin pari suoraa linkkiä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... torder=asc
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... torder=asc
Kerrothan sitten, miten ratkaisit CLK-kysymyksesi - ja mikäli päädyit ostoksille, niin kuvia halutaan myös!

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Liekö tässä kyseessä Joensuulaisessa liikkeessä myynnissä oleva CLK430 jossa on mm Designo-nahat sisustuksena..
Tuli vaan mieleen kun 430CLK kuitenkin on suht harvinainen Suomessa ja sikäli se pisti silmään..tosin itse kuolasin tällä kertaa (edelleen) samaisessa liikkeessä olevan Suomessa niinikään hyvin harvinaisen (sanoisin ainoan laatuaan) olevan Audin perään..
Eli siis täältä löytyy:
http://www.auto-extra.fi/service.cntum?pageId=103819
On meinaan hiton komea CLK..eikä Audissakaan vikaa ole. Toinen on jopa järkevästi hinnoiteltu, toisesta puolestaan haetaan lähes viisinumeroista katetta..

Tuli vaan mieleen kun 430CLK kuitenkin on suht harvinainen Suomessa ja sikäli se pisti silmään..tosin itse kuolasin tällä kertaa (edelleen) samaisessa liikkeessä olevan Suomessa niinikään hyvin harvinaisen (sanoisin ainoan laatuaan) olevan Audin perään..

Eli siis täältä löytyy:
http://www.auto-extra.fi/service.cntum?pageId=103819
On meinaan hiton komea CLK..eikä Audissakaan vikaa ole. Toinen on jopa järkevästi hinnoiteltu, toisesta puolestaan haetaan lähes viisinumeroista katetta..


"Vain 1-naisom. (s.1927) (värisokea)"jva kirjoitti:...Designo-nahat sisustuksena....
Kirjaimellisesti huudahdin kauhusta kun sisäkuva aukesi selaimeeni. Muuten oikein siistin näköinen auto.
En ehkä itse menisi hopean väriseen pre-facelifiin, sillä faceliftia edeltävissä malleissa on mustat muovihelmat. Makuasia tietysti tämäkin.
Lisäksi kiinnitin huomioni siihen että auto näyttää istuvan aika korkealla. Tämän mukaan CLK430:ssa pitäisi olla aina sporttipaketin jouset. Eli se istuu tuuman matalammalla kuin esim. tuollainen minullakin ollut Elegance. Ja mielestäni tuo vanhan ruovan auto on jopa korkeampi kuin minun autoni oli.
Ja lopuksi varusteista: Mikäli tämä on se auto, jota sheme on katsellut, tarkasta ennen ostamista onko vaihteisto tyyppiä "automanuaalinen". Alkupään CLK:issa mielestäni oli vaihteistossa pelkkä automaattiasento. En tiedä paljonko "mukamas-manuaalisuudesta" on riemua, mutta tämän kun tarkistaa, niin eipähän tule asia yllätyksenä kaupanteon jälkeen.
COMAND tuli CLK:hon tarjolle vasta faceliftin yhteydessä. Tässä autossa on kuitenkin mainostekstin mukaan "navikointisystem". Lisäksi autossa näytti olevan puhelinteline. Kannattaa harkita tarkoitn, onko valmis maksamaan puhelinvalmiudesta, jälkiasenteisesta navigaattorista tai ylipäätään ei-COMAND -navigaattorista lisähintaa.
Navigaattorin tapauksessa sen vuoksi, että ajantasaisien karttojen saatavuus 1998/ 99-malliseen laitteeseen voi olla rajallista. Etenkin, jos se ei ole tunnettua merkkiä.
Puhelimen tapauksessa siksi, että mikäli kyseessä on Mersun alkuperäinen puhelinsarja, sen muuntaminen toisen puhelintyypin kanssa toimivaksi voi olla joko haastavaa tai mahdotonta.
Lisäksi navigaattorissa ja puhelimessa kannaattaa myös arvioida, miten ne on kytketty auton järjestelmiin. Faceliftista alkaen nämä ja autossa oleva Bosen sound-systeemi nimittäin kytkeytyvät D2B-väylään, mistä seuraa, että ainoastaan Mersu-tähtiset mallt integroituvat toisiinsa täydellisesti. Samalla ne kuitenkin saavat käyttöliittymänsä monitoimiohjauspyörään ja mittariston keskellä olevaan monitoiminäyttöön. Uusi ratti ja näyttö ovat myöskin faceliftin ominaisuuksia. Sitä miten nämä systeemit on viritetty 1998/ 99-mallin autoon en osaa kommentoida kuvien perusteella.
Liikkeen myyntiargumenttia hieman asiattomasti makuasian vuoksi retusoi,
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Eli kyseessä ei ole tuo Joensuun auto, vaan Espoossa Auto-Mikakin CLK!eerola kirjoitti:
Kerrothan sitten, miten ratkaisit CLK-kysymyksesi - ja mikäli päädyit ostoksille, niin kuvia halutaan myös!
Pakko kommentoida tuota myyntikikkaa (1-naisom (s1927) ) Joensuun CLK myynti-ilmoituksessa. Saksassa on ilmeisesti suurimmassa osassa autoissa tapana laittaa mummon tai vaarin nimiin auto. Tämä syystä, että vakuutusmaksut ovat ilmeisesti vanhoille henkilöille Saksassa halvemmat!!! Korjatkaa jos ole väärässä!
Auto on siis MB CLK 430 -99 (AMG-varusteita), mistä kyse.
Hieman vaikutti ettei nuo ajokilometrit (98 00 km) pidä paikkaansa, kun oli sisustassa jonkin verran kuluneisuutta! Sinäänsä penkit oli ok, mutta ratti oli todella kuluneen oloinen! Samoin oven kahvat olivat aika tummuneen ja kuluneen oloiset!
Voipi olla, että jos sisustaa ei vaan ole hoidettu kunnolla, niin kilometrit sen mukaan voivatkin pitää paikkaansa!
Sitten takakontissa (vasemmalla puolella), maton alla oli paikkauksen jälkiä ja massaus vedetty päälle! Onko muilla havaitoja, ruostuuko kontin sisältä paikat?
Sitten vielä yksi, mikä kiinnitti huomion oli koneen käyntiääni!!! Mersuista vähän tietävänä, kuitenkin jäi hämäämään venttiilien nakutus? Pehmeästi kone kävi, mutta venojen nakutus oli kyllä oudon kuuloista! Huoltokirja kyllä löytyi!
Koeajo jäi suorittamatta, koska nyt vaihdokin arvo ei ihan kohdannut myyjän ja ostajan kesken! Asiallista keskustelua kyllä käytiin ja jäi ihan hyvä kuva Mikakin pojista!
Antakaahan kommentteja!
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Ei välttämättä...
Tuo ratin kuluneisuus ei välttämättä kerro mitään. Karheat kädet ja auringonvalo saa nahkaratin jo lyhyessä ajassa kulahtaneen näköiseksi.sheme kirjoitti:ratti oli todella kuluneen oloinen! Samoin oven kahvat olivat aika tummuneen ja kuluneen oloiset!
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Ei minulla ainakaan ollut vajaa kaksi vuotta sitten ruostetta missään, enkä havainnut mitään, mikä olisi sitä lähitulevaisuudessa aiheuttanutkaan. Tietysti, voihan olla, että tuossa autossa on jokín kolhinut tuonne ja siksi sinne on tullut suotuisa paikka happamalle.sheme kirjoitti:...takakontissa (vasemmalla puolella), maton alla oli paikkauksen jälkiä ja massaus vedetty päälle! Onko muilla havaitoja, ruostuuko kontin sisältä paikat?...
Kyllä kone voi välillä aavistuksenomaisesti naputtaa. Mutta mitään voimakasta ääntä ei pitäisi kuulua.sheme kirjoitti:...Sitten vielä yksi, mikä kiinnitti huomion oli koneen käyntiääni!!! Mersuista vähän tietävänä, kuitenkin jäi hämäämään venttiilien nakutus? Pehmeästi kone kävi, mutta venojen nakutus oli kyllä oudon kuuloista!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]

Onhan se (kuvista päätellen) melkoisen räikeän punainen, eikä edes välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla toteutettu (vrt SLK:n punainen sisustus), mutta siltikin..punainen nahka on vaan jotenkin säväyttävä kaikessa räikeydessäänkin, oli kyse sitten Porschesta, Ferrarista tai Mersusta.
Tietysti kuvat eivät aina tee ihan oikeutta todellisuudella, sekin on aina muistettava.
Niin kuin sanoin voi tuo sisustan kuluneisuus ollakin ihan vaan "karheiden käsien" kuluttama, mutta yleisilmäys ei kovin vakuuttavalta vaikuttanut!Aki H. kirjoitti:Tuo ratin kuluneisuus ei välttämättä kerro mitään. Karheat kädet ja auringonvalo saa nahkaratin jo lyhyessä ajassa kulahtaneen näköiseksi.sheme kirjoitti:ratti oli todella kuluneen oloinen! Samoin oven kahvat olivat aika tummuneen ja kuluneen oloiset!
Naputus kyllä kuului koko ajan, jopa 10 min tyhjäkäynnin jälkeenkin!eerola kirjoitti:Ei minulla ainakaan ollut vajaa kaksi vuotta sitten ruostetta missään, enkä havainnut mitään, mikä olisi sitä lähitulevaisuudessa aiheuttanutkaan. Tietysti, voihan olla, että tuossa autossa on jokín kolhinut tuonne ja siksi sinne on tullut suotuisa paikka happamalle.sheme kirjoitti:...takakontissa (vasemmalla puolella), maton alla oli paikkauksen jälkiä ja massaus vedetty päälle! Onko muilla havaitoja, ruostuuko kontin sisältä paikat?...Kyllä kone voi välillä aavistuksenomaisesti naputtaa. Mutta mitään voimakasta ääntä ei pitäisi kuulua.sheme kirjoitti:...Sitten vielä yksi, mikä kiinnitti huomion oli koneen käyntiääni!!! Mersuista vähän tietävänä, kuitenkin jäi hämäämään venttiilien nakutus? Pehmeästi kone kävi, mutta venojen nakutus oli kyllä oudon kuuloista!
Yhteenvetona ei hyvä kuva autosta jäänyt! Kun on 98 000 km mittarissa ja yleiskunto jo edm. oloinen!
Nettiautossa kyseinen CLK:sheme kirjoitti:Eli kyseessä ei ole tuo Joensuun auto, vaan Espoossa Auto-Mikakin CLK!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... mainOnly=1
Juu ei silloin enää pitäisi naputtaa tai kilkattaa. Minulla kuului joskus 320-koneessa tyhjäkäynnillä ihan pientä naputusta, mutta se meni ohi aina kun painoi vähänkin kaasua. Ja lisäksi se katosi aika pian itsellään. Mahtoiko jossain olla joku hydraulinen välyksensäätö hiukan jäykempi kuin muualla, tiedä häntä...sheme kirjoitti:...Naputus kyllä kuului koko ajan, jopa 10 min tyhjäkäynnin jälkeenkin...
vihiz:in laittaman linkin perusteella en voi sanoa muuta kuin että tuossa autossa olisi kyllä ollut ihan oikea väriyhdistelmä ja huokaista lauseen perään haikeana.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Pientä tarkkuutta toivois ilmoittelijoilta kuitenkin..meinaan vaan että AMG-vanteet ei nyt ihan sentään CLK:sta AMG-CLK:ta tee..vihiz kirjoitti:Nettiautossa kyseinen CLK:sheme kirjoitti:Eli kyseessä ei ole tuo Joensuun auto, vaan Espoossa Auto-Mikakin CLK!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... mainOnly=1

Mutta eipä mitään..hieno CLK kuitenkin

Mikäli on annos rohkeutta, pätkän verran kielitaitoa, piisalle pelimannihenkeä, ja intoa maksaa autosta noin 40k, niin eikö meilkein kannattaisi hakea tämä auto rikastuttamaan (Suomen valtion verokassaa ja) kevään katukuvaa? Olisi facelifti, COMAND ja kaikki. Itse hain CLK:ni Saksasta ja saattaisin innostua tästäkin ellen olisi niin tavattoman kaukana. 

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kyllähän se niin on että esim 430:n kaltaisen Suomessa tuiki harvinaisen auton ollessa kyseessä Saksanreissu voisi hyvinkin olla varteenotettava vaihtoehto. Siellä kun on tuota tarjontaa..ja sitä kautta valinnanvaraa..melkoisesti enemmän kuin täällä Suomessa.
Suomessa valinta on tehtävävä muutaman yksilön välillä..Saksassa useiden kymmenien..
No, ei se poissulje sitä etteikö Suomessa voisi hyviä kauppoja tehdä tai tee varmaksi sitä että Saksasta sen parhaan löytäisi..mutta valinnanvaraa se kuitenkin lisäisi.
Vaan eipä silti, kyllä Suomesta (liikkeestä) ostetullakin kiistattomat puolensa on, joista 6kk:n virhevastuu ei ole niitä vähäisimpiä hyviä puolia..
Suomessa valinta on tehtävävä muutaman yksilön välillä..Saksassa useiden kymmenien..
No, ei se poissulje sitä etteikö Suomessa voisi hyviä kauppoja tehdä tai tee varmaksi sitä että Saksasta sen parhaan löytäisi..mutta valinnanvaraa se kuitenkin lisäisi.
Vaan eipä silti, kyllä Suomesta (liikkeestä) ostetullakin kiistattomat puolensa on, joista 6kk:n virhevastuu ei ole niitä vähäisimpiä hyviä puolia..