Virtalukko temppuilee...
Virtalukko temppuilee...
Nyt on käynyt auton starttaaminen hankalaks kun avain jumittaa lukkoon eikä juuri suostu edes kääntymään eilenkin meni noin 10min saada auto käyntiin .Ilmeisesti lukolle on kilometrit tehny tehtävänsä noin 500000km.
Soitin veholle ja ne laittaa tänään tilapäis lukon siksi aikaa kun uusi lukko tulee saksasta...mitäköhän maksanee noh...eihän mersumies hintoja kysele vai mitä .Otan sen kummiskin kun on pakko,että tällasta tällä kertaa .
Soitin veholle ja ne laittaa tänään tilapäis lukon siksi aikaa kun uusi lukko tulee saksasta...mitäköhän maksanee noh...eihän mersumies hintoja kysele vai mitä .Otan sen kummiskin kun on pakko,että tällasta tällä kertaa .
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Mulla maksoi alkuperäinen keväällä uuden avaimen kanssa muistaakseni joku130€.
Nyt hain huono-onniseen 200D:heni Motonetista uuden lukkopesän + kaksi avainta osapuilleen 35€.
Kunhan et päästä jumiutumaan, niin tosi simppeli vaihtaa. mulla meni viimeksi n. 2min. Jos eivät asenna samaan kauppaan, niin vertaa tuota sitten siihen työlaskuun, minkä Vehosta saat.
Nyt hain huono-onniseen 200D:heni Motonetista uuden lukkopesän + kaksi avainta osapuilleen 35€.
Kunhan et päästä jumiutumaan, niin tosi simppeli vaihtaa. mulla meni viimeksi n. 2min. Jos eivät asenna samaan kauppaan, niin vertaa tuota sitten siihen työlaskuun, minkä Vehosta saat.
Se väliaikais lukko joka asennetaan pitää maksaa,mutta sen rahan saa takaisin kun uusi lukko tulee niin siinä samallahan se uusikin sitte asennetaan.Täytyy sitte tinkiä se asennus lukon hintaan jos siinä ei mee kun se 2min.RH kirjoitti:Mulla maksoi alkuperäinen keväällä uuden avaimen kanssa muistaakseni joku130€.
Nyt hain huono-onniseen 200D:heni Motonetista uuden lukkopesän + kaksi avainta osapuilleen 35€.
Kunhan et päästä jumiutumaan, niin tosi simppeli vaihtaa. mulla meni viimeksi n. 2min. Jos eivät asenna samaan kauppaan, niin vertaa tuota sitten siihen työlaskuun, minkä Vehosta saat.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Vehossa pelkkä avainosa maksaa muuten 75 euroa. (AInakin Salon Astrumautossa, siis).RH kirjoitti:Mulla maksoi alkuperäinen keväällä uuden avaimen kanssa muistaakseni joku130€.
Nyt hain huono-onniseen 200D:heni Motonetista uuden lukkopesän + kaksi avainta osapuilleen 35€.
Kunhan et päästä jumiutumaan, niin tosi simppeli vaihtaa. mulla meni viimeksi n. 2min. Jos eivät asenna samaan kauppaan, niin vertaa tuota sitten siihen työlaskuun, minkä Vehosta saat.
Itselle vaihdettiin juuri tuo avainpatruuna hiljakkoin. Yhden lisäavaimenhan siinä saa nippuun killumaan, jos ei halua autoon sarjoitettua uutta lukkoa (johon siis sopii entinen avain), joka tosin maksaa sitten enempi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, siis mulla tuli farkkuun alkup. yksiavainjärjest. tosiaan. Olikin se kalliimpi vaihtoehto. Niinhän se on, että siihen kalliimpaan autoon on yleensä valmiimpi sijoittamaan enempi ja halvempiin valitsee sen halvemman vaihtoehdon. Kummallista, kun sillä halvemmalla diisselillä kummiskin tulee enempi ajettua.Aku P kirjoitti:Vehossa pelkkä avainosa maksaa muuten 75 euroa. (AInakin Salon Astrumautossa, siis).RH kirjoitti:Mulla maksoi alkuperäinen keväällä uuden avaimen kanssa muistaakseni joku130€.
Nyt hain huono-onniseen 200D:heni Motonetista uuden lukkopesän + kaksi avainta osapuilleen 35€.
Kunhan et päästä jumiutumaan, niin tosi simppeli vaihtaa. mulla meni viimeksi n. 2min. Jos eivät asenna samaan kauppaan, niin vertaa tuota sitten siihen työlaskuun, minkä Vehosta saat.
Itselle vaihdettiin juuri tuo avainpatruuna hiljakkoin. Yhden lisäavaimenhan siinä saa nippuun killumaan, jos ei halua autoon sarjoitettua uutta lukkoa (johon siis sopii entinen avain), joka tosin maksaa sitten enempi.
Tuolla em. logiikalla siis ostin diisseliin uuden lukkopesän, olkoon sitten pari avainta roikkumassa samassa nipussa. Ovat ainakin erilaisia, niin ei mene sekaisin.
Mulle tulee siis sitten alkuperäinen sarjoitettu lukko ja taas kestää pitkääään....Aku P kirjoitti:
Itselle vaihdettiin juuri tuo avainpatruuna hiljakkoin. Yhden lisäavaimenhan siinä saa nippuun killumaan, jos ei halua autoon sarjoitettua uutta lukkoa (johon siis sopii entinen avain), joka tosin maksaa sitten enempi.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Ainakin Oulussa sarjoitettu lukko Saksasta on 107€ ja toimitusaika 1 - 2 vkoa. Sanoivat ettei kannattais tukkia tuollaisia messinkisiä tarvikeavaimia kun ne tuohoaa haitat. En kyllä ymmärrä miten pehmeempi avain voi tuhota kovemmat haitat mutta on niin paljon asioita mitä en ymmärrä. Orkkis avain on tietenkin "kiukan" tyyriimpi. Nuo tarvikepesät taitaa olla kaikki niitä tenavan avaimella olevia ???
Onko heittää havaintoa originaalin hinnasta? Vaihdoin justiinsa kuskin oveen uuden lukon ja sarjoitin sen toimimaan samoilla avaimilla kuin muut lukot (pl. virtalukko) enkä haluaisi tolskata sitä vanhoilla avaimilla pilalle (ehkä lähinnä mielikuvajuttu mutta...). Vielä olen heittänyt kintasta tarvikkeen ja originaalin välillä.XUX63 kirjoitti:Orkkis avain on tietenkin "kiukan" tyyriimpi.
t.
Risto
E500 – 211.070
Ite ostin ensin uuden avaimen, ja kun ei kauheasti tilannetta korjannut, niin sitten vielä sen pesänkin. Joku tuossa kirjoitti, että lukkopesä on 107€, ja kun muistelen, että kokonaiskustannus olisi ollut (tingittynä) noin 130€, niin avaimelle jäisi sitten se suurinpiirtein 20€ ja risat hinnaksi.Roisto kirjoitti:Onko heittää havaintoa originaalin hinnasta? Vaihdoin justiinsa kuskin oveen uuden lukon ja sarjoitin sen toimimaan samoilla avaimilla kuin muut lukot (pl. virtalukko) enkä haluaisi tolskata sitä vanhoilla avaimilla pilalle (ehkä lähinnä mielikuvajuttu mutta...). Vielä olen heittänyt kintasta tarvikkeen ja originaalin välillä.XUX63 kirjoitti:Orkkis avain on tietenkin "kiukan" tyyriimpi.
t.
Risto
Mulla Kävi eilen samallailla et avain ei enää pyörähtänyt virtalukossa. No, eikun soitto lukkosepälle, silt ohjeet miten voi saada avaimen kääntymään, no eikun yrittää ja pyörähtihän viimein tunnin koitoksen jälkee. sit taas soitto lukkosepälle joka käski tulee käymään niin vaihdetaan uus pesä. vaihto kesti ammattimieheltä alle minuutin. Hinta 100 ekee ja tuli kaks avainta mukaan!! Et suosittelen soittoa lukkosepälle
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE
Mersu 190 2,3 16v 86 (Tuning)
Mersu C 180 farkku 98 (Tuning)
Hiace 2.4d 2000 (Työ)
Mersu C 180 farkku 98 (Tuning)
Hiace 2.4d 2000 (Työ)
onko ongelma vain 124:ssa
vai onko virtalukon jumitus odotettavissa myös W202-korisessa vm.-95?
Avain siinä on infrapunaohjaimella varustettu sellainen rakotulkin näköinen. Uuden avaimen hankkiessani piti Veholle olla suurinpiirtein sukuselvitys ennenkuin Saksasta suostuivat tilaamaan. Maksoi muuten suunnilleen 180 euroa.
Avain siinä on infrapunaohjaimella varustettu sellainen rakotulkin näköinen. Uuden avaimen hankkiessani piti Veholle olla suurinpiirtein sukuselvitys ennenkuin Saksasta suostuivat tilaamaan. Maksoi muuten suunnilleen 180 euroa.
Nyt on sitte uusi lukko kiinni ja taas pelittää hyvin maksoi kaikkineensa 136e.EzKo kirjoitti:Se väliaikais lukko joka asennetaan pitää maksaa,mutta sen rahan saa takaisin kun uusi lukko tulee niin siinä samallahan se uusikin sitte asennetaan.Täytyy sitte tinkiä se asennus lukon hintaan jos siinä ei mee kun se 2min.RH kirjoitti:Mulla maksoi alkuperäinen keväällä uuden avaimen kanssa muistaakseni joku130€.
Nyt hain huono-onniseen 200D:heni Motonetista uuden lukkopesän + kaksi avainta osapuilleen 35€.
Kunhan et päästä jumiutumaan, niin tosi simppeli vaihtaa. mulla meni viimeksi n. 2min. Jos eivät asenna samaan kauppaan, niin vertaa tuota sitten siihen työlaskuun, minkä Vehosta saat.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Menee aavistuksen ohi, kun ei liity virtalukkoon, mutta lukkoihin ja avaimiin kyllä. Auton ostaessani, en onnistunu saamaan mihinkään muuhun lukkoon, kuin pelkääjän puolen oveen avaimen sisään ja kääntymään. Tässäkin vanha kulunut avain ei edes mennyt sisään saatikka kääntynyt kun taas tuoreempi versio toimi ihan nätisti.
Tilasin sitte oveen varaosana lukkopesän, joka osottautu Mersun alkuperäisvaraosaksi (puolet merkkiliikkeen hinnasta!). Otin uuden lukon auki ja sarjoitin vanhalle avaimelle sopivaksi, vanha lukko hankalasti ovipahvit irrottamalla ja rautasahalla avittamalla irti ja uusi lukko kiinni.
Seuraavana päivänä keskulukitus ei suostunu avaamaan takaluukkua... Työntelin lukkoöljyä pesään ja ujuttelin avainta sinne samalla miettiessäni, että onko nää kaikki lukot eri avaimille... Viimein älysin kokeilla sitä pari kertaa käytettyä kulumatonta huoltoavaina ja kas kummaa, lukko aukes, tosin pikkusen nahkeesti. No, samalla tuli sitte kokeiltua kaikki muutkin lukot (myös hanskalokero) ja toimiihan ne, jopa yhdellä ja samalla avaimella!
Häpeäkseni myönnän, etten heti tajunnut, että sillä käyttöavaimella ei paksin lukkoa pidäkään saada auki. Sekun on se semmonen sileäpintainen avain ja paksiinkin tarvitaan se urallinen malli . Lisäks nuo kuluneet avaimet aiheutti päänvaivaa.
Seuraavaksi marssin lukkosepälle (suutarille?) teettämään pari kappaletta uusia käyttöavaimia, ettei jää ainakaan avaimen kuluneisuudesta kiinni lukkojen toimivuus.
Tilasin sitte oveen varaosana lukkopesän, joka osottautu Mersun alkuperäisvaraosaksi (puolet merkkiliikkeen hinnasta!). Otin uuden lukon auki ja sarjoitin vanhalle avaimelle sopivaksi, vanha lukko hankalasti ovipahvit irrottamalla ja rautasahalla avittamalla irti ja uusi lukko kiinni.
Seuraavana päivänä keskulukitus ei suostunu avaamaan takaluukkua... Työntelin lukkoöljyä pesään ja ujuttelin avainta sinne samalla miettiessäni, että onko nää kaikki lukot eri avaimille... Viimein älysin kokeilla sitä pari kertaa käytettyä kulumatonta huoltoavaina ja kas kummaa, lukko aukes, tosin pikkusen nahkeesti. No, samalla tuli sitte kokeiltua kaikki muutkin lukot (myös hanskalokero) ja toimiihan ne, jopa yhdellä ja samalla avaimella!
Häpeäkseni myönnän, etten heti tajunnut, että sillä käyttöavaimella ei paksin lukkoa pidäkään saada auki. Sekun on se semmonen sileäpintainen avain ja paksiinkin tarvitaan se urallinen malli . Lisäks nuo kuluneet avaimet aiheutti päänvaivaa.
Seuraavaksi marssin lukkosepälle (suutarille?) teettämään pari kappaletta uusia käyttöavaimia, ettei jää ainakaan avaimen kuluneisuudesta kiinni lukkojen toimivuus.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Virtalukon pesä
Noniin nyt se on sitten tehty se virtalukon pesän vaihto, joka kävi suunnilleen näin.
Ensinnäkin otin lukon muovisen peitelevyn irti, sen jälkeen
käänsin virta-avaimen radioasentoon ja painoin kaksi 2 mm paksuista tigin lankaa rei-istä sisään ja vedin pesän avaimesta pois. Lukon ympärillä oleva musta putkiholkki tuli itsestään mukana avaimesta vedettäessä.
Tikkilankojen päät piti olla viistetyt, jotta haittalevyt menivät helpommin syrjään lukkopesässä kun langat työntää sisään.Uusi lukko ei ollut sitten kun vain työntää samaan asentoon sisälle tai oikeastaan pikkasen meinasi vastustaa uutta pesää takaisin laittaessa, kun ei heti mennyt perille asti, eikä lähtenyt enää pois eikä avain kääntynyt mutta sitten loppujen lopuksi painui pohjaan oikeaan asentoon ja alkoi pelittään.
Lukon hommasin kl-varaosista tarvikelaatua tuli kaksi avainta mukaan kun taas alkuperäisessä ei olisi tullut kuin yksi, joka ratkaisi ostopäätöksessä.Hinta 50 € ja alkuperäinen 60 € se huonopuoli tarvikelaadussa mielestäni oli avaimen laatu joka oli sitä pikkumersun mallia, mutta katsotaan nyt kauan se kestää.Vanhaan pesän korjautan lukkosepällä, aikoi laittaa uudet haittalevyt kun minulla on vielä kaksi uutta avainta kyseiseen lukkoon.
Ensinnäkin otin lukon muovisen peitelevyn irti, sen jälkeen
käänsin virta-avaimen radioasentoon ja painoin kaksi 2 mm paksuista tigin lankaa rei-istä sisään ja vedin pesän avaimesta pois. Lukon ympärillä oleva musta putkiholkki tuli itsestään mukana avaimesta vedettäessä.
Tikkilankojen päät piti olla viistetyt, jotta haittalevyt menivät helpommin syrjään lukkopesässä kun langat työntää sisään.Uusi lukko ei ollut sitten kun vain työntää samaan asentoon sisälle tai oikeastaan pikkasen meinasi vastustaa uutta pesää takaisin laittaessa, kun ei heti mennyt perille asti, eikä lähtenyt enää pois eikä avain kääntynyt mutta sitten loppujen lopuksi painui pohjaan oikeaan asentoon ja alkoi pelittään.
Lukon hommasin kl-varaosista tarvikelaatua tuli kaksi avainta mukaan kun taas alkuperäisessä ei olisi tullut kuin yksi, joka ratkaisi ostopäätöksessä.Hinta 50 € ja alkuperäinen 60 € se huonopuoli tarvikelaadussa mielestäni oli avaimen laatu joka oli sitä pikkumersun mallia, mutta katsotaan nyt kauan se kestää.Vanhaan pesän korjautan lukkosepällä, aikoi laittaa uudet haittalevyt kun minulla on vielä kaksi uutta avainta kyseiseen lukkoon.
Orkkis (Veholta) avaimen hinnasta oli aiemmin puhetta:
"Risto:Onko heittää havaintoa originaalin hinnasta.... Vielä olen heittänyt kintasta tarvikkeen ja originaalin välillä."
Hinta on parin kymmenen euron kieppeillä ja se pitää maksaa tilattaessa. Jos virtalukko menee vaihtoon samalla, tilalle saa sijaislukon siksi aikaa. Rekisteriote ja henkilöllisyystodistus pitää olla mukana tilattaessa.
"Risto:Onko heittää havaintoa originaalin hinnasta.... Vielä olen heittänyt kintasta tarvikkeen ja originaalin välillä."
Hinta on parin kymmenen euron kieppeillä ja se pitää maksaa tilattaessa. Jos virtalukko menee vaihtoon samalla, tilalle saa sijaislukon siksi aikaa. Rekisteriote ja henkilöllisyystodistus pitää olla mukana tilattaessa.
Kysäisin Veholla avaimen hintaa samalla kun käväisin ostamassa pirssiini joitain kuluvia osia. Avaimien teko maksaa kuulemma 26 € / kpl ja ne tehdään Saksassa asti. Virtalukkopesä ilman sarjoitusta taisi olla jotain 75 € ja sarjoitettuna 107 €, niinkuin täällä joku jo mainitsikin.XUX63 kirjoitti:Orkkis (Veholta) avaimen hinnasta oli aiemmin puhetta:
OT:
Yhäti kummastuttaa se väite, että alkuperäinen teräksinen (kovempi) avain kuluttaisi lukon haittoja vähemmän kuin messinkinen (pehmeämpi) tarvikeavain. Liekö kyse samasta asiasta, kuin jossain V8:ssa olleessa jenkkirautajutussa, jossa kaksi takoraudasta tehtyä hammaspyörää kulutti toisiaan enemmän kuin jos toinen olisi tehty esim valuraudasta tai messingistä (en muista tarkkaan mutta olikohan kyse jonkun virinokan ja virranjakajan pyöristä). Onko jollakin kokemusta tai tietoa?
t.
Risto
E500 – 211.070
Jostain kuullut että se olisi toisinpäin...
Ts. että tarvikeavain kuluttaa lukkoa enemmän. Vai liekö perää...???
Mahtaakohan numeron mukaan tehtyä avainta saada mistään muualta kuin Vehosta?
(Tuosta ainoasta avaimesta ei viitsisi suoraa kopiota ottaa, kun melkein suora puikko on...)
Ts. että tarvikeavain kuluttaa lukkoa enemmän. Vai liekö perää...???
Mahtaakohan numeron mukaan tehtyä avainta saada mistään muualta kuin Vehosta?
(Tuosta ainoasta avaimesta ei viitsisi suoraa kopiota ottaa, kun melkein suora puikko on...)
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
No ompa kalliita virtalukkoja teillä ollu! Itellä makso 3-4vuotta sitte sen 60euroo (340mk) töineen päivineen! Ja tuo lukkoliike oli hyvää mainosta! Pystyjyrsintöjä ei kaikissa lukkoliikkeissä voi tehä, mut noin puolissa luultavasti! Ja messinki kyllä on kulutukseltaan heikompi!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81