W201 lämmityslaitteen moottori
W201 lämmityslaitteen moottori
Elikkäs kaverin 190 w201:stä hajosi tuo lämmityslaitteen puhallin!!!
Taitaa olla heikko paikka mersussa??
Mistä tietää minkä merkkinen puhallin on paikoillaan?
Vai tarviiko ensin purkaa ja sitten vasta rueta kyselemään oikean merkkistä,ku näky ainaki olevan tuolla motonetissä kolmea erimerkkistä puhallinta Bosch/Siemens/Behr????
Taitaa olla heikko paikka mersussa??
Mistä tietää minkä merkkinen puhallin on paikoillaan?
Vai tarviiko ensin purkaa ja sitten vasta rueta kyselemään oikean merkkistä,ku näky ainaki olevan tuolla motonetissä kolmea erimerkkistä puhallinta Bosch/Siemens/Behr????
edesmennyt
W201
W201
W201 lämmityslaitteen moottori
Elikkäs Veho ei tiennyt puhaltimen merkkiä???,mutta kysyivät, onko yhdellä vai kahdella siivellä oleva????sen verran sain urkittua,että se on yhdellä siivellä.
Väitti varaosamyyjä ,että muka on kaikki yhteensopivia???
Vähän epäilen tuota kyllä???
Väitti varaosamyyjä ,että muka on kaikki yhteensopivia???
Vähän epäilen tuota kyllä???
edesmennyt
W201
W201
W201 lämmityslaitteen moottori
Sen verran sain katsottua,että pitäis olla yksi siipinen malli ja tarvikeliikkeessä sanottiin ,
että se on BEHR-merkkinen ja hintaa jäi tuolle koko höskälle 118€
että se on BEHR-merkkinen ja hintaa jäi tuolle koko höskälle 118€
edesmennyt
W201
W201
Mun käsittääkseni puhaltimia ei ole kuin kahdenlaista mallia.
Se tavallinen yhdellä propellilla ja toinen kahdella propellilla ilmastoituun malliin. Bosch/Behr/Siemens what ever brand, kaikki käy keskenään. Boschi taitaa olla ainut joka myy pelkkää runko-osaa, joten siihen pitää se huiskaosa tietenkin ottaa toisesta Boschista.
Pelkkää runko-osan vaihtoon en itse lähtisi, paketin kun joutuu tavalla tai toisella tasapainottamaan.
Se tavallinen yhdellä propellilla ja toinen kahdella propellilla ilmastoituun malliin. Bosch/Behr/Siemens what ever brand, kaikki käy keskenään. Boschi taitaa olla ainut joka myy pelkkää runko-osaa, joten siihen pitää se huiskaosa tietenkin ottaa toisesta Boschista.
Pelkkää runko-osan vaihtoon en itse lähtisi, paketin kun joutuu tavalla tai toisella tasapainottamaan.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
No mulla on tällähetkellä se puhallin tuolla auton perässä, siinähän sitä pystyis vertaamaan jos olis jokin verrokki. Hyvin muuten pysy lasit kirkkaana ku laitto vaan lämmöt täysille ja kattoluukkua vähän auki. 
Meinaatko siis että boschia on vaika saada tasapainoon? Ei kai se puhallin edes kovin kovilla kierroksilla pyöri!? eihän sitä mitenkään voi säätää, mulla on se boschin moottori, uuden ku ostin, mutta siinä vaan on akseli et kai se tyrkätään vanhan tilalle..

Meinaatko siis että boschia on vaika saada tasapainoon? Ei kai se puhallin edes kovin kovilla kierroksilla pyöri!? eihän sitä mitenkään voi säätää, mulla on se boschin moottori, uuden ku ostin, mutta siinä vaan on akseli et kai se tyrkätään vanhan tilalle..
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
Muistaakseni boschilaisen siivissä on sellaisia pieniä klipsejä parikolme joilla se paketti on tasapainoon työstetty. Painotuksen tarkkuudesta saati sen tekemisestä en tiedä tuon taivaallista, koska kertahauskana tuotteena olen puhallinta pitänyt, ekologista eli ei, rakennus-sarjat on erikseen.Mikkoj kirjoitti:Meinaatko siis että boschia on vaika saada tasapainoon? Ei kai se puhallin edes kovin kovilla kierroksilla pyöri!? eihän sitä mitenkään voi säätää, mulla on se boschin moottori, uuden ku ostin, mutta siinä vaan on akseli et kai se tyrkätään vanhan tilalle..


Voisin kuvitella, että maksiminopeudella tasapainoton puhallin "jurnuttaa" eli elämöi tavallista äänekkäämmin, mene ja tiedä sit...

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vaihdoin joskus pari vuotta sitten W126:n lämmityslaitteen puhaltimen moottorin, se oli Bosch merkkinen ja sain KL:stä erillisen moottorin kohtuuhintaan, oli helppo juttu vaihtaa. Puhallin oli ainakin 126:ssa aika helposti irroitettavissa. Nyt on samansuuntaisia oireita nykyisessä W140:ssä, puhallin pitää pientä vikinää, erityisesti oikealle käännyttäessä
Mitenköhän iso operaatio puhallinremppa on tässä mallissa, onko tietoa?

Mitenköhän iso operaatio puhallinremppa on tässä mallissa, onko tietoa?
Sain purkaamolta vastaavan siemensin puhaltimen ja se on nyt vaihdettuna paikoilleen. Toimii hyvin (toistaiseksi) Ja tuli yli puolet halvemmaks ku uus vastaava (139 KL).
Mikäli oikein ymmärin sekavasta informaatiosta niin erimerkkiset puhaltimet ei välttämättä passaa siihen puhallinkoteloon, vaan parempi on kun laittaa saman puhaltimen tilalle. Itse ajelin autolla pari päivää ilman puhallinta kun odottelin uutta, hyvin ilma kiersi vaikka ei ollu edes kattoluukku auki.
Mikäli oikein ymmärin sekavasta informaatiosta niin erimerkkiset puhaltimet ei välttämättä passaa siihen puhallinkoteloon, vaan parempi on kun laittaa saman puhaltimen tilalle. Itse ajelin autolla pari päivää ilman puhallinta kun odottelin uutta, hyvin ilma kiersi vaikka ei ollu edes kattoluukku auki.
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89