C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Tänää rupesi auto tankkauksen jälkeen hyytymään niin ettei meinannut eteen päin päästä.

Tuon tankkauksen jälkeen kumminkin kulkee pintakaasulla normaalisti mutta tehot ja vääntö on hukassa ja kierrokset nousee todella hitaasti.

Lämmöt ovat nyt olleet välillä aika korkealla yli 90 astetta kaupunki ajossa.
Talvella taas olivat n.78-astetta.

Mikä termostaatti tuohon kuuluu?
Samalla menee vaihtoon jäähdytysnesteet sekä termostaatti.
Viimeksi muokannut miksalo, Ke 22.05.2013 15:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 kompressor rupesi hyytymään

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Taitaa olla bensanpaineessa jotain ongelmaa. Ilmaa tulee siitä imusarjan päällä olevasta venttiilistä.
Millä tuon bensapaineen saisi tarkistettua?
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Mitenkäs tuo bensapumppu rupeaa oireilemaan kun on tiensä päässä?

Auto kun on hetken aikaa seisonut ja kääntää virrat päälle, niin jostain takaa kuluu pari sekunttia matalaa pörinää.
kuulostaa ihan kuin subbari toistaisi jotain 20hz bassoa. (olisikohan bensapumppu)

Ajamaan pystyy suht normaalisti pintakaasulla mutta heti jos joutuu hieman vedättämään niin rupeaa hyytymään.

2000km sitten autoon vaihdettu bensansuodatin joka aiheutti edelliset käynnistys/käyntiongelmat.
Bensansuodatin oli mallia motonet ja myös uusi suodatin on saman merkkinen.
Saman merkkinen bensansuodatin oli aiheuttanut käyntihäiriöitä myös johonkin toiseen mersuun.
Vika kuulemma siinä bensansuodattimen alipaine systeemissä.
Mitä tuo alipaine juttu tarkkaan ottaen tekee?
voiskohan vika olla taas tuossa suodattimessa vaikka onkin vasta 2000km ajettu?

myös bensa haisee valillä liikkeelle lähdettäessä.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ota ilmamassamittarista liitin irti.

Muuttuiko moottorin käytös?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Päästötesti meni läpi.. Eli tuskin ainakaan ilmamassamittarissa vikaa.
Vääntö puuttu ja vaikka kone on käynnissä niin ei siitä bensaputken "ilmausventtiilistä" tule kunnon painetta.
hieman kuplimalla tulee bensaa.
Kylmällä koneella lähtee käyntiin todella huonosti ja lämpimänä käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti.
Paikallaan pystyy myös kierrättämään suht normaalisti.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Liekkö tuossa suodattimessa on bensanpaineensäädin ja jos on mallia motonet halvin merkitön, niin voihan se olla viallinen. Motonetista sai ainakin myös Framin suodatinta, tai sitten vain marmoritiskiltä uusi Mann. Bensaahan tuo kone ei saa, jos venttiilistä tulee ilmaa, siellä pitäisi olla kuitenkin yli 3bar painetta.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Kokeilin tota ilmamassamittarin piuhan irroitusta tänään ja ei tyhjäkäyntiin tainnut vaikuttaa.. Hetkellisesti kierrokset taisi pudota mutta paha sanoa mistä johtui kun on kierrokset hieman vaihdellut muutenkin.
Voiko tuo mennä päästötestistä läpi jos ilmamassamittari rikki?
Täytyy huomenna kokeilla lisää.

Eikös tuosta bensaputken venttiilistä pitäisi tulla tuota bensaa kunnon paineella?
Nyt kun sillä korkin kulmalla siitä painaa niin ruikkaa vaan 10-15cm päähän pienen kaaren, jossa luultavasti ilmaa kun kuplii.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Keskikulutus on myös noussut tuon vian myötä noin 15litraan. Vaikka tuskin oikein näyttää.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

En tiedä onko hyödytöntä kirjoittaa, jos ei vaivauduta lukemaan. Tuossa jo kirjoitin että painetta kiskossa pitäisi olla useampi BAR ja se kyllä suihkii sen pitkin konehuonetta jos paine on oikein. Jos et mittayksiköstä mitään ymmärrä, niin paina sitä auton renkaan venttiiliä ja mieti siihen ilman tilalle bensa.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Kyllä luin viestisi.. kunhan nyt kirjoittelin pääasiassa tuosta ilmamassamittarista.

Mutta eiköhän se vika löydy tuolta bensapuolelta.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

miksalo kirjoitti:Kyllä luin viestisi.. kunhan nyt kirjoittelin pääasiassa tuosta ilmamassamittarista.

Mutta eiköhän se vika löydy tuolta bensapuolelta.
No eihän se vika ole siinä ilmamassamittarissa, renkaan paineissa, eikä edes kardaanissa, jos sieltä bensakiskosta ei löydy painetta :roll:
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Mistähän kannattaisi suomen maasta bensapumppua kysellä? merteilillä oli koko paketti n.300€
Löytysköhän jostain halvemmalla?
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onko vika paikallistettu siihen pumppuun, eli siinä paineensäätimessä ei ollut vikaa?

Jos pumppu on sellaisessa säliössä toisessa bensatankin puolikkaassa, niin tuohon onnistuu kyllä vaihtaa pelkkä pumppukin. Jos yrittävät myydä koko säiliötä pumppuineen.. Eikä ole mitään rakettitiedettä senkään vaihtaminen.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Ei ole vielä varmaa tietoa että missä vika on.
Täytyy käyttää korjaamolla kun itse en hirveästi sähkö/bensapuolen jutuista tiedä.

Auto rupesi taas kummasti toimimaan.
Aamulla lähti käyntiin todella huonosti ja tehot oli hukassa n.15km. 30min auto parkissa ja uusi startti niin pystyy taas vedättämään normaalisti.
Bensanpaine on silmämääräisesti hieman noussut, mutta ei ole kumminkaan samalla tasolla kun joskus aikaisemmin testaillessa.

Viimestään ensi viikolla täytyy käyttää jossain korjaamossa jos en itse tuota vikaa löydä.
Viimeksi muokannut miksalo, Ke 29.05.2013 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kyllä se säädin on edelleen siinä suodattimessa. Uusi Framin suodatin säätimellä kustantaa noin 50euroa, tuosta nyt halvin lähteä liikkeelle ennen kuin pumppuja turhaan ostelee.

Eli tämän näköinen, sijaitsee kuskin takarenkaan etupuolella

Kuva

Ja näitä suodattimia on myyty joskus viallisia. Mutta voihan se pumppukin olla tiensä päässä.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Ok...
Tuollanen ihan saman näköinen ja taisi olla saman merkkinenkin, motonetin suodatin sinne vaihdettiin 1900km sitten.
Edellisessä suodattimessa oli vikaa juuri tuossa bensansuodattimen säätimessä.

Edellinen suodatin oli myös saman merkkinen mutta hieman erinäköinen.
Viimeksi muokannut miksalo, Ti 28.05.2013 23:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No osta mersun alkuperäinen, tai käy valittamassa mätänetin tiskillä että taas hajosi, tiedä vaikka saisit kolmannen ilmaiseksi :lol:
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

En ollut sitä edellistä sinne laittanut enkä myöskään tuota nykyista jos olisin tiennyt tuon merkin vioista.
Nykyisessä vielä takuu kun n.2kk sitten vaihdettu.

Mitenkäs muuten tuo suodattimen vaihto onnistuu?
Suodattimen paikka on kyllä tiedossa ym.
Mutta ei kai sieltä bensaa tule tankeista pihalle kuin sen verran mitä on letkuissa?
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tankinkorkki auki, niin häviää ainakin paine tankista. Sitten letkut irti, ei sieltä tankit tyhjiksi tule.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Selvä homma.. Alotetaan siitä ja katsotaan mitä käy.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Mikä muuten on se osa joka on siellä bensakiskon loppu päässä.
Sellainen mukin muotoinen. Koko n. 30mm x 35mm ja joka on sillä isolla sokalla kiinni?
MB S211
Kawasaki Z1000
kimpson
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 30.05.2013 10:27

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja kimpson »

itselläni seisoi vuodenpäivät..sitä ennen piti olla ns huolto liikkeessä jolloin kuitenki selvisi ettei autolle ole tehty mitään.. auto ei jaksanut edes hiekalla tyhjää lyödä ja oli noloa jo.. kyse siis w203 2.0 kompurasta.. no kuitenkin , täysi b-service huolto eli bensa/öljynsuodatin uusiksi ja myöskin hyvät tulpat. tämän jälkeen punarajalle muutaman kerran ja kovaa ajoa, jolloin tehot tuntuvat taas.. ( vika " auto seissyt, vai liian vanhat hilut sisällä, auto oli huollossa ja bensansuodatinki oli vaihdettu jopa v.2001 jolloin auto valmistettu.. vikakoodeja ei autossa ollut kun roikassa käytettiin.. meinasi kanssa vähän lämmöt nousta, ei enää kuitenkaan kun tehot palasivat.. en ole varma viasta mutta ei kunnon huolto ikinä autolle pahaa tee ;)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

miksalo kirjoitti:Mikä muuten on se osa joka on siellä bensakiskon loppu päässä.
Sellainen mukin muotoinen. Koko n. 30mm x 35mm ja joka on sillä isolla sokalla kiinni?
Eräänlainen tasaaja, pitää jousivoimalla painetta kiskossa kun auto esim. sammutetaan. Vika ei ole siinä, koska on aivan sama vaikka tuota ei olisi laisinkaan.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja moska »

Pansu kirjoitti:
miksalo kirjoitti:Mikä muuten on se osa joka on siellä bensakiskon loppu päässä.
Sellainen mukin muotoinen. Koko n. 30mm x 35mm ja joka on sillä isolla sokalla kiinni?
Eräänlainen tasaaja, pitää jousivoimalla painetta kiskossa kun auto esim. sammutetaan. Vika ei ole siinä, koska on aivan sama vaikka tuota ei olisi laisinkaan.
Eli paineakku?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

moska kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
miksalo kirjoitti:Mikä muuten on se osa joka on siellä bensakiskon loppu päässä.
Sellainen mukin muotoinen. Koko n. 30mm x 35mm ja joka on sillä isolla sokalla kiinni?
Eräänlainen tasaaja, pitää jousivoimalla painetta kiskossa kun auto esim. sammutetaan. Vika ei ole siinä, koska on aivan sama vaikka tuota ei olisi laisinkaan.
Eli paineakku?
Voihan se olla tuon virallinen nimitys.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C200 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja dealer »

miksalo kirjoitti:Mitenkäs tuo bensapumppu rupeaa oireilemaan kun on tiensä päässä?
Auto ei käynnisty. Aika selvä oire.
wiimax.fi
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

dealer kirjoitti:
miksalo kirjoitti:Mitenkäs tuo bensapumppu rupeaa oireilemaan kun on tiensä päässä?
Auto ei käynnisty. Aika selvä oire.
Korjataan kysymästä sen verran että laskeeko ensin pumpun teho/paine vai onko laakista kaput.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

miksalo kirjoitti:
dealer kirjoitti:
miksalo kirjoitti:Mitenkäs tuo bensapumppu rupeaa oireilemaan kun on tiensä päässä?
Auto ei käynnisty. Aika selvä oire.
Korjataan kysymästä sen verran että laskeeko ensin pumpun teho/paine vai onko laakista kaput.
Yleensä kun hiilet loppu, niin käynnistyy milloin käynnistyy, mutta voihan se alkaa toimia vajaalla tehollakin hetkeksi. Ei ole mitään yhtä ja oikeaa vaihtoehtoa. Mutta jos sinä nyt väkisillä haluat sitä pumppua olla vaihtamassa, niin vaihda ihmeessä niin saat mielenrauhan :lol: Hajoaahan se pumppukin jossain vaiheessa kuitenkin, kun tunnit tulee täyteen :roll:
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Ei tässä vielä olla pumppua vaihtamassa.. Suodattimesta aloitetaan ensi viikon aikana.
Tuo ylempi kirjoitus/kysymys nyt oli vaan hieman tarkennusta tuonne aikaisemin esitettyyn kysymyseeni.
MB S211
Kawasaki Z1000
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C200 m111 kompressor rupesi hyytymään/ bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Maksaa 10euroa painemittari millä voi tarkistaa kehittääkö se pumppu painetta vai ei.
Vastaa Viestiin