Kompressor-mallin ahtimen purkamisesta ilmeisesti kyse. Sehän on Eatonin rootsi, M45 vai oliko M62? Ovat pirullisia vehkeitä purettaviksi (tai oikeastaan kyllähän ne osiksi saa mutta kasaappa sen jälkeen vielä toimiva paketti).
Kaveri kävi jenkeistä pari Eaton M90:stä romikselta ja toinen on tällähetkellä purettuna. Ahdin on vastaava kuin pienemmät Mersuissa käytetyt, mutta pidemmillä roottoreilla.
Nykymaailman tyyliin paketti on "huoltovapaa" eli kertakäyttöinen ja vaihdetaan uuteen tarvittaessa

. Maailmassa on muistaakseni 2 (!) yritystä jotka noita peruskorjaavat.
http://www.magnusonproducts.com/remanufacturing.htm Tästä voi nopeasti päätellä että peruskorjaaminen ei ole mikään helppo nakki.
Mistä muuten löysit uusia laakereita? Kaverini piti niitä metsästää aikalailla, roottorit pyörivät max 14000 rpm ja lisäksi kotelossa on melko lämmintä.
Miksi olet ahdinta purkamassa? Yleisin hajoamissyy on tiivisteiden pettäminen roottorikammion ja hammaspyöräkotelon välillä. Tämän jälkeen joko hammaspyöräkotelon öljy kulkeutuu roottorikammioon ja sitämyöten moottoriin, tai roottorikammion paine kulkeutuu hammaspyöräkoteloon ja hajottaa hihnapyörän stefan aiheuttaen vuotoa hihnapyörän akselilta.
Roottorikammion ja hammaspyöräkotelon välinen tiivistys on varsin pirullinen paikka, vain toispuoleinen voitelu, kova paine-ero ja lämpötila. Ihme juttu että ihminen on käynyt kuussa mutta ei ole oppinut tiivistämään akselia...
Kaikenkaikkiaan voisin todeta että mukavia yllätyksiä tulee purkamisvaiheessa eteen. Laakerit on prässätty pesiinsä ja uusien laakereiden kiinnittäminen on paha rasti, koska laakerit keskittävät roottorit myös akselin suunnassa.