Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
A, B, Vaneo...
Vito ja 100 D....
Mersu noita pystyy tekemään ja kokeilemaan kaikenlaista. Mm. Bemari on enemmän sidottu.
Vito ja 100 D....
Mersu noita pystyy tekemään ja kokeilemaan kaikenlaista. Mm. Bemari on enemmän sidottu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
niin CLA on eka auton näköinen etuveto sedan. onhan niitä muuten ollu jo 20 vuotta?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Onhan BMW:kin jo esitellyt etuvetoisen mallinsa konseptina (BMW Concept Active Tourer) joka ainakin huhujen mukaan olisi tulossa tuotantoonkin.Timo L. kirjoitti:A, B, Vaneo...
Vito ja 100 D....
Mersu noita pystyy tekemään ja kokeilemaan kaikenlaista. Mm. Bemari on enemmän sidottu.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Lieksassa taitaa Internet toimia viiveellä, kun jo vuosi sitten tuo uusi A-sarja julkistettiin (kuka tuo Pyhäin muuten on jota on häväisty? ). Mitä noihin Mersuihin tulee niin eihän niitä tarvitse ostaa, jos ei halua ja saahan tuota A-sarjaa ja CLAta myös nelivetoisena. Eipä näitä pelkkiä takavetoisia tekeviä merkkejä taida enää olla, kun Bemariltakin tulee etuvetoinen tila-auto.kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Pelkkiä takavetoisia tekeviä ei taida pahemmin olla, mutta semmoisia jotka eivät tee etuvetoisia toki löytyy (lähinnä urheiluautoista, asiaa tarkistamatta veikkaisin että Porshce, Ferrari, Maserati, Lamborghini jne)D-MB kirjoitti:Eipä näitä pelkkiä takavetoisia tekeviä merkkejä taida enää olla, kun Bemariltakin tulee etuvetoinen tila-auto.
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Juuri tuotahan minä tarkoitin, että ns. henkilöauto, ei mikään paku/ns.tila-auto...sorry jos joku ei nyt ymmärtänyt...Sergey kirjoitti:niin CLA on eka auton näköinen etuveto sedan. onhan niitä muuten ollu jo 20 vuotta?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Juu, meille tulee aikamerkkikin kirjeessä...D-MB kirjoitti:Lieksassa taitaa Internet toimia viiveellä, kun jo vuosi sitten tuo uusi A-sarja julkistettiin (kuka tuo Pyhäin muuten on jota on häväisty? ). Mitä noihin Mersuihin tulee niin eihän niitä tarvitse ostaa, jos ei halua ja saahan tuota A-sarjaa ja CLAta myös nelivetoisena. Eipä näitä pelkkiä takavetoisia tekeviä merkkejä taida enää olla, kun Bemariltakin tulee etuvetoinen tila-auto.kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Kummallisen näköinen tuo CLA, ei kestä tuo muotoilu aikaa, mutta eipä kai ole tarkoituskaan. Toisin kuin A-sarjan mersut jotka on ajattoman rumia (pl. uusi A).
S204 320cdi 4matic
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Niin, näistä kommenteista tulee aina mieleeni isän (nyt ikää 91 v) juttu isoisästään. Faija muisteli pikku poikana kuulleen kun isoisä vanhana ukkona jutteli aikalaisensa naapurin vanhan isännän kanssa että "miten maa oikein tykkää teräksistä kyntöaurasta kun pelto on tottunut puiseen auraan"kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
E240 A Avantgarde (w210)
SLK 350 (R172)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
E240 A Avantgarde (w210)
SLK 350 (R172)
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
No toihan on tehty A ja B pohjalle, joten ei vielä ole henkilöauto, turvavyön kun laittaa kiinni, se menee selkärepusta.kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Mjaa, CLA on kuitenkin mm. pitempi ja leveämpi kuin C-sarjalainen eli sekään ei kai sitten ole henkilöauto?Jari Nysten kirjoitti:No toihan on tehty A ja B pohjalle, joten ei vielä ole henkilöauto, turvavyön kun laittaa kiinni, se menee selkärepusta.kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
Audi Q4 e-tron -22
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Joo kyllä on mentävä ripille....
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Tuleekos se A edes nelivetosena suomeen...? Autolta se kuitenkin näyttää! Tänään just kattelin motarilla työmatkalla autokantaa ja kaikenmaailman jukeja ja muita koppeja siellä menee että kaiketi täytyy alkaa näitä mersunkin mopoautoja (vanhat A ja B) alkaa pitämään jonkinlaisena henkilökuljetukseenkin tarkoitettuina...
Kyllähän CLA näyttää ehkä eniten C.ltä, ja isompikin taitaa tosiaan olla.
ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
Kyllähän CLA näyttää ehkä eniten C.ltä, ja isompikin taitaa tosiaan olla.
ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Uh, onhan se hirveää etteivät kaikki keskity sossurahojen nollasummakierrätykseen vaan haluavat kustantaa muidenkin elämää verorahoillaan. Todellinen demarisuomen pyhäinhäväistys.MiHe kirjoitti:ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Itse olen sitä mieltä että CLS perheeseen kuuluu ihan hyvin se kiväärivankkuri, onhan se neliovinen jo lähtöjään .MiHe kirjoitti:ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
Aatella nyt porsaksen panameraa, sehän on häväistys - mites ferrari onko sillä jo neliovinen ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Muutamia kappaleita... linkkikarra kirjoitti:MiHe kirjoitti:mites ferrari onko sillä jo neliovinen ?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Kannattaa tulla tänne Suomen Monacoon äkkiä sieltä kaatuvasta Germaanista....pelastamaan meidät sosiaaliluokan pohjasakat. Tervetuloa kovanrahan moottoritiehirnu...muista pudottaa kuudestasadasta talvirajoituksiin jos hyökkäät ennen kesää jo pelastamaan meitä.D-MB kirjoitti:Uh, onhan se hirveää etteivät kaikki keskity sossurahojen nollasummakierrätykseen vaan haluavat kustantaa muidenkin elämää verorahoillaan. Todellinen demarisuomen pyhäinhäväistys.MiHe kirjoitti:ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
Kyllä se kiväärikotelo on muuten ihan rahamiestenkin, siis joidenkin mielestä ihan KETUN ruma...ei tietenkään DMB minun mutta kaverini juuri pisti tilaukseen uuden mersun, yksi tarkastelun kohde oli kiväärikotelo mutta homma kaatui jo hallissa kun näki livenä tuon sikarisukkulan joksi sen nimesi...
Mitä aiheeseen etuveto pyhäinhäväistys tulee...Käytännössä autojen valmistus pitäisi rajoittaa etu/neliveto malleihin....takaveto sopii hyvin vain kuljetuskalustoon ei henkilöautoihin, paitsi siellä missä ei lumi kasva.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 23.03.2013 08:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
En mä nyt taas sitä tarkoittanut (persujako pitää äänestää?), sedanina pidän ihan pirun nättinä niitä sais olla vaikka naapurusto täynnä mun puolesta, mutta kun se nyt oli vähännniinkuin luksucoupe (vaikkakin neliovinen, voihan sitäkin jo jonkinlaisena häv.... pitää ) niin siihen se hautaustoimiston malli (kaiken lisäksi ruma) ei sovi IMO. Kai ne tekee W216:stakin seuraavaksi sellaisen? Ehkä mä sillä viitisin golfbagiani kuitenkin roudata...D-MB kirjoitti:Uh, onhan se hirveää etteivät kaikki keskity sossurahojen nollasummakierrätykseen vaan haluavat kustantaa muidenkin elämää verorahoillaan. Todellinen demarisuomen pyhäinhäväistys.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Niin, tarkoitin juuri, että CLA on mielestäni ensimmäinen etuvetoinen Mersun "henkilöauto", C-sarjahan on hieno henkilöauto...svalkein kirjoitti:Mjaa, CLA on kuitenkin mm. pitempi ja leveämpi kuin C-sarjalainen eli sekään ei kai sitten ole henkilöauto?Jari Nysten kirjoitti:No toihan on tehty A ja B pohjalle, joten ei vielä ole henkilöauto, turvavyön kun laittaa kiinni, se menee selkärepusta.kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Makuasiotahan nämä lähinnä, mutta itse koen tämän juuri päinvastoin. Kesällä ja pitävällä pinnalla ihan sama mistä se raapii, tosin etuvedot tahtoo vähän vedellä eli siinäkin takaveto parempi, mutta talvella ja liukkaalla pinnalla ehdottomasti taka-/neliveto. Mikään ei v****a niin paljoa ku etuvetosella ajaminen pitämättömällä pinnalla. Ei sitä puskemista jaksa erkkikään.LopenUupunut kirjoitti: Mitä aiheeseen etuveto pyhäinhäväistys tulee...Käytännössä autojen valmistus pitäisi rajoittaa etu/neliveto malleihin....takaveto sopii hyvin vain kuljetuskalustoon ei henkilöautoihin, paitsi siellä missä ei lumi kasva.
edit. Mitä tuohon CLA:han vielä niin omastamielestä kyllä aika tyylikkään näkönen laitos, kuten tuo uusi A-mallikin. Saattaisin jopa, jos rahatilannen antaisi myöden, harkita tuollaisen ostamista. Tosin vain jos sen saisi myös nelivetoisena, mercedes-benz.fi ei ainakaa kertonut mitään uuden A-mallin nelivetoisuudesta.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Nippe kirjoitti:Makuasiotahan nämä lähinnä, mutta itse koen tämän juuri päinvastoin. Kesällä ja pitävällä pinnalla ihan sama mistä se raapii, tosin etuvedot tahtoo vähän vedellä eli siinäkin takaveto parempi, mutta talvella ja liukkaalla pinnalla ehdottomasti taka-/neliveto. Mikään ei v****a niin paljoa ku etuvetosella ajaminen pitämättömällä pinnalla. Ei sitä puskemista jaksa erkkikään.LopenUupunut kirjoitti: Mitä aiheeseen etuveto pyhäinhäväistys tulee...Käytännössä autojen valmistus pitäisi rajoittaa etu/neliveto malleihin....takaveto sopii hyvin vain kuljetuskalustoon ei henkilöautoihin, paitsi siellä missä ei lumi kasva.
edit. Mitä tuohon CLA:han vielä niin omastamielestä kyllä aika tyylikkään näkönen laitos, kuten tuo uusi A-mallikin. Saattaisin jopa, jos rahatilannen antaisi myöden, harkita tuollaisen ostamista. Tosin vain jos sen saisi myös nelivetoisena, mercedes-benz.fi ei ainakaa kertonut mitään uuden A-mallin nelivetoisuudesta.
Jutellaan ensin etuvedosta....kerrotko millaisissa tilanteissa etuvetoinen vetelee ja millaisessa puskee ?
Voit jo varautua vastauksessasi että tämä on kompa....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Niinpä, maailma muuttuu Eskoseni, Mersukin hiipii pikkuhiljaa etuvetoihin. Sitten on jotenkin peli menetetty jos/kun C- mallista tulee joskus etuveto. Periaatteessa ei mulla mitään etuvetoa vastaan, mutta on se jotenkin Mersun perinteitä vastaan jos etuveto siirtyy myös isompiin malleihin, CLA kun on jo C:een luokkaa. Kova kilpailu valmistajien kesken ajaa Mersunkin hakemaan valmistuksessa edullisempia ratkaisuja ja takaveto lienee kalliimpi valmistaa.
Mutta onhan Mersu jo luopunut muutenkin periaatteistaan, viimeisin Renaultin moottoreita A-mallissa....Ja Renault on lähellä Datsunia...eiku Nissania....
Mutta onhan Mersu jo luopunut muutenkin periaatteistaan, viimeisin Renaultin moottoreita A-mallissa....Ja Renault on lähellä Datsunia...eiku Nissania....
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Datsun se on tulossa markkinoille taas, aluksi aasiaan. Perustuu Daciaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Sieltä kautta se Mersun tie vie Romaniaan ja Marokkoon....Sergey kirjoitti:Datsun se on tulossa markkinoille taas, aluksi aasiaan. Perustuu Daciaan.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Niin yhtä sanaa uupui vaan tämä avaus, eli etuvetoisen porrasperäisen henkilöautonkari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Onhan tuossa tanzia mercedes yhtälössä se hyvä puoli, että ainakin pääkaupunkiseudulta löytyy ihan paikalliset "huoltomiehet"HMK kirjoitti:Sieltä kautta se Mersun tie vie Romaniaan ja Marokkoon....
ps. Lähetin Eelopin keksinnön (lumija) huoltoon, liekö sekin siirretty kalasataman suuntaan, siis se nokijan huolto
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
A-sarjalainen nelivedolla löytyy tuolta http://www.mercedes-amg.com/webspecial/ ... p?lang=eng. Samanmoinen on tulossa myös CLAsta.Nippe kirjoitti:Mitä tuohon CLA:han vielä niin omastamielestä kyllä aika tyylikkään näkönen laitos, kuten tuo uusi A-mallikin. Saattaisin jopa, jos rahatilannen antaisi myöden, harkita tuollaisen ostamista. Tosin vain jos sen saisi myös nelivetoisena, mercedes-benz.fi ei ainakaa kertonut mitään uuden A-mallin nelivetoisuudesta.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
Jotenkin arvasin että tähän tää taas menee, mutta koitetaan nyt sitten selittääLopenUupunut kirjoitti:Jutellaan ensin etuvedosta....kerrotko millaisissa tilanteissa etuvetoinen vetelee ja millaisessa puskee ?
Voit jo varautua vastauksessasi että tämä on kompa....
Oletko koskaan kokeillut hieman tehokkaammalla etuvetoisella automaattivaihteisella autolla polkasta kick-downille asti esim. vaikka 60-80km/h vauhdissa ja samalla koittaa pitää autoa tiellä yhdellä kädellä rennosti ratista kiinni pitäen. Sitä ruskeaa raitaa joka kalsareihin tuosta jää kutsun vetelemiseksi
Puskemisella taas meinasin sitä mitä yleensäkkin puskemisella takoitetaan. Renkaat kääntyy mutta auto menee suoraan, onnistuu kyllä takavetoisellakin, mutta etuvedolla ehkäpä helpompi siihen joutua.
Vielä sen verran että kyllä se takavedon etu tulee taas kun kuivalla/pitävällä pinnalla paikaltaan lähdetään. Etuveto tahtoo siinäkin huomattavasti herkemmin sutia.
Niinkuin sanoin, makuasioita nämäkin monesti, itse pidän takavetoa parempana/mukavempana. Onhan silläkin haittapuolensa kuten talvisin liikkelle pääsy yms. mutta ne eivät itseäni niin paljoa haittaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!
1. Ehkä, siksi että en tiedä mistä "tehokas" alkaa....mutta riittääkö 300hv ja manuaali ?. Tällöin olen...ei vetele, tai siis vetelee muttei mainitsemisen arvoisen yli. Ja, näitä tilanteita ajosuoritteesta on (normi) Max 5%...?Nippe kirjoitti:Jotenkin arvasin että tähän tää taas menee, mutta koitetaan nyt sitten selittääLopenUupunut kirjoitti:Jutellaan ensin etuvedosta....kerrotko millaisissa tilanteissa etuvetoinen vetelee ja millaisessa puskee ?
Voit jo varautua vastauksessasi että tämä on kompa....
Oletko koskaan kokeillut hieman tehokkaammalla etuvetoisella automaattivaihteisella autolla polkasta kick-downille asti esim. vaikka 60-80km/h vauhdissa ja samalla koittaa pitää autoa tiellä yhdellä kädellä rennosti ratista kiinni pitäen. Sitä ruskeaa raitaa joka kalsareihin tuosta jää kutsun vetelemiseksi
Puskemisella taas meinasin sitä mitä yleensäkkin puskemisella takoitetaan. Renkaat kääntyy mutta auto menee suoraan, onnistuu kyllä takavetoisellakin, mutta etuvedolla ehkäpä helpompi siihen joutua.
Vielä sen verran että kyllä se takavedon etu tulee taas kun kuivalla/pitävällä pinnalla paikaltaan lähdetään. Etuveto tahtoo siinäkin huomattavasti herkemmin sutia.
Niinkuin sanoin, makuasioita nämäkin monesti, itse pidän takavetoa parempana/mukavempana. Onhan silläkin haittapuolensa kuten talvisin liikkelle pääsy yms. mutta ne eivät itseäni niin paljoa haittaa.
2. Etuveto on täysin looginen puskutilanteessa mitä taas takaveto ei ole (normi kengän kuluttajalle) oppi nro yksi kytkin pohjaan ja auto on hallussa heti...takavetoinen hitaammin, taas kaasulla puskemisen lopettaminen normipulliaisella aiheuttaa vastaheitonvastaheitonheiton joka yleensä päätyy oikealle tai vasemmalle...luikkaalla normirenkain varustettu etuvetoinen on YLIVOIMAINEN takavetoiseen nähden kaikessa.
3. Pitävällä kaikki takavetoiset ovat paikaltaan toistensa veroisia, tässä etuvetoinen häviää vain lähdön helppoudessa mutta poikkeuksia on...esim. Ford Focus ST ja RS...eivät muuten edes vetele oikeastaan yhtään.
Etuvedosta voidaan sanoa sen olevan "kansan auto" (ajo-ominaisuuksien loogisuudesta) oliko se saksaksi Volgswagen vai Das Auto
Tottahan se, ei tämä aivan näin mustavalkoista ole mutta usein normi työmatkakuljettajalle loogisin on etuveto, takaveto ja nelikot viimeisenä....siis jos nyt puhutaan siitä että olemme ajotaidon ylärajoilla ja autoa pitäisi viedä eikä auton viedä.
E: ja kun nyt kohta mersumiehet (keskivertoa paremmat) innostuu....muistakaa hypätä hetkeksi sen keskiverto kuljettajan pöksyihin, vaikka siitä "suomen huonoin kuskista" se "hyvä tissinen tyttölapsi". Älkää miettikö omalta kantilta tätä...minullekin kaikki vetotavat ovat helppoja ja loogisia (edestä ja takaa sekä nelinkontin), se ei ole sama kuin ainoa oikea.
.
Opel, "weird lieben autos"....