Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja kari v »

Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

A, B, Vaneo...

Vito ja 100 D....

Mersu noita pystyy tekemään ja kokeilemaan kaikenlaista. Mm. Bemari on enemmän sidottu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin CLA on eka auton näköinen etuveto sedan. onhan niitä muuten ollu jo 20 vuotta?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Timo L. kirjoitti:A, B, Vaneo...

Vito ja 100 D....

Mersu noita pystyy tekemään ja kokeilemaan kaikenlaista. Mm. Bemari on enemmän sidottu.
Onhan BMW:kin jo esitellyt etuvetoisen mallinsa konseptina (BMW Concept Active Tourer) joka ainakin huhujen mukaan olisi tulossa tuotantoonkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja D-MB »

kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
Lieksassa taitaa Internet toimia viiveellä, kun jo vuosi sitten tuo uusi A-sarja julkistettiin (kuka tuo Pyhäin muuten on jota on häväisty? :lol: ). Mitä noihin Mersuihin tulee niin eihän niitä tarvitse ostaa, jos ei halua ja saahan tuota A-sarjaa ja CLAta myös nelivetoisena. Eipä näitä pelkkiä takavetoisia tekeviä merkkejä taida enää olla, kun Bemariltakin tulee etuvetoinen tila-auto.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

D-MB kirjoitti:Eipä näitä pelkkiä takavetoisia tekeviä merkkejä taida enää olla, kun Bemariltakin tulee etuvetoinen tila-auto.
Pelkkiä takavetoisia tekeviä ei taida pahemmin olla, mutta semmoisia jotka eivät tee etuvetoisia toki löytyy (lähinnä urheiluautoista, asiaa tarkistamatta veikkaisin että Porshce, Ferrari, Maserati, Lamborghini jne)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja kari v »

Sergey kirjoitti:niin CLA on eka auton näköinen etuveto sedan. onhan niitä muuten ollu jo 20 vuotta?
Juuri tuotahan minä tarkoitin, että ns. henkilöauto, ei mikään paku/ns.tila-auto...sorry jos joku ei nyt ymmärtänyt...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja kari v »

D-MB kirjoitti:
kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
Lieksassa taitaa Internet toimia viiveellä, kun jo vuosi sitten tuo uusi A-sarja julkistettiin (kuka tuo Pyhäin muuten on jota on häväisty? :lol: ). Mitä noihin Mersuihin tulee niin eihän niitä tarvitse ostaa, jos ei halua ja saahan tuota A-sarjaa ja CLAta myös nelivetoisena. Eipä näitä pelkkiä takavetoisia tekeviä merkkejä taida enää olla, kun Bemariltakin tulee etuvetoinen tila-auto.
Juu, meille tulee aikamerkkikin kirjeessä... :ugeek:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Stinger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 27.09.2011 18:04

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Stinger »

Kummallisen näköinen tuo CLA, ei kestä tuo muotoilu aikaa, mutta eipä kai ole tarkoituskaan. Toisin kuin A-sarjan mersut jotka on ajattoman rumia (pl. uusi A). :lol:
S204 320cdi 4matic
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja SL666 »

kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
Niin, näistä kommenteista tulee aina mieleeni isän (nyt ikää 91 v) juttu isoisästään. Faija muisteli pikku poikana kuulleen kun isoisä vanhana ukkona jutteli aikalaisensa naapurin vanhan isännän kanssa että "miten maa oikein tykkää teräksistä kyntöaurasta kun pelto on tottunut puiseen auraan"
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
E240 A Avantgarde (w210)
SLK 350 (R172)
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
No toihan on tehty A ja B pohjalle, joten ei vielä ole henkilöauto, turvavyön kun laittaa kiinni, se menee selkärepusta.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
svalkein
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 12.10.2010 21:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja svalkein »

Jari Nysten kirjoitti:
kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
No toihan on tehty A ja B pohjalle, joten ei vielä ole henkilöauto, turvavyön kun laittaa kiinni, se menee selkärepusta.
Mjaa, CLA on kuitenkin mm. pitempi ja leveämpi kuin C-sarjalainen eli sekään ei kai sitten ole henkilöauto? :shock:
Audi Q4 e-tron -22
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Joo kyllä on mentävä ripille....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuleekos se A edes nelivetosena suomeen...? Autolta se kuitenkin näyttää! Tänään just kattelin motarilla työmatkalla autokantaa ja kaikenmaailman jukeja ja muita koppeja siellä menee että kaiketi täytyy alkaa näitä mersunkin mopoautoja (vanhat A ja B) alkaa pitämään jonkinlaisena henkilökuljetukseenkin tarkoitettuina...
Kyllähän CLA näyttää ehkä eniten C.ltä, ja isompikin taitaa tosiaan olla.

ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja D-MB »

MiHe kirjoitti:ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
Uh, onhan se hirveää etteivät kaikki keskity sossurahojen nollasummakierrätykseen vaan haluavat kustantaa muidenkin elämää verorahoillaan. Todellinen demarisuomen pyhäinhäväistys.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja karra »

MiHe kirjoitti:ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
Itse olen sitä mieltä että CLS perheeseen kuuluu ihan hyvin se kiväärivankkuri, onhan se neliovinen jo lähtöjään :D .
Aatella nyt porsaksen panameraa, sehän on häväistys - mites ferrari onko sillä jo neliovinen :roll: ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

karra kirjoitti:
MiHe kirjoitti:mites ferrari onko sillä jo neliovinen :roll: ?
Muutamia kappaleita... linkki
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

D-MB kirjoitti:
MiHe kirjoitti:ENEMMÄN häväistyksenä pidän sitä että CLS:stä tehtiin joku stanan tilatavarakoiranlastenraittaidenkuljetus-auto (ÖKY-ydinperheille kun farkkuvolvo tai HondaCRV ei enää riitäkään naapurustostatukselle?)....
Uh, onhan se hirveää etteivät kaikki keskity sossurahojen nollasummakierrätykseen vaan haluavat kustantaa muidenkin elämää verorahoillaan. Todellinen demarisuomen pyhäinhäväistys.
Kannattaa tulla tänne Suomen Monacoon äkkiä sieltä kaatuvasta Germaanista....pelastamaan meidät sosiaaliluokan pohjasakat. Tervetuloa kovanrahan moottoritiehirnu...muista pudottaa kuudestasadasta talvirajoituksiin jos hyökkäät ennen kesää jo pelastamaan meitä.

Kyllä se kiväärikotelo on muuten ihan rahamiestenkin, siis joidenkin mielestä ihan KETUN ruma...ei tietenkään DMB minun mutta kaverini juuri pisti tilaukseen uuden mersun, yksi tarkastelun kohde oli kiväärikotelo mutta homma kaatui jo hallissa kun näki livenä tuon sikarisukkulan joksi sen nimesi...

Mitä aiheeseen etuveto pyhäinhäväistys tulee...Käytännössä autojen valmistus pitäisi rajoittaa etu/neliveto malleihin....takaveto sopii hyvin vain kuljetuskalustoon ei henkilöautoihin, paitsi siellä missä ei lumi kasva.


.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 23.03.2013 08:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

D-MB kirjoitti:Uh, onhan se hirveää etteivät kaikki keskity sossurahojen nollasummakierrätykseen vaan haluavat kustantaa muidenkin elämää verorahoillaan. Todellinen demarisuomen pyhäinhäväistys.
En mä nyt taas sitä tarkoittanut (persujako pitää äänestää?), sedanina pidän ihan pirun nättinä niitä sais olla vaikka naapurusto täynnä mun puolesta, mutta kun se nyt oli vähännniinkuin luksucoupe (vaikkakin neliovinen, voihan sitäkin jo jonkinlaisena häv.... pitää :D ) niin siihen se hautaustoimiston malli (kaiken lisäksi ruma) ei sovi IMO. Kai ne tekee W216:stakin seuraavaksi sellaisen? Ehkä mä sillä viitisin golfbagiani kuitenkin roudata...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja kari v »

svalkein kirjoitti:
Jari Nysten kirjoitti:
kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
No toihan on tehty A ja B pohjalle, joten ei vielä ole henkilöauto, turvavyön kun laittaa kiinni, se menee selkärepusta.
Mjaa, CLA on kuitenkin mm. pitempi ja leveämpi kuin C-sarjalainen eli sekään ei kai sitten ole henkilöauto? :shock:
Niin, tarkoitin juuri, että CLA on mielestäni ensimmäinen etuvetoinen Mersun "henkilöauto", C-sarjahan on hieno henkilöauto... :ugeek:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Nippe »

LopenUupunut kirjoitti: Mitä aiheeseen etuveto pyhäinhäväistys tulee...Käytännössä autojen valmistus pitäisi rajoittaa etu/neliveto malleihin....takaveto sopii hyvin vain kuljetuskalustoon ei henkilöautoihin, paitsi siellä missä ei lumi kasva.
Makuasiotahan nämä lähinnä, mutta itse koen tämän juuri päinvastoin. Kesällä ja pitävällä pinnalla ihan sama mistä se raapii, tosin etuvedot tahtoo vähän vedellä eli siinäkin takaveto parempi, mutta talvella ja liukkaalla pinnalla ehdottomasti taka-/neliveto. Mikään ei v****a niin paljoa ku etuvetosella ajaminen pitämättömällä pinnalla. Ei sitä puskemista jaksa erkkikään. :P

edit. Mitä tuohon CLA:han vielä niin omastamielestä kyllä aika tyylikkään näkönen laitos, kuten tuo uusi A-mallikin. Saattaisin jopa, jos rahatilannen antaisi myöden, harkita tuollaisen ostamista. Tosin vain jos sen saisi myös nelivetoisena, mercedes-benz.fi ei ainakaa kertonut mitään uuden A-mallin nelivetoisuudesta.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Nippe kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti: Mitä aiheeseen etuveto pyhäinhäväistys tulee...Käytännössä autojen valmistus pitäisi rajoittaa etu/neliveto malleihin....takaveto sopii hyvin vain kuljetuskalustoon ei henkilöautoihin, paitsi siellä missä ei lumi kasva.
Makuasiotahan nämä lähinnä, mutta itse koen tämän juuri päinvastoin. Kesällä ja pitävällä pinnalla ihan sama mistä se raapii, tosin etuvedot tahtoo vähän vedellä eli siinäkin takaveto parempi, mutta talvella ja liukkaalla pinnalla ehdottomasti taka-/neliveto. Mikään ei v****a niin paljoa ku etuvetosella ajaminen pitämättömällä pinnalla. Ei sitä puskemista jaksa erkkikään. :P

edit. Mitä tuohon CLA:han vielä niin omastamielestä kyllä aika tyylikkään näkönen laitos, kuten tuo uusi A-mallikin. Saattaisin jopa, jos rahatilannen antaisi myöden, harkita tuollaisen ostamista. Tosin vain jos sen saisi myös nelivetoisena, mercedes-benz.fi ei ainakaa kertonut mitään uuden A-mallin nelivetoisuudesta.

Jutellaan ensin etuvedosta....kerrotko millaisissa tilanteissa etuvetoinen vetelee ja millaisessa puskee ?
Voit jo varautua vastauksessasi että tämä on kompa.... :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja HMK »

Niinpä, maailma muuttuu Eskoseni, Mersukin hiipii pikkuhiljaa etuvetoihin. Sitten on jotenkin peli menetetty jos/kun C- mallista tulee joskus etuveto. :eh: Periaatteessa ei mulla mitään etuvetoa vastaan, mutta on se jotenkin Mersun perinteitä vastaan jos etuveto siirtyy myös isompiin malleihin, CLA kun on jo C:een luokkaa. Kova kilpailu valmistajien kesken ajaa Mersunkin hakemaan valmistuksessa edullisempia ratkaisuja ja takaveto lienee kalliimpi valmistaa.
Mutta onhan Mersu jo luopunut muutenkin periaatteistaan, viimeisin Renaultin moottoreita A-mallissa....Ja Renault on lähellä Datsunia...eiku Nissania.... :D
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Datsun se on tulossa markkinoille taas, aluksi aasiaan. Perustuu Daciaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja HMK »

Sergey kirjoitti:Datsun se on tulossa markkinoille taas, aluksi aasiaan. Perustuu Daciaan.
Sieltä kautta se Mersun tie vie Romaniaan ja Marokkoon.... :D :D
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja karra »

kari v kirjoitti:Mersu sitten otti ja teki etuvetoisen henkilöauton...CLA...vai jokos noita sitten on ollut ? :thumbdown:
Niin yhtä sanaa uupui vaan tämä avaus, eli etuvetoisen porrasperäisen henkilöauton :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

HMK kirjoitti:Sieltä kautta se Mersun tie vie Romaniaan ja Marokkoon.... :D :D
Onhan tuossa tanzia mercedes yhtälössä se hyvä puoli, että ainakin pääkaupunkiseudulta löytyy ihan paikalliset "huoltomiehet" :clap:
ps. Lähetin Eelopin keksinnön (lumija) huoltoon, liekö sekin siirretty kalasataman suuntaan, siis se nokijan huolto :shifty:
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Nippe kirjoitti:Mitä tuohon CLA:han vielä niin omastamielestä kyllä aika tyylikkään näkönen laitos, kuten tuo uusi A-mallikin. Saattaisin jopa, jos rahatilannen antaisi myöden, harkita tuollaisen ostamista. Tosin vain jos sen saisi myös nelivetoisena, mercedes-benz.fi ei ainakaa kertonut mitään uuden A-mallin nelivetoisuudesta.
A-sarjalainen nelivedolla löytyy tuolta http://www.mercedes-amg.com/webspecial/ ... p?lang=eng. Samanmoinen on tulossa myös CLAsta.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja Nippe »

LopenUupunut kirjoitti:Jutellaan ensin etuvedosta....kerrotko millaisissa tilanteissa etuvetoinen vetelee ja millaisessa puskee ?
Voit jo varautua vastauksessasi että tämä on kompa.... :wink:
Jotenkin arvasin että tähän tää taas menee, mutta koitetaan nyt sitten selittää :D

Oletko koskaan kokeillut hieman tehokkaammalla etuvetoisella automaattivaihteisella autolla polkasta kick-downille asti esim. vaikka 60-80km/h vauhdissa ja samalla koittaa pitää autoa tiellä yhdellä kädellä rennosti ratista kiinni pitäen. Sitä ruskeaa raitaa joka kalsareihin tuosta jää kutsun vetelemiseksi :wink:

Puskemisella taas meinasin sitä mitä yleensäkkin puskemisella takoitetaan. Renkaat kääntyy mutta auto menee suoraan, onnistuu kyllä takavetoisellakin, mutta etuvedolla ehkäpä helpompi siihen joutua.

Vielä sen verran että kyllä se takavedon etu tulee taas kun kuivalla/pitävällä pinnalla paikaltaan lähdetään. Etuveto tahtoo siinäkin huomattavasti herkemmin sutia.

Niinkuin sanoin, makuasioita nämäkin monesti, itse pidän takavetoa parempana/mukavempana. Onhan silläkin haittapuolensa kuten talvisin liikkelle pääsy yms. mutta ne eivät itseäni niin paljoa haittaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pyhäin häväistys on tapahtunut...!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Nippe kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Jutellaan ensin etuvedosta....kerrotko millaisissa tilanteissa etuvetoinen vetelee ja millaisessa puskee ?
Voit jo varautua vastauksessasi että tämä on kompa.... :wink:
Jotenkin arvasin että tähän tää taas menee, mutta koitetaan nyt sitten selittää :D

Oletko koskaan kokeillut hieman tehokkaammalla etuvetoisella automaattivaihteisella autolla polkasta kick-downille asti esim. vaikka 60-80km/h vauhdissa ja samalla koittaa pitää autoa tiellä yhdellä kädellä rennosti ratista kiinni pitäen. Sitä ruskeaa raitaa joka kalsareihin tuosta jää kutsun vetelemiseksi :wink:

Puskemisella taas meinasin sitä mitä yleensäkkin puskemisella takoitetaan. Renkaat kääntyy mutta auto menee suoraan, onnistuu kyllä takavetoisellakin, mutta etuvedolla ehkäpä helpompi siihen joutua.

Vielä sen verran että kyllä se takavedon etu tulee taas kun kuivalla/pitävällä pinnalla paikaltaan lähdetään. Etuveto tahtoo siinäkin huomattavasti herkemmin sutia.

Niinkuin sanoin, makuasioita nämäkin monesti, itse pidän takavetoa parempana/mukavempana. Onhan silläkin haittapuolensa kuten talvisin liikkelle pääsy yms. mutta ne eivät itseäni niin paljoa haittaa.
1. Ehkä, siksi että en tiedä mistä "tehokas" alkaa....mutta riittääkö 300hv ja manuaali ?. Tällöin olen...ei vetele, tai siis vetelee muttei mainitsemisen arvoisen yli. Ja, näitä tilanteita ajosuoritteesta on (normi) Max 5%...?

2. Etuveto on täysin looginen puskutilanteessa mitä taas takaveto ei ole (normi kengän kuluttajalle) oppi nro yksi kytkin pohjaan ja auto on hallussa heti...takavetoinen hitaammin, taas kaasulla puskemisen lopettaminen normipulliaisella aiheuttaa vastaheitonvastaheitonheiton joka yleensä päätyy oikealle tai vasemmalle...luikkaalla normirenkain varustettu etuvetoinen on YLIVOIMAINEN takavetoiseen nähden kaikessa.

3. Pitävällä kaikki takavetoiset ovat paikaltaan toistensa veroisia, tässä etuvetoinen häviää vain lähdön helppoudessa mutta poikkeuksia on...esim. Ford Focus ST ja RS...eivät muuten edes vetele oikeastaan yhtään.

Etuvedosta voidaan sanoa sen olevan "kansan auto" (ajo-ominaisuuksien loogisuudesta) oliko se saksaksi Volgswagen vai Das Auto :wink:

Tottahan se, ei tämä aivan näin mustavalkoista ole mutta usein normi työmatkakuljettajalle loogisin on etuveto, takaveto ja nelikot viimeisenä....siis jos nyt puhutaan siitä että olemme ajotaidon ylärajoilla ja autoa pitäisi viedä eikä auton viedä.

E: ja kun nyt kohta mersumiehet (keskivertoa paremmat) innostuu....muistakaa hypätä hetkeksi sen keskiverto kuljettajan pöksyihin, vaikka siitä "suomen huonoin kuskista" se "hyvä tissinen tyttölapsi". Älkää miettikö omalta kantilta tätä...minullekin kaikki vetotavat ovat helppoja ja loogisia (edestä ja takaa :wink: sekä nelinkontin), se ei ole sama kuin ainoa oikea.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin