320 CE 24v vm-93 APUA !

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Elikkäs perästä olisi kysymyksiä. Kitkalukkoperä on mersussa,mutta ei sudi edes hiekalla kahellarenkaalla,joten voiko olla et on väärät öljyt sisällä vai onko kitkapalat mennyt ?
Ja voiko paloja kiristää jotenkin,vai pitääkö palat vaihtaa?
Paljonkohan palojen hinta olis,ja mitenkä paha homma se on ?

Kiitos etukäteen !!
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Ja mitä öljyä olette käyttäneet kitkaperässä ?
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

lapikas91 kirjoitti:Elikkäs perästä olisi kysymyksiä. Kitkalukkoperä on mersussa,mutta ei sudi edes hiekalla kahellarenkaalla,joten voiko olla et on väärät öljyt sisällä vai onko kitkapalat mennyt ?
Ja voiko paloja kiristää jotenkin,vai pitääkö palat vaihtaa?
Paljonkohan palojen hinta olis,ja mitenkä paha homma se on ?

Kiitos etukäteen !!
onkos noita kunkku periäkin saanut kitkalukolla? vai lukeeko mittaristossa ASR?
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Tässä näköjään on kitkalukko,ei lue mittaristossa mitään asr/asd :/ En tiedä onko vakiona ollut kitkalukko,mut kyl entinen omistaja sano sen olevan ihan vakiona jo
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

lapikas91 kirjoitti:Tässä näköjään on kitkalukko,ei lue mittaristossa mitään asr/asd :/ En tiedä onko vakiona ollut kitkalukko,mut kyl entinen omistaja sano sen olevan ihan vakiona jo
Onko nyt varmaa että siinä on kitkalukkoperä :roll: Meinaan jos keskellä nopeusmittaria ei ole sitä keltaista kolmiovaloa jonka pitää syttyä kun virrat kääntää päälle niin sitä kitkalukkoperääkään siellä tuskin on :( (meneekö takana apparinpulelta perämurikan yläpuolelle hydrauliletkua? Älä sekoita ABS:n sähköjohtoon joka menee murikan kylkeen etuosaan lähelle kardaanin kiinnitystä)

Kitkalukon pinnat ja välilevyt maksaa pikkasen vajaat 200€. Kalleimmat on ne paksut pinnat jotka oli reilu vuosi sitten 45€/kpl
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Vaikea sanoa tosta valosta kun ei toimi kaikki varotusvalot :( yritän katsoa löytyykö letkut,mutta kyllä uskoisin että on kitkalukko perä :) Kiitos hinnoista ! Mistähän noita löytys? ja mitä öljyä kannattaa laittaa ?
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Eikös ASD Perän hydraalikka säiliö ole konehuoneessa ? Minulla ei ainakaan ole sitä säiliötä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no onko siinä edes ASD? ettei olis ASR.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Ei ole ASD-perä ainakaan
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Perinteinen "kitkalukko"perähän on ollut viimeksi W201 2.3-16:ssa ja joissain W126-koreissa. W124:ssä on ollut joko avoin perä tai sitten ASD. Veikkaisin että edellinen omistaja on nyt sinua vähän huijannut. Sitä kitkalukkoperää ei taida erottaa tavallisesta "isoperästä" muuten kuin takakannen avaamalla? Tämän voinee asiantuntevammat vielä tarkistaa.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos oletus lukkoperästä perustuu vain edellisen omistajan lausuntoon, niin ei siellä mitään
lukkoa ole ainakaan vakiona.

Jos olisi ASD tai ASR, niin sen näkisi kojelaudasta. Anna rekisterinumero tai valmistusnumero,
niin saat varustelistauksen. Se on kyllä huoltokirjan takakannen kantakortissakin.

Jos sinne olisi vaihdettu jokin muu perä, niin sen voisi ehkä kuvista tunnistaa. Aika
harvinainen tapaus olisi kuitenkin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Minun käsityksen mukaan tähän on vaihdettu perä joskus,Koska on ruettu laittelemaan muutenkin,on vaihdettu sintteri kytkintä ja muuta nippeleitä :) Vklp otan selvää töissä et onko mikä perä nyt mersussa sitten,itsekin luulen että on se perus ASD-perä,mutta eikös tämän hydraalisen lukkoperän säiliö pitäis olla konehuoneessa?
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kaivele sieltä se perän numerosarja "osanumero" niin sillä selviää helposti mitä kyseinen perä onkaan syönyt.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

pera_asd.jpg
Kuvassa ASD-perä. Sen tunnistaa yläpuolen öljyputkesta. ASD-perään liittyy paljon muitakin osia
kuin öljysäiliö, joka on moottoritilassa edessä kuskin puolella.

http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 40.134.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.w-124.info/w124/ASD-ASR-4MATIC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Kiitos erittäin hyvistä kuvista ja neuvoista !! :) Totesin mersua tutkiessa että on "isoperä" Eli ei lukollinen,ei ole säiliötä eikä hydraalikka letkuja :( Prkl !! Jostain pitäis sitten perä ettiä ensikesäks :)
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Sit Toiseen ongelmaan mistä olen yrittänyt jo kysellä,et mihin kummaan toi tyhjentää akkua nii hemmetisti :( ei ole vikaa löytynyt !
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kakemake kirjoitti:Perinteinen "kitkalukko"perähän on ollut viimeksi W201 2.3-16:ssa ja joissain W126-koreissa. W124:ssä on ollut joko avoin perä tai sitten ASD. Veikkaisin että edellinen omistaja on nyt sinua vähän huijannut. Sitä kitkalukkoperää ei taida erottaa tavallisesta "isoperästä" muuten kuin takakannen avaamalla? Tämän voinee asiantuntevammat vielä tarkistaa.
Ei se nyt ihan mahdotonta kai olisi, että sinne olisi laitettu mekaanisella lukolla oleva perä
eli semmoinen tavallinen lukkoperä, johon Kakemake tässä viittaa. Se ei tarvitse mitään
hydrauliikkaa.

Nosta toinen takapyörä ylös ja katso, onko sitä helppo pyöritellä, kun toinen pyörä on maassa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
lapikas91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.07.2012 17:36

Re: 320 CE 24v vm-93 APUA !

Viesti Kirjoittaja lapikas91 »

Minä koitan :) Vklp vasta aikaa kokeilla tuota,koska auto on tällähetkellä töissä talviteloilla :)
Vastaa Viestiin