C250TDT perä ääntää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

C250TDT perä ääntää

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Moi,
402000 ajettu peli ja korjaamon arvio oli että pienen vetopyörän laakeri(t) vaihtokunnossa. Kustannusarvio n. 800.
Onko noissa ollut perissä murheita noilla kilsoilla? Onko perän laakereiden vaihdossa jotain mersuomituisuuksia vai onko ihan normihomma kuten esim. jossain vanhassa fordissa?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: C250TDT perä ääntää

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Ahti kirjoitti:Moi,
402000 ajettu peli ja korjaamon arvio oli että pienen vetopyörän laakeri(t) vaihtokunnossa. Kustannusarvio n. 800.
Onko noissa ollut perissä murheita noilla kilsoilla? Onko perän laakereiden vaihdossa jotain mersuomituisuuksia vai onko ihan normihomma kuten esim. jossain vanhassa fordissa?
Ei ihan normiperä kuin Fordissa remontin suhteen.
Mainitun auton vetopyörästö kyllä kestää, jos on vähänkin huollettu. Jos esim. on vähillä öljyillä ajettu ( stefasta vuotanut ), niin vaurioita alkaa syntymään.
Pelkkien laakerien vaihto ei välttämättä tee vetopyörästöstä äänetöntä, koska siellä on voinut hammasrattaan kosketuskulmakin saanut siipeensä.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: C250TDT perä ääntää

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Saako laakereita ym. muualta kuin merkkiliikkeestä? Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja? Olen pari peräremppaa tehnyt vanhempiin autoihin, joten jonkinlainen tuntuma on hommaan mutta lähinnä se että onko tässä mersun perässä jotain erityisen hankalaa?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1628
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: C250TDT perä ääntää

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ahti kirjoitti:Moi,
402000 ajettu peli ja korjaamon arvio oli että pienen vetopyörän laakeri(t) vaihtokunnossa. Kustannusarvio n. 800.
Onko noissa ollut perissä murheita noilla kilsoilla? Onko perän laakereiden vaihdossa jotain mersuomituisuuksia vai onko ihan normihomma kuten esim. jossain vanhassa fordissa?
Siis minkälaisia oireita perässä on..ulvoo ilmeisesti 80-100 välillä. Jos ei pidä ääntä, eikä ole mitään muitakaan oireita, niin ei muuta kuin ajoa vaan. Ei ole aina nuo laakeroinnit tuoneet hiljaiseksi aina periä, kuten mesemies89 jo mainitsi. Mitenköhän vaihtoperiä on tarjolla?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C250TDT perä ääntää

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos perä kahisee jo hitaassa vauhdissa eikä sillä ole ajettu sataatuhatta siinä kunnossa vika korjaantuu yleensä em. laakerien vaihdolla.
Aina on olemassa mainittu riski siitä ettei laakerien vaihto poista ääntä kokonaan.
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C250TDT perä ääntää

Viesti Kirjoittaja atlas »

Simmit vaan samoihin paikkoihin niin silloin tehtaalla oleva eka säätö palautuu oikeisiin mittoihin.Krymppi myös uutta ja siinä oli se vierintä vastus mittauksella oleva kiristys pinjonin mutterille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin