Tuutteron 190 Yritetään taas
Tuutteron 190 Yritetään taas
Noniin tämmösen ajattelin kehitellä, kun ny tulee paljon tehtyä ja kyseltyä.
Onkos tommosen hx40 superin kompurapuoli muulla kiinni kun tuolla isolla sokalla? Pitäis kääntää sitä lähtöä 180 astetta. Voiko tuos mennä jotaki vituuksi tai mitä kannattaa huomioida.
Mitä maalia suosittelisitte konetilan maalaamiseen? Jotaki konemaalia, kun itse sen hutaasen ruiskulla, niin ei tarttisi olla mitää uber kiilto touhua. Jarrunestettä joskus tullu yli kun on jarruneste säiliön alta ruostees, niin puhaltais koko touhun ja maalaas yli.
Onkos tommosen hx40 superin kompurapuoli muulla kiinni kun tuolla isolla sokalla? Pitäis kääntää sitä lähtöä 180 astetta. Voiko tuos mennä jotaki vituuksi tai mitä kannattaa huomioida.
Mitä maalia suosittelisitte konetilan maalaamiseen? Jotaki konemaalia, kun itse sen hutaasen ruiskulla, niin ei tarttisi olla mitää uber kiilto touhua. Jarrunestettä joskus tullu yli kun on jarruneste säiliön alta ruostees, niin puhaltais koko touhun ja maalaas yli.
Viimeksi muokannut TUUTTERO, Ma 12.08.2013 00:12. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
en holsetteja ole pyöritelly mutta yleensä ei ole muulla kiinni kun sillä sokalla.
w201 om605
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Laitetaas muutama kuvaki
Eikös tää ny kumminki super oo, kun on 7 lapainen ja normaalis on 6?!
Pakopesä on #12 mutta saa luvan kelvata
Eikös tää ny kumminki super oo, kun on 7 lapainen ja normaalis on 6?!
Pakopesä on #12 mutta saa luvan kelvata
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Kuinkas ku on jaettu tuo pakopesä, niin siihen reikään mikä on lähempänä kompurapuolta laitetaan 3syl putket ja pakopesän puoleiseen 2 syl putket.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tänään hain golffiin uudet alatukivarret ja siinä toivos, että sais sen h*lvettiin pajasta ja mersun sinne niin pääsis oikeasti tekemäänki jotaki.
väärät alapallothan niis oli ja huomenna saa uudet ja huomenna uus yritys.
Piti tosta holsetista pakopuolta kääntää vain, ku muuten olis öljyt pitäny laittaa alapuolelta.
Kellää tietoa tuon holsetin et mistä sylinteristä kumpaanko reikään ne yhdistää?
Ku jos huomenna innostuis alottaa pakosarjan tekoa ja mahdollisesti käydä keskuksella pyöräyttämäs laitta liekö sitte T3 tuos.
väärät alapallothan niis oli ja huomenna saa uudet ja huomenna uus yritys.
Piti tosta holsetista pakopuolta kääntää vain, ku muuten olis öljyt pitäny laittaa alapuolelta.
Kellää tietoa tuon holsetin et mistä sylinteristä kumpaanko reikään ne yhdistää?
Ku jos huomenna innostuis alottaa pakosarjan tekoa ja mahdollisesti käydä keskuksella pyöräyttämäs laitta liekö sitte T3 tuos.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Jollakin oli tuosta pakosarjan teosta vitoskoneeseen juttua tuolla toisen foorumin puolella. Vähän myöhässä tulee mutta kompurapesä on vaan sokalla ja mitään et voi kusta niin kauan kun et avaa akselin mutteria ja kääntele siipien tai pyörien asentoa. Varmaan sen tiesitkin mutta ei oo kovin järkevä idea laittaa öljynpaluuta ylöspäin kyllä tuo kompura aikalailla superilta näyttää. Hx40 tuntuu tosiaan olevan 6 lapanen kompurasiipi. Joissakin supereissa lukee "super" siinä kompurapesässä mutta ei ilmeisesti kaikissa. Jos sulla on kunnon pumppu niin kannattaa sitten laittaa riittävän iso ulkonen hukkis kun tuo ahtimen oma ei millään riitä varsinkaan tuon pakopesän kanssa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Joo niinku s202 sanoki ettei tos oo hukkista. Pumppu on tuo ppd tekemä 7mm. Pitäs lähettää uudestaan ppd:lle säädettäväksi/tarkistukseen.
Oli tuosta holsetista kiskaastu se lätkä irti, niin sen takia vähä epäilinki tuota et onko se oikiasti superi.
Oli tuosta holsetista kiskaastu se lätkä irti, niin sen takia vähä epäilinki tuota et onko se oikiasti superi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Mites tuo dumpin tai bybassin asennus tämmöseen peliin missä ei oo ollenkaa kaasuläppää? Naureskellaanko vain ku turbo sakkaa ja voivotellaan hajonnutta? vai tehdäänkö sinne joku hieno patentti?
Hukkaportiksi varmaanki tulos jokin 60mm
Hukkaportiksi varmaanki tulos jokin 60mm
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
dumpeista ja bypasseista en niin tiedä, että onko mitään oikeeta hyötyä. mutta kunnollinen hukkis, mikä riittää kokoonpanolle on kaiken A ja O. ja noilla kyllä saa sen äänimaailmankin toimiin. pari paaria ahtoja, niin kyllä voihkii ilman mitään dumppejakin.
noi dumpit ja muut sellasethan on tehty pensakoneita varten. kaasuläppä kun menee kiinni täydestä kiihdytyksestä ja järjestelmässä on ahtopainetta, niin rasittaahan se ahdinta. sen takia sitten on siellä ne dumpit ja paipassit. imusarjasta, tai muualta ahtopulelta aukee portti, mikä vapauttaa liiat paineet taivaan tuuliin, taikka takas kiertoon (ilmanputsariin). diiselissä tätä ongelmaa ei ole, koskas kaasuläppä tosiaankin puuttuu. kaikki ylimääränen ilma menee sylintereihin, vaikka kaasu päästetäänkin ylös. siitä huolimatta ilma resonoi edes takas ja aiheuttaa jänniä ääniä. ainakin sellasissa diiseleissä, missä on paljon ahtopainetta.
toisaalta kun asiaa mietin, niin voihan niistä dumpeista jotain hyötyä diiselissäkin olla. ei kait se ääni tyhjästä tule diiselissäkään? eli turbo sakkaa ja ilma resonoi. eriasia, että auttaako dumpit sitten itse oireeseen, kerta paineet pääsee kuitenkin jos sylintereihin.. noo tiedä sitten.
noi dumpit ja muut sellasethan on tehty pensakoneita varten. kaasuläppä kun menee kiinni täydestä kiihdytyksestä ja järjestelmässä on ahtopainetta, niin rasittaahan se ahdinta. sen takia sitten on siellä ne dumpit ja paipassit. imusarjasta, tai muualta ahtopulelta aukee portti, mikä vapauttaa liiat paineet taivaan tuuliin, taikka takas kiertoon (ilmanputsariin). diiselissä tätä ongelmaa ei ole, koskas kaasuläppä tosiaankin puuttuu. kaikki ylimääränen ilma menee sylintereihin, vaikka kaasu päästetäänkin ylös. siitä huolimatta ilma resonoi edes takas ja aiheuttaa jänniä ääniä. ainakin sellasissa diiseleissä, missä on paljon ahtopainetta.
toisaalta kun asiaa mietin, niin voihan niistä dumpeista jotain hyötyä diiselissäkin olla. ei kait se ääni tyhjästä tule diiselissäkään? eli turbo sakkaa ja ilma resonoi. eriasia, että auttaako dumpit sitten itse oireeseen, kerta paineet pääsee kuitenkin jos sylintereihin.. noo tiedä sitten.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ei se hyvää tee ahtimelle se sakkaaminen. Eikä dumpista ainakaan mitään haittaa ole. Itsellä ainakin kun isommilla vaihteilla sutii ja sitten nostaa kaasun niin ahdin kyllä sakkaa oikein kunnolla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tuollalailla sain sakkaamaan myös tuon edellisen k24 turbonki.Siekkinen kirjoitti:Ei se hyvää tee ahtimelle se sakkaaminen. Eikä dumpista ainakaan mitään haittaa ole. Itsellä ainakin kun isommilla vaihteilla sutii ja sitten nostaa kaasun niin ahdin kyllä sakkaa oikein kunnolla.
Milläslailla sen dumpin saa toimimaan. kun alipaineetahan sille ei saa mistään?!. Pitääkö se vain ruuvata niin löysälle? vai kuinka ootte tehny.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ikinä en ole dumppia laittanut niin toimintaperiaatteesta ei ole mitään hajua kuvittelin sen toimivan jollain ahtopaineohjauksella.TUUTTERO kirjoitti:Milläslailla sen dumpin saa toimimaan. kun alipaineetahan sille ei saa mistään?!. Pitääkö se vain ruuvata niin löysälle? vai kuinka ootte tehny.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Eli unohdetaan dumpit tästäki.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Joo säästä ahdinta sutimalla vaan kakkosella ja löysäät jarrun ennen kaasua
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tarkotus olis ny huomenissa nostaa tuo paska lohko konetilaan hollille ja kansi siihen päälle ja ruveta sitä pakosarjaa sovittelemaan. Tulin siihen tulokseen, että vedän kaks syl putkea tuohon reikään mikä on lähempänä keulaa ja kolma taaempaan reikään ja hukkaportin putki tuohon reikään mihinkä tulee 3 syl putket.
Pitää räpätä huomenna muutama kuva jos kerkiää muutenkaan tekemään mitään, kun puhelin pirajaa niin prkl.
Pitää räpätä huomenna muutama kuva jos kerkiää muutenkaan tekemään mitään, kun puhelin pirajaa niin prkl.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tuosta dumpista, että kiinassa ainakin joskus myytiin 'diesel dumppeja' ja siinä paketisa tuli kaikenmailman sähköpokseja jne..
sitte 1 piuha laitettiin kaasupolkimen signaali johtoon, jolloin aukes, kun kaasu päästettin.
en tiiä sitte onko vaijerikaasulle tehty...
sitte 1 piuha laitettiin kaasupolkimen signaali johtoon, jolloin aukes, kun kaasu päästettin.
en tiiä sitte onko vaijerikaasulle tehty...
w202 220cdi elegance
ex w201 2.5dt
ex w201 2.6E
ex w201 2.5dt
ex w201 2.6E
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
mikrokytkimellä saa kaikkee jännää aikaan,mielestäni joku on joskus tehnytkin nuita ja palikoita on saanut suomestakin ja saahan niitä vieläkin kun tietää mitä hakee ite en vissiinkään oo nähny kyseisiä virityksiä tai kuullut. itelläni ei sakkaa romut vaikka vähän yritystäkin jo ollu.. painetta kuitenni se liki 3bar eikä itseasiassa oo sakannu oikestaan mikään vehje missä on ollu mun käsientöitä, paitsi yksi vehjes puhkui huolella jossa oli samankokonen puhallin kuin mulla vanhassa koneessa ja mun vanha pakosarja eli teenkö liian ahtaasta putkesta painepuolen vai mikä ihme tuollasenkin homman sai aikaan 2.5" käytän 2.5 koneissaattee kirjoitti: en tiiä sitte onko vaijerikaasulle tehty...
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
ainakin katuauto.fi myi dieseldumppeja sähköohjauksella
ei sellaasia. Eilen unohtu hakea putkea niin ei päässy tekeen pakosarjaa vielä. Kattoo jos tänään alottais.
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=225" onclick="window.open(this.href);return false;
ei sellaasia. Eilen unohtu hakea putkea niin ei päässy tekeen pakosarjaa vielä. Kattoo jos tänään alottais.
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=225" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Mulla sakkaa 2.5 baarin paineilla ja painepuoli on kokonaan 2.5 tuumasta. Joskus ulahtaa jo kun vetää kunnon kiihytyksen nelosella ja nostaa kaasun sopivassa kohti kun kierroksia ei ole vielä liikaa. Pahiten se tosissaan sakkaa kun isoilla vaihteilla pyörittää rengasta ja sitten nostaa kaasun ja kierrokset putoaa sinne 1000 ja 2000 väliin reilusta kuudesta tuhannesta kierroksesta.Terho P kirjoitti:mikrokytkimellä saa kaikkee jännää aikaan,mielestäni joku on joskus tehnytkin nuita ja palikoita on saanut suomestakin ja saahan niitä vieläkin kun tietää mitä hakee ite en vissiinkään oo nähny kyseisiä virityksiä tai kuullut. itelläni ei sakkaa romut vaikka vähän yritystäkin jo ollu.. painetta kuitenni se liki 3bar eikä itseasiassa oo sakannu oikestaan mikään vehje missä on ollu mun käsientöitä, paitsi yksi vehjes puhkui huolella jossa oli samankokonen puhallin kuin mulla vanhassa koneessa ja mun vanha pakosarja eli teenkö liian ahtaasta putkesta painepuolen vai mikä ihme tuollasenkin homman sai aikaan 2.5" käytän 2.5 koneissaattee kirjoitti: en tiiä sitte onko vaijerikaasulle tehty...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tota pakosarjaa vähä zuumailin. Nostin paskan raakalohkon koriin ja kannen heitin päälle. Vähä turbon paikkaa haeskelin ja rupesin kollektoria väkertään.
meneekö siis näin niinkuin jeemulla?
Lyhyillä putkilla edellisen tyyliin eli 543 ja 21, laakeripesä ---->
meneekö siis näin niinkuin jeemulla?
Lyhyillä putkilla edellisen tyyliin eli 543 ja 21, laakeripesä ---->
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Noniin olis suunnilleen puolet pakosarjasta tehtynä. laitan kuvia täs pian.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Noniin tämmöstä käkkyrää saatu aikaaseksi. Loppu suora putki ja muutama kulmaki pitäs hakea lisää, Mutta onneksi alko taas loma, niin kerkiää.
Jääkö mulla tuo turbo nuon alhalle vai onko muilla se vain niin ylhällä?. tietysti ne mutkat vähä oikenis jos nostais
Suottaapi olla, että pitää turbon asentoa korjata tai kompurapuolta kääntää ja välijäähdyttimen paikka uusia. saa nähdä sitte kun se oikea konekki tulee.
Jääkö mulla tuo turbo nuon alhalle vai onko muilla se vain niin ylhällä?. tietysti ne mutkat vähä oikenis jos nostais
Suottaapi olla, että pitää turbon asentoa korjata tai kompurapuolta kääntää ja välijäähdyttimen paikka uusia. saa nähdä sitte kun se oikea konekki tulee.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
mitä alemmas sen parempi,kun tuo konekki liikkuu melko paljon jos vähäki kannakkeet löysät...
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Kannakkeet on uudet 300dt:n. Pakosarja ny kumminki maalataan vielä pinnoitteella joka ei heijasta lämpöä. Saa nähdä sitte mitä tulee.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
mitä alempana sen paree mutta sulla ei oo vesipumppua tuola kiinni ahtoputkikin tekee melko jyrkän mutkan kun runkopalkkia joutuu väisteleen, jos sopii nuon alas niin sillonhan se on vaan hyvä
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
joko tuo on selvinnyt onko superi vai normi HX40... varmuuden siitä saa kun mittaa kompurapyörän ulkohalkaisijan, se on superissa muistaakseni 86 mm, molempia kun on 7 lapaisella kompurapyörällä, joten siitä asiaa ei voi päätellä...
edit: niin ja turbiini on 12 lapainen, kun normaalissa on 14 lapainen turbiini... se on ehkä selkein merkki purkamatta selvittää kumpi on kyseessä (ja enemmän se turbiini taitaa siitä "superin" tehdä...)
edit: niin ja turbiini on 12 lapainen, kun normaalissa on 14 lapainen turbiini... se on ehkä selkein merkki purkamatta selvittää kumpi on kyseessä (ja enemmän se turbiini taitaa siitä "superin" tehdä...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Terhop pilas mun päivän työn Vesipumppu meni, mutta termostaatin kotelo ei. No huomenna haetaan vähä mutkia lisää ja muuttaa tuo, että mahtuu nuo vesilaitteet mukaan.
Nostais vaikka lohkon pois tuolta korista ja pistäis pukkiin kiinni, niin olis mukava tehdä. Tällähetkellä auto toises tallis ja hitsaus ja muut romppeet toises.
Turbiininki kävin kahtomas ja laskin moneen kertaan, mutta aina se 12kpl siipiä sain. Kaikka tuo ny sitte superi on
Nostais vaikka lohkon pois tuolta korista ja pistäis pukkiin kiinni, niin olis mukava tehdä. Tällähetkellä auto toises tallis ja hitsaus ja muut romppeet toises.
Turbiininki kävin kahtomas ja laskin moneen kertaan, mutta aina se 12kpl siipiä sain. Kaikka tuo ny sitte superi on
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ny on pakosarja korjattu, että mahtuu vesipumppuki kaikkineen tilaansa. No se turbo tuli ny aika ylös. Pitäs silti mennä konepelti kiinni aivan normaalisti.
Onkos kukaa siirtäny tota paisunta säiliötä tonne akun tilalle ja akku vaikka peräkonttiin?. Luulisin kun tuo pakopesä tulee aika lähelle, niin ottaa tuo säiliö vähä itteensä.
Turboa vähä vein taaksepäin ja ylöspäin. Ny loppu isosta ja pienestä rälläkästä laikat ja sitte värkit käy taas vähiin, mutta koitetaan jaksaa
Onkos kukaa siirtäny tota paisunta säiliötä tonne akun tilalle ja akku vaikka peräkonttiin?. Luulisin kun tuo pakopesä tulee aika lähelle, niin ottaa tuo säiliö vähä itteensä.
Turboa vähä vein taaksepäin ja ylöspäin. Ny loppu isosta ja pienestä rälläkästä laikat ja sitte värkit käy taas vähiin, mutta koitetaan jaksaa
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ny olis pakosarja hitsattuna valmiiksi. Ensviikolla ku taas työt alkaa niin oikaasta tasot vielä. Kovasti tekismieli tuoda pakoputki kyljestä tai etulokarista läpi mutta mitähän sanotaan konttorilla moiseen patenttiin?
Minne te ootta hukkaportin putkia vetäny? takaasi pakoputkeen vai omalla putkella alhalle?
Minne te ootta hukkaportin putkia vetäny? takaasi pakoputkeen vai omalla putkella alhalle?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000