W222 ässä ja C217 S-Coupé
W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tulevan S-sarjan (W222) suojana on enää vain harsoa, tuosta hyvällä mielikuvituksella pystyy jo hahmottamaan uutuuden muodot. Saammekohan "fully-naked" otoksia jo lähiaikoina...
Tämmöinenkin kuva löytyi netistä, huono laatu mutta saattaisi olla lähestulkoon se "real thing":
E-mallin faceliftistä netistä löytyy kuvia joissa keulan ja perän lisäksi on peitetty myös kylkeä ovien kohdalta. Enteileeköhän se että faceliftissä puututaan myös kylkilinjojen muotoiluun ja siihen ristiriitaisia mielipiteitä herättäneeseen ponton-pokkaukseen... Aika näyttää.
Tämmöinenkin kuva löytyi netistä, huono laatu mutta saattaisi olla lähestulkoon se "real thing":
E-mallin faceliftistä netistä löytyy kuvia joissa keulan ja perän lisäksi on peitetty myös kylkeä ovien kohdalta. Enteileeköhän se että faceliftissä puututaan myös kylkilinjojen muotoiluun ja siihen ristiriitaisia mielipiteitä herättäneeseen ponton-pokkaukseen... Aika näyttää.
Viimeksi muokannut Eldorado, Ma 26.05.2014 12:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Onko tämä siis Möhkön facelift malli vai? Ikkunat on liian pienet, maskikin on jotenkin outo ja valot liian futuristiset. Liian massiivinen jopa S-luokan mittoihin ja näyttää muutenkin vähän tönköltä.
Jää tämä Mersu minulta ostamatta..
Jää tämä Mersu minulta ostamatta..
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Minulta on jäänyt ostamatta se edellinenkinHage kirjoitti:Jää tämä Mersu minulta ostamatta..
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Enää 4 vuotta ja sitten voi ostaa W221 korisen kulkineen
olikos se laki nyt niin kirjotettu, että alle 10 vuotiaalla autolla ei suomessa saa ajaa
olikos se laki nyt niin kirjotettu, että alle 10 vuotiaalla autolla ei suomessa saa ajaa
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Jos tuo mustavalkoinen kuva W222:sta on vähänkään sinne päin, niin minusta se näyttää aika makealta. Tosin etuosassa on jotain häiritsevän Volvo S80-mäistä...
W221 ei koskaan ole sopinut minun silmääni, mutta tämän näköinen W222 olisi aika hieno.
Ja kyllä, W212 on minun mielestäni kaivannut kiireellistä kosmeettista kirurgiaa ensiesittelystään lähtien. Toivottavasti jossain aiemmin nähdyt salakuvat joissa oli yksiosaiset etulyhdyt vastaavat myöskin todellisuutta. Nykyiset kahdesta kulmikkaasta osasta kootut etuvalot ovat olleet hirvityksen kauhistus alusta asti. Jopa niin pahasti, että nykyinen E-sarja on omasta mielestäni rumin mersu kautta aikojen.
W221 ei koskaan ole sopinut minun silmääni, mutta tämän näköinen W222 olisi aika hieno.
Ja kyllä, W212 on minun mielestäni kaivannut kiireellistä kosmeettista kirurgiaa ensiesittelystään lähtien. Toivottavasti jossain aiemmin nähdyt salakuvat joissa oli yksiosaiset etulyhdyt vastaavat myöskin todellisuutta. Nykyiset kahdesta kulmikkaasta osasta kootut etuvalot ovat olleet hirvityksen kauhistus alusta asti. Jopa niin pahasti, että nykyinen E-sarja on omasta mielestäni rumin mersu kautta aikojen.
Viimeksi muokannut pforsell, La 02.06.2012 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
tosta vikasta ässän kuvasta tulee kyllä joku vanha jenkkirötjäke mieleen...
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Salaisuuden verho ei ole vieläkään täysin avautunut, mutta kyllä näistä viimeisimmistä kuvista tulevan ässän perusmuodot voi jo hahmottaa. Ensimmäisten virallisten kuvien julkaisuun lienee enää vain päiviä tai korkeintaan viikko-pari.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Taitaa tulla CLS-tyylin takavalot hieman pystympään asetettuna vaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Taas yksi netin syövereistä löytynyt W222 kuva. Tuosta nyt ei ota enää selvää onko kyseessä PS-tekele vai ihan aito asia. Samantyyliset sammakonsilmät tuossa kyllä on kuin uudessa SL:ssä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Aika paljonhan noita kuvia netistä löytyy kun googlettaa..
http://4.bp.blogspot.com/-2Z4p3s1qXBs/T ... n_12-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässäkö se nyt sit on Edeltävä on omaan silmään parempi mutta makuasioitahan nämä on
http://4.bp.blogspot.com/-2Z4p3s1qXBs/T ... n_12-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässäkö se nyt sit on Edeltävä on omaan silmään parempi mutta makuasioitahan nämä on
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
W212:n osalta Vehon myyntimiehet sanoivat kesäkuun alussa kahden asian olevan varmaa: ponttoonipokkaus poistuu ja valoista tulee yksiosaiset. Aika raju racelift, yleensä ei Mersulla pelteihin juuri kajota vaan enimmäkseen plastiikaan. Vaikka henkeen ja vereen mersumies olenkin niin kyllä w212 kaipaa piristystä jos vieressä on uusi BMW:n viitonen... Tämä tietysti puhtaasti oma mielipide, saa olla eri mieltä.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
http://www.bytbil.com/nyheter/bvh9skyg/?cmpid=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa näkyy muuli-W222 elävänä.
Tuossa näkyy muuli-W222 elävänä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Viimeaikaisista blogikirjoituksista ja huhuista päätellen alkaa olla satavarmaa ettei W222:ta esitellä vielä 2012, vaan keväällä 2013 Geneven näyttelyssä. Pari uutta salakuvaa kojelaudasta on julkistettu:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Hyvältä näyttää tuo laajakulmanavigaattori BMW:n tyyliin ja tykkäsin myös noista suuttimista. Onkohan tuo mittaristo perinteinen vai olisiko tuo täysin digitaalinen, kuvasta on vaikea saada selvää.Eldorado kirjoitti:Viimeaikaisista blogikirjoituksista ja huhuista päätellen alkaa olla satavarmaa ettei W222:ta esitellä vielä 2012, vaan keväällä 2013 Geneven näyttelyssä. Pari uutta salakuvaa kojelaudasta on julkistettu:
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Täytyy sen mittariston olla "digitaalinen", siis LCD-näyttö (tai vastaava, mitä niitä nykyään on) kun 221:ssäkin on kierroslukumittaria lukuun ottamatta. Pimeänäköavustimen kuvan täytyy tulla siihen mittaristoon (kuten 221) eikä keskinäyttöön (kuten 212), mittaristostakin riittävän vaikea seurata.D-MB kirjoitti:Hyvältä näyttää tuo laajakulmanavigaattori BMW:n tyyliin ja tykkäsin myös noista suuttimista. Onkohan tuo mittaristo perinteinen vai olisiko tuo täysin digitaalinen, kuvasta on vaikea saada selvää.
Kuvassa näyttää vähän liian massiiviselta se keskinäyttö mutta luonnossa varmaan parempi. Ne ilmastoinnin suuttimet siinä keskellä on kyllä tosi rumat. Keskikonsolin käyttöpylpyrä ja näppäimet siinä vierellä siistin näköiset ja varmaan helpot käyttää.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ässä ei oo koskaan liian massiivinen, mutta 2-puolainen ratti saa aikaan oksennusrefleksin.
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Lisää taiteilijan näkemyksiä tulevasta 212-naamahissauksesta:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- slamdiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ma 09.01.2012 08:41
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
onhan se aina iso juttu kun ÄSSÄ tulee joten kyllä odotellaan.
Viimeksi muokannut slamdiesel, To 16.08.2012 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ja käyttiksenä Yaris
---------
811d
w124 300d
w126 300sel
w123 240d
vw typ1 65,66
---------
811d
w124 300d
w126 300sel
w123 240d
vw typ1 65,66
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.pforsell kirjoitti: Ja kyllä, W212 on minun mielestäni kaivannut kiireellistä kosmeettista kirurgiaa ensiesittelystään lähtien. Toivottavasti jossain aiemmin nähdyt salakuvat joissa oli yksiosaiset etulyhdyt vastaavat myöskin todellisuutta. Nykyiset kahdesta kulmikkaasta osasta kootut etuvalot ovat olleet hirvityksen kauhistus alusta asti. Jopa niin pahasti, että nykyinen E-sarja on omasta mielestäni rumin mersu kautta aikojen.
Toivottavasti facelift tulee heti alkuvuodesta.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Minä en ymmärrä miksi auton valmistajan pitäisi muuttaa omaa muotoilu/suunnittelu linjaansa kilpailijan mukaan. Pitäisikö mersunkin rueta tekemään sellaisia helvetin oksettavan näköisiä periä kuin esim. 5- sarjan Gran Turismossa ja X6 on?Laaksonen kirjoitti: Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Mistäs sitä koskaan tietää vaikka Mersultakin muutaman vuoden päästä tuollaisiakin malleja tulisi. M-B kun yrittää kasvattaa mallivalikoimansa rajattomaksi. Mersu on sitä paitsi jo pitkään kokeillut kaikkea BMW:n jälkeen (esim. V12-moottori - täysin turha möhkäle nykyään, mutta täytyihän sellainen tuoda valikoimaan 90-luvun alussa, koska BMW:kin oli ottanut tuotantoon jo 80-luvulla; oma F1-talli; särmikäs muotoilu...).ssuvik kirjoitti:Minä en ymmärrä miksi auton valmistajan pitäisi muuttaa omaa muotoilu/suunnittelu linjaansa kilpailijan mukaan. Pitäisikö mersunkin rueta tekemään sellaisia helvetin oksettavan näköisiä periä kuin esim. 5- sarjan Gran Turismossa ja X6 on?Laaksonen kirjoitti: Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Mä oon ymmärtänyt että BMW toi 5GT:n markkinoille kilpailemaan CLS:n kanssa, mikä lanseerattiin joskus -04. Niinkuin Audilta tuli hiljattain samaan luokkaan A7. Kummatkin "pahasti myöhässä kilpailijaansa". Enkä todellakaan usko että MB rupes tarjoamaan V12 konetta vain koska bemarillakin sellainen oli Ja sitte se F1 juttu, mersun ensimmäinen omaa nimeä kantava F1-talli taitaa olla 50- luvulta, plus siihen päälle lukemattomian muiden sarjojen tallit. Ja melko menestyksekäs moottori toimittajakin mese ollut autourheilun puolella..Laaksonen kirjoitti:Mistäs sitä koskaan tietää vaikka Mersultakin muutaman vuoden päästä tuollaisiakin malleja tulisi. M-B kun yrittää kasvattaa mallivalikoimansa rajattomaksi. Mersu on sitä paitsi jo pitkään kokeillut kaikkea BMW:n jälkeen (esim. V12-moottori - täysin turha möhkäle nykyään, mutta täytyihän sellainen tuoda valikoimaan 90-luvun alussa, koska BMW:kin oli ottanut tuotantoon jo 80-luvulla; oma F1-talli; särmikäs muotoilu...).ssuvik kirjoitti:Minä en ymmärrä miksi auton valmistajan pitäisi muuttaa omaa muotoilu/suunnittelu linjaansa kilpailijan mukaan. Pitäisikö mersunkin rueta tekemään sellaisia helvetin oksettavan näköisiä periä kuin esim. 5- sarjan Gran Turismossa ja X6 on?Laaksonen kirjoitti: Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
On jännää, että Mersulla on kuitenkin sellainen imago, että tehdas "voi" tehdä kaikkea repäisevää paljon helpommin kuin BMW: esimerkkeinä W168, CLS, smart, jopa MB-trac aikoineen .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Mersu on mielestäni ollut aika pitkälle oman tiensä kulkija - niin hyvässä kuin pahassa. Mutta totta on että vaikutteita muista merkeistä voi löytää aika ajoin ja se lienee ihan normaalia. Tuosta V12 moottorista puhuttiin tuossa edellä, siinä kyllä aika yleinen mielipide (tehtaan omistakin lähteistä näitä voi lukea) on että nimenomaan BMW:n 80-luvun lopulla esittelemä V12 moottori sai myös MB:n kehittämään pikapikaa oman vastineensa. Alunperin W126:n seuraajan suurin kone piti olla edelleen V8, ja itseasiassa W140 piti alunperin esitellä 87/88 jolloin W126:n elinkaareksi olisi tullut se normaali 7-8 vuotta. Mutta ehkäpä juuri BMW:n seiskasarja pisti MB:n siirtymään osittain uudelleen piirustuslautojen ääreen ja W140-sarja V12-moottorin kera näki päivänvalon vasta 1991, ja onnettomuudeksi juuri maailmantalouden taantuman aikaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Näemmä sitte olin väärässä tän suhteen.Eldorado kirjoitti:Tuosta V12 moottorista puhuttiin tuossa edellä, siinä kyllä aika yleinen mielipide (tehtaan omistakin lähteistä näitä voi lukea) on että nimenomaan BMW:n 80-luvun lopulla esittelemä V12 moottori sai myös MB:n kehittämään pikapikaa oman vastineensa. Alunperin W126:n seuraajan suurin kone piti olla edelleen V8, ja itseasiassa W140 piti alunperin esitellä 87/88 jolloin W126:n elinkaareksi olisi tullut se normaali 7-8 vuotta. Mutta ehkäpä juuri BMW:n seiskasarja pisti MB:n siirtymään osittain uudelleen piirustuslautojen ääreen ja W140-sarja V12-moottorin kera näki päivänvalon vasta 1991, ja onnettomuudeksi juuri maailmantalouden taantuman aikaan.
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Itseasiassa BMW:n varsinainen vastine CLS:lle on tullut aivan hiljattain:ssuvik kirjoitti:
Mä oon ymmärtänyt että BMW toi 5GT:n markkinoille kilpailemaan CLS:n kanssa, mikä lanseerattiin joskus -04. Niinkuin Audilta tuli hiljattain samaan luokkaan A7. Kummatkin "pahasti myöhässä kilpailijaansa".
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/6se ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Uskoisin, että tällainen facelift tulee olemaan. Jos ei oteta etuvaloja huomioon, niin muuten aika hienovarainen facelift. Täällä monet pitävät nykyistä 212 maskia rumana mutta minun mielestä se on sopivan vihaisen näköinen, jotakin mitä E:ssä ei ennen ole ollut. Tämä facelift vie ilmettä taas vähän ilmeettömämpään ja konservatiivisempaan suuntaan. Se on on toki yksi MB:n core value, joten ihan ymmärrettävää.Eldorado kirjoitti:Lisää taiteilijan näkemyksiä tulevasta 212-naamahissauksesta:
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2014mercedesbenzeclasssedanartistsrenderingphoto469112s986x603_1.jpg ]
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2014mercedesbenzeclasssedanartistsrenderingphoto469113s986x603_1.jpg ]
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2014mercedesbenzeclasswagonartistsrenderingphoto469114s986x603_1.jpg ]
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
S211 takavalot oli vielä hienot, mutta tämä uusin.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Toiveeni seuraavan sukupolven Eemelin suhteen:
*W/S211:n kaltainen pyöreämpi muotoilu
*>300 hv 6-diesel (mieluusti vaikka R6)
tällöin oltaisiin mielestäni suht samalla tasolla BMW:n nykyisen F10/11:n kanssa.
*W/S211:n kaltainen pyöreämpi muotoilu
*>300 hv 6-diesel (mieluusti vaikka R6)
tällöin oltaisiin mielestäni suht samalla tasolla BMW:n nykyisen F10/11:n kanssa.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Siis W211 on ehkä munattomin Mersu ikinä. Ainakaan täällä Saksassa niitä ei näy yhtään alle 50 vuotiaalla omistajalla. 212 oli pitkästä aikaa ensimmäinen Mersu jossa oli hieman särmää, eikä pyöreä mikäänsanomaton ilmestys. Tuo uusi facelift on ihan niillä rajoilla ettei mene taas liaan pliisuksi. No tuo mittaraisto ja uusi navigaattori voivat olla kyllä olla riittävä syy vaihtaa JOS on tarjolla myös jo mainitsemasi yli 300 hv Diesel.Laaksonen kirjoitti:Toiveeni seuraavan sukupolven Eemelin suhteen:
*W/S211:n kaltainen pyöreämpi muotoilu
*>300 hv 6-diesel (mieluusti vaikka R6)
tällöin oltaisiin mielestäni suht samalla tasolla BMW:n nykyisen F10/11:n kanssa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015