Bensa kone -> Diesel
Bensa kone -> Diesel
Olen ny tuassa vaihtamas omaan autoon diesel konetta. On 2.3 bensa automaatti ja laitan 2.5 diesel vaparin.. Onko kuinka että kannattaako jättää bensasiirrin tankkin kylkeen, että se siirtää sitten sitä löpöäkin vai kannattaisko se ottaa pois käytöstä ja ohittaa?
Kaikkea pientä on mietitty ja onneks mallina on samanlainen auto josta saa sitten kattoa jos jokin menee vikaan/ei oo varma kuinka menee. Näitä elämän pieniä kysymyksiä..
E: Ja se jäi tästä että kyllähän ne perä ja vaihdeloota kuitenkin menee suoraan dieseliin että niihin ei tarvi mitää suurempia tehdä.. (Paitsi bensa koneesta ottaa vauhtipyörä ja turbiini, koska diesel kone on manuaali loodasta..)
Kaikkea pientä on mietitty ja onneks mallina on samanlainen auto josta saa sitten kattoa jos jokin menee vikaan/ei oo varma kuinka menee. Näitä elämän pieniä kysymyksiä..
E: Ja se jäi tästä että kyllähän ne perä ja vaihdeloota kuitenkin menee suoraan dieseliin että niihin ei tarvi mitää suurempia tehdä.. (Paitsi bensa koneesta ottaa vauhtipyörä ja turbiini, koska diesel kone on manuaali loodasta..)
Re: Bensa kone -> Diesel
Siirtopumppu kannattaa ottaa pois. Syöttöpumpussa on itessään mekaaninen siirtopumppu joka toimii varmasti. Bensakoneessa on sitten erilainen turbiini ja loota. Vaihtokierrokset on ylempänä ja muutenkin toimii erilailla kun dieselissä. Huomaa sitten kun sillä ajaa perä menee kuitenkin samalla. Eikös se kuitenkin ole 2.65 tai 2.88 välityksellä?Larva kirjoitti:Olen ny tuassa vaihtamas omaan autoon diesel konetta. On 2.3 bensa automaatti ja laitan 2.5 diesel vaparin.. Onko kuinka että kannattaako jättää bensasiirrin tankkin kylkeen, että se siirtää sitten sitä löpöäkin vai kannattaisko se ottaa pois käytöstä ja ohittaa?
Kaikkea pientä on mietitty ja onneks mallina on samanlainen auto josta saa sitten kattoa jos jokin menee vikaan/ei oo varma kuinka menee. Näitä elämän pieniä kysymyksiä..
E: Ja se jäi tästä että kyllähän ne perä ja vaihdeloota kuitenkin menee suoraan dieseliin että niihin ei tarvi mitää suurempia tehdä.. (Paitsi bensa koneesta ottaa vauhtipyörä ja turbiini, koska diesel kone on manuaali loodasta..)
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Sanopa vielä minkä ikäinen autosi on?
Vaikuttaako vähäpäästöisyys myös dieseli tekiikan vaihtoon?
Vaikuttaako vähäpäästöisyys myös dieseli tekiikan vaihtoon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Bensa koneen suuri kulutus osasyynä vaihtoon.. Auto on -90 vuoden. En tiedä sitten kuinka loota toimii, bensa kone vaihtaa vaihteet ärsyttävän alhaisilla kierroksilla jo, 60kmh mennään niin suurin pykälä jo tuvas.. Voi sitten vaihtaa vähän ylempänä se diesel kone.
Entäs onko bensakoneen automaattiloodas niitä asioita (en ole vielä lähemmin tutkinut) mitä dieselin pumpusta lähtee? Kone on hommattu ja sitten myös se mikä tulee siihen pumpun kylkeen. Ja kuinka erilainen se turbiini on? Meneekö se sitten rikki jos sen laittaa dieseliin..?
Entäs onko bensakoneen automaattiloodas niitä asioita (en ole vielä lähemmin tutkinut) mitä dieselin pumpusta lähtee? Kone on hommattu ja sitten myös se mikä tulee siihen pumpun kylkeen. Ja kuinka erilainen se turbiini on? Meneekö se sitten rikki jos sen laittaa dieseliin..?
Re: Bensa kone -> Diesel
Autosi on todennäköisesti vähäpäästöinen ja nyt kysymään konttorilta saako sen koneen vaihtaa?
Älä tee mitään vaihtotöitä ennen sitä.
Kaveri vaihtoi 90-91 malliin 230 tilalle 300 -kutosen bensan ja alusta osat kaikki mutta turha työ ja auto meni purkuun
Älä tee mitään vaihtotöitä ennen sitä.
Kaveri vaihtoi 90-91 malliin 230 tilalle 300 -kutosen bensan ja alusta osat kaikki mutta turha työ ja auto meni purkuun
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Mutta kuinka asia on ku vaihdan 2.5l Dieselin..? Pitääpi huomenna soittaa heti katsastuskonttorille..atlas kirjoitti:Autosi on todennäköisesti vähäpäästöinen ja nyt kysymään konttorilta saako sen koneen vaihtaa?
Älä tee mitään vaihtotöitä ennen sitä.
Kaveri vaihtoi 90-91 malliin 230 tilalle 300 -kutosen bensan ja alusta osat kaikki mutta turha työ ja auto meni purkuun
Re: Bensa kone -> Diesel
ei mitään merkitystä, jos auto on bensana merkattu vähäpäästöiseksi, ei sinne asenneta mitään dieselkonetta ilman älytöntä byrokratiaa onnistuu kyllä, mutta uudesta moottorista pitää saada kaikkea turhaa paperia ym. selostusta (ainakin pitää olla uudempi, kuin auton alkuperäinen moottori jne.)Larva kirjoitti:Mutta kuinka asia on ku vaihdan 2.5l Dieselin..? Pitääpi huomenna soittaa heti katsastuskonttorille..atlas kirjoitti:Autosi on todennäköisesti vähäpäästöinen ja nyt kysymään konttorilta saako sen koneen vaihtaa?
Älä tee mitään vaihtotöitä ennen sitä.
Kaveri vaihtoi 90-91 malliin 230 tilalle 300 -kutosen bensan ja alusta osat kaikki mutta turha työ ja auto meni purkuun
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Bensa kone -> Diesel
Saahan sitä harrastaa mut on toi tekniikan vaihto halvempaa tuolla autokaupan pihalla.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Bensa kone -> Diesel
Oma dieseli vaihtaa vähän yli 40 vauhissa isointa vaihetta en tiiä paraneeko paljon. On ne kuitenkin eri tavalla sääjetty ne vaihtoajankohat bensan laatikkoon. Saa niitä kyllä sieltä vaijerilta sääjettyä. On bensakoneen laatikossakin ne alipainehommat yhtälailla. Samat laatikothan ne on mutta eri säädöissä vaan. Ei siinä mitään rikki mene saattaa vaan olla huonompi ajettava kun oikeella diisselin voimansiirrolla. Oliskohan tuossa bensan turbiinissa stalli vähän ylempänä. Eli nostaa kierrokset korkeemmalle ennen kun lähtee kiihtymään kunnolla (kaasu pohjassa ja isoin vaihe). Ja sekin ongelma on joillakin ollu että kun täysiä kiihytät niin diisseli ei taho kiertää niin ylös että laatikko vaihtais isompaa vaihetta mutta tosiaan selvitä ensin saatko tuota koneen vaihtoa edes tehdä. En jaksa taas kerran alkaa niistä lakiasioista selittämään kun niistä on niin monta topiccia ja varma tieto selviää trafilta.Larva kirjoitti:Bensa koneen suuri kulutus osasyynä vaihtoon.. Auto on -90 vuoden. En tiedä sitten kuinka loota toimii, bensa kone vaihtaa vaihteet ärsyttävän alhaisilla kierroksilla jo, 60kmh mennään niin suurin pykälä jo tuvas.. Voi sitten vaihtaa vähän ylempänä se diesel kone.
Entäs onko bensakoneen automaattiloodas niitä asioita (en ole vielä lähemmin tutkinut) mitä dieselin pumpusta lähtee? Kone on hommattu ja sitten myös se mikä tulee siihen pumpun kylkeen. Ja kuinka erilainen se turbiini on? Meneekö se sitten rikki jos sen laittaa dieseliin..?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Toivottavasti ei ole huonompi ajettava.. Mutta diesel ny kiertää sopivasti sinne 4000 ja nua vaihdot yleensä ovat ainakin bensa koneella siinä kohdin.Siekkinen kirjoitti:Ei siinä mitään rikki mene saattaa vaan olla huonompi ajettava kun oikeella diisselin voimansiirrolla. Oliskohan tuossa bensan turbiinissa stalli vähän ylempänä. Eli nostaa kierrokset korkeemmalle ennen kun lähtee kiihtymään kunnolla (kaasu pohjassa ja isoin vaihe). Ja sekin ongelma on joillakin ollu että kun täysiä kiihytät niin diisseli ei taho kiertää niin ylös että laatikko vaihtais isompaa vaihetta mutta tosiaan selvitä ensin saatko tuota koneen vaihtoa edes tehdä. En jaksa taas kerran alkaa niistä lakiasioista selittämään kun niistä on niin monta topiccia ja varma tieto selviää trafilta.Larva kirjoitti:päläpäkä
Rekisteriotteen 1. osassa ei ainakaan lue mitään "vähäpäästöinen", en ainakaan löytänyt mistää. Mutta varmistan nyt ainakin soittamalla konttorille.
Re: Bensa kone -> Diesel
unohda tuo voimansiirron murehtiminen, sen saa kyllä säädettyä ihan hyväksi... mutta onko siinä autossa katti (katalysaattori tai merkintää otteessa, että sellainen olisi), jos katti löytyy, niin 99 % tod.näk. tuon ikäinen auto on vähäpäästöinen ja homma menee puihin siksi... vähäpäästöisyyttä ei enää nykyään lue otteessa ja siksi näitä epäselviä tapauksia aina löytyy... vanhoista katsastuslappojen päästötiedoista voi myös päätellä, onko auto vähäpäästöinen, jos niitä sattuu olla tallella... jos HC on ollut alle 100 katsastuksessa, niin = vähäpäästöinen, jos taas jotain yli 100 ja leima on tullut, niin silloin auto ei ole vähäpäästöinen...Larva kirjoitti:Toivottavasti ei ole huonompi ajettava.. Mutta diesel ny kiertää sopivasti sinne 4000 ja nua vaihdot yleensä ovat ainakin bensa koneella siinä kohdin.Siekkinen kirjoitti:Ei siinä mitään rikki mene saattaa vaan olla huonompi ajettava kun oikeella diisselin voimansiirrolla. Oliskohan tuossa bensan turbiinissa stalli vähän ylempänä. Eli nostaa kierrokset korkeemmalle ennen kun lähtee kiihtymään kunnolla (kaasu pohjassa ja isoin vaihe). Ja sekin ongelma on joillakin ollu että kun täysiä kiihytät niin diisseli ei taho kiertää niin ylös että laatikko vaihtais isompaa vaihetta mutta tosiaan selvitä ensin saatko tuota koneen vaihtoa edes tehdä. En jaksa taas kerran alkaa niistä lakiasioista selittämään kun niistä on niin monta topiccia ja varma tieto selviää trafilta.Larva kirjoitti:päläpäkä
Rekisteriotteen 1. osassa ei ainakaan lue mitään "vähäpäästöinen", en ainakaan löytänyt mistää. Mutta varmistan nyt ainakin soittamalla konttorille.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Bensa kone -> Diesel
Katista en niinkää varma, pitää huomenna katsoa auton alle.. (Aika uusi auto itsellä ja en ole perehtynyt.) Otteessa ei lue mitään katista, vähäpäästöisyydestä tai mistään muustakaan maata mullistavasta. Päästölappujakaan ei ole.napa kirjoitti: unohda tuo voimansiirron murehtiminen, sen saa kyllä säädettyä ihan hyväksi... mutta onko siinä autossa katti (katalysaattori tai merkintää otteessa, että sellainen olisi), jos katti löytyy, niin 99 % tod.näk. tuon ikäinen auto on vähäpäästöinen ja homma menee puihin siksi... vähäpäästöisyyttä ei enää nykyään lue otteessa ja siksi näitä epäselviä tapauksia aina löytyy... vanhoista katsastuslappojen päästötiedoista voi myös päätellä, onko auto vähäpäästöinen, jos niitä sattuu olla tallella... jos HC on ollut alle 100 katsastuksessa, niin = vähäpäästöinen, jos taas jotain yli 100 ja leima on tullut, niin silloin auto ei ole vähäpäästöinen...
Re: Bensa kone -> Diesel
Omassa autossa ei ole kattia, eikä myöskään tulevassa koneessa. Soitin konttorille ja väittivät ettei vanhempaa konetta saa laittaa, mutta samaa konetta on laitettu kuitenki samaan koriin kuin minun auto.
Mun auto on 1990 ja 2.5d kone on vuoden 1989 autosta, mutta sitä samaa konetta on käytetty kuitenkin 124 malleissa. Mun oma ny sattuu oleen 2.3 bensa. On se s*atana kumma jos ei saa laittaa vähempi tehoista ja vähempi kuluttavaa konetta autoon. Päästöistä en ole 100% varma että kummalla suuremmat CO päästöt..
Mun auto on 1990 ja 2.5d kone on vuoden 1989 autosta, mutta sitä samaa konetta on käytetty kuitenkin 124 malleissa. Mun oma ny sattuu oleen 2.3 bensa. On se s*atana kumma jos ei saa laittaa vähempi tehoista ja vähempi kuluttavaa konetta autoon. Päästöistä en ole 100% varma että kummalla suuremmat CO päästöt..
Re: Bensa kone -> Diesel
Diesel on puhtaampi
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Bensan laatikko toimii kyllä diisselissäkin, ainut et kickdownil tuntuu venyttävän vähän liian pitkälle, sekään ei niin kauheesti haittaa ku höllää kaasua hiukan sillonku pitäs vaihtaa isommalle...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Bensa kone -> Diesel
Ethän ehtinyt vielä purkaa tekniikkaa pois vai onko jo diesel paikallaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Sunnuntaina olisi tarkoitus vaihtaa. Kuinka niin..?atlas kirjoitti:Ethän ehtinyt vielä purkaa tekniikkaa pois vai onko jo diesel paikallaan?
Re: Bensa kone -> Diesel
Saikos siihen nyt vaihtaa sen koneen vai meneekö se peltoautoksi tai jopa varaosiksi diesel koneella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Kyllä kun kumpikaan ei ole vähäpäästöiseksi merkattu (ei kattiakaan ole kummassakaan), joten se onnistuu. Vaikka kone onkin vuoden vanhempi, kerrottiin konttorilla että jos moottoria on valmistettu samaan koriin kuitenkin niin siinä ei pitääsi mitään erikoisuuksia olla. Onhan nuata om602 koneita valmistettu samanlaisia seuraavinakin vuosina, ei niihin mitää muutoksia oo tehty. Jos vanhempi kone olis vanhempaa sarjaa ja sen mallista konetta ei olisi tässä esim. minun uudessas korissani niin sitten se ei onnistuisi kovinkaan helpolla..atlas kirjoitti:Saikos siihen nyt vaihtaa sen koneen vai meneekö se peltoautoksi tai jopa varaosiksi diesel koneella.
Mun auto on 1990 ja kones 1989 mutta niiitä koneita on valmistettu tohon munki vuosimalliin niin ei pitäisi olla mitään kummempaa sitten, muutoskatsastaan vain. Lyhyesti sanottuna.
Ja siitä en nyt saanu selvyyttä, mitä sitten pitää muutoskatsastukseen ottaa mukaan..? Kysyin sitä mutta ymmärsi vissiin kysymyksen väärin ja vastas toista, ja siinä samalla unohdin sitten kysyä uudestaan..
Re: Bensa kone -> Diesel
No hyvä kun onnistuu sitten projektisi.
Konttori kaiketi kaipaa tuv/yhdenmukaisuus todistusta?
No sen saa veholta.Joku voisi kyllä varmentaa tämän tiedon.
Konttori kaiketi kaipaa tuv/yhdenmukaisuus todistusta?
No sen saa veholta.Joku voisi kyllä varmentaa tämän tiedon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Veholta joo sen saa, pitääpi sieltä hakea..atlas kirjoitti:No hyvä kun onnistuu sitten projektisi.
Konttori kaiketi kaipaa tuv/yhdenmukaisuus todistusta?
No sen saa veholta.Joku voisi kyllä varmentaa tämän tiedon.
Re: Bensa kone -> Diesel
Noniin kone vaihdettu ja suurimmat ongelmat toteutttu. Enää polkaise alas vaijeri kiinni ja ajoon. Ainut mikä on ongelmana, auto ei sammu avaimesta:DD
Eihän noissa bensa koreissa ole mitään alipaineella toimivaa sammuttajaa. Miten sen kuule saisi sammumaan ilman että konepeltiä aina ylähän ja sammutusnappia painamaan..?
Eihän noissa bensa koreissa ole mitään alipaineella toimivaa sammuttajaa. Miten sen kuule saisi sammumaan ilman että konepeltiä aina ylähän ja sammutusnappia painamaan..?
Re: Bensa kone -> Diesel
Dieselistä virtalukko, alipaine letku tulemaan virtalukon alipaineventtiilin pohjaan ja siitä sitten letku sammuttimen kellolle. Alipaineen voi ottaa vaikka haarottimella siitä jarrutehostimen putkesta.Larva kirjoitti:Noniin kone vaihdettu ja suurimmat ongelmat toteutttu. Enää polkaise alas vaijeri kiinni ja ajoon. Ainut mikä on ongelmana, auto ei sammu avaimesta:DD
Eihän noissa bensa koreissa ole mitään alipaineella toimivaa sammuttajaa. Miten sen kuule saisi sammumaan ilman että konepeltiä aina ylähän ja sammutusnappia painamaan..?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Ny kulukaa poijjaat on sellaanen ongelma että auto ei liiku. vaihteisto ei tee mitää, ainoastaan kun laittaa P asennolle niin se pysähtyy niinku pitää, muuten ei nykähdäkkää vaikka kuinka kaasua laittais.
Perä on ollut tossa aikaisemmin ilmassa ja silloin kokeilimme vaihteita niin toimi liikku molempiin suuntiin aivan normaalisti. Alipaineletkut on oikeissa paikoissa, katsottu toisesta tomaatti mersusta. Kokeilun jälkeen ei ole lisätty mitään radikaalia, vain jotain pieniä jonka _ei_ pitäisi vaikuttaa. Olisko se lykännyt jonku ajoneston päälle se loota..? Sulakkeet kaikki kunnossa.
Perä on ollut tossa aikaisemmin ilmassa ja silloin kokeilimme vaihteita niin toimi liikku molempiin suuntiin aivan normaalisti. Alipaineletkut on oikeissa paikoissa, katsottu toisesta tomaatti mersusta. Kokeilun jälkeen ei ole lisätty mitään radikaalia, vain jotain pieniä jonka _ei_ pitäisi vaikuttaa. Olisko se lykännyt jonku ajoneston päälle se loota..? Sulakkeet kaikki kunnossa.
Re: Bensa kone -> Diesel
Lisäät öljyä ja selaat vaihteita läpi niin kauan että tikku on maksimiviivalla tai vähän alle. Eli ensin kelaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljymäärän. Jos on liian vähän niin lisäät (minimi-maksimiväli oli muistaakseni 3dl) sitten taas selaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljyt. Pidä jokaista vaihetta 5sek päällä. Auto alkaa pikkuhiljaa liikkumaan renkaat maassakin ja vaihteen kytkiessä tuntuu selvä nykäsy.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Öljyä pitäisi olla oikea määrä ja sitä on venkslattu vaihteita. Mutta renkaat ei tee mitää ilmassakaan.. Eskolta kysyin ja se puhui että olisi öljypumppu menny laatikosta ja ei anna painetta > vaihteet ei mene tupaan..Siekkinen kirjoitti:Lisäät öljyä ja selaat vaihteita läpi niin kauan että tikku on maksimiviivalla tai vähän alle. Eli ensin kelaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljymäärän. Jos on liian vähän niin lisäät (minimi-maksimiväli oli muistaakseni 3dl) sitten taas selaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljyt. Pidä jokaista vaihetta 5sek päällä. Auto alkaa pikkuhiljaa liikkumaan renkaat maassakin ja vaihteen kytkiessä tuntuu selvä nykäsy.
Re: Bensa kone -> Diesel
Sekin on mahollista. Laitoitko turbiinin lovet kohilleen että se meni perille asti laatikon booreilla? Jos ne ei ole kohillaan ja laatikon laittaa pulttien avulla paikolleen niin öljypumppu hajoaa. Laatikon pitää siis mennä ihan helposti perille asti eikä sitä saa ikinä kiristää pulteilla kiinni.Larva kirjoitti:Öljyä pitäisi olla oikea määrä ja sitä on venkslattu vaihteita. Mutta renkaat ei tee mitää ilmassakaan.. Eskolta kysyin ja se puhui että olisi öljypumppu menny laatikosta ja ei anna painetta > vaihteet ei mene tupaan..Siekkinen kirjoitti:Lisäät öljyä ja selaat vaihteita läpi niin kauan että tikku on maksimiviivalla tai vähän alle. Eli ensin kelaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljymäärän. Jos on liian vähän niin lisäät (minimi-maksimiväli oli muistaakseni 3dl) sitten taas selaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljyt. Pidä jokaista vaihetta 5sek päällä. Auto alkaa pikkuhiljaa liikkumaan renkaat maassakin ja vaihteen kytkiessä tuntuu selvä nykäsy.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Meni meni, ei kiristetty puilteilla väkisin tupiin. Laitettiin turbiini lattialla makaavaan laatikkoon kiinni ja sitte lattialla makavaan koneeseen laatikko kiinni. Käsin.Siekkinen kirjoitti:Sekin on mahollista. Laitoitko turbiinin lovet kohilleen että se meni perille asti laatikon booreilla? Jos ne ei ole kohillaan ja laatikon laittaa pulttien avulla paikolleen niin öljypumppu hajoaa. Laatikon pitää siis mennä ihan helposti perille asti eikä sitä saa ikinä kiristää pulteilla kiinni.Larva kirjoitti:Öljyä pitäisi olla oikea määrä ja sitä on venkslattu vaihteita. Mutta renkaat ei tee mitää ilmassakaan.. Eskolta kysyin ja se puhui että olisi öljypumppu menny laatikosta ja ei anna painetta > vaihteet ei mene tupaan..Siekkinen kirjoitti:Lisäät öljyä ja selaat vaihteita läpi niin kauan että tikku on maksimiviivalla tai vähän alle. Eli ensin kelaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljymäärän. Jos on liian vähän niin lisäät (minimi-maksimiväli oli muistaakseni 3dl) sitten taas selaat vaihteet läpi, odotat minuutin ja katot öljyt. Pidä jokaista vaihetta 5sek päällä. Auto alkaa pikkuhiljaa liikkumaan renkaat maassakin ja vaihteen kytkiessä tuntuu selvä nykäsy.
Re: Bensa kone -> Diesel
Muistitko laittaa vetolevyn turbiiniin kiinni?
Re: Bensa kone -> Diesel
Jos sekin on oikein laitettu niin osta jostakin halvalla varaosaloota josta otat öljypumpun. Ei nuo toimivatkaan 722.4 lootat paljoa maksa mutta rikkinäisiä pitäis saada alle viiteen kymppiin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103