2.2 M111 päästöt pielessä
2.2 M111 päästöt pielessä
Joo eli eilen koitin leimaa hakea mut pomppas päästöistä
Mitatut arvot:
Tyhjäkäynnillä
CO% 0,45
HC ppm 160
O2 0,85
CO2 14,40
Kierroksilla
CO% 0,53
HC ppm 118
O2 0,74
CO2 14,41
Lambda 1,014
Kone lähtee nätisti käymään kylmänä ja kuumana, vedot tallessa ja kulutus normaali
Mun epäilys on nyt et katit sökönä, kesästä asti on kuulunut laatikon kohtaa sellasta helinää ku kiihdyttää, kuulostaa samalta jos semmonen lämpöpelti auton pohjasta makaa siinä putken päällä
Nyt huomasin et se helinä alkaa vasta kun on ajanut tommoset 10 kilsaa elikkä oikeen kuumaksi asti
Jos jollain on jotain vinkkejä antaa missä vikaa vois olla, minä kun en noista päästöarvoista kauheesti tiedä
Mitatut arvot:
Tyhjäkäynnillä
CO% 0,45
HC ppm 160
O2 0,85
CO2 14,40
Kierroksilla
CO% 0,53
HC ppm 118
O2 0,74
CO2 14,41
Lambda 1,014
Kone lähtee nätisti käymään kylmänä ja kuumana, vedot tallessa ja kulutus normaali
Mun epäilys on nyt et katit sökönä, kesästä asti on kuulunut laatikon kohtaa sellasta helinää ku kiihdyttää, kuulostaa samalta jos semmonen lämpöpelti auton pohjasta makaa siinä putken päällä
Nyt huomasin et se helinä alkaa vasta kun on ajanut tommoset 10 kilsaa elikkä oikeen kuumaksi asti
Jos jollain on jotain vinkkejä antaa missä vikaa vois olla, minä kun en noista päästöarvoista kauheesti tiedä
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Lambda-anturi on kulutustavaraa, myös helpoin ja halvin vika korjata jos siinä vika.
Ei muuta kuin lambda-anturin mittaukseen!
Ei muuta kuin lambda-anturin mittaukseen!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
itse painin kanssa oman 2.2sen kanssa päästöistä jotka ovat aika saman kaltaiset kuin sinulla.
Omastani nyt ilmeisesti lambda sökönä testerin ja omien mittausten mukaan.
Eli itekki kävin ekan lukee testeril kaikki viat ja toho lambdaa ne osoittas, jos lyötyy läheltä starin omistajaa nii sinne
lambda nyt helppo mittailla kyllä itsekkin jos yleimittari löytyy.
Omastani nyt ilmeisesti lambda sökönä testerin ja omien mittausten mukaan.
Eli itekki kävin ekan lukee testeril kaikki viat ja toho lambdaa ne osoittas, jos lyötyy läheltä starin omistajaa nii sinne
lambda nyt helppo mittailla kyllä itsekkin jos yleimittari löytyy.
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Kiitos jo näistä vastuksista.
Kyllä yleismittari löytyy joten neuvoa kehiin miten ton lambdan mittaan.
Tuossahan ei ilmeisesti ole kuin se yksi lambda heti pakosarjassa joten tuo nyt on helppo paikka alottaa
Kyllä yleismittari löytyy joten neuvoa kehiin miten ton lambdan mittaan.
Tuossahan ei ilmeisesti ole kuin se yksi lambda heti pakosarjassa joten tuo nyt on helppo paikka alottaa
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
No niin kävinpä yleismittarin kanssa sohimassa konepellin alla....
Siellä on lambdalta tulevassa johdossa kaksi liitintä toisessa liittimessä 3kpl ohuehkoja johtoja ja yksi liitin hieman paksummalla johdolla, tämä yksinäinen on nyt ilmeisesti se singnaali johto
Eli yleismittari oli 2V alueella
Tuloksia: (jos oon oikeesta paikkaa mitannut)
Kylmänä tyhjäkäynnillä jännite seilasi 0.3-0.9V välillä
Koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä 0.85V eikä juuri vaihdellut, kierroksilla lukema tippui 0.075V ja pysyi siinä
Noi arvot koneen ollessa lämmin kovasti nyt ihmetyttää, koska mitään jännitteen vaihtelua ei juurikaan tapahtunut
Joko sitä pitää lampsia Lambdan ostoon vai mikä mättää
Siellä on lambdalta tulevassa johdossa kaksi liitintä toisessa liittimessä 3kpl ohuehkoja johtoja ja yksi liitin hieman paksummalla johdolla, tämä yksinäinen on nyt ilmeisesti se singnaali johto
Eli yleismittari oli 2V alueella
Tuloksia: (jos oon oikeesta paikkaa mitannut)
Kylmänä tyhjäkäynnillä jännite seilasi 0.3-0.9V välillä
Koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä 0.85V eikä juuri vaihdellut, kierroksilla lukema tippui 0.075V ja pysyi siinä
Noi arvot koneen ollessa lämmin kovasti nyt ihmetyttää, koska mitään jännitteen vaihtelua ei juurikaan tapahtunut
Joko sitä pitää lampsia Lambdan ostoon vai mikä mättää
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
kylmänä näyttäis lambda ainakin toimivan, koska jännite seilas kahta puolta 0.5 v... lämpöisenä taas lambda näytti antavan rikkaan seoksen signaalia (alle 0.5 v = laihalla ja yli 0.5 v = rikkaalla), mutta miksi moottorinohjaus ei siihen reagoinut on taas asia erikseen... yleensä jos lambda rikkoontuu, se lähettää 0 v tai 0.2 v signaalia
tuossa vielä kuva selventämään tilannetta, jos joku muukin joskus lukee tätä ...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
tuossa vielä kuva selventämään tilannetta, jos joku muukin joskus lukee tätä ...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Nyt on alustavaa hinta kartoitusta tehty Lambdan osalta...
Veholla 300€ ja tilaustavaraa
Motonetissa olis Delphin tekele 65e
Osaako joku kertoa onko tuo Delphi se "alkuperäinen" jota mahtaa myös Veho myydä
Tuon Delphin lambdan vois vaihtaa vaikka ihan kokeilu mielessä kun hinta ei oo tuon korkeampi
Edit: Jos sitä tulpat vaihtais samantein niin olikos se NGK BCP6ES tulppa mikä on passeli tohon pataan
Veholla 300€ ja tilaustavaraa
Motonetissa olis Delphin tekele 65e
Osaako joku kertoa onko tuo Delphi se "alkuperäinen" jota mahtaa myös Veho myydä
Tuon Delphin lambdan vois vaihtaa vaikka ihan kokeilu mielessä kun hinta ei oo tuon korkeampi
Edit: Jos sitä tulpat vaihtais samantein niin olikos se NGK BCP6ES tulppa mikä on passeli tohon pataan
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Korjaantuiko päästöt lambdan vaihdolla?DaAmigo kirjoitti:itse painin kanssa oman 2.2sen kanssa päästöistä jotka ovat aika saman kaltaiset kuin sinulla.
Omastani nyt ilmeisesti lambda sökönä testerin ja omien mittausten mukaan.
Eli itekki kävin ekan lukee testeril kaikki viat ja toho lambdaa ne osoittas, jos lyötyy läheltä starin omistajaa nii sinne
lambda nyt helppo mittailla kyllä itsekkin jos yleimittari löytyy.
Ite oon nyt vaihtanut Delphin lamdan ja uudet tulpat ens viikolla pakokaasu mittaukseen nii nähdään kui äijän käy..
Jos noi mun ongelmat ei ratkennu tuolla lambdalla nii kyllä ne päästöt rajoihin saadaan vilunki pelillä mut pitää kumminkin selvittää mistä tuo johtuu...
Kun vaan kansiremppaa ei tarttis tekee
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Eipä ainakaa mulla oikeen mitenkään vaikuttanu lambdan vaihto, hieman kylläkin laskivat.
Lambda pysyy kohillaa, mut Co paineelee kierroksil siin 0.5 paikkeil ja tyhjälläki reilust ylhäällä..
Kävin tossa boshin valtuuttamalla korjaamolla kyselees hieman vinkkiä mistä et mistä vois kiikastaa.
Nii veikkasivat et perussäätö ois pielessä? maanantaille aika varattu ja toivotaa parasta
E: Omastani katti ~1.5v sitte vaihtettu, toivos ainaki et ei noi nopeest hajois
Ja itekki kyl oon näit ketkä ei alkoholii tankkaa, nii 98sil on menty..
Lambda pysyy kohillaa, mut Co paineelee kierroksil siin 0.5 paikkeil ja tyhjälläki reilust ylhäällä..
Kävin tossa boshin valtuuttamalla korjaamolla kyselees hieman vinkkiä mistä et mistä vois kiikastaa.
Nii veikkasivat et perussäätö ois pielessä? maanantaille aika varattu ja toivotaa parasta
E: Omastani katti ~1.5v sitte vaihtettu, toivos ainaki et ei noi nopeest hajois
Ja itekki kyl oon näit ketkä ei alkoholii tankkaa, nii 98sil on menty..
Viimeksi muokannut DaAmigo, Su 29.01.2012 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Katalysaattori kaputt?
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
tämä mullakin tuli päivällä mieleen, mutta en uskaltanut julkaista mielipidettäni (tai sitten vain unohdin ) kuullut vähän huhua, että nämä uudet viinabensat kuluttais/heikentäis katalysaattorin toimintaa, että jos on ollut jo vähän heikossa hapessa muutenkin tuo katti, niin nyt on saattanut kuolla lopunkinRH kirjoitti:Katalysaattori kaputt?
yllättävän paljon kuitenkin on tullut tuttavapiirissä viimeisen vuoden aikana katalysaattorin vaihtoja (ja varsinkin niillä, jotka ajelee sillä 95E10) ja eikös tuota viinabensaa nyt ole reilun vuoden ollut myynnissä
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Tuohon viinaan sen enempää osaa kantaa ottaa, kun autoon tankkaan bensaa ja jalommat juomat kumoan kurkusta alas...napa kirjoitti:tämä mullakin tuli päivällä mieleen, mutta en uskaltanut julkaista mielipidettäni (tai sitten vain unohdin ) kuullut vähän huhua, että nämä uudet viinabensat kuluttais/heikentäis katalysaattorin toimintaa, että jos on ollut jo vähän heikossa hapessa muutenkin tuo katti, niin nyt on saattanut kuolla lopunkinRH kirjoitti:Katalysaattori kaputt?
yllättävän paljon kuitenkin on tullut tuttavapiirissä viimeisen vuoden aikana katalysaattorin vaihtoja (ja varsinkin niillä, jotka ajelee sillä 95E10) ja eikös tuota viinabensaa nyt ole reilun vuoden ollut myynnissä
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Mullahan oli vuosia sitten just tuommonen S124 M111 2,2 jossa päästöarvot oli samaa hyvää katittoman auton tasoa. Tämä vaan tuli mieleen, kun siitä nimittäin oli katti pimennyt.
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Nonih nyt on käyty boshin huolttikses ja melkei pyörrytty..
Eli lambdalle ei tuu 1 lämmitys piuhalle virtaa(tai jotain sinne päi)
Ja veikkasivat boksia varovasti, mikä ei kuulostanu kivalta.
Uus ois 2000€ ja korjattuu ois 600€ tarjolla..
Mut mites kun muistan lukeneeni näist boksien korjauksista et kolvailis juotokset läpi nii vois auttaa?
Vai onko jollain jotain muuta heittää boksin sijaan.
Eli lambdalle ei tuu 1 lämmitys piuhalle virtaa(tai jotain sinne päi)
Ja veikkasivat boksia varovasti, mikä ei kuulostanu kivalta.
Uus ois 2000€ ja korjattuu ois 600€ tarjolla..
Mut mites kun muistan lukeneeni näist boksien korjauksista et kolvailis juotokset läpi nii vois auttaa?
Vai onko jollain jotain muuta heittää boksin sijaan.
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Ei ole muuta ideaa heittää mutta eihän tuo lambdan lämmitin ongelma päästöihin vaikuta lämpimänä. en ole näihin lambdallisiin bensamersuihin pahemmin tutustunut mutta ainakin jotkut lambdatyypit vaatii korvausilmaa toimiakseen ja on oikeasta vaihtotavasta nuukia. Tiiä sitten käytetäänkö mersuissa niitä.DaAmigo kirjoitti:Nonih nyt on käyty boshin huolttikses ja melkei pyörrytty..
Eli lambdalle ei tuu 1 lämmitys piuhalle virtaa(tai jotain sinne päi)
Ja veikkasivat boksia varovasti, mikä ei kuulostanu kivalta.
Uus ois 2000€ ja korjattuu ois 600€ tarjolla..
Mut mites kun muistan lukeneeni näist boksien korjauksista et kolvailis juotokset läpi nii vois auttaa?
Vai onko jollain jotain muuta heittää boksin sijaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Jees, no kait se pitää käyttää siel..
Eli alkuun mittaavat et mitä arvoi tulee boxille(ettei mee toine boxi rikki) ja sit kokeillaa korjatul boksil et korjaantuuko.
Eli alkuun mittaavat et mitä arvoi tulee boxille(ettei mee toine boxi rikki) ja sit kokeillaa korjatul boksil et korjaantuuko.
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Surullisen usein tarjotaan viaksi rikkoontunutta moottorinohjausboksia vaikka vika on usein muualla ja selvästi halvempi. Kyllä niitä boksejakin joskus hajoaa mutta ei vika AINA sieltä löydy.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Mä meen keskiviikkona amikseen käymään nii velipoika saa kattoo mun auton päästöt kuinka ovat muuttuneet tuon lambdan vaihdon jälkeen..
Sais luvan olla OK ku ens viikolla pitäis sit jo käydä jälkitarkastuksessa katsuril
Tuntuu et kulutus olis kyllä jonkin verrankin laskenut
Edit:Onks jollain hajua vaikuttaako toi ruiskun lämpötila anturi seoksiin muutako kylmällä koneella, tuli vaan mieleen et mulla näyttää mittariston lämpötila mittari viisarin alle 80 astetta et sen anturi on ainakin sökö tai sitte mittari itse
Sais luvan olla OK ku ens viikolla pitäis sit jo käydä jälkitarkastuksessa katsuril
Tuntuu et kulutus olis kyllä jonkin verrankin laskenut
Edit:Onks jollain hajua vaikuttaako toi ruiskun lämpötila anturi seoksiin muutako kylmällä koneella, tuli vaan mieleen et mulla näyttää mittariston lämpötila mittari viisarin alle 80 astetta et sen anturi on ainakin sökö tai sitte mittari itse
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Tai sitten vaatis korkeampilämpösen termostaatin vaihtoaJupa kirjoitti:Mä meen keskiviikkona amikseen käymään nii velipoika saa kattoo mun auton päästöt kuinka ovat muuttuneet tuon lambdan vaihdon jälkeen..
Sais luvan olla OK ku ens viikolla pitäis sit jo käydä jälkitarkastuksessa katsuril
Tuntuu et kulutus olis kyllä jonkin verrankin laskenut
Edit:Onks jollain hajua vaikuttaako toi ruiskun lämpötila anturi seoksiin muutako kylmällä koneella, tuli vaan mieleen et mulla näyttää mittariston lämpötila mittari viisarin alle 80 astetta et sen anturi on ainakin sökö tai sitte mittari itse
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Nyt on juur vaihdettu uusi 87 asteinen joka keitetty ennen paikalleen laittoa ja toimii niinkuin pitääkin...
Vanha termari oli samoilla asteilla ja keitin senkin kun olin uuden vaihtanut tilalle, ihan ok se vanhakin olis vielä ollut
Lämpee kyllä pirun nopeaa mutta toi mittari näyttää aina vaan tuon viisarin alle 80 astetta (kesällä ja talvella) et kyllä se anturi tai ite mittari on sökönä
Mut tuo vielä on arvoitus se ruiskun lämpötila anturin toiminta mersussa, et vaikuttaako se ainoastaan kylmäkäynnistyksessä seoksiin
Voihan sekin antaa eculle väärää tietoa jos se on pelissä mukana myös kuumalla koneella
Vanha termari oli samoilla asteilla ja keitin senkin kun olin uuden vaihtanut tilalle, ihan ok se vanhakin olis vielä ollut
Lämpee kyllä pirun nopeaa mutta toi mittari näyttää aina vaan tuon viisarin alle 80 astetta (kesällä ja talvella) et kyllä se anturi tai ite mittari on sökönä
Mut tuo vielä on arvoitus se ruiskun lämpötila anturin toiminta mersussa, et vaikuttaako se ainoastaan kylmäkäynnistyksessä seoksiin
Voihan sekin antaa eculle väärää tietoa jos se on pelissä mukana myös kuumalla koneella
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
No nii, nyt on taas pitkä leima
Amiksella mitatut arvot
Tyhjäkäynti
CO 0.01
CO2 14.5
O2 0.43
HC ppm 28
Lambda 1.019
Kierroksilla
CO 0.12
CO2 14.5
O2 0.38
HC ppm 40
Lambda 1.013
Amiksella mitatut arvot
Tyhjäkäynti
CO 0.01
CO2 14.5
O2 0.43
HC ppm 28
Lambda 1.019
Kierroksilla
CO 0.12
CO2 14.5
O2 0.38
HC ppm 40
Lambda 1.013
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
No hyvä et joku selvis vähä halvemmalla
Mut eikö toi lambda vähä laihaa seosta näyttäis vieläkin?
Ite nyt varasin aikaa mittailulle saa nähä kui käy..
Mut eikö toi lambda vähä laihaa seosta näyttäis vieläkin?
Ite nyt varasin aikaa mittailulle saa nähä kui käy..
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
lambdan pitää olla välillä 0.97-1.03, eli ihan oikein se näyttää... "laihalla" aletaan olla vasta jossakin ~1.06 -> lambda arvon jälkeen...DaAmigo kirjoitti:Mut eikö toi lambda vähä laihaa seosta näyttäis vieläkin?
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Eiku joo katoi vähä vääri, sori
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Vähän nuo katit edelleen epäilyttää... Otin varman päälle ja laitoin auton käymään puol tuntia ennen lähtöä ja sit ajelin ton 8 kilsan matkan semmosilla 4500-5000 kierroksilla et varmaan katit oli kuumana
Pitääpi ens vuonna mennä hyvis ajoin mittauttamaan nuo päästöt et jää aikaa touhuta leimaa varten jos jottai häikkää on
Nyt se tuli todettua et ihan hölmöä se on sinne katsurille mennä kattomaan et päästöt on pielessä
Pitääpi ens vuonna mennä hyvis ajoin mittauttamaan nuo päästöt et jää aikaa touhuta leimaa varten jos jottai häikkää on
Nyt se tuli todettua et ihan hölmöä se on sinne katsurille mennä kattomaan et päästöt on pielessä
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Joko DaAmigon auton päästöt on rajoissa... Jos on nii mikä oli vialla?
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Eipä oo ei.
Tänää nyt viimeeks kävin pyörähtää huollossa. koitettii uudella ilmamassamittaril ei vaikutusta..
Antaa siis jatkuvaa ilmamassamittarin vikakoodia ja silloin tällöin just tota lambdan 1 lämmitystä?
Boksia ei viel tarkemmi mittailtu varattu vähä pitempää aikaa ensi viikolle taas..
Mites ton johtosarjan/boksin kaa saanko ite yleismittarist mitää irti? Työttömän kun mennää nii luppoaikaaki tutkia etukäteen on yllinkyllin
Tänää nyt viimeeks kävin pyörähtää huollossa. koitettii uudella ilmamassamittaril ei vaikutusta..
Antaa siis jatkuvaa ilmamassamittarin vikakoodia ja silloin tällöin just tota lambdan 1 lämmitystä?
Boksia ei viel tarkemmi mittailtu varattu vähä pitempää aikaa ensi viikolle taas..
Mites ton johtosarjan/boksin kaa saanko ite yleismittarist mitää irti? Työttömän kun mennää nii luppoaikaaki tutkia etukäteen on yllinkyllin
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
En minä ainakaan muuta keksi ku yleismittarin piipparilla koittaa se ilmamassamittarin johdon liittimestä liittimeen ettei ainakaan johto olis poikki jostain kohtaa
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Nonii nostellaas aihetta vielä sen verra et jos jollaki muulla vastaavaa vikaa..
Eli kierrokset hakee kokoajan ja ajaminen sellaista "tönkkömäistä". Käynti paranee kun irroittaa ilmamassamittarin piuhan.
Ilmamassamittarin-johto kärsinyt korroosiota > iskee itsensä oikkariin > boksi sanoo POKS
Oli tosiaan ihan muussina ne piuhat siitä liittimeltä eteenpäin, eivät ilmeisesti ole tykänneet koneenlämmöstä?
Mutta onneksi löyty takuukorjattu boksi tilalle suht halvalla
Katti viel joko iha tukkeessa tai sanonu ittensä irti ku käyny tosi rikkaalla hetken
Onko mitää järkee lämmitää kattii esim. kuumailmapuhaltimel samal ku polettelee?
Ja mistäs löytys halvin katti tilalle jos ei rupee pelaa?
c220 -94
Eli kierrokset hakee kokoajan ja ajaminen sellaista "tönkkömäistä". Käynti paranee kun irroittaa ilmamassamittarin piuhan.
Ilmamassamittarin-johto kärsinyt korroosiota > iskee itsensä oikkariin > boksi sanoo POKS
Oli tosiaan ihan muussina ne piuhat siitä liittimeltä eteenpäin, eivät ilmeisesti ole tykänneet koneenlämmöstä?
Mutta onneksi löyty takuukorjattu boksi tilalle suht halvalla
Katti viel joko iha tukkeessa tai sanonu ittensä irti ku käyny tosi rikkaalla hetken
Onko mitää järkee lämmitää kattii esim. kuumailmapuhaltimel samal ku polettelee?
Ja mistäs löytys halvin katti tilalle jos ei rupee pelaa?
c220 -94
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Niin, toimiiko se ilmamassa mittari, ettei olis seokset sen takia pielessä?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: 2.2 M111 päästöt pielessä
Juu kokeltiin kyllä viel sitäkin sil iha uudella ilmamassamittaril, eli toimii vanha vieläki kaikest huolimatta.