w-124:n automaatti vaihteiston ongelma
w-124:n automaatti vaihteiston ongelma
kiitos kaikille hyvistä vastauksista t:weske
Viimeksi muokannut weske, Ma 26.07.2004 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No en tiedä mistä lootasta on kyse mutta, jos looda ei luistata niin etsisin
vikaa paineensäätäjästä eli governoor. Sen painot joko jumittaa tai sitten vetoratas murtunut. Vaihtaminen N>D:lle siirtää ryhmäpainetta säätimelle ja jos se on jumissa niin painepulssi aukaiseen venttiilin ja loota silloin vaihtaa normaalisti.
No toinen paikka voisi olla ns. Kuorimitus venttiili taikka TV venttiili joka jumittaa, jolloin loota luulee että konetta "kuritetaan" eikä silloin salli vaihtoa isommalle.
Ai niin muista katsoa onko loodassa tarpeeksi ATF öljyä
vikaa paineensäätäjästä eli governoor. Sen painot joko jumittaa tai sitten vetoratas murtunut. Vaihtaminen N>D:lle siirtää ryhmäpainetta säätimelle ja jos se on jumissa niin painepulssi aukaiseen venttiilin ja loota silloin vaihtaa normaalisti.
No toinen paikka voisi olla ns. Kuorimitus venttiili taikka TV venttiili joka jumittaa, jolloin loota luulee että konetta "kuritetaan" eikä silloin salli vaihtoa isommalle.
Ai niin muista katsoa onko loodassa tarpeeksi ATF öljyä
Re: w-124:n automaatti vaihteiston ongelma
weske kirjoitti:mootori ja vaihteisto on kylmä

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Näin tekee myös oma coupeni,M 104Mika K kirjoitti:onko asia varmasti näin?m4rcuz kirjoitti:Itselläni tekee myös noin (vedättää kylmällä koneella ykkösellä ja kakkosella noin 3500rpm ennen vaihtoa). Tuossa ei pitäisi olla kuitenkaan mikään pielessä, sillä tarkoituksena on lämmittää katalysaattori mahdollisimman nopeasti. Niin ja koneena M104.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
124 automaatti
Minulla teki samoin ostettuani omani (230TE -90). Autoni oli ollut vaimon n.s. kauppakassina. Nyt kun kilometrejä tulee runsaasti (0.7 Mm / vuosi) ja joskus kunnolla kenkää, ei tee enää lainkaan.
Hovikorjaaja sanoi että öljyjä ei kannata vaihdella, olen ajanut samoilla öljyillä 250 Mm, ja hyvin pelaa, tosin lisännyt pari litraa, vuotaa vähän.
Hovikorjaaja sanoi että öljyjä ei kannata vaihdella, olen ajanut samoilla öljyillä 250 Mm, ja hyvin pelaa, tosin lisännyt pari litraa, vuotaa vähän.
Re: 124 automaatti
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikä on tuo lyhenne Mm? Megametrejä?mese230te kirjoitti:Minulla teki samoin ostettuani omani (230TE -90). Autoni oli ollut vaimon n.s. kauppakassina. Nyt kun kilometrejä tulee runsaasti (0.7 Mm / vuosi) ja joskus kunnolla kenkää, ei tee enää lainkaan.
Hovikorjaaja sanoi että öljyjä ei kannata vaihdella, olen ajanut samoilla öljyillä 250 Mm, ja hyvin pelaa, tosin lisännyt pari litraa, vuotaa vähän.
Elkää hyvät ihmiset tuoko kauheasti uusia eksoottisia lyhenteitä näihin juttuihin, mulla menee ainakin käämit jo noiden "kiloeurojen" kanssa, jotka joku on nettikeskusteluihin pysyvän oloisesti juurruttanut.... puhutaan mieluummin "hyvää suonta" ja tuhansista kilometreistä ja tuhansista euroista ja muutenkin jos niitä vakiintuneita ilmaisuja taas käyttöön. Tänkjuu.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Uusissa vehkeissä tämä on ihan haettu ominaisuus, sähköohjatuissa siis, että lämmittää öljyn laatikossa ensin ja vasta sitten alkaa vaihtamaan matalilla kierroksilla niinkuin pitäisi.Mika K kirjoitti:onko asia varmasti näin?m4rcuz kirjoitti:Itselläni tekee myös noin (vedättää kylmällä koneella ykkösellä ja kakkosella noin 3500rpm ennen vaihtoa). Tuossa ei pitäisi olla kuitenkaan mikään pielessä, sillä tarkoituksena on lämmittää katalysaattori mahdollisimman nopeasti. Niin ja koneena M104.
*Tuttu juttu varmaan niille jotka ovat armeija-aikana E11t "Empun" kanssa joutuneet pelaamaan, kovalla pakkasella laatikkoa suojataan kytkemällä vain D1 eteen, N ja R päälle.
Tiedät paikan, kokeile
Asia on todellakin näin, että automaatti ei vaihda kylmänä kovin pienillä kieroksilla. Sillä juuri nopeutetaan katalysaattorin lämpeämistä. Tarkistin tuosta käyttöohjekirjasta, siellä oli asia kerrottu juuri samoin. Olen samaa mieltä tuosta insinööri slangista ja muista snoppailusta,että se ei kuulu tänne yleiselle "keskustelu palstalle."
Tuo nyt ei kovin uusi ole, eikä laatikko käsittääkseni ole sähköohjattu. Silti se tekee sitä ja olisikin mielenkiintoista tietää, miten ko. homma on toteutettu. Yhtenä huomiona vielä se, että 1->2 ja 2->3 vaihdot ovat aika teräviä ekan kerran, mutta toisella kerralla menee jo huomattavasti pehmeämmin ja ilman tuota 3500rpm vaihtorajaa.Uusissa vehkeissä tämä on ihan haettu ominaisuus, sähköohjatuissa siis, että lämmittää öljyn laatikossa ensin ja vasta sitten alkaa vaihtamaan matalilla kierroksilla niinkuin pitäisi.
Re: 124 automaatti
Helpointa tosiaan pysyä tutuissa yksiköissä ettei erikoiset yksiköt tee tepposiamese230te kirjoitti:Minulla teki samoin ostettuani omani (230TE -90). Autoni oli ollut vaimon n.s. kauppakassina. Nyt kun kilometrejä tulee runsaasti (0.7 Mm / vuosi) ja joskus kunnolla kenkää .....

Tuo 0.7Mm on 700km, mikä ei tainnut olla tarkoitus.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Taas kerran forum osoitti tärkeytensä ainakin minulle. Olin jo välillä huolestunut "kylmävaihtamisesta". Mutta on ne ingenjöörit olleet taas kerran viisaita ja mukana on ollut ajatustakin...m4rcuz kirjoitti:Tuo nyt ei kovin uusi ole, eikä laatikko käsittääkseni ole sähköohjattu. Silti se tekee sitä ja olisikin mielenkiintoista tietää, miten ko. homma on toteutettu. Yhtenä huomiona vielä se, että 1->2 ja 2->3 vaihdot ovat aika teräviä ekan kerran, mutta toisella kerralla menee jo huomattavasti pehmeämmin ja ilman tuota 3500rpm vaihtorajaa.Uusissa vehkeissä tämä on ihan haettu ominaisuus, sähköohjatuissa siis, että lämmittää öljyn laatikossa ensin ja vasta sitten alkaa vaihtamaan matalilla kierroksilla niinkuin pitäisi.
