V6 cdi imusarjan läpät?
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Mulla ainakin kun kaasuttelee niin läppiä liikuttava tanko liikkuu (tais toimia vähän erilailla onko kone kuuma vai kylmä ), toisaalta se mitään kerro jos läpät jo jumissa tai tanko poikki.
Starilla niitä läppiä/moottoria voi ajella, en muista oli Carsoftassa sama optio. WISsissä tais olla mittausarvot käyttömoottorin eri pinneille, jos en väärin muista, ei vaan nyt ole dokumenttinumeroa sille.
Läpät voi jumittaa, mutta moottorin pitää olla kunnossa ja päästä surraamaan, ei tarvi koodailuja. EGR:n poisotto vaatii.
Turbon säätimen vika tai säätökehän jumi on kyllä yleinen vika kans.
Starilla niitä läppiä/moottoria voi ajella, en muista oli Carsoftassa sama optio. WISsissä tais olla mittausarvot käyttömoottorin eri pinneille, jos en väärin muista, ei vaan nyt ole dokumenttinumeroa sille.
Läpät voi jumittaa, mutta moottorin pitää olla kunnossa ja päästä surraamaan, ei tarvi koodailuja. EGR:n poisotto vaatii.
Turbon säätimen vika tai säätökehän jumi on kyllä yleinen vika kans.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Tästä varmaan saa taas hyvät väittelyt mutta läppämoottorin voi ottaa pois ja tilalle laittaa 4.7Kohm vastuksen pwm ohjausnastan ja käyttöjännitteen välille.
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Eäh, ainahan riskinotto kannattaa jos voi säästää satasen pari.Tästä varmaan saa taas hyvät väittelyt
wiimax.fi
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
nollariski. mitä järkeä ostaa uusi moottori jos ei kuitenkaan läppiä oteta enää käyttöön.dealer kirjoitti:Eäh, ainahan riskinotto kannattaa jos voi säästää satasen pari.Tästä varmaan saa taas hyvät väittelyt
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
joo. eihän sen autohuollon kannalta parasta olekaan.dealer kirjoitti:Totta kai saa tehdä kuten parhaaksi katsoo
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Puhutaanko nyt otsikon mukaisesta säätömoottorista? Olisi pitänyt tarkistaa kytkennöistä mutta muistaakseni tuosta V6-moottorin säätimestä tulee asentotieto ja vikakoodi tulee (mm.) siitä että asentotieto ei vastaa ohjausta. Esim. läpät on yritetty ajaa toiseen laitaan mutta jäävät liian kauas reuna-asennosta. Vastusvirityksellä ei pysty sitä asentotietoa antamaan oikein kun sille ei riitä yksi asento.mkos kirjoitti:Tästä varmaan saa taas hyvät väittelyt mutta läppämoottorin voi ottaa pois ja tilalle laittaa 4.7Kohm vastuksen pwm ohjausnastan ja käyttöjännitteen välille.
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Mä muistelen (saatan olla väärässäkin ) että jossain brittien shunttivirityksessä olis ollut jotain muutakin kuin pelkkä vastus, joten ehkä myös EGR:n pyynti (tuleeko se nyt sitten MAFin signaalista vaimistä) on samalla oikein ja vastaa säätimen asentoa? CDI203 ainakin oli jotain näitä vastaavien viritysten tuloksia korjaillut, mutta kaikkihan toimii kyllä kun oikein tekee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
empäs nyt ole v6 moottorista varma.kolmijohtoinen ?DBFI kirjoitti:Puhutaanko nyt otsikon mukaisesta säätömoottorista? Olisi pitänyt tarkistaa kytkennöistä mutta muistaakseni tuosta V6-moottorin säätimestä tulee asentotieto ja vikakoodi tulee (mm.) siitä että asentotieto ei vastaa ohjausta. Esim. läpät on yritetty ajaa toiseen laitaan mutta jäävät liian kauas reuna-asennosta. Vastusvirityksellä ei pysty sitä asentotietoa antamaan oikein kun sille ei riitä yksi asento.mkos kirjoitti:Tästä varmaan saa taas hyvät väittelyt mutta läppämoottorin voi ottaa pois ja tilalle laittaa 4.7Kohm vastuksen pwm ohjausnastan ja käyttöjännitteen välille.
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
.
DBFI on oikeassa.
Saa sen säätömoottorin ohjelmasta poikkeenkin, mutta ei ole kannatusta, kun moottori maksaa ohjelmoinnin hinnan ja ehjä osa on aina parempi, kun vikakoodien napluu, johon sisältyy sitten riskejäkin.
DBFI on oikeassa.
Saa sen säätömoottorin ohjelmasta poikkeenkin, mutta ei ole kannatusta, kun moottori maksaa ohjelmoinnin hinnan ja ehjä osa on aina parempi, kun vikakoodien napluu, johon sisältyy sitten riskejäkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Sinä varmaan osaat sanoa onko v6 moottori vain pwm ohjattu vai tuleeko moottorista oikeasti paluutieto eikä vain maihin menevä ohjausnasta jos moottori ei pyydettyä asentoa pysty toteuttamaan ?tuikku kirjoitti:.
DBFI on oikeassa.
Saa sen säätömoottorin ohjelmasta poikkeenkin, mutta ei ole kannatusta, kun moottori maksaa ohjelmoinnin hinnan ja ehjä osa on aina parempi, kun vikakoodien napluu, johon sisältyy sitten riskejäkin.
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Kyllä useimmiten omat "viritykset" ovat korjaamon kannalta parasta, jos ajatellaan vain sitä minkä verran niiden selvittelyyn kuluu laskutettavaa työaikaa verrattuna siihen että paikat olisi tehtaan jäljiltä.mkos kirjoitti:joo. eihän sen autohuollon kannalta parasta olekaan.dealer kirjoitti:Totta kai saa tehdä kuten parhaaksi katsoo
wiimax.fi
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Säätimessä on järki itsessään.mkos kirjoitti:Sinä varmaan osaat sanoa onko v6 moottori vain pwm ohjattu vai tuleeko moottorista oikeasti paluutieto eikä vain maihin menevä ohjausnasta jos moottori ei pyydettyä asentoa pysty toteuttamaan ?tuikku kirjoitti:.
DBFI on oikeassa.
Saa sen säätömoottorin ohjelmasta poikkeenkin, mutta ei ole kannatusta, kun moottori maksaa ohjelmoinnin hinnan ja ehjä osa on aina parempi, kun vikakoodien napluu, johon sisältyy sitten riskejäkin.
Se itse valvoo tekemisiään ja ilmoittaa vioista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
270 cdi koneen osalta wis sanoo että säädin ilmoittaa viasta vetämällä ohjausnastansa maihin. n. 4kohm on ns. normaalitilanne.tuikku kirjoitti:Säätimessä on järki itsessään.mkos kirjoitti:Sinä varmaan osaat sanoa onko v6 moottori vain pwm ohjattu vai tuleeko moottorista oikeasti paluutieto eikä vain maihin menevä ohjausnasta jos moottori ei pyydettyä asentoa pysty toteuttamaan ?tuikku kirjoitti:.
DBFI on oikeassa.
Saa sen säätömoottorin ohjelmasta poikkeenkin, mutta ei ole kannatusta, kun moottori maksaa ohjelmoinnin hinnan ja ehjä osa on aina parempi, kun vikakoodien napluu, johon sisältyy sitten riskejäkin.
Se itse valvoo tekemisiään ja ilmoittaa vioista.
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
.
No, en tiedä, mutta luulisin, ettei toimi.
Säädin säätelee läppien asentoa, jos siinä olisi vaan yksi neljän ohmin säätö, niin eihän se silloin säätäisi mitään.
Ei siis säädintä tarvittaisi.
Tämä siis tässä topiikissa käsiteltävässä V-moottorissa.
Kun nyt vedät tuon viisipyttyisen tähän mukaan, niin siinä on erilainen systeemi, ecu säätelee pelkkää moottoroitua purkkia.
No, en tiedä, mutta luulisin, ettei toimi.
Säädin säätelee läppien asentoa, jos siinä olisi vaan yksi neljän ohmin säätö, niin eihän se silloin säätäisi mitään.
Ei siis säädintä tarvittaisi.
Tämä siis tässä topiikissa käsiteltävässä V-moottorissa.
Kun nyt vedät tuon viisipyttyisen tähän mukaan, niin siinä on erilainen systeemi, ecu säätelee pelkkää moottoroitua purkkia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
kilo-ohmia, tuolla neljällä ohmilla saattaisi jopa se ecu palaa.. ei tuo ohmimäärä ole mikään säätö. ohjainmoottori tottelee pwm ohjausta. googleta "pwm servo"tuikku kirjoitti:.
No, en tiedä, mutta luulisin, ettei toimi.
Säädin säätelee läppien asentoa, jos siinä olisi vaan yksi neljän ohmin säätö, niin eihän se silloin säätäisi mitään.
Ei siis säädintä tarvittaisi.
Tämä siis tässä topiikissa käsiteltävässä V-moottorissa.
Kun nyt vedät tuon viisipyttyisen tähän mukaan, niin siinä on erilainen systeemi, ecu säätelee pelkkää moottoroitua purkkia.
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Ei kannata hermostua eikä kannata pyytää tuikkua googlaamaan PWM-servojen toimintaa. Useita vuosia foorumilla mukana olleena tiedät varmaan että tuikku tuntee nuo säädöt yhtä hyvin, jos ei paremmin kuin moottorin suunnittelija.mkos kirjoitti:
kilo-ohmia, tuolla neljällä ohmilla saattaisi jopa se ecu palaa.. ei tuo ohmimäärä ole mikään säätö. ohjainmoottori tottelee pwm ohjausta. googleta "pwm servo"
Kaipaamaasi väittelyä tuntuu tulevan lähinnä siksi että itse puhut siitä vanhasta säätimestä vanhemmissa moottoreissa ja muut puhuvat threadin otsikon mukaisesti V6-moottorista ja sen säätimestä. Sinänsä viestisi minusta ihan asiallinen mutta väärässä paikassa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Itsellä ollut kahdessa OM 642 tuo 4,7k ohm vastus imusarjan moottorin tilalla ja hyvin toimii. ja on edelleenkin toisen auton jo myynyt.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Ja Tuikku oletko varma että siinä moottorissa on säätö?
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
.
Olin siis väärässä
Ok
Valitettavasti niinkin käy
Tarkoittaako tämä nyt sitten, ettei ole vikatilassa, toimii siten.
Vai että ei tule vika ilmoitustakaan.
Nukahtaako ecu, vaikkei säädintä enää olekkaan.
Olin siis väärässä
Ok
Valitettavasti niinkin käy
Tarkoittaako tämä nyt sitten, ettei ole vikatilassa, toimii siten.
Vai että ei tule vika ilmoitustakaan.
Nukahtaako ecu, vaikkei säädintä enää olekkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Kuulostaapa uskomattomalta mutta todella hyvä tietää jos kokemuksen perusteella toimii myös V6:ssa (sillä nelipinnisellä anturilla jossa kolme johtoa käytössä).pikkuhärski kirjoitti:Itsellä ollut kahdessa OM 642 tuo 4,7k ohm vastus imusarjan moottorin tilalla ja hyvin toimii. ja on edelleenkin toisen auton jo myynyt.
EDIT: anturissa siis on oheisen kuvan mukainen potentiometri asennontunnistimena ja sisäinen elektroniikka vahtimassa toimintaa mutta olisko kuitenkin niin että CDI ohjainlaitteelle ei mene potentiometrin asentotieto vaan pelkkä binäärinen vikatieto siitä pystyykö moottori seuraamaan ohjaussignaalia? Tuosta voisi arvailla että vaikka anturi on älykäs, sitä ohjaava ohjainlaite ei ole, siis vikadiagnoosin kannalta vaan se imusarjan läppämoottori ilmoittaa yksinkertaisesti ohjauslinjan vastusarvolla vikatilan. Kiinteä vastus saa pwm-ohjauksen vaikka ei sillä mitään tee. CDI ohjainlaite taas näkee ohjauslinjassa oikean vastusarvon ja luulee että moottori raportoi kaiken olevan kunnossa?
Kytkennän tuntien tyhmemmälle ei olisi tullut mieleenkään kokeilla vastusviritystä.
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Vähän tässä nyt sotken teirän keskustelua mutta läppien pois oton jälkeen kapiiniin tulee välillä outo haju, vaikea kuvailla miltä haisee
Haisee ehkä samalle vähä kun auto missä hiukkassuodatin tai jotain sinnepäin
Onko nuotten läppien syytä vai mistä johtuis?
Haisee ehkä samalle vähä kun auto missä hiukkassuodatin tai jotain sinnepäin
Onko nuotten läppien syytä vai mistä johtuis?
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
juurikin näinDBFI kirjoitti:Kuulostaapa uskomattomalta mutta todella hyvä tietää jos kokemuksen perusteella toimii myös V6:ssa (sillä nelipinnisellä anturilla jossa kolme johtoa käytössä).pikkuhärski kirjoitti:Itsellä ollut kahdessa OM 642 tuo 4,7k ohm vastus imusarjan moottorin tilalla ja hyvin toimii. ja on edelleenkin toisen auton jo myynyt.
EDIT: anturissa siis on oheisen kuvan mukainen potentiometri asennontunnistimena ja sisäinen elektroniikka vahtimassa toimintaa mutta olisko kuitenkin niin että CDI ohjainlaitteelle ei mene potentiometrin asentotieto vaan pelkkä binäärinen vikatieto siitä pystyykö moottori seuraamaan ohjaussignaalia? Tuosta voisi arvailla että vaikka anturi on älykäs, sitä ohjaava ohjainlaite ei ole, siis vikadiagnoosin kannalta vaan se imusarjan läppämoottori ilmoittaa yksinkertaisesti ohjauslinjan vastusarvolla vikatilan. Kiinteä vastus saa pwm-ohjauksen vaikka ei sillä mitään tee. CDI ohjainlaite taas näkee ohjauslinjassa oikean vastusarvon ja luulee että moottori raportoi kaiken olevan kunnossa?
Kytkennän tuntien tyhmemmälle ei olisi tullut mieleenkään kokeilla vastusviritystä.
S211.216
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Näyttäisi tuo vastus homma toimivan, ainakin omassa w204 320cdi -08:ssa.
Vastus kiinni ja vikokoodi häipyy samantien.
Starilla kun testaa katkaisumoottoria niin näyttää että kaikki olisi kunnossa.
Toivottavasti ei tuu ongelmia myöhemmin, mutta ainakin näin äkkiseltään toimiva ratkaisu.
Vastus kiinni ja vikokoodi häipyy samantien.
Starilla kun testaa katkaisumoottoria niin näyttää että kaikki olisi kunnossa.
Toivottavasti ei tuu ongelmia myöhemmin, mutta ainakin näin äkkiseltään toimiva ratkaisu.
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Miten asennossa imusarjan läpät on kun moottori on sammuksissa..
Läppämoottori kaput ja ajatuksena...jos läpät ovat auki,niin johto irti ja uusi moottori
rintapeltiin. jos ei niin..
Saako sen vanhan sieltä pois turboa irroittamatta.
Pitääkö se kaapelihässäkkä turbon imun alta purkaa pois ennen kuin
moottori nousee pois ?
Läppämoottori kaput ja ajatuksena...jos läpät ovat auki,niin johto irti ja uusi moottori
rintapeltiin. jos ei niin..
Saako sen vanhan sieltä pois turboa irroittamatta.
Pitääkö se kaapelihässäkkä turbon imun alta purkaa pois ennen kuin
moottori nousee pois ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Minäpäs vaihdoin uuden moottorin ja vein jatkojohdoilla rintapelliin. Nyt staari sanoo "oikosulku toimilaitteen kytkennässä" tjsp. Jos vika ei olisi mun johdotuksissa, mikä muu voisi aiheuttaa? Onko mahdollista ostaa väärä versio laitteesta. Itse tilasin latviasta ku oli vaan 130€. Ihan pielpurgin paketissa tuli.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Täältäkin ääni vastukselle, hyvin on toiminut. Staarilla ei vikakoodeja
W164 ML 320cdi käyttiksenä
R230 SL 55 AMG ~600hp
W114 ce250 museorekisterissä
Ex. W204 Avantgarde v6 320cdi -tuikutettu
R230 SL 55 AMG ~600hp
W114 ce250 museorekisterissä
Ex. W204 Avantgarde v6 320cdi -tuikutettu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Jaahas, alkas toimimaan ku vaihto hiukkaspöntön paine-eroanturinAki_Laurila kirjoitti:Minäpäs vaihdoin uuden moottorin ja vein jatkojohdoilla rintapelliin. Nyt staari sanoo "oikosulku toimilaitteen kytkennässä" tjsp. Jos vika ei olisi mun johdotuksissa, mikä muu voisi aiheuttaa? Onko mahdollista ostaa väärä versio laitteesta. Itse tilasin latviasta ku oli vaan 130€. Ihan pielpurgin paketissa tuli.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Moikka . Ostin juuri ensimmäisen 211 korimallin mesen. 270 turpo diesel -03. Imukanavien läppiä huudattaa testerissä. Käsittääkseni ne voi poistaa? Ja jos ne voi poistaa niin pitääkö reijät tulpata? Nyt itse niin ulalla kuin olla voi , Apua !
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Miten se niitä huudatta ?Perrin50 kirjoitti:Moikka . Ostin juuri ensimmäisen 211 korimallin mesen. 270 turpo diesel -03. Imukanavien läppiä huudattaa testerissä. Käsittääkseni ne voi poistaa? Ja jos ne voi poistaa niin pitääkö reijät tulpata? Nyt itse niin ulalla kuin olla voi , Apua !
mutta jos on tarvis niin ne voi poistaa
kunhan vaan jättää sinne johdon päähän ehjän säätömoottorin
ja jos poistaa läpät niin niiden akselien reiät tulpaa
Mökkillä
'
'