CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

Taikl kirjoitti:Nyt on sitten ecu Vaasassa huollossa ja tänään sen perään soittelen milloin se olis valmis. Tuli myös puhetta että kyseiseen ecuun on laitettu joku vuosi sitten uus ohjelma sisälle. Huoltomies sieltä sitten sanoi että juurikin tuon uudelleen ohjelmoinnin takia näitä ecuja monesti hajoaa. Mikä sen ecuun sitte hajottaa tuosa ohjelmoinnissa, ku sanotaan että se voi hajota jos sen tekee huonosti. Jos ne tuon ecun saa vielä kuntoon niin olisko järkevää laittaa sinne alkup. Softa sisälle ja viiä uudestaan ohjelmoitavaksi esim. Jollekki foorumilaiselle?
täs taitaa nyt kuitenkin olla eräänlaisia väärinymmärryksiä
ecu voi mennä juntturaan jos sinne isketään väärän mallin ohjelma (näitä on ilmeisesti ollu paljon joku netistä imuroitu viri softa) mutta tällöin se auto ei käynnisty sitä ensimmäistäkään kertaa !
toinen mahdollisuus vaikka ohjelma olisikin oikea tulee silloin kun ecuun tinataan uusi muistipiiri tällöin voi kolvin käyttäjä tehdä huonon tinauksen (piikit yhdessä tai myöhemmin yksi piirin jalka irtoaa tinauksestaan tai joku irto tinapallo)

6 vuotta olen näitä ohjelmoinut ja yhtään ainutta ecua ei ole (heti tai myöhemmin) mennyt rikki voin taata että on mahdotonta vääntää sellainen ohjelmointi sinne sisään että se ecu hajoaisi esim. kuukauden tai vuoden tai viiden vuoden päästä
tuikkuhan on hyvä ohjelmoija jos se on mahdollista niin minä voin tilata siltä ohjelmonnin vaikka tuohon emännän autoon sellaisen että siitä hajoaa ecu vuoden päästä. Mutta siihen pitää sisältyä takuu että se hajoaa varmasti vuoden päästä
mitähän kuluttaja asiamies tuumais kun menis vuoden päästä valittamaan asiasta että se auto pellaa vieläkin :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
:lol:

Ärhäkkä tuntuu ohjelma olleen ...
Ohjelma ei kulu, eikä muutu.
Ei ohjelma vuoden päästä villiinny ja rupea ecua särkemään.
Ohjelmoinnin seurauksena saattaa kaikki muu sieltä ympäriltä voimansiirrosta kyllä särkyä, mutta ei ecu, ei.
Ihan höpöjä on taratellut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

xr kirjoitti: tuikkuhan on hyvä ohjelmoija jos se on mahdollista niin minä voin tilata siltä ohjelmonnin vaikka tuohon emännän autoon sellaisen että siitä hajoaa ecu vuoden päästä. Mutta siihen pitää sisältyä takuu että se hajoaa varmasti vuoden päästä
mitähän kuluttaja asiamies tuumais kun menis vuoden päästä valittamaan asiasta että se auto pellaa vieläkin :D
Tuo olis kyllä hyvä :)
sille olis varmaan paljonkin menekiä korjaamoilla
jos itse tuho ajan vielä sais valita vaikka 14 tai 17pv
ja lisätä vaikka avaimen nappuloita sopivasti painelemalla tapahtuvan itse tuhon peruutuksen
niin vois päivättä joka auton mikä käy huollossa niin olis automattinen peritä
nilltäkin jotaka teettää/tilaa hommia mutta maksut "unohtuu..."
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja PP007 »

PP007 kirjoitti:
grisha kirjoitti:
PP007 kirjoitti:Missähän w202 -99 200cdi:n uudelleenohjelmoinnin sais teetettyä eteläsuomessa, osaako joku suositella?
CDI203 on käsittääkseni erittäin pätevä ammattimies. Osaa tehdä tarvittavan ohjelmoinnin ja varmasti kaikkea muutakin tarvittavaa. Lähetä hänelle privaviesti.
Yep..asia on jo "vireillä" :thumbup:
No niin..Uusi ohjelma on boxissa ja eron todella huomaa. Suuret kiitokset CDI203:lle ohjelmoinnista!
Lisäkiitos vielä vikakoodien luvusta ja nopeasta toimituksesta/asennuksesta!
Boostholic
supoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 16.09.2011 22:05

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja supoman »

Tulipa mersu optimoitua viikko sitten, tämmönem se olisi pitänyt olla tehtaalta lähtösin. Vaihtaa ja kiihtyy tosi nätisti. Kiitos Tuikun. :thumbup:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Täällä suunnalla on tuon Tuikutetun 280cdi:n kanssa pieni ongelma. Contin talvirenkaat kokoa 245/45-17 ovat ilmeisesti liian löysärunkoiset ja ohittaessa reilummalla kaasulla alkaa luistonesto jarrutella menoa kuivallakin asvaltilla tuota ominaisuutta ei ollut vakio softalla :lol:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

Tuikun softalla kulutus 5,9l/100km kyseessä siis w211 200cdi, ei huono noilla tehoilla/väännöllä.
MJ_RACING
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: La 19.10.2013 11:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJ_RACING »

Paljonko saa lisää heppoja 320cdi moottoriin -04 jos laittais joku lastu?
Vääntöä suurinpirtein ja kulutus pienemmälle?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tehoa tulee talvikelissä 250-270, riippuu ihan coolerin kunnosta.
Vääntöä +600

Kulutuksen pienenemistä en uskalla luvata.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJ_RACING
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: La 19.10.2013 11:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJ_RACING »

tuikku kirjoitti:.
Tehoa tulee talvikelissä 250-270, riippuu ihan coolerin kunnosta.
Vääntöä +600

Kulutuksen pienenemistä en uskalla luvata.
Okeeii.. noss joss tekis vähä muutoksia. Esim: isompi cooleri vähä isompi ahdin. Ja lastu. Tai mitä se ny on. Niin saisko enemmän irti? Vai meneekö vaan kone rikki?? :eh:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

-
Suuremmilla suuttimilla, korkeammalla ruiskutuspaineella, ahtimen modauksella, 3bar mapilla ja isommalla coolerilla kyllä tieten saa lisää.
Ahtimen muutostyön onnistumisesta riippuu lisääntynyt teho, mutta muut osat helposti jonnekkin 350 tasoon riittää.
Selvää kait on, ettei nuo muutokset varsinaisesti kestävyyttä, tai taloudellisuutta paranna ...
Mulla on kaikki autot särkyneet, montakin kertaa - sitä en osaa sanoa, onko ja minkälaista vaikutusta rakentelulla ollut, mutta ei varmaan ole kestävyys parantunut.

Ihan vakio moottorin ohjelmanmuutoksilla on käytännössä mitätön merkitys särkymis herkkyyteen, kun ne kaikki kuitenkin jossain vaiheessa särkyy, ihan jokainen.
Mutta tilanne olennaisesti muuttuu, kun osia aletaan vaihtamaan ja tehoa oikeasti suurentamaan, särkymis mahdollisuudet paranee heti ratkaisevasti. :mrgreen:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
PJT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 25.12.2013 12:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja PJT »

Hankin juuri W212 170 kW / 540 Nm. Ilmeisesti kestää hieman "kiristystä", koska noita ainakin 4-vetoisina näkyy olevan 195 kW / 620Nm tehoilla jo tehtaalta tullessa.

Onko tietoa missä Jyväskylän läheisyydessä olisi osaava tekijä?
Nyt: Mercedes-Benz E 350 CDI BE T A Avantgarde 2010

Ennen: Mercedes-Benz E 320 CDI T Avantgarde 2006
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

PJT kirjoitti:Hankin juuri W212 170 kW / 540 Nm. Ilmeisesti kestää hieman "kiristystä", koska noita ainakin 4-vetoisina näkyy olevan 195 kW / 620Nm tehoilla jo tehtaalta tullessa.

Onko tietoa missä Jyväskylän läheisyydessä olisi osaava tekijä?
Samat tehot tulee suurinpiirtein kuin vanhasta 320:stä.
195kw versio on isommalla ahtimella kuin 170kw.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Mosse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.05.2006 12:26
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mosse »

prkl mistäköhän sais uuden ohjelman w202 200cdi:hen ei viittis parin tonnin autoon alkaa mitää 600€ sijoittaa. Alkaa vi**ttaa toi savutus ku leimalla arvot oli 3,5 ja sallittu on 3.
Varmaa imusarja tukos tai läpät vi**iltee. Ei oo aikaisemmilla vanhanliiton vehkeillä tämmöstä ongelmaa ollu ikinä. Jos nyt putsaan imusarjan nii egr:ä sotkee sen kuitenki uudelleen.
Vinkkejä otetaan vastaan miten leimasta läpi :)
ex: MB W123 300D(220) OM617 -79 automat.
ex: MB W201 2.5D OM602 -85
ex: MB S202 C250TDT Esprit OM605 -97
ex: MB S124 E250TD OM605 -95
purussa: MB S202 200cdi classic OM611 -99
Nykyinen: MB S210 220cdi classic OM611 -98
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mosse kirjoitti:prkl mistäköhän sais uuden ohjelman w202 200cdi:hen ei viittis parin tonnin autoon alkaa mitää 600€ sijoittaa. Alkaa vi**ttaa toi savutus ku leimalla arvot oli 3,5 ja sallittu on 3.
Varmaa imusarja tukos tai läpät vi**iltee. Ei oo aikaisemmilla vanhanliiton vehkeillä tämmöstä ongelmaa ollu ikinä. Jos nyt putsaan imusarjan nii egr:ä sotkee sen kuitenki uudelleen.
Vinkkejä otetaan vastaan miten leimasta läpi :)
Jos se on vielä vakio auto, niin eiköhän paras ja halvin vinkki ole, että laitat vaan auton kuntoon.
Ei tuo nyt vielä niiiin uuden liiton vehkeitä ole tuokaan, että siitä kannattaisi erikseen mainostaa, mopotekniikkaa.
Ei ehken ihan paras korjaus ole, että savutusta korjataan lisäämällä syöttöjä .... Voi olla että olen hieman rajoitteinen ... Mutta olen oppinut tulemaan toimeen sen kanssa ja hyväksyn sen. :mrgreen:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Mosse kirjoitti:prkl mistäköhän sais uuden ohjelman w202 200cdi:hen ei viittis parin tonnin autoon alkaa mitää 600€ sijoittaa. Alkaa vi**ttaa toi savutus ku leimalla arvot oli 3,5 ja sallittu on 3.
Varmaa imusarja tukos tai läpät vi**iltee. Ei oo aikaisemmilla vanhanliiton vehkeillä tämmöstä ongelmaa ollu ikinä. Jos nyt putsaan imusarjan nii egr:ä sotkee sen kuitenki uudelleen.
Vinkkejä otetaan vastaan miten leimasta läpi :)
Eihän tuossa nyt mitään hälyttävää ole, viet autosi Starin piuhan päähän niin alkaa pakokaasupäästöjen aiheuttaja selviämään.
Ei tarvitse olla kuin ilmamassamittauksessa feelua...pakokaasun kierrätyksessä....pieni ahtovuoto jne...., milloin olet vaihtanut ilmansuodattimen ? Imusarjaa ei välttämättä tarvitse alkaa puhdistelemaan....riittää kun antaa mekaniikan hoitaa tehtävän ja antaa pienin väliajoin hiukan kenkää. :wink:
mejsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 24.12.2012 09:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mejsu »

Mesemies89 kirjoitti: Imusarjaa ei välttämättä tarvitse alkaa puhdistelemaan....riittää kun antaa mekaniikan hoitaa tehtävän ja antaa pienin väliajoin hiukan kenkää. :wink:
kannattaa puhistaa imusarja ihan mekaanisesti tai kaikista helpoin ku ostaa uuden. ja heti sen jälkeen ajaa tuikun tallille ja tekee tarvittavat toimenpiteet. se terva ei lähe sieltä mihinkään vaikka ajaa ivalosta helsinkiin kaasupohjassa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mosse kirjoitti:prkl mistäköhän sais uuden ohjelman w202 200cdi:hen ei viittis parin tonnin autoon alkaa mitää 600€ sijoittaa. Alkaa vi**ttaa toi savutus ku leimalla arvot oli 3,5 ja sallittu on 3.
Varmaa imusarja tukos tai läpät vi**iltee. Ei oo aikaisemmilla vanhanliiton vehkeillä tämmöstä ongelmaa ollu ikinä. Jos nyt putsaan imusarjan nii egr:ä sotkee sen kuitenki uudelleen.
Vinkkejä otetaan vastaan miten leimasta läpi :)
Konsti no1
Kuten tuikku tuossa mainitsi niin laittaa kuntoon,
usein vika on joku näistä tarkistele että läpät on aukiasenossa, alipaine letkut on ehjiä, ei ahto vuotoja, kat ei ole tukossa
niin ja ilman putsarin pitää olla vaihdeletu joskus lähiaikoina

tai sitten konsti no2 katastus ohjelma...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mosse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.05.2006 12:26
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Kiitoksia vinkeistä :) täytyy tutkiskella ja putsailla. Leimalle viel putsari pois:D
ex: MB W123 300D(220) OM617 -79 automat.
ex: MB W201 2.5D OM602 -85
ex: MB S202 C250TDT Esprit OM605 -97
ex: MB S124 E250TD OM605 -95
purussa: MB S202 200cdi classic OM611 -99
Nykyinen: MB S210 220cdi classic OM611 -98
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mosse kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä :) täytyy tutkiskella ja putsailla. Leimalle viel putsari pois:D
Viime keväänä pomppasi -06 200 cdi päästöistä ,3,5 oli nokitesti.
Egr putsaus ja painekotelo sen mitä pystyi.Kentin one shottia imusarjaan.En tiedä oliko vaikutusta.
5 min. revittelin sen mitä automaatilla pystyy ja savutesti 2.5-3,5
Kats.inssi keskeytti katsastuksen ja kehotti vielä polttamaan karstoja.
3 varttia jatkuvaa kiihdyttelyä 2-3 vaihteella ja nokitesti 0.3.
Sain viskipullon :D
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Mosse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.05.2006 12:26
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Vika tais selvitä läppien ohjaustanko irti eli läpät ihan missä tahansa asennossa. Viikonloppuna otan imusarjan irti ja tuttu saa tulpata :D Missäpäin suomee muuten tuikku majailee jos joskus uutta ohjelmaa ku rikastuu :D
ex: MB W123 300D(220) OM617 -79 automat.
ex: MB W201 2.5D OM602 -85
ex: MB S202 C250TDT Esprit OM605 -97
ex: MB S124 E250TD OM605 -95
purussa: MB S202 200cdi classic OM611 -99
Nykyinen: MB S210 220cdi classic OM611 -98
jartsalepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 11.01.2013 20:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jartsalepo »

tuikku kirjoitti:.
Tehoa tulee talvikelissä 250-270, riippuu ihan coolerin kunnosta.
Vääntöä +600

Kulutuksen pienenemistä en uskalla luvata.
Minä voin avittaa kokemuksella ja mutulla.

hki-kemi väli vakiolla niin keskikulutus matkalle oli jollen ihan väärin muista 6.1 tai 5.9
hki-kemi väli tuikutetulla keskikulutus 5.6

Pitkässä matkassa arviolta ehkä vähemmän mutta nekin riippuu niin kuljettajasta, lastista, renkaista, maanvetovoimasta sun muusta.

Nuo on ecun laskemat 2 hengen tavaroilla ja vuoden ikäisellä tytöllä renkaina hakkapeliitta 7
*MB 320CDI -04 elegance*
philip12
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 30.12.2013 11:57
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja philip12 »

hyvin viileä, olet mahtava jätkä :clap: :clap: :thumbup:
http://ny.pe" onclick="window.open(this.href);return false;
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

philip12 kirjoitti:hyvin viileä, olet mahtava jätkä :clap: :clap: :thumbup:
Thank you Philip, you are also very cool ... bot.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Modano »

MJ_RACING kirjoitti:Paljonko saa lisää heppoja 320cdi moottoriin -04 jos laittais joku lastu?
Vääntöä suurinpirtein ja kulutus pienemmälle?
Mulla sama pirssi kesällä perstuntumalta 230-240 luokkaa ja talvella nyt varmastikin 270 hyvin lähellä...
Cooleri pakko vaihtaa kyllä ens kesäksi se kävi muutaman kerran todella korkealla kun ulkona +30 astetta..

Hyvin on toiminut kyllä nyt n. 15tkm ja vakioon verrattuna oikein ilo tuolla on ajaa, kulutus varmaan jossain
siellä 6 paikkeilla oli juu matka-ajossa ainakin koneen mukaan, mutta se nyt ei mitään kerro mistään.
GLE 350DE AMG 2020 W167
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

Mitenkä teillä riittää lämmöt näissä tuikutetuissa mersuissa? Mulla W211 200cdi tuikutettu ja nyt pakkasilla (-18) tuntuu ettei lämmöt nouse taajamassa kuin nippanappa 60 astetta ja motarilla sitten pääsee nippanappa 80 astetta? Itsetehty maski (armaflex) on siinä ylemässä ritilässä, siis se mikä nousee konepellin kera ylös. Oma epäilys on viallinen termari, tosi se on vaihdetty kesällä, mutta on kait niitä ennenkin useampi pitänyt vaihtaa ennen kuin toimii kunnolla.
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Jäähdytin peitettynä ja webasto päällä saa sinne 80°C. Ilman webaa kuudenkympin nurkille. Tosin moottorin suojat on ylhäältä ja alhaalta pois.
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Kyllä ainakin mulla pysyy lämmöt siellä missä pitääkin eli n.90C paikkeilla vaikka välillä on ollu -27C pakkasta. Autona sigun E280CDI jota piristetty ohjelmalla (n.240hv/580nm) DPF tyhjennetty. Maski peitetty.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Modano »

25-30km -15/-20 kelillä asteita 80.. mulla tosin vakio jäähdytin joka ei sitten kesällä jäähdytä,
mutta nautitaan nyt talvella sen eduista. :lol:
GLE 350DE AMG 2020 W167
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

kaahonen kirjoitti:Mitenkä teillä riittää lämmöt näissä tuikutetuissa mersuissa? Mulla W211 200cdi tuikutettu ja nyt pakkasilla (-18) tuntuu ettei lämmöt nouse taajamassa kuin nippanappa 60 astetta ja motarilla sitten pääsee nippanappa 80 astetta? Itsetehty maski (armaflex) on siinä ylemässä ritilässä, siis se mikä nousee konepellin kera ylös. Oma epäilys on viallinen termari, tosi se on vaihdetty kesällä, mutta on kait niitä ennenkin useampi pitänyt vaihtaa ennen kuin toimii kunnolla.
Ne termarit falskaa kaikki.On testattu niin monesti.Ylävesiletkusta kokeilemalla sen huomaa
-volvo 340 vm 84 vahatermostaatti ylävesiletkuun 6.90 euroa.
- välijäähdyttimen eteen suoja,
-Jäähdyttimen eteen suoja,kovalevystä tulee hyvä.
-
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin