W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 29.05.2013 17:59
W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Nyt kaivattas pikasta apua! eli potilas on vm 98 w210 300 td josta on pumppu käyny huollossa mutta seuraava ongelma on että polttoainetta ei tule suutinputkille asti. on täytetty suodatin ja yritetty työntää paineilmaa tankkiin mutta ei tuu yhtää ainetta putkilta. kirkkaissa letkuissa välillä menee ainetta ja kuplia
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Jos polttoaine tulee putsarista pumpulle (siis pumpussa on ainetta,muuten se leikkaa heti kiinni),laita toinen kaveri starttaamaan ja löysäile suuttimien putkia,pitää lähtee käyntiin,jos kaikki muu on ok! ps. virta tulee sammutus solenoidille. jos suuttimille ei tuu ainetta,voi olla käynnistyksen esto päällä,kokeile jos sulla on vara avain!
Viimeksi muokannut jlzki, Ti 03.09.2013 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Kyllä se pitäisi lähteä käyniin pitkän startin jälkeen, kun noita suutin putkia availee, niin että ilmat tulee pois
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
arska 10:vaihdettin inttikaverin kanssa n.30 erilaiseen ajoneuvoon putsarit,meidän savolainen sotilasmestari sanoi:soon putkoo,jos tartilla ilimootta!! mikkelissä v 98!
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Mistä näitä lamaantuneita väyrysiä sikiää ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FB-BfNlVVOc[/youtube]
Videon alussa pumpataan järjestelmään polttoainetta, solenoidi oli silloin pakko-ohjattuna auki. Polttimo kertoo, että myös auton tietokone pitäisi solenoidia auki....ja kaasupohjassa startataan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FB-BfNlVVOc[/youtube]
Videon alussa pumpataan järjestelmään polttoainetta, solenoidi oli silloin pakko-ohjattuna auki. Polttimo kertoo, että myös auton tietokone pitäisi solenoidia auki....ja kaasupohjassa startataan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 29.05.2013 17:59
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
kaikki suutinputket ollu auki ja muutamasta vaan pikkusen tuli polttoainetta.. onko se musta mötikkö siinä pumpun kylessä nyt se sammutin? ku niitä letkuja siinä menee nii pirusti ja hankala katella mikä menee mihinki ku imusarja nii vittumaisesti eessä
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Pumpun kyljessä on musta muovimötikkä mihin tulee ja menee usempi polttoaineletku, siinä on sammutinsolenoidi. 4 napaa sähköliittimessä, joista 2 lämpötila-aturi ja 2 solemoidin kela (12V).
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 29.05.2013 17:59
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
vika löyty. yhet letkut oli väärinpäin mutta nyt oli kuulema tehny semmosta että paikalta lähtiessä oli vetäny niinku ennenki mutta sitte hyytyny ja joutunu löysään kaasua että oli taas kulkenu. eli menisköhän se johonki vikatilaan
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Mikäli tuo vika on tullut nyt juuri kun polttoaineletkuja on irroiteltu niin veikkaanpas, että vetää ilmaa sieltä letkun liitoksesta kovassa kiihdytyksessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Itselläni ainakin turbollinen kone ilmautui ihan starttaamalla.
Tuli nimittän joskus ajettua tankki tyhjäksi Kainuussa.
Hommaa jouduttanee pikkasen se, että täyttää suodattimen ensin.
Mutta luulisin että turbotonkin malli ilmautuu samalla tavalla.
Hieman arvailun varaa jättää tuo otsikon mallimerkintä, sillä siinä mainitaan W210 eli sedan, mutta kuitenkin TD eli farmarivaparidiesel.
Luultavasti kuitenkin tarkoitetaan sedania turbodiesel-koneella?
Tuli nimittän joskus ajettua tankki tyhjäksi Kainuussa.
Hommaa jouduttanee pikkasen se, että täyttää suodattimen ensin.
Mutta luulisin että turbotonkin malli ilmautuu samalla tavalla.
Hieman arvailun varaa jättää tuo otsikon mallimerkintä, sillä siinä mainitaan W210 eli sedan, mutta kuitenkin TD eli farmarivaparidiesel.
Luultavasti kuitenkin tarkoitetaan sedania turbodiesel-koneella?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Oli mikä oli, niin 300 ja W210 kun ei ole CDI, niissä on ihan samanlainen polttoainejärjestelmä, joka ilmaantuu kyllä veivaamalla kunhan akkua riittää. Fiksua on toki täyttää se suodatin joko suoraan tai sitten käsipumpulla koko letkusto. Suuttimen putkien irroitus on jo extraa. Tuosta tietokoneen toiminnasta en ole varma mutta paras pitää kaasu pohjassa kun starttaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 29.05.2013 17:59
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
nyt on lähteny jo käyntiin mutta tällä hetkellä sellasta vikaa että tyhjäkäyntiä käy tosi hyvin mutta ajossa vähän aikaa pelaa hyvin mutta sitte välillä puottaa kierrokset tyhjäkäynnille vaikka kaasu pohjassa ja sitte ku vähä löysää polinta ja uudelle painaa nii kulkee. oiskohan ilmavaivaa? ku näyttäs ku noita letkuja kahtoo että siellä vähä menee ilmaa ja toinen outo ilmiö on se että tankilta esisuodattimelle tuleva letku nii auton ku sammuttaa noiin se jonku 5 cm matkalta päästää sitä letkua tyhjäksi
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Siellä on ilma vuoto jossakin kun tyhjentää noin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 300TD polttoainejärjästelmän ilmaus
Eikä kyllä ole ihme jos katsot millaista tavaraa ne polttoaineletkut on. Paras tulee jos ne muoviputket veistää mäkeen ja korvaa kumiletkuilla. Samalla uudet O renkaat, ellei jo olekkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi