mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

olis kettumainen vika...

elikkä veljen starilla katottiin vikaa niin tulee ilmamassaanturilta vikaa kun menee vikatilaan. elikkä vika on nr 1 uskottumuus vai mikä oli, mutta vikakoodi on vähän yli 1000rpm kierokseen liittyvä. vaihdoin uuden anturin kun vanha oli tarvikemalli luulin että siinä vika olis kun paljon on tullu vastaan kun tarvike mallit ei kestä.
noh nyt pelas välillä vaan. tyhjäkäyntiä käy joku 1min niin menee vikatilaan...
starilla tulee ohjeita vikakoodista että ilmanputsariin tai ahtojärjestelmään viittaava...

putsari on puhdas, turbon kello pelaa testattiin ja kellon ojhausventtiili pelaa alipainetta on. egr venttiili testattiin ja pelaa. ilmamassamittarin johdot mitattiin ovat ehjät ohjainlaitteelle asti.
ohjainlaitekkin kurkattiin ettei ollu mitään ihmeempiä eikä öljyä sisällä, kun veljellä veholla aikoinaa oli ilmamassaanturi vikanen kun oli huohotin vuotanut öljyä johtosarjaa pitkin moottorin ohjainlaitteelle..

ehdotuksia??
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jonte89 kirjoitti:olis kettumainen vika...

elikkä veljen starilla katottiin vikaa niin tulee ilmamassaanturilta vikaa kun menee vikatilaan. elikkä vika on nr 1 uskottumuus vai mikä oli, mutta vikakoodi on vähän yli 1000rpm kierokseen liittyvä. vaihdoin uuden anturin kun vanha oli tarvikemalli luulin että siinä vika olis kun paljon on tullu vastaan kun tarvike mallit ei kestä.
noh nyt pelas välillä vaan. tyhjäkäyntiä käy joku 1min niin menee vikatilaan...
starilla tulee ohjeita vikakoodista että ilmanputsariin tai ahtojärjestelmään viittaava...

putsari on puhdas, turbon kello pelaa testattiin ja kellon ojhausventtiili pelaa alipainetta on. egr venttiili testattiin ja pelaa. ilmamassamittarin johdot mitattiin ovat ehjät ohjainlaitteelle asti.
ohjainlaitekkin kurkattiin ettei ollu mitään ihmeempiä eikä öljyä sisällä, kun veljellä veholla aikoinaa oli ilmamassaanturi vikanen kun oli huohotin vuotanut öljyä johtosarjaa pitkin moottorin ohjainlaitteelle..

ehdotuksia??
alkuun tutkailla että alipaine puoli on kunnossa, pakoputki ei ole tukossa(sisukset irti, kat tukossa)
egr menee varmasti kiinni/auki(ei jumitele)
tarkistella ECU:un virran saanti,

ECU vikoja noissa on ollut mitkä on moista vaivaa aiheuttanut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

alipainekkin testattiin mittarilla oikein testejen aikana. pakoputkesta en ole varma mut ainakin menee kohtuu hyvin kun ei ole vikatilassa.
ainoa huomautus pisti silmää että pöllyttää mustaa kovin paljon kun lähtee kiihdyttään, kun veljen edellinen 320cdi ei pöllyttänyt läheskään mitään..

egr varmaan parhain ottaa käteen ja putsata ja kattoa että kalvot on ehjät?

ecun virran tarkastelu on sitten kyl haastavempaa kuinka sitä seurailla sitten..

parhain varmaan olis kun sais jostain 320cdi testipurkin?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

muuten onkos sillä sähkösellä vesilämittemellä mitään vikaan liittyvää? kun se on pois käytös kun se on rikki, eli virtapiuha on irti ja ohjaus johdot.
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

noniin..

elikkä nyt purin egr kellon irti niin oli aika nahee liikkuun imusarjassa oleva venttiili ei saanut sormella mitenkään painettua ja kun sitä hetken varovasti naputteli niin alko vähän paremmin liikkuun..
sitten koikeilin käynissä niin kellossa tappi ainakin tuli pihalle päin mutta tosi lepsun olosesti. molemmat kalvot ainkin olivat ehjät kun kokeilin erikseen letkua pois ja tulppasin..

sit kävin ajamassa ilman kelloa niin ei mennyt ollenkaan vikatilaan eikä tyhjäkäynnilläkään, mutta ajossa huomas ettei ole vetoja kauheasti kyllä?? en enään kokeillu että olisin tulpannut sen alipaine letkun että olisko auttanut...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: mb 320 cdi -99 moottori menee vikatilaan?

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

vika todennäkösesti korjaantui...

puhdistin kunnolla egrventtiillin mitä pysty ja naputtelin vasaralla ja liuotin wd-40 jonkin aikaa ja laitoin kellon takas kiinni ja nyt on 2pv mennyt ilman murheita
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Vastaa Viestiin