s210 ja kantavuuskuorman veto
s210 ja kantavuuskuorman veto
Elikkäs, koukkuun mahdollisesti tulossa kantavuuskuorma. Autotraileri + 540 pemari siihen trailerille. Laskeskeltiin että menee juurikin siihen rekisteriotteen sallimaan 2100 kiloon. Kenelläkään vastaavia vetoja takana? Väyrysessä automaattivaihteisto ja matkaa tulee 400 km.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: s210 ja kantavuuskuorman veto
Onhan noita tullut vedeltyä, S210:lla ja S211:llä.
Hienosti se menee, talvikeleilläkin.
Aisapainoa vain reippaasti, mielellään vähintään 100 kg tai jopa ylikin (jos aikoo reipasta marssivauhtia pitää).
Moni traileri vaan tahtoo olla sellainen, että vedettävää autoa ei saa riittävän eteen.
Ja jos vedettävässä autossa on vähänkin tavaraa (varsinkin tavaratilassa, jos auto on etuperin kärrillä), niin ne on siirrettävä vetoautoon tai hommattava joku muu kuljetus romppeille.
Hienosti se menee, talvikeleilläkin.
Aisapainoa vain reippaasti, mielellään vähintään 100 kg tai jopa ylikin (jos aikoo reipasta marssivauhtia pitää).
Moni traileri vaan tahtoo olla sellainen, että vedettävää autoa ei saa riittävän eteen.
Ja jos vedettävässä autossa on vähänkin tavaraa (varsinkin tavaratilassa, jos auto on etuperin kärrillä), niin ne on siirrettävä vetoautoon tai hommattava joku muu kuljetus romppeille.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: s210 ja kantavuuskuorman veto
Kiitos hyvästä vastauksesta
Kärriin tulevassa autossa ei tule olemaan mitään ylimääräistä. Toinen rengassarja ja pakoputkisto (on valmiiksi irrallaan) tulee väyrysen kyytiin. Tätä aisapaino asiaa itsekkin pohdin ja tulin siihen tulokseen että mielummin liikaa kuin liian vähän, eiköhän ne tasonsäätöiskarit hoida hommansa. Bmw:n pitäisi olla hieman etupainoinen, tästä ei kuitenkaan tarkempaa tietoa.
Kärriin tulevassa autossa ei tule olemaan mitään ylimääräistä. Toinen rengassarja ja pakoputkisto (on valmiiksi irrallaan) tulee väyrysen kyytiin. Tätä aisapaino asiaa itsekkin pohdin ja tulin siihen tulokseen että mielummin liikaa kuin liian vähän, eiköhän ne tasonsäätöiskarit hoida hommansa. Bmw:n pitäisi olla hieman etupainoinen, tästä ei kuitenkaan tarkempaa tietoa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: s210 ja kantavuuskuorman veto
Jep, tasonsäätö hoitaa hommansa.
Semmonen 120 kg aisapainoa ei ole vielä pahakaan.
Päinvastoin hyväksi, jos on pitkä matka edessä ja haluaa reippaasti edetä.
Tosin sitä korkeammaksi en paljoa aisapainoa laittaisi, en tosin ole testannut.
Ja muistathan sitten kunnolliset kiinnitysliinat.
Ne pitää myös muistaa tarkistaa ja kiristää ensimmäisen kerran muutaman kymmenen kilsan vedon jälkeen.
Ja siitä eteenpäin mieluusti 100-150 km välein.
Kiinnitysliinojen pitää minimissään kestää pituussuunnassa kuorman paino ja sivusuunnassa puolet kuorman painosta.
Itse mieluusti tuplaisin nuokin arvot, huolettomampaa etenemistä.
Trailerin rengaspaineita kannattaa myös seurailla, varsinkin noin pitkälle matkalle lähdettäessä.
Semmonen 120 kg aisapainoa ei ole vielä pahakaan.
Päinvastoin hyväksi, jos on pitkä matka edessä ja haluaa reippaasti edetä.
Tosin sitä korkeammaksi en paljoa aisapainoa laittaisi, en tosin ole testannut.
Ja muistathan sitten kunnolliset kiinnitysliinat.
Ne pitää myös muistaa tarkistaa ja kiristää ensimmäisen kerran muutaman kymmenen kilsan vedon jälkeen.
Ja siitä eteenpäin mieluusti 100-150 km välein.
Kiinnitysliinojen pitää minimissään kestää pituussuunnassa kuorman paino ja sivusuunnassa puolet kuorman painosta.
Itse mieluusti tuplaisin nuokin arvot, huolettomampaa etenemistä.
Trailerin rengaspaineita kannattaa myös seurailla, varsinkin noin pitkälle matkalle lähdettäessä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: s210 ja kantavuuskuorman veto
Kuorman sitominen on tuttua puuhaa, opiskeltu sekä sovellettu, ei tosin kantapään kautta
Jos vaan olisi esim. vaihtolava-auton järkevästi saanut niin sillä oltaisiin paljon mielummin lähdetty, tällä kertaa mennään näin. Raportoidaan sitten kokemuksia tähän.
Jos vaan olisi esim. vaihtolava-auton järkevästi saanut niin sillä oltaisiin paljon mielummin lähdetty, tällä kertaa mennään näin. Raportoidaan sitten kokemuksia tähän.
Re: s210 ja kantavuuskuorman veto
... Ja auto mielellään vanteista kiinni, niin ei löysty liinat matkalla.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: s210 ja kantavuuskuorman veto
Reissu heitetty, ukot ja autot ehjänä perillä Hyvin jaksoi 270 cdi vetää, välillä pientä hakemista urissa, muuten ei ongelmaa kun veto vaan oli jatkuvasti päällä niin hyvin tuli perässä.