Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
Re: w124 DT -Germanlooker- pussit alle ja ACS -12
Kiitokset! ACS on nyt takana ja oli mukava saada paljon palautetta autosta ja turista foorumilaisten kanssa. Pari foorumilaista sinne taisi eksyä vähän hifejäkin fiilistelemään Messut meni kaikenkaikkiaan hyvin. Autoa pyydettiin useisiin lehtiin esittelyyn (tuning.fi, gti ja autosound) ja mukaan tarttui top ten pystikin. Harmittavaista vaan, ettei kukaan tainnut subiratkaisusta napsia kuvia.. Tässä kuitenkin netistä poimittua kuvasatoa:
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker- pussit alle ja ACS -12
Nyt helsinkiin ja sieltä takaisin ajaneena osaan sen verran sanoa, että melko jäykkä siitä tulikin vaikka odotin huomattavasti löysempää alustaa. Tähän nyt tietysti vaikuttaa todella monta asiaa, mutta tässä autossa varmaan eniten nuo todella jäykät iskarit. Sanotaan nyt vaikka näin, etten ole ennen ajanut yhtä jäykällä ja silti suht miellyttävällä alustalla. Etuiskareiden yläpäissä on nyt camberin säädöt, jotka vaatii unibal nivelen. Tämän ansiosta terävät töyssyt tuntuvat vielä liian hyvin. Pitää soveltaa vielä jotain kumia noiden camber säätöjen ja iskaritornin väliin.tuhkis kirjoitti:Ihan mielenkinnosta kyselen, että millainen tuo on ajaa, tai lähinnä pehmeys/ reagointi töyssyihin?
Onko se noilla parempi kuin rautajousilla?
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker- pussit alle ja ACS -12
ei näy nuo kuvat enää
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w124 DT -Germanlooker- pussit alle ja ACS -12
aivan sairaan hieno w124...Tuletko ruotsiin mb miittiin toukokuun 12s??
-MB W124 500E- CBZ
Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Re: w124 DT -Germanlooker- pussit alle ja ACS -12
Sulla ei vissiin oo noita puskurin sumareita ollenkaan?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w124 DT -Germanlooker- pussit alle ja ACS -12
Kiitoksia! Ruotsin miittiin piti kyllä lähteä, mutta tuli eteen takapuskurin maalaus kun bussi peruutti parkkipaikalla päin..gbc kirjoitti:aivan sairaan hieno w124...Tuletko ruotsiin mb miittiin toukokuun 12s??
Ei ole ja tuskin tuleekaan, jonkinlaiset verkot niihin on tarkoitus laittaa. Kuskinpuolella on moottoriöljynlauhdutin ja hantin puolelle on kaavailtu laatikkoöljyn lauhdutinta.S202 kirjoitti:Sulla ei vissiin oo noita puskurin sumareita ollenkaan?
Autolle ei ole nyt ihmeitä tapahtunut. ASD lukkoperä on tullut sentään asennettua.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset- MYYTÄVÄNÄ 11.7.2012
Nyt taitaapi tämä auto mennä myyntiin pitkän työmatkan vuoksi.. Ei tästä kuitenkaan ilmaiseksi luovuta, mutta tarkempaa tietoa saa:
-o4436o5o58
-joni.suvitie@hotmail.com
-o4436o5o58
-joni.suvitie@hotmail.com
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset- MYYTÄVÄNÄ 11.7.2012
Voi hemmetti et on nätti laitos Luonnossa oli viel huomattavasti siistimpi, taisit huomatakki ku raptecin pihas vähä kyyläsin punasest farkust
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset- MYYTÄVÄNÄ 11.7.2012
Kiitosta vaan! Heh, kyllä sitä tuli havaittua pientä kiinnostuneisuuttakimu kirjoitti:Voi hemmetti et on nätti laitos Luonnossa oli viel huomattavasti siistimpi, taisit huomatakki ku raptecin pihas vähä kyyläsin punasest farkust
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
Kirjotellaampas tänne vähän tilannepäivitystä.. Eli vihreä mese lähti konnevedelle kuukausi takaperin ja nyt on uusi käyttis(toistaiseksi käyttis) hankittu. Tarkoitus oli lähteä saksanmaalta hakemaan autoa, mutta helppous ja riskittömyys voitti kun hyvä yksilö sattui löytymään suomesta. Autoon tuli heti tehtyä kevyt myllytys ja ajovalojen kiillotus, mutta toistaiseksi muutokset talvea vastaan tulevat olemaan pieniä.
Vähän faktoja uudesta autosta:
-E320 CDI farkku eli S211 vm.2003 Avantgarde
-Karalan ohjelma
Erikoisempia varusteita:
-Mustat nahkasähköpenkit muistilla molemmille etumatkustajille + kuskin penkki ortopeditoiminnoilla
-Ilmastoinnit penkeissä
-Comand navi
-Harman Kardon äänentoisto
-Lasikattoluukku
lisää kuvia: http://masq.1g.fi/kuvat/Cars/Mercedes+B ... 11+320CDI/
Vähän faktoja uudesta autosta:
-E320 CDI farkku eli S211 vm.2003 Avantgarde
-Karalan ohjelma
Erikoisempia varusteita:
-Mustat nahkasähköpenkit muistilla molemmille etumatkustajille + kuskin penkki ortopeditoiminnoilla
-Ilmastoinnit penkeissä
-Comand navi
-Harman Kardon äänentoisto
-Lasikattoluukku
lisää kuvia: http://masq.1g.fi/kuvat/Cars/Mercedes+B ... 11+320CDI/
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
Onnea uudelle hankinnalle
S 350 TD -94
E 300 D -93
exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
E 300 D -93
exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
On kyllä tyylikäs!
85-W124-300D
91-W124-300DT
91-W124-300TD
Eläköön uusi Kuningas!
91-W124-300DT
91-W124-300TD
Eläköön uusi Kuningas!
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
Tuo on juuri se malli jonka itsekkin haluaisin käyttöautoks, S124 on jo harrastepeli
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
Talvi se vaan lähenee ja tulipa nyt hankittua talveksi vanteetkin..Sattui löytymään vähän harvinaisemmat vanteet ja vielä valmiiksi talvirenkaat päällä Eipä nämä nyt mitkään erikoiset kuitenkaan ole.. Kyseessä siis 2000-luvun S55AMG:n orkkisvanteet. Koot: 18x8,5 ja 18x9. Maalia ne nyt kaipaa kovasti, mutta väri on vielä ihan auki..mielessä pyörii lähinnä mersun orkkis kirkas hopea tai sitten joku pikkasen tummempi harmaa. Väriehdotuksia saa heittää!
Ensi kesällekkin on tässä vanteita etsitty kuumeisesti, vaan ei tunnu sopivia löytyvän haussa koottavaa 19" ja ihanneleveydet olisivat 9,5" ja 11"
Sovitin uusia vanteita taakse ja kyllähän ne omaan silmään ainakin paremmilta näyttää kun nuo 211 amg paketti-vanteet..edessä siis vielä 211-koppasen oma vanne. Keula tulee lähiviikkoina putoamaan perän tasolle suunnilleen..kesällä sitten reilusti lisää
Ensi kesällekkin on tässä vanteita etsitty kuumeisesti, vaan ei tunnu sopivia löytyvän haussa koottavaa 19" ja ihanneleveydet olisivat 9,5" ja 11"
Sovitin uusia vanteita taakse ja kyllähän ne omaan silmään ainakin paremmilta näyttää kun nuo 211 amg paketti-vanteet..edessä siis vielä 211-koppasen oma vanne. Keula tulee lähiviikkoina putoamaan perän tasolle suunnilleen..kesällä sitten reilusti lisää
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
Ovat kyllä tuuman kapeemmat mitä etit mutta nuo ois komiat tuon alla
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1409651" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1409651" onclick="window.open(this.href);return false;
Diiiiiiiissseli
Re: w124 DT -Germanlooker-ilmajouset MYYTY, nyt S211 320cdi
Päivitelläämpä tilannetta hieman. Tällä hetkellä on käynnissä armoton vanteiden etsintä, vaan eipä tunnu mitään löytävän vaikka mistä maasta metsästäisi..
Pieniä juttuja on kokoajan tehty. Pakoputkea on muokattu paremmin virtaavaksi katalysaattorin osalta, ilmanputsariksi vaihdettu K&N filtteri alkuperäiseen koteloon ja uusi cooleri on hankittu ja vähän mallailtu paikoilleen.. Cooleri tulee varmaan menemään paikoilleen vasta keväällä, turha sitä on sinne talveksi laittaa. Näillä pienillä muutoksilla on kulutusta saatu työmatkoilla suunnilleen 0,4 litraa alaspäin ja nyt ollaan varsin kohtuullisissa 5,9l (laskettu tankkauksista) kulutuksissa matka-ajossa. Ja tosiaan työmatkaahan kertyy noin 70km päivässä..lyhempi tietysti nostaisi keskikulutusta. Pidän kuitenkin melko kohtuullisena noin painavalle ja isolle autolle 245/40 R18 renkailla ja kuitenkin voimaakin on sentään jonkinverran(250hp, 600nm edellisen omistajan mukaan).
Valoja on päivitetty ympäri autoa. Kaikki ulkopuolen valot on vaihdettu ledeihin(parkit, sumarit, rek-valomoduulit ja "lätäkkövalot"). Viikonloppuna tein vähän työläämmän valopäivityksen. Autossahan on siis tosiaan tehtaan BI-xenonit ja lueskelin foorumeilta, että projektoreihin on saatavilla retrofit projektorin linssejä. Pakkohan sellaiset oli heti kiinasta tilata, kun ei pahan hintaiset ollu. Alkuperäisissä linsseissä näkyy pieni "sorvin ura" ja uudet linssit taas ovat täysin kirkkaat. Linssien mainostetaan terävöittävän valokuviota ja vähentävän täten hajavaloa. Tämän ne tekivätkin ja valoihin tuli huomattava parannus, ei kuitenkaan mitenkään maailmoja mullistava.
Linssien vaihto oli melko työläs projekti. Ensin irroitettiin etupuskuri, jotta saatiin umpiot käteen. Sen jälkeen umpiot kädessä pesulle ja sitä kautta paistamaan laseja irti uunissa. Lasit irtosi ihan vetämällä kun oli ensin ollut puolisen tuntia 80C kiertoilmauunissa. Lasit käteen saatua homma jatkui projektorin ympärillä olevan koristerenkaan irroituksella (kiinni muoviklipsuilla), sekä lasien sisäpintojen pesulla ja heijastinpintojen puhdistuksella pelkällä vedellä. Seuraavaksi päästiinkin ruuvaamaan itse projektorirunko irti umpiosta ja vetämään se takakautta ulos. Nyt päästiinkin jo hypistelemään itse projektorin lasiakin. Lasi on kiinni rungossa taitettujen peltikynsien avulla, kynsien avauksen jälkeen lasi lähtee painamalla pois lukiterenkaan kanssa. Sitten vaan uusi lasi paikalle ja em. jutut vastakkaisessa järjestyksessä ja vóila! Umpion lasit laitoin takaisin samalla menetelmällä eli lasit kylmänä suunnilleen paikalle ja koko paketti uuniin. Sen jälkeen painelu tiukasti kiinni ja tiivis tuli.
Video linssien vaihdosta: http://www.youtube.com/watch?v=0QfvvzviFCA
Jonkinlaisia kuvia vaikutuksesta:
ENNEN (huomaa valokuvion rajan sumeus)
JÄLKEEN (vanerin vasemmassa reunassa näkyy valokuvion rajan terävyys)
Pieniä juttuja on kokoajan tehty. Pakoputkea on muokattu paremmin virtaavaksi katalysaattorin osalta, ilmanputsariksi vaihdettu K&N filtteri alkuperäiseen koteloon ja uusi cooleri on hankittu ja vähän mallailtu paikoilleen.. Cooleri tulee varmaan menemään paikoilleen vasta keväällä, turha sitä on sinne talveksi laittaa. Näillä pienillä muutoksilla on kulutusta saatu työmatkoilla suunnilleen 0,4 litraa alaspäin ja nyt ollaan varsin kohtuullisissa 5,9l (laskettu tankkauksista) kulutuksissa matka-ajossa. Ja tosiaan työmatkaahan kertyy noin 70km päivässä..lyhempi tietysti nostaisi keskikulutusta. Pidän kuitenkin melko kohtuullisena noin painavalle ja isolle autolle 245/40 R18 renkailla ja kuitenkin voimaakin on sentään jonkinverran(250hp, 600nm edellisen omistajan mukaan).
Valoja on päivitetty ympäri autoa. Kaikki ulkopuolen valot on vaihdettu ledeihin(parkit, sumarit, rek-valomoduulit ja "lätäkkövalot"). Viikonloppuna tein vähän työläämmän valopäivityksen. Autossahan on siis tosiaan tehtaan BI-xenonit ja lueskelin foorumeilta, että projektoreihin on saatavilla retrofit projektorin linssejä. Pakkohan sellaiset oli heti kiinasta tilata, kun ei pahan hintaiset ollu. Alkuperäisissä linsseissä näkyy pieni "sorvin ura" ja uudet linssit taas ovat täysin kirkkaat. Linssien mainostetaan terävöittävän valokuviota ja vähentävän täten hajavaloa. Tämän ne tekivätkin ja valoihin tuli huomattava parannus, ei kuitenkaan mitenkään maailmoja mullistava.
Linssien vaihto oli melko työläs projekti. Ensin irroitettiin etupuskuri, jotta saatiin umpiot käteen. Sen jälkeen umpiot kädessä pesulle ja sitä kautta paistamaan laseja irti uunissa. Lasit irtosi ihan vetämällä kun oli ensin ollut puolisen tuntia 80C kiertoilmauunissa. Lasit käteen saatua homma jatkui projektorin ympärillä olevan koristerenkaan irroituksella (kiinni muoviklipsuilla), sekä lasien sisäpintojen pesulla ja heijastinpintojen puhdistuksella pelkällä vedellä. Seuraavaksi päästiinkin ruuvaamaan itse projektorirunko irti umpiosta ja vetämään se takakautta ulos. Nyt päästiinkin jo hypistelemään itse projektorin lasiakin. Lasi on kiinni rungossa taitettujen peltikynsien avulla, kynsien avauksen jälkeen lasi lähtee painamalla pois lukiterenkaan kanssa. Sitten vaan uusi lasi paikalle ja em. jutut vastakkaisessa järjestyksessä ja vóila! Umpion lasit laitoin takaisin samalla menetelmällä eli lasit kylmänä suunnilleen paikalle ja koko paketti uuniin. Sen jälkeen painelu tiukasti kiinni ja tiivis tuli.
Video linssien vaihdosta: http://www.youtube.com/watch?v=0QfvvzviFCA
Jonkinlaisia kuvia vaikutuksesta:
ENNEN (huomaa valokuvion rajan sumeus)
JÄLKEEN (vanerin vasemmassa reunassa näkyy valokuvion rajan terävyys)
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
onpas jännä juttu että alkuperäinen linssi on fasettihiottu... Luulis sileän linssin olevan halvempi valmistaa, mikähän idea siinä on että siihen on tekemällä tehty tuo sumennus?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
Samaa mietein, mutta päätin silti kokeilla..enkä keksi vieläkään mitään järkevää syytä. Ainut voisi olla, että tuo ns."hajavalo" valaisisi vähän siitä eteenpäin mihin terävä raja loppuu. Parin päivän kokemuksen perusteella voin sanoa, ettei vanhat olleet millään tapaa paremmat.Sergey kirjoitti:onpas jännä juttu että alkuperäinen linssi on fasettihiottu... Luulis sileän linssin olevan halvempi valmistaa, mikähän idea siinä on että siihen on tekemällä tehty tuo sumennus?
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
ML:n xenoni umpiossa näkyi olevan sama "fasettihionta"
Varmaan parannusta saisi myös ML:n valoihin vaihtamalla nuo linssit?
Tosin nuo ML:n valot tuntui olevan paljon paremmat kuin viereen ajetun w211 xenonit.
Mistähän johtuu että toinen (oikeapuoli) on hieman keltaisempi valoltaan kuin toinen. Vaikka vaihdoin polttimotkin puolelta toiselle niin ojanpuoleinen on aavistuksen keltaisempi.
Oisko vaan peilipinnalle päässyt pölyä, kun valotehokin on hieman heikompi siinä umpiossa.
Varmaan parannusta saisi myös ML:n valoihin vaihtamalla nuo linssit?
Tosin nuo ML:n valot tuntui olevan paljon paremmat kuin viereen ajetun w211 xenonit.
Mistähän johtuu että toinen (oikeapuoli) on hieman keltaisempi valoltaan kuin toinen. Vaikka vaihdoin polttimotkin puolelta toiselle niin ojanpuoleinen on aavistuksen keltaisempi.
Oisko vaan peilipinnalle päässyt pölyä, kun valotehokin on hieman heikompi siinä umpiossa.
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
Uskoisin, että parannusta tulisi niihinkin. Ettei vaan olis joskus rähtänyt polttimo sinne oikeanpuoleiseen umpioon, tai voihan pölykin tuollaista tehdä?
211:sen projektireissa herätti hämmästystä heijastinpinnan sameus?? Heijastinpinta näytti väriltään lähinnä vannehopealta, eikä kromilta? ..voiko tuollaisella pinnotuksella olla joku heijastimen kestoa parantava vaikutus vai mikä idea tuollasessa on? Kaikenkaikkiaan noista projektoreista jäi lähinnä sellainen vaikutus, että niistä on haluttu tehdä himmeämmät kuin olisi mahdollista
211:sen projektireissa herätti hämmästystä heijastinpinnan sameus?? Heijastinpinta näytti väriltään lähinnä vannehopealta, eikä kromilta? ..voiko tuollaisella pinnotuksella olla joku heijastimen kestoa parantava vaikutus vai mikä idea tuollasessa on? Kaikenkaikkiaan noista projektoreista jäi lähinnä sellainen vaikutus, että niistä on haluttu tehdä himmeämmät kuin olisi mahdollista
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
Osat alkaa löytymään! Eilen tuli haettua kaikista ongelmallisin, eli aito AMG:n takapuskuri. Piti napata samasta autosta helmatkin mukaan, mutta myyjä oli ollut liian innokas ja ehtinyt myymään pois.. Näitä takapuskureita ei ihan jokapäivä löydäkkään, eli nyt ollaan jo pitkälti voitolla! Etupuskuri pitäisi tulla parin viikon sisään ja sekin aitona ja AMG:tä. Alkuperäiset helmat joutuu vielä jostain metsästämään!
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
Tää on kyllä herkkua! Kunpa oliskin varaa laittaa tuota Mersuakin niin tekisin saman, mutta kaikki menee Cadillacciin. Ethän sitten laita niitä aivan järkyttäviä AMG putkia tuohon ethän?Jouns kirjoitti:Osat alkaa löytymään! Eilen tuli haettua kaikista ongelmallisin, eli aito AMG:n takapuskuri. Piti napata samasta autosta helmatkin mukaan, mutta myyjä oli ollut liian innokas ja ehtinyt myymään pois.. Näitä takapuskureita ei ihan jokapäivä löydäkkään, eli nyt ollaan jo pitkälti voitolla! Etupuskuri pitäisi tulla parin viikon sisään ja sekin aitona ja AMG:tä. Alkuperäiset helmat joutuu vielä jostain metsästämään!
[ http://i307.photobucket.com/albums/nn299/Jouns_1/2012-12-11-472.jpg ]
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
No tänään repasin umpion irti ML:stä ja tempasin koko projektori paketin ulos niin siellähän oli juurikin se "vika" jota arvelinkin. Projektorilinssin takana oleva umpion peilipinta kyrvähtänyt. Eli kiiltävä pinnoite palanut. joten eipä tuo ihme ole että valaisee huonosti.Mika.T kirjoitti: Mistähän johtuu että toinen (oikeapuoli) on hieman keltaisempi valoltaan kuin toinen. Vaikka vaihdoin polttimotkin puolelta toiselle niin ojanpuoleinen on aavistuksen keltaisempi.
Oisko vaan peilipinnalle päässyt pölyä, kun valotehokin on hieman heikompi siinä umpiossa.
Hella E55 malliset on ainakin nuo ML:ssä olevat bi-xenon umpiot.
Hellan evoX-R kirkaslasi umpiot kävisi heittämällä paikoilleen.
Onkohan kenelläkään kokemuksia noiden valotehosta?
Aika helppo on ainakin noihin ML:n umpioihin vaihtaa sellaisen kirkkaat linssit. Mutta ei se nyt tässä tapauksessa mitään auta.
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (retrofit linssit 2.12)
Kesä alkaa uhkaavasti lähestymään. AMG-korisarjaan on nyt kaikki osat saapuneet, mutta maalausta vielä uupuu. Stupuskuriin tilasin uudet "bolt on" projektorisumarit. Sumarit tosiaan piti olla alkuperäiseen puskuriin sopivat, muttei niissä sopinut yksikään kiinnike lähellekkään, joten ne piti pilkkoa aivan paloiksi ja tehdä kiinnikkeet uusiksi.
Sitten kohti uusia pettymyksiä. Ostin tammikuussa ebaysta Carlsson 3/6 vanteet koossa 9,5x18 ja 11x18. Aluksi myyjä ei meinannut ehtiä millään lähettämään niitä koska oli kokoajan työkiireitä (maksoin nämä siis heti huudon voitettuani). Parin viikon jälkeen myyjä sai kuin saikin nämä lähetettyä, mutta vanteita ei kuulunut kuukauteen, jonka jälkeen kysyin että oletko muka lähettänyt ja koska, vastaus tuli parin päivän jälkeen "et ollut ottanut vastaan ja vanteet ovat nyt takaisin minulla". Tätä oli vaikea uskoa, koska minulle ei ollut tullut mitään ilmoitusta saapuvasta/saapuneesta lähetyksestä. Myyjä pyysi laittamaan postikulujen summan uudestaan tilille, jotta voisi lähettää uudestaan. Tässä vaiheessa alkoi tuntumaan kusetukselta, mutta päätin kuitenkin laittaa rahat vielä, koska minulla oli myyjästä sen verran hyvin tietoja sekä kaikki keskustelut tallennettuna kuvineen päivineen.
Vanteet löysivät tiensä perille vihdosta viimein 28.3! Ainut vaan, että vanteista oli jäänyt tuuman verran leveyttä matkalle, eli vanteet olivatkin 8,5x18 ja 10x18 PERKELE. Noh, nyt pitää laittaa nuo kympit etupäähän ja taakse koitetaan sitä 11" leveetä. Kaikenkaikkiaan "halvoista" vanteista tuleekin nytten timanttikuntoisten hintaiset. Onneksi väri on juuri suunnitelmien mukainen, mutta toivottavasti uudet takakehät onnistuvat saman sävyisiksi:
Tässä kuitenkin vähän sovituskuvia jossa 18x10 edessä ja takana:
Tässä vielä pari kuvaa uusista sumareista sovitettuna:
Sitten kohti uusia pettymyksiä. Ostin tammikuussa ebaysta Carlsson 3/6 vanteet koossa 9,5x18 ja 11x18. Aluksi myyjä ei meinannut ehtiä millään lähettämään niitä koska oli kokoajan työkiireitä (maksoin nämä siis heti huudon voitettuani). Parin viikon jälkeen myyjä sai kuin saikin nämä lähetettyä, mutta vanteita ei kuulunut kuukauteen, jonka jälkeen kysyin että oletko muka lähettänyt ja koska, vastaus tuli parin päivän jälkeen "et ollut ottanut vastaan ja vanteet ovat nyt takaisin minulla". Tätä oli vaikea uskoa, koska minulle ei ollut tullut mitään ilmoitusta saapuvasta/saapuneesta lähetyksestä. Myyjä pyysi laittamaan postikulujen summan uudestaan tilille, jotta voisi lähettää uudestaan. Tässä vaiheessa alkoi tuntumaan kusetukselta, mutta päätin kuitenkin laittaa rahat vielä, koska minulla oli myyjästä sen verran hyvin tietoja sekä kaikki keskustelut tallennettuna kuvineen päivineen.
Vanteet löysivät tiensä perille vihdosta viimein 28.3! Ainut vaan, että vanteista oli jäänyt tuuman verran leveyttä matkalle, eli vanteet olivatkin 8,5x18 ja 10x18 PERKELE. Noh, nyt pitää laittaa nuo kympit etupäähän ja taakse koitetaan sitä 11" leveetä. Kaikenkaikkiaan "halvoista" vanteista tuleekin nytten timanttikuntoisten hintaiset. Onneksi väri on juuri suunnitelmien mukainen, mutta toivottavasti uudet takakehät onnistuvat saman sävyisiksi:
Tässä kuitenkin vähän sovituskuvia jossa 18x10 edessä ja takana:
Tässä vielä pari kuvaa uusista sumareista sovitettuna:
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 29.04.2013 21:04
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
mahtaako tommone https://lowtoys.mycashflow.fi/product/1 ... usipaketti" onclick="window.open(this.href);return false; paketti jaksaa ja pitää w124 keulan ajokorkeudessa . TODELLA hienolta näyttää tuo sun ex w124 ja on toi s211 hieno!!
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
Jaksaa varmasti pitää ylhäällä, mutta taitavat olla sen verran kookkaat palkeet, että tuskin saa mahtumaan.
Täällä edistytään melko hitaasti, mutta kokoajan mennään vähän eteenpäin. Nyt on vihdoin saatu AMG puskurit ja helmat paikoilleen, sekä pakoputkenpäät väkästeltyä. Oli uskomattoman aikaavievää nyhräystä tuo putkenpäiden teko..ei vaan löytynyt mistään amg:n putkiston loppupäätä alle 1,5k€.. Uudet kehätkin tuli jo saksasta ja ensiviikon aikana ne olisi tarkoitus saada väriin. Vanteiden leveydet tulevat nyt siis olemaan 10 ja 11. Tässä jotain huonoja kuvia, joista selviää vähän tilannetta:
Täällä edistytään melko hitaasti, mutta kokoajan mennään vähän eteenpäin. Nyt on vihdoin saatu AMG puskurit ja helmat paikoilleen, sekä pakoputkenpäät väkästeltyä. Oli uskomattoman aikaavievää nyhräystä tuo putkenpäiden teko..ei vaan löytynyt mistään amg:n putkiston loppupäätä alle 1,5k€.. Uudet kehätkin tuli jo saksasta ja ensiviikon aikana ne olisi tarkoitus saada väriin. Vanteiden leveydet tulevat nyt siis olemaan 10 ja 11. Tässä jotain huonoja kuvia, joista selviää vähän tilannetta:
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
Mitäs tänne kuuluu? On ollu niin hienoo rojektia että.
Kerkesikkö ottaan kuvia 211 carlssoneilla?
Hårdi
Kerkesikkö ottaan kuvia 211 carlssoneilla?
Hårdi
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
Mitä tuohon w124 tulee niin pakko sanoa että hiljaiseksi vetää... JUURI NÄIN Aivan uskomattoman tyylikkäästi toteutettu kapistus.
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
Täällä on tapahtunut vähän yhtä sun toista. Tässäpä tosiaan vielä parit otokset Carlssoneilla, jotka ovatkin jo siirtyneet pois tuumaa isompien RH:n Toplinejen alta:Hårdi kirjoitti:Mitäs tänne kuuluu? On ollu niin hienoo rojektia että.
Kerkesikkö ottaan kuvia 211 carlssoneilla?
Hårdi
Eivät vaan oikein istuneet omaan silmään ja halusin jotain raikkaamman näköistä tilalle. Myös CDI -tekstit sekä takalasinpyyhin on saanut lähteä. Laseihin tuli myös laitettua vähän haaleaa kalvoa:
Auto käväisi myynnissäkin, mutta ketään ei rahat kourassa kävellyt ostamaan. Kaikkea vaihdokkia oli kyllä tarjolla vähän joka lähtöön Ensikesä mennään todennäköisesti kutakuinkin samalla lookilla, mutta eipä sitä koskaan tiedä.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Jounssin ex w124DT + S211 320cdi (kesäasua 30.3)
Tuosta sen näkee miten vanteet saa totaalisesti pilattua maalaamalla ne mustaksi. Mun mielestä se olis sama vaikka alla olis pellivanteet. Mutta muuten kyllä hieno laitos tuolla amg sarjalla ja rh:lla
S124 300TE
S211 E500
S211 E500