Ahtopaine ongelma!
Ahtopaine ongelma!
Ongelmana on ahtopaineiden nousu, normaalisti 2,5b ahtoja ja nyt viisari nousee juuri ja juuri 1,5:teen (ja savuttaa PALJON enemmän). Kyseessä siis 606 superi 190:n kuorissa. Edellinen omistaja sanoi että hänellä oli sama ongelma ja johtui rikkinäisestä letkusta joka menee imusarjaan kiinni (ahdonalaiset syötöt), mutta eipä siellä ongelmia ollut. Eli mistä voi alkaa ongelmia etsimään?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Ahtopaine ongelma!
vuotava ahtoletku, pakosarjan tiiviste yms
Re: Ahtopaine ongelma!
Itsellä ainakin hävis ahtopainetta, kun turbon ja pakosarjan välinen tiiviste vuoti.
-w124 300dt/om606st
-w201 200d
-w201 250dt
-w201 200d
-w201 250dt
Re: Ahtopaine ongelma!
Putsari tukossa, morkooli hajalla, ahdin rikki tai muuta vastaavaa.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ahtopaine ongelma!
putsari ei tukossa, pakosarjan tiiviste tai sarja-turbo väli ei vuoda... voiko nuo silikonimutkat olla niin heikkoja, että jos on ihan pieni lipare revenny sitä sinistä päällistä ja näkyy kangas niin on jo vaihto kunnossa? se oli ainoa epäkohta mitä äkkiseltään löysin
Re: Ahtopaine ongelma!
Tuskin hävittää ihan noin paljoa paineita noin pieni vuoto, mutta joudut sen jokatapauksessa uuteen vaihtamaan niin selviipähän samalla. Silikoni mutkat tilaat vaikka Kkd-Motorsportilta tai Tarvikemotista. Motonetin silikonit on aika huono laatuisia ja muutenkin kalliita.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ahtopaine ongelma!
ootko tarkistanu hukkaporttia? vika voi olla siinä tai coolerikin voi vuotaa. alkoiko ahtojen lasku yhtäkkiä,vai onko paine ruvennu hiipumaan hiljattain ?
Re: Ahtopaine ongelma!
Hukkaporttia ei ole ollenkaan , ja kerran aikaisemmin oli samanlainen ahtojen lasku mutta se meni ohi kun sammutin auton ja annoin hetken olla. Nyt tämän kertanen alkoi yhtäkkiä eräänä päivänä kun veätin aika raakasti , sammutin auton ja käynnistin taas, sen jälkeen ollut tuommonen.
Re: Ahtopaine ongelma!
Ja vika tais löytyä , ainakin 2 suutinta vuotaa. Noiden aukaisu/ kiristys voi olla mielenkiintosta kun siellä tiivisteen välissä on jotain liimaa jonka kyljessä luki että se tökötti kestää 600bar painetta, voi olla aika tiukassa
Re: Ahtopaine ongelma!
Eilen tuli vielä semmonen idea että : tuo pumppu on mynällä sääjetty tarjoamaan 170 kuutiota soppaa, eli voisko olla että se moottori ei polta sitä kaikkea vaan tukehtuu. MUTTA justiin äsken säädin kaasuvipua silleen että ihan maksimista (syöttöruuvin pää) kaasuvipu jää jonnekki n.2 cm päähän, tuloksena : ahtaa saman 1, 5 mutta savutus lakkas (ja savu aika vaaleaa??). Eli kai se vika on sitten noissa suuttimissa (ne tosin vuotaa niin vähän että justii suhinan kuulee)
Re: Ahtopaine ongelma!
Tilanne päivitys : 1 sylinterin suutin vuoti ja 6 sylinterin esikammio vuoti TODELLA pahasti, nyt molemmat korjattu ja ahtoputket vielä kertaalleen tarkistettu. Silti ahdot ei nouse kun siihen 1,5 :een, tässä alkaa loppua ideat! Aamulla vielä koitan ronkkia sitä kaasuvivustoa jos siitä olis jotain apua ja jossei silti auta niin turbo lähtee vaihtoon.
Re: Ahtopaine ongelma!
Ei se kaasuvuvuston tai syötön liika määrä ahtoja rajoita, jokin siellä ahtimessa, siivissä tai hukkaportissa nyt mättää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ahtopaine ongelma!
^
edit. kannattas laittaa se hukkis sinne
Oisko se turbo vaan finaalissa, ootko kokeillu välyksiä tai katsonut että siivet on ok?villel-a kirjoitti:Hukkaporttia ei ole ollenkaan
edit. kannattas laittaa se hukkis sinne