y30harrastaja kirjoitti:Eli knnattaako omien puristimien osto vai eikö ?
No ehkä ne ovat turvallisemmat ja helpommat.
en ole omia ostanut kun noita http://www.mese.fi" onclick="window.open(this.href);return false; puristimia saa lainata.
LopenUupunut kirjoitti:Näyttää kovin erikoiselta kun keskitapin kierre näkyy tolleen jännästi siellä keskellä...omassani ei jenka jää näkyville muistaakseni ja noihin laippoihinkin kiinnitys näyttää erehdyttävästi erilaiselta
käyppä puristamassa jousi ni muistat taas miltä työkalu näyttää ja miten se pelaa.
Olet oikeassa...etsin foorumilta vanhan kirjoittamani topicin ja siitä kuvat
Nätistihän noilla puristimilla näyttää ainakin jousi puristuvan kasaan. Toisaalta jos elämän aikana tulee vaihdetua yhdet tai kahdet MB jouset niin onko kannattavaa Saahan ne myytyä poiskin. Tai käytettyä lainapuristimina.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja kirjoitti:Nätistihän noilla puristimilla näyttää ainakin jousi puristuvan kasaan. Toisaalta jos elämän aikana tulee vaihdetua yhdet tai kahdet MB jouset niin onko kannattavaa Saahan ne myytyä poiskin. Tai käytettyä lainapuristimina.
Kumpaas sää ny kysyikkään, kannattavaa vai pakollista
Ei ole muuten kumpaistakaan, voi tehdä ilman eikä kannata.
Helpointa ja halvinta on kertavaihto muuten veholla n.45€ hintaan.....
muutama vuosi sitten yks tuttu kysy veholta jousen vaihtoo 124, oli sanottu että menee 2-3 tuntia, kyllä siinä valohoitoo tulee aikas paljon, kun jousen vaihtoon menee max 10min
Juu, piti jo tuolla aiemmin mainita että menee sitten reilusti alta puol tuntia per jousi kun pajalla vaihdetaan, eli voi muutaman jousen vaihdattaa tuolla puristimen hinnalla...
Se joku kerta kun se puristin laukeaa naamalle ku vetää mutterimyllyllä. Tuli mieleen jotta onkohan olemas mitään semmosia mutterimyllyjä jotka ei hakkaa?
MiHe kirjoitti:Juu, piti jo tuolla aiemmin mainita että menee sitten reilusti alta puol tuntia per jousi kun pajalla vaihdetaan, eli voi muutaman jousen vaihdattaa tuolla puristimen hinnalla...
Se vain on siinä kun on halu tehdä itse. Jos nuo Bilteman puristimet olisi puolet halvemmat niin olisi vähemmän pohtimista
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
TUUTTERO kirjoitti:Se joku kerta kun se puristin laukeaa naamalle ku vetää mutterimyllyllä. Tuli mieleen jotta onkohan olemas mitään semmosia mutterimyllyjä jotka ei hakkaa?
Paineilmaräikkä ei hakkaa, mutta ei se nyt harrastajalle ole liikaa vääntää räikälläkään niitä nippuun.
TUUTTERO kirjoitti:Se joku kerta kun se puristin laukeaa naamalle ku vetää mutterimyllyllä. Tuli mieleen jotta onkohan olemas mitään semmosia mutterimyllyjä jotka ei hakkaa?
Paineilmaräikkä ei hakkaa, mutta ei se nyt harrastajalle ole liikaa vääntää räikälläkään niitä nippuun.
Paineilmaräikkä ja varsinkin pulttipyssy on kielletty liian nopean "kiertymisen" takia ja lämpenee....leikkaa kiinni.
Ja sitten bjojoing....
TUUTTERO kirjoitti:Se joku kerta kun se puristin laukeaa naamalle ku vetää mutterimyllyllä. Tuli mieleen jotta onkohan olemas mitään semmosia mutterimyllyjä jotka ei hakkaa?
Paineilmaräikkä ei hakkaa, mutta ei se nyt harrastajalle ole liikaa vääntää räikälläkään niitä nippuun.
Paineilmaräikkä ja varsinkin pulttipyssy on kielletty liian nopean "kiertymisen" takia ja lämpenee....leikkaa kiinni.
Ja sitten bjojoing....
.
Töissä ei käytetä mutterimyllyä siksi koska se hakkaa ja saattaa vaurioittaa pultteja.
Toki niitäkin joutuu vaihtamaan uusiin aika usein kun venyvät.
TUUTTERO kirjoitti:Se joku kerta kun se puristin laukeaa naamalle ku vetää mutterimyllyllä. Tuli mieleen jotta onkohan olemas mitään semmosia mutterimyllyjä jotka ei hakkaa?
Paineilmaräikkä ei hakkaa, mutta ei se nyt harrastajalle ole liikaa vääntää räikälläkään niitä nippuun.
Paineilmaräikkä ja varsinkin pulttipyssy on kielletty liian nopean "kiertymisen" takia ja lämpenee....leikkaa kiinni.
Ja sitten bjojoing....
.
Töissä ei käytetä mutterimyllyä siksi koska se hakkaa ja saattaa vaurioittaa pultteja.
Toki niitäkin joutuu vaihtamaan uusiin aika usein kun venyvät.
Eikö se melkein yhtä nopeaa ole avaimella vääntää? Jotenkin itse ajattelisi ettei muutenkaan kannata pulttipyssyllä hommaa tehdä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
TUUTTERO kirjoitti:Se joku kerta kun se puristin laukeaa naamalle ku vetää mutterimyllyllä. Tuli mieleen jotta onkohan olemas mitään semmosia mutterimyllyjä jotka ei hakkaa?
Paineilmaräikkä ei hakkaa, mutta ei se nyt harrastajalle ole liikaa vääntää räikälläkään niitä nippuun.
Paineilmaräikkä ja varsinkin pulttipyssy on kielletty liian nopean "kiertymisen" takia ja lämpenee....leikkaa kiinni.
Ja sitten bjojoing....
.
Töissä ei käytetä mutterimyllyä siksi koska se hakkaa ja saattaa vaurioittaa pultteja.
Toki niitäkin joutuu vaihtamaan uusiin aika usein kun venyvät.
Eikö se melkein yhtä nopeaa ole avaimella vääntää? Jotenkin itse ajattelisi ettei muutenkaan kannata pulttipyssyllä hommaa tehdä.
Minne se nyt on niin hemmetinmoinen kiire harrastehommissa?
Eiköhän se nyt ole jo selvä että nuo lautasmallit on ainoat millä kannattaa etujousia vaihdella.Puoli tuntia veloitti muistaakseni korjaamo etujousenkumien vaihdosta, ei jaksanu alkaa itse tekemään kun niin halvalla pääsi.Jos vähänkään enemmän tarvii noita värkkäillä ni alkaa olla nuo biltemat jo nykyisin aika halvat.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Itse ostin saksan eBaysta Hesselink merkkiset jousipuristimet. Hyvin on vaihtuneet ainakin w124 ja w123 jouset. Hintakin on näköjään tippunut, itse jouduin pari vuotta sitten maksamaan lähemmäs pari sataa.
illinois kirjoitti:3 kertaa vaihtanut etujouset . Viimeisellä kerralla ostin ne Bilteman "MB" puristimet. Voi hitto kun olisi tajunnut ostaa ne jo heti ekalle kerralle.
Minähän olen muuten ihan mäntti mutten ollut niin mäntti etten tajunnut jo ensimmäiselle kerralle hommata noita
illinois kirjoitti:3 kertaa vaihtanut etujouset . Viimeisellä kerralla ostin ne Bilteman "MB" puristimet. Voi hitto kun olisi tajunnut ostaa ne jo heti ekalle kerralle.
Minähän olen muuten ihan mäntti mutten ollut niin mäntti etten tajunnut jo ensimmäiselle kerralle hommata noita
.
Itse pääsen myös jo ensimmäisellä kerralla nauttimaan oikeista puristimista.
Toivottavasti homma sujuu.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02