w203 220 Cdi uusi ohjelma pakokaasujen kierrätykseen
w203 220 Cdi uusi ohjelma pakokaasujen kierrätykseen
Kävin Veholla asennuttamassa uuden ohjelman liittyen jotenkin tuon takaisinkierrätyksen ohjaukseen.
Tulipahan paljon erilainen auto, mulla on automaatti ja ongelma on ollut että lähtee hieman laiskasti liikkeelle paikalta. Nyt ei ongelmaa ole vaan auto vastaa kaasuun välittömästi. Myöskin vähäinen savutus jota ennen oli havaittavissa hävisi.
Maksoi 40 € ja suosittelen kaikille joille ko. muutosta ei ole tehty!
Tulipahan paljon erilainen auto, mulla on automaatti ja ongelma on ollut että lähtee hieman laiskasti liikkeelle paikalta. Nyt ei ongelmaa ole vaan auto vastaa kaasuun välittömästi. Myöskin vähäinen savutus jota ennen oli havaittavissa hävisi.
Maksoi 40 € ja suosittelen kaikille joille ko. muutosta ei ole tehty!
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En jaksa lakata ihmettelemästä tällaisia "päivityksiä" - oli sitten kyse tietotekniikasta tai autoista - joissa valmistajan moka laitetaan asiakkaan maksettavaksi.
40 e siis siitä, että homma ei ollut jo tehtaalta lähtiessä kunnossa?
40 e siis siitä, että homma ei ollut jo tehtaalta lähtiessä kunnossa?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ei välttämättä 'viallinen', mutta uudet säädöt 'venyttää' toleransseja hieman...
Lisäksi ei uusissa autoissa tarvitse enää sitä "roplaamista" korjaukset suoritetaan heittämällä eri arvot koneeseen kun kaikki on sähköohjattua. Eri asia on se, että kuinka saada asiakas tajuamaan, että n minuutin työstä jossa ei vaihdeta mitään osia saadaan summaksi x euroa, mutta niin se vaan nyt on.
Lisäksi ei uusissa autoissa tarvitse enää sitä "roplaamista" korjaukset suoritetaan heittämällä eri arvot koneeseen kun kaikki on sähköohjattua. Eri asia on se, että kuinka saada asiakas tajuamaan, että n minuutin työstä jossa ei vaihdeta mitään osia saadaan summaksi x euroa, mutta niin se vaan nyt on.
Tiedät paikan, kokeile
No jostainhan meidän tietotekniikkaihmistenkin palkka on tultavaMariini kirjoitti:Eri asia on se, että kuinka saada asiakas tajuamaan, että n minuutin työstä jossa ei vaihdeta mitään osia saadaan summaksi x euroa, mutta niin se vaan nyt on.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
takuuajan puitteissa softat laitetaan ilmaiseksi, jos niissä on vikaa.Ari66 kirjoitti:En jaksa lakata ihmettelemästä tällaisia "päivityksiä" - oli sitten kyse tietotekniikasta tai autoista - joissa valmistajan moka laitetaan asiakkaan maksettavaksi.
40 e siis siitä, että homma ei ollut jo tehtaalta lähtiessä kunnossa?
mutta tässä tapauksessa autossa ei ollut mitään _vikaa_
joten miksi laittaisimme ilmaiseksi mitään.
auto savuttaa _lajinsa_ , normaalia
auto lähtee paremmin liikenteeseen nyt `? no hyvä.
mutta se ei tarkoita sitä että ennen päivitystä laatikko luisti kuin viimeistä päivää.
ei ole mahdollista käytännössä tehdä kaikkea valmiiksi tehtaalla, etenkään softien suhteen.
sama kuin yrittäisit kinuta microsoftia tekemään käyttöjärjestelmän ilman _isompia_ bugeja tai että Internet exploreria voisi käyttää turvallisesti ilman päivityksiä (ei se ole turvallinen päitystenkään kanssa tosin, eikä IE:n käyttöä suositella enää missään, päinvastoin. )
ystävällisin terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jackille
Vertaus mikkisoftan käyttikseen ja auton tai mersun käyttikseen on aivan eri asia. Mersun käyttis pitää toimia esimerkillisesti tehtaalta lähdettyä. Maksat mersusta puolet talon hinnasta ja saat testikentän allesi johon joudut maksamaan kehityskulut vielä päälle!!!!!
Ei ole ihme, jos mersun tehtaalla menee miten menee.
Ei ole ihme, jos mersun tehtaalla menee miten menee.
Re: Jackille
Ja nyt tässä (kauhulla) odotellaan miten autonvalmistajat ottaa Microsoftin tuotteita autoihin käyttöön Toivoa sopii että ne kuitenkin pysyvät siellä viihde-elektroniikan puolella, eikä sotketa M$:ää mihinkään kriittiseen.Janne L kirjoitti:Vertaus mikkisoftan käyttikseen ja auton tai mersun käyttikseen on aivan eri asia. Mersun käyttis pitää toimia esimerkillisesti tehtaalta lähdettyä. Maksat mersusta puolet talon hinnasta ja saat testikentän allesi johon joudut maksamaan kehityskulut vielä päälle!!!!!
Ei ole ihme, jos mersun tehtaalla menee miten menee.
Totta kuitenkin on että esim. Mersun käyttis ja itse asennettava Wintoosa on kuitenkin täysin eri asia, ja eri tyyppinen softa, joiden kehitys on väkisinkin tapahtunut täysin eri tavoilla...
E290 '98 (S210)
Täysin OT
Pitää kuitenkin muistaa, että Windowsia käyttäessä IE aukkoineen on ja vaikuttaa vaikkei sitä varsinaisesti käyttäisikään. Kaikista Mikkisoftan bugeista pääsee vain vaihtamalla esim. Linuxiin.Jack kirjoitti:sama kuin yrittäisit kinuta microsoftia tekemään käyttöjärjestelmän ilman _isompia_ bugeja tai että Internet exploreria voisi käyttää turvallisesti ilman päivityksiä (ei se ole turvallinen päitystenkään kanssa tosin, eikä IE:n käyttöä suositella enää missään, päinvastoin. )
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]