w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Onko kellään kokemusta ko. autosta.
Itse olen uusi mersukuski, joten tietämys ei ole huipputasoa.

Ostin ensimmäisen mersun viime viikonloppuna saksasta aikoinaan tuodun 127 ajettun C-sarjalaisen. Huoltokirja ok muutenkin tosi siisti. Autojen kanssa olen jonkin verran pelaillut ja uskaltaisin väittää, että tunnistan jos autolla on ajettu 300tkm sadan sijaan. Nyt kuitenkin ongelmana on, että kun ajaa pintakaasulla noin 60-80 km/h alkaa auto väpättämään kummallisesti kun laatikko on vaihtanut isompaa kierrokset noin 1500-1700. Sitten aloin tutkiskella tarkemmin huoltokirjaa ja ei ollut vaihdettu laatikonöljyjä kertaakaan. Myyjä käski mennä liikkeeseen vaihtamaan öljyt, huuhtelemaan turbiinin ja vaihtamaan suodattimet hänen piikkiin... mitä olette mieltä? olen netistä koittanut lukea mutta en ole löytänyt vastaavaa tälle mallille joskin vanhemmille löytyy..

Kiitos kaikille etukäteen!
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mene ihmeessä vaihtamaan nuo öljyt nimen omaan huuhtelemalla ennen kuin suurempaa vahnkoa syntyy ja suodatin totta kait.
Suositeltu öljyn vaihtoväli on 60000 tkm. Joten on puolella ylittynyt vaihto raja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vanhempien sähkö laatikoiten ohjet käy myös tähän,
laatikon lisäksi kannataa tarkistella kardaanin keski kannatin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Juu laatinkon huuhteluun menen ilmanmuuta mutta epäilys onkin nyt, että ei hoidukkaan sillä..?? Miten olinkaan noin puusilmä etten huomannut tuota öljynvaihto hommaa P.....! :/
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

jotenkin on sellanen pelko persauksissa, että turbiini tai sen lukko olis vaurioitunut... no ei auta muuta kuin toivoa parasta!
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Siis heiluuko kierroslukumittari silloin kun autokin väpättää?
E: Minusta ei 127 tkm ole vielä niin pitkä matka öljyillä että siinä olisi jotain vaurioitunut.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Ei heilu tai en ainakaan ole huomannut...voisin käydän testilenkin vielä heittämässä... Ja palata asiaan!
Ja niin karinikin meinasi joka on pelannut näiden kanssa että huuhtele laatikko ja sillä selvä.. Mutta nyt testilenkille:)
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Nyt kävin testilenkillä ja ei heilu kierroslukumittari.. Väpätystä voisi vaikka verrata epätasapanoisen renkaan väpätykseen.. Tiistaina auto huuhteluun ja toivotaan parasta. Harmi kun en itse pääse paikalle kun olen koko viikon työmatkalla..täytynee soitella korjaamon herralle.
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Lainaan vähän ketjua ja kysyn sellaista hyvää huolto/korjaamoa uudenmaan alueelta joka osaa ja tietää miten öljyt vaihdetaan huuhtelemalla . Veholla ei varmaan huuhdella .
Mikähän on hintahaitari vaihtotyölle huuhtelemalla ja suodatin ?
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Täällä Raumalla sanoivat sen olevan 370€ ja kaikki suosittelevat Veijon korjaamoa epävirallinen mersuhuolto
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Lainaan vähän ketjua ja kysyn sellaista hyvää huolto/korjaamoa uudenmaan alueelta joka osaa ja tietää miten öljyt vaihdetaan huuhtelemalla . Veholla ei varmaan huuhdella .
Mikähän on hintahaitari vaihtotyölle huuhtelemalla ja suodatin ?
Kyllä veholla huuhdellaan kun pyydetään. Mulle ne eivät viimeksi huuhdelleet vaikka käskin. Sanoivat että emme halunneet polttaa rahojasi turhaan. :shock: Oli ollut niin kirkasta öljyä joka oli n.50thkm sitten vaihdettu..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kyllä Vehokin huuhtelee ainakin kaverin s211 löytyneen kuitin mukaan. Edellinen omistaja oli teettänyt huuhtelun, hinta noin 800e luokkaa :-)
230 C 1978
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Marko M kirjoitti:Kyllä Vehokin huuhtelee ainakin kaverin s211 löytyneen kuitin mukaan. Edellinen omistaja oli teettänyt huuhtelun, hinta noin 800e luokkaa :-)
Jaahas. mulla oli hinta-arvio n.400€. Pelkällä vaihdolla hinnaks jäi muistaakseni n. 300€ kun sattu saamaan vielä sen 50€ alennuksen kupongilla.. Tämä Oulun Veholla vuosi sitten.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Jolle »

rolls2 kirjoitti:Nyt kävin testilenkillä ja ei heilu kierroslukumittari.. Väpätystä voisi vaikka verrata epätasapanoisen renkaan väpätykseen.. Tiistaina auto huuhteluun ja toivotaan parasta. Harmi kun en itse pääse paikalle kun olen koko viikon työmatkalla..täytynee soitella korjaamon herralle.
60-80 nopeudessa esiintyvä täristys voisi johtua vaikka yhdestä väärästä vanteesta tai esim. runkovikaisesta renkaasta, vaikuttaako eri asfaltti väpätyksen määrään?
Entä muuttuuko väpätys johonkin suuntaan jos olet ajanut esim. 5km tai 35 km? Eli siis vaikuttaako renkaiden lämpötila asiaan?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Jolle kirjoitti:
rolls2 kirjoitti:Nyt kävin testilenkillä ja ei heilu kierroslukumittari.. Väpätystä voisi vaikka verrata epätasapanoisen renkaan väpätykseen.. Tiistaina auto huuhteluun ja toivotaan parasta. Harmi kun en itse pääse paikalle kun olen koko viikon työmatkalla..täytynee soitella korjaamon herralle.
60-80 nopeudessa esiintyvä täristys voisi johtua vaikka yhdestä väärästä vanteesta tai esim. runkovikaisesta renkaasta, vaikuttaako eri asfaltti väpätyksen määrään?
Entä muuttuuko väpätys johonkin suuntaan jos olet ajanut esim. 5km tai 35 km? Eli siis vaikuttaako renkaiden lämpötila asiaan?
Väpätys ei tule renkaasta koska jos vaihdan neloselle nii se häipyy ja väpätys esiintyy ei lämpimällä eikä kylmllä koneella eli kun lämmöt on siinä ~80 - 50 matkan pituus ei vaikuta sinäällään tuohon väpätykseen vaan nopeus ja vaihde... Vaihtoehtoja otetaan vastaan:)
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

rolls2 kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
rolls2 kirjoitti:Nyt kävin testilenkillä ja ei heilu kierroslukumittari.. Väpätystä voisi vaikka verrata epätasapanoisen renkaan väpätykseen.. Tiistaina auto huuhteluun ja toivotaan parasta. Harmi kun en itse pääse paikalle kun olen koko viikon työmatkalla..täytynee soitella korjaamon herralle.
60-80 nopeudessa esiintyvä täristys voisi johtua vaikka yhdestä väärästä vanteesta tai esim. runkovikaisesta renkaasta, vaikuttaako eri asfaltti väpätyksen määrään?
Entä muuttuuko väpätys johonkin suuntaan jos olet ajanut esim. 5km tai 35 km? Eli siis vaikuttaako renkaiden lämpötila asiaan?
Väpätys ei tule renkaasta koska jos vaihdan neloselle nii se häipyy ja väpätys esiintyy ei lämpimällä eikä kylmllä koneella eli kun lämmöt on siinä ~80 - 50 matkan pituus ei vaikuta sinäällään tuohon väpätykseen vaan nopeus ja vaihde... Vaihtoehtoja otetaan vastaan:)
Onko sama oire samoilla kierroksilla jos on vapaala tai P päälä?
samalla kun vaihtelee ne öljyt ja solenoidin niin kannatta tarkistaa se ventiili koneisto ja jos on kulumaa niin kunnostaa sen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Lainaan vähän ketjua ja kysyn sellaista hyvää huolto/korjaamoa uudenmaan alueelta joka osaa ja tietää miten öljyt vaihdetaan huuhtelemalla . Veholla ei varmaan huuhdella .
Mikähän on hintahaitari vaihtotyölle huuhtelemalla ja suodatin ?
Kyllä näitä on tullut tehtyä sen mukaan miten on kerenyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja markoala »

Laatikon huuhtelusta: CDI203 osaa ja tekee hyvin. Lisäksi APP autokorjaamolla ja Rollen tähtihuollossa onnistuu. Rollella ei kannata kysellä saadun tiedon mukaan mitään ylimääräistä. Tulee vain paha mieli. Työt tulee tehdyksi kyllä asiallisesti.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

127tkm ajettu, eikai nyt sentään huuhtelua kaipaa noilla kilsoilla! Jos kilsat siis pitää paikkansa. Mahtavaa tekoa on laatikot jos samoilla öljyillä mennään 130tkm ja rupeaa jo takkuilemaan.. Omaan vaihdettiin öljyt 60tkm korvilla ja aivan saman väristä tuli purkista laitettua tilalle eli ei edes käynyt mielessä huuhtelu. Voisin kuvitella, että vaikka olisin ajanut tuplamäärän, kuten topicin aloittajan autolla on ajettu niin kohtuu samanlaista sieltä ulos tulisi.

Tuosta huuhtelusta on tullut jokin pakkomielle. Sitten huuhdellaan kun on ajettu reilu 200tkm mittarin mukaan ja laatikko temppuilee, jolloin on jo melkein myöhäistä leikkiä öljyjen kanssa. Mutta jos on ajettu 127tkm ja jäänyt kerran vaihto väliin niin ei se öljyistä kiinni ole laatikon toiminta. Itse veikkaan vahvasti, että öljyn vaihto ei muuta mitään kyseisessä autossa vaan vika on jossain muualla! Toki ne öljyt kannattaa vaihtaa ja vaikka huuhtelemalla, koska maksaja on tiedossa!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Marko M »

simppa80 kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Kyllä Vehokin huuhtelee ainakin kaverin s211 löytyneen kuitin mukaan. Edellinen omistaja oli teettänyt huuhtelun, hinta noin 800e luokkaa :-)
Jaahas. mulla oli hinta-arvio n.400€. Pelkällä vaihdolla hinnaks jäi muistaakseni n. 300€ kun sattu saamaan vielä sen 50€ alennuksen kupongilla.. Tämä Oulun Veholla vuosi sitten.
Pieni korjaus tuohon. Hinta oli ollut 600 euroa mutta onhan sitä siinäkin :-)
230 C 1978
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hym... :roll: hiukan ihmetyttä...
Jos öljyt on ulos ottaessa samanlaiset kuin uudet mitä sisään kaadetaan,
Niin miksi niitä ylipäätän vaihtaa... tai miksi sitten vaihtaa vaan hiukan alle puolet määrästä...?
(Mistä usein seuraa että se ihan vähäinen lika lähtee liikelle ja kasaantuu
Johonkin toiseen paikkaan mistä sitten seuraa jossain vaiheessa jotain "hauskaa")
Jokaine vähänkään näiten sähkölaatikoita oikesti huoltanut/tekemisissä ollut
Tietää että "öljy huutominen"on ainoa keino vaihtaa sinne kaikki öljy,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

CDI203 kirjoitti:Hym... :roll: hiukan ihmetyttä...
Jos öljyt on ulos ottaessa samanlaiset kuin uudet mitä sisään kaadetaan,
Niin miksi niitä ylipäätän vaihtaa... tai miksi sitten vaihtaa vaan hiukan alle puolet määrästä...?
(Mistä usein seuraa että se ihan vähäinen lika lähtee liikelle ja kasaantuu
Johonkin toiseen paikkaan mistä sitten seuraa jossain vaiheessa jotain "hauskaa")
Jokaine vähänkään näiten sähkölaatikoita oikesti huoltanut/tekemisissä ollut
Tietää että "öljy huutominen"on ainoa keino vaihtaa sinne kaikki öljy,
60tkm ajetut öljyt näyttävät uusilta, mutta ovat varmasti hieman likaiset ja tätä varten siellä on suodatin, joka nappaa ne liat sieltä pois (vai miksi se suodatin siellä on?). 60tkm välein kun vaihdetaan öljyt pohja avaamalla ja suodatin niin se riittää. 60tkm ajetuissa öljyissä on niin vähän sitä likaa mikä ei jää suodattimeen, että ei se mihinkään kerry. Uudet öljyt taas huuhtovat ne olemattomat liat liikkeelle, jotka jäävät taas suodattimeen. olisihan ne tehtaalla jo turbiiniin ropunkin laittaneet jos näkisivät sen hyödylliseksi. Yllä olevat pätee siis jos uudesta asti on säännöllisesti vaihdettu öljyt 60tkm välein. Noin kun toimii niin joku muu paikka pettää ennen kuin itse laatikko. Itsellä oli varattuna laatikon öljyjen vaihdon yhteydessä sen verran öljyä, että olisi voinut huuhdella, mutta katsoin sen täysin turhaksi.

Aikaan kun oli Bmw niin siihen ei oltu koskaan vaihdettu laatikkoon öljyjä (ikiöljyt :D ) ja kilsoja oli 225tkm niin silloin kun päästi öljyt mäelle niin olivat mustat ja silloin laatikko huuhdeltiin mikä oli ihan selvä tapaus, mutta 60tkm niin ei ole järkeä tai ainakaan hyötyä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

s1jviita kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Hym... :roll: hiukan ihmetyttä...
Jos öljyt on ulos ottaessa samanlaiset kuin uudet mitä sisään kaadetaan,
Niin miksi niitä ylipäätän vaihtaa... tai miksi sitten vaihtaa vaan hiukan alle puolet määrästä...?
(Mistä usein seuraa että se ihan vähäinen lika lähtee liikelle ja kasaantuu
Johonkin toiseen paikkaan mistä sitten seuraa jossain vaiheessa jotain "hauskaa")
Jokaine vähänkään näiten sähkölaatikoita oikesti huoltanut/tekemisissä ollut
Tietää että "öljy huutominen"on ainoa keino vaihtaa sinne kaikki öljy,
60tkm ajetut öljyt näyttävät uusilta, mutta ovat varmasti hieman likaiset ja tätä varten siellä on suodatin, joka nappaa ne liat sieltä pois (vai miksi se suodatin siellä on?). 60tkm välein kun vaihdetaan öljyt pohja avaamalla ja suodatin niin se riittää. 60tkm ajetuissa öljyissä on niin vähän sitä likaa mikä ei jää suodattimeen, että ei se mihinkään kerry. Uudet öljyt taas huuhtovat ne olemattomat liat liikkeelle, jotka jäävät taas suodattimeen. olisihan ne tehtaalla jo turbiiniin ropunkin laittaneet jos näkisivät sen hyödylliseksi. Yllä olevat pätee siis jos uudesta asti on säännöllisesti vaihdettu öljyt 60tkm välein. Noin kun toimii niin joku muu paikka pettää ennen kuin itse laatikko. Itsellä oli varattuna laatikon öljyjen vaihdon yhteydessä sen verran öljyä, että olisi voinut huuhdella, mutta katsoin sen täysin turhaksi.

Aikaan kun oli Bmw niin siihen ei oltu koskaan vaihdettu laatikkoon öljyjä (ikiöljyt :D ) ja kilsoja oli 225tkm niin silloin kun päästi öljyt mäelle niin olivat mustat ja silloin laatikko huuhdeltiin mikä oli ihan selvä tapaus, mutta 60tkm niin ei ole järkeä tai ainakaan hyötyä.
Tehtan näkemyksistä sen verran että...
MB:kun tuli sähkölaatiko niin siinä oli tehtaan mukaan öljyt kesti laatikon käyttö iän...ikiöljyt
ja niihän se on öljy kun menee huonoksi niin siihen loppu laatikon käyttöikä :lol:
ja sen takia jättivät turbinistakin ropun pois mistä seraa että turbiin pikkuhiljaa "mömmöytyy" ja sitä pystyy jonkin verran huuhtelulla ehkäisemään niin että ei sitten siellä 2-300tkm kohdila tarvitse turbini remonntia alkaa tekmään,
suodatin kaappi suuremat liat

vaan mitäpä tästä jokainen tekee omillen mitä haluaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Nyt on laatikko huuhdeltu ja ongelmat häipy saman tien! Vielä Moonlight Motorsportille oohjelmointiin:)
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Hemuli83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.07.2012 19:58

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Hemuli83 »

150tkm kohdalla vähän ihmettelin, jotta mikä on. Tuntui kuin eestä oikeelta ravistais. Aattelin eetä renkaat ja tasapainotin ne ja olihan niissä 30grammaa heittoa. No vika helpotti paljon, mutta jokin häiritsi edellee. Käytin autoa nosturissa eikä kukaan keksinyt mitään. 160tkm kohdalla alko jo vituttamaan, eikä vehokaan keksinyt asialle mitään. 165tkm kohdalla odottelin lotto voittoa armahtamaan itseni tästä tai edes ratkaisun arvoitukseen. 169tkm kohdalla alppilan autohuolto selvitteli vaihteeksi asiaa, mysteeri syveni entisestään. Noin 171tkm kohdalla värinä ja tärinä meni niin vittumaiseksi että oli pakko keksiä jotain. Ylityöllistetty automekaanikko työnarkomaani sanoi puhelimessa että vika on kardaanissa. Uskoo ken tahtoo, ajattelin, No nyt se perkeleen kardaani on irti ja vika löydetty. Olen kahden vaiheilla kokeilenko korjauttaa sitä ollenkaan koska haluni tuhota se perkeleen osa kokonaan on kovin iso. En olisi uskonut sen johtuvan siitä. Jollen tuhoa tuota pyörivää hermojen riistäjää, kiikutan sen ko-met oy:lle tutkittavaksi juvanmalmille. Auto on W204 220cdi -08
w204 220cdi avantgarde -08
Avatar
rolls2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 11.10.2012 17:07
Paikkakunta: rauma

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja rolls2 »

Hemuli83 kirjoitti:150tkm kohdalla vähän ihmettelin, jotta mikä on. Tuntui kuin eestä oikeelta ravistais. Aattelin eetä renkaat ja tasapainotin ne ja olihan niissä 30grammaa heittoa. No vika helpotti paljon, mutta jokin häiritsi edellee. Käytin autoa nosturissa eikä kukaan keksinyt mitään. 160tkm kohdalla alko jo vituttamaan, eikä vehokaan keksinyt asialle mitään. 165tkm kohdalla odottelin lotto voittoa armahtamaan itseni tästä tai edes ratkaisun arvoitukseen. 169tkm kohdalla alppilan autohuolto selvitteli vaihteeksi asiaa, mysteeri syveni entisestään. Noin 171tkm kohdalla värinä ja tärinä meni niin vittumaiseksi että oli pakko keksiä jotain. Ylityöllistetty automekaanikko työnarkomaani sanoi puhelimessa että vika on kardaanissa. Uskoo ken tahtoo, ajattelin, No nyt se perkeleen kardaani on irti ja vika löydetty. Olen kahden vaiheilla kokeilenko korjauttaa sitä ollenkaan koska haluni tuhota se perkeleen osa kokonaan on kovin iso. En olisi uskonut sen johtuvan siitä. Jollen tuhoa tuota pyörivää hermojen riistäjää, kiikutan sen ko-met oy:lle tutkittavaksi juvanmalmille. Auto on W204 220cdi -08
No mikä osa siitä kardaanista oli rikki?
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Avatar
Haapis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 22.10.2011 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Haapis1 »

s1jviita kirjoitti:127tkm ajettu, eikai nyt sentään huuhtelua kaipaa noilla kilsoilla! Jos kilsat siis pitää paikkansa. Mahtavaa tekoa on laatikot jos samoilla öljyillä mennään 130tkm ja rupeaa jo takkuilemaan.. Omaan vaihdettiin öljyt 60tkm korvilla ja aivan saman väristä tuli purkista laitettua tilalle eli ei edes käynyt mielessä huuhtelu. Voisin kuvitella, että vaikka olisin ajanut tuplamäärän, kuten topicin aloittajan autolla on ajettu niin kohtuu samanlaista sieltä ulos tulisi.

Tuosta huuhtelusta on tullut jokin pakkomielle. Sitten huuhdellaan kun on ajettu reilu 200tkm mittarin mukaan ja laatikko temppuilee, jolloin on jo melkein myöhäistä leikkiä öljyjen kanssa. Mutta jos on ajettu 127tkm ja jäänyt kerran vaihto väliin niin ei se öljyistä kiinni ole laatikon toiminta. Itse veikkaan vahvasti, että öljyn vaihto ei muuta mitään kyseisessä autossa vaan vika on jossain muualla! Toki ne öljyt kannattaa vaihtaa ja vaikka huuhtelemalla, koska maksaja on tiedossa!
Taitaa nää lootahommatkin olla yksilöllisiä, meillä lähipiirissä w203 200cdi jolla ajettu 375000 km , lootaöljyt vaihdettu 50 000km ja toimii kuin ajatus. Itsellä oli w203 270 cdi 220 000 km ajettu johon vaihdettiin öljyt huuhtelemalla ikäänkuin varuiksi ( idean sain tältä foorumilta) Öljynvaihdon jälkeen alkoi loota kiukuttelemaan ja jättämään hätäkäytölle , kakkosta päälle. No , koko vehje oli muutenkin huono, onneksi pääsin eroon :evil: mietin vaan että jos antaakin vaihteistoöljyjen olla rauhassa ja aski pyörii hienosti sen 450 000km, niin johan se alkaa olla täysin palvellut ...
E 200 CDI BE TA BP -12
W204 200cdi -09
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

mun mielestä toi ei kyllä kuulostais vaihdelaatikosta johtuvan, enemmänki just jostain kartuusin räteistä tai kannatin laakerista.. tosiaa vain mun mielipide, ja kaikki on autojen kans mahdollista :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Hemuli83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.07.2012 19:58

Re: w204 200 CDI 127tkm väpätys ongelma

Viesti Kirjoittaja Hemuli83 »

rolls2 kirjoitti:
Hemuli83 kirjoitti:150tkm kohdalla vähän ihmettelin, jotta mikä on. Tuntui kuin eestä oikeelta ravistais. Aattelin eetä renkaat ja tasapainotin ne ja olihan niissä 30grammaa heittoa. No vika helpotti paljon, mutta jokin häiritsi edellee. Käytin autoa nosturissa eikä kukaan keksinyt mitään. 160tkm kohdalla alko jo vituttamaan, eikä vehokaan keksinyt asialle mitään. 165tkm kohdalla odottelin lotto voittoa armahtamaan itseni tästä tai edes ratkaisun arvoitukseen. 169tkm kohdalla alppilan autohuolto selvitteli vaihteeksi asiaa, mysteeri syveni entisestään. Noin 171tkm kohdalla värinä ja tärinä meni niin vittumaiseksi että oli pakko keksiä jotain. Ylityöllistetty automekaanikko työnarkomaani sanoi puhelimessa että vika on kardaanissa. Uskoo ken tahtoo, ajattelin, No nyt se perkeleen kardaani on irti ja vika löydetty. Olen kahden vaiheilla kokeilenko korjauttaa sitä ollenkaan koska haluni tuhota se perkeleen osa kokonaan on kovin iso. En olisi uskonut sen johtuvan siitä. Jollen tuhoa tuota pyörivää hermojen riistäjää, kiikutan sen ko-met oy:lle tutkittavaksi juvanmalmille. Auto on W204 220cdi -08
No mikä osa siitä kardaanista oli rikki?
Liuku oli kulunu. Otettiin irti ja todettiin aika iso väljyys. En tie miten mahdollista. Kometti hitsas päähän vanhan mallin pään jossa mutteri, minkä kiristää paikoilleen ni ei väpätä.
w204 220cdi avantgarde -08
Vastaa Viestiin