--

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

--

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Tämä nyt ei kyllä liity mitenkään mäntien sorvaamiseen mutta, minkälaista ahdinta olet suunnitellut ja kuinka meinaat toimia ruiskuhilppeiden kanssa vai onko auto kaasari? Kyselen koska itsella W126 280se ja olen kanssa haaveillut ahtamista.
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Kaverilla oli joskus ahdettu 230ce ja toimi hyvin megasquirtilla.Paineita en muista mutta voimaa oli penkissä reilusti yli 200hv.Kone oli avaamaton.Voin kysyä mikä ahdin siinä oli kuhan nään kaverin.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Kaikki tieto auttaa! Mutta olen vain sitä miettinyt että kuinka sen määränjakajan kanssa kun jotkuthan ovat sitä siirtäneet. Että miksi sitä siirretään, vaikuttaako jotenkin toimivuuteen vai onko vain tilan takia siirretty? Ja kuulemani mukaan tuo mersun vakio ruisku toimii vain kilon ahtopaineeseen asti... Ei ole kokemusta ruiskukoneen ahtamisesta, eli olen aloittelija (tietämätön)...
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mouru89 kirjoitti:Niin totta. En tiedä muista, mutta itse en ainakaan mersun vakio ruiskua käyttäisi ahtamisessa ku ei itellä ole hyviä kokemuksia edes vaparista. Mega paljon luotettavampi ja helpompi säätää. Itsekkään en ole ku vierestä katsonu bensojen ahtamista, mut nyt on aika kokeilla :D Ja niinhän se menee että tekemällä oppii :)
Mega ei taatusti ole helpompi säätää kuin KE-Jetti eikä myöskään ole sitä luotettavampi. KE-Jetti kestää kyvin vakiokoneessa 60-70% tehonnoston säädettynä. Ongelmat tulevat sytytyspuolella nakutuksen kanssa, jos sytytysennakkoa ei saa pienemmäksi ahtopainenn noustessa.

Mäntien laen ohentaminen heikentää niitä, eikä sen vuoksi ole suositeltavaa turbokoneessa. Nuo männät on suunniteltu kokonaisinakin paljon pienemmille puristuspaineille kuin mitä ahdetussa koneessa esiintyy.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Se on ihan mennyttä aikaa kun ruttua ruuvattiin sinne 7-8:1 tietämiin. Nykyyän ei mitään järkeä, varsinkin jos meinaa käyttää e85:tä. Tietty jos haluaa iän ikuista mekaanista ruiskua käyttää, sillon sen ymmärtää. Mutta nykyisillä elektronisilla ohjaimilla en näe syytä lähteä vakiosta laskemaan, hyvä säätäjä saa sen koneen kestämään yllättävän paljonkin vakio osilla. Megaruutta on helppo säätää, kun ensin selviää niistä mahdollisista alkuongelmista joita joskus tulee, minkä tahansa muunkin ruutan kanssa. Tsemppiä ja kokeilemaan, vakiokoneet on lähes ilmasia kohteita 8)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

hetkine :D??? meinasikko mäntien laelta ottaa siivua pois?? vai mikä tässä nyt on ideana? jos meinaat paineita saada lisää niin mäntien sorvaus ei ny kauhee hyvä juttu ole :D kun joissain vakioturbo vehkeissäkin tahtoo mäntiin reikää palaa ku vähän jermua laitetaa lisää...
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eiköhän se reikien palaminen johdu ihan huonoista säädöistä, ei mäntien heikkoudesta suoraan. :wink:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

juu eihän se siitä pelkästää johdu.. mut siis yleensä ku kotona viritellää vakio palikoilla niin usein menee niin että perkeleesti ahtoja lisää ja sitte polkemaa :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

killerimersu kirjoitti:juu eihän se siitä pelkästää johdu.. mut siis yleensä ku kotona viritellää vakio palikoilla niin usein menee niin että perkeleesti ahtoja lisää ja sitte polkemaa :D
Se on sitten vaan asentajan tyhmyyttä, ei koneen heikkoutta. Ei ne kalleimmatkaan takoroinat kestä, jos säätäjä ei tiedä mitä tekee. :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja hegeli »

230ce avaamaton vakiomosa mitsun td04-hl16t. 258hv @ 0,5bar.Tollane joskus vuosia sitten.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Mäntien sorvaus

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Vastaa Viestiin