Iskunvaimennusta
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Iskunvaimennusta
Uolevissa alkaa olla takaiskarit jo aika vetelät. W126:n kyytiin taas tottuneena tulee Uolevin puutteet liian hyvin esille. Kun vertaa Timo L:n 230E:hen eron huomaa siihenkin verrattuna.
Tuota paikallista haiveitä ajaessa sen huomaa. Jo 120km/h ja auto alkaa vetelemään ja poukkoilemaan omia polkujaan.
Kysymys kuuluukin:
käykä W126:n iskarit W123:een? Ainakin hyvin pienestä on kiinni, jos ei käy.
W126:n iskari voi olla karvan pidempi, mutta onko siitä loppujenlopuksi haittaa, jo sen kuitenkin paikalleen saisi laitettua?
Olis meinaan Ässän vanhat Billsteinit vielä sopivassa iskussa W123:n alle.
Tuota paikallista haiveitä ajaessa sen huomaa. Jo 120km/h ja auto alkaa vetelemään ja poukkoilemaan omia polkujaan.
Kysymys kuuluukin:
käykä W126:n iskarit W123:een? Ainakin hyvin pienestä on kiinni, jos ei käy.
W126:n iskari voi olla karvan pidempi, mutta onko siitä loppujenlopuksi haittaa, jo sen kuitenkin paikalleen saisi laitettua?
Olis meinaan Ässän vanhat Billsteinit vielä sopivassa iskussa W123:n alle.
Re: Iskunvaimennusta
Pitäisi käydä. Ainakin Motonetin luetteloissa kummankin mallin iskarit on samalla tuotenumerolla.W126 kirjoitti:Kysymys kuuluukin:
käykä W126:n iskarit W123:een? Ainakin hyvin pienestä on kiinni, jos ei käy.
W126:n iskari voi olla karvan pidempi, mutta onko siitä loppujenlopuksi haittaa, jo sen kuitenkin paikalleen saisi laitettua?
Koneella on koneen tahti
Re: Iskunvaimennusta
Miltäs Uolevi sitten tuntui minun autooni verrattuna? Eipä muuten tullut puheeksi, tai olisi voinut käydä ihan koeajollakin. Minulla kun ei ole muista 123:sta kokemuksia kuin taannoisesta kupeestani. Yleensäkin on mukava vertailla samantyyppisiä autoja.W126 kirjoitti:Uolevissa alkaa olla takaiskarit jo aika vetelät. W126:n kyytiin taas tottuneena tulee Uolevin puutteet liian hyvin esille. Kun vertaa Timo L:n 230E:hen eron huomaa siihenkin verrattuna.
Tuota paikallista haiveitä ajaessa sen huomaa. Jo 120km/h ja auto alkaa vetelemään ja poukkoilemaan omia polkujaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Iskunvaimennusta
Omasta mielestäni sinun 123 oli tukevampi eikä kallistellutkaan niin paljon, kun Uole.Timo L. kirjoitti: Miltäs Uolevi sitten tuntui minun autooni verrattuna? Eipä muuten tullut puheeksi, tai olisi voinut käydä ihan koeajollakin. Minulla kun ei ole muista 123:sta kokemuksia kuin taannoisesta kupeestani. Yleensäkin on mukava vertailla samantyyppisiä autoja.
Pitää tässä kevään mittaan sopia koeajoista puolin ja toisinkin. Saat sitten puuduttaa jalkasi M103:n avullakin
Tänään Uolevilla 130km/h ei aiheuttanut vielä jalkojen velliksimenoefektiä
Kiitos Timo K:lle tiedosta, alan pikkuhiljaa suunnittelemaan Uolen iskareitten vaihtoa, vieläkun saisi vanhat kunnialla irti.
vinkkiä..
Pari juttua tulee tässsä mieleen :
MB jouset on varsin jäykät, joten iskari saa olla "aika loppu", jos alkaa
ajossa tuntua. Jos vanhat iskarit on"korkanneet", niin se pitäisi paljastua
jos vilkaiset, että onko öljyt karanneet niistä pihalle. Näet jos kurkistat
alapuolelta - öljy valuu sitten pitkin iskarin kylkeä.
Pitäisin kuitenkin todennäköisempänä syynä takatukivarsien kumeja ?
Jos nämä kumilimput kuluvat väljäksi niin perä pääsee "kääntyilemään".
Tiessä olevan heiton jälkeen hakee uriaan .... Jos kumit on väljät, niin
usein ne ovat jo optisesti "repaleisen" näköiset. Ne on helppo vaihtaa,
ja ovat halvemmat kuin iskarit, paitsi nuo sinun
Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan iskareita, niin kannattaa voidella/
liotella alapuolisia kiinnityspultteja muutaman päivän aikana. Voivat
nimittäin olla jumiutuneet. Eli lientä pitäisi saada tukivarren yläkautta
( pääsee kyllä ) pulttien kierreosiin. Minulla meni kerran yksi pultti poikki,
ja siinä tarvittiin sitten kobolttiterää ja kierretappia....
Tämä siitä syystä, kun niitä MB iskareita ei "kovin usein " vaihdella,
kun taas moni "tavallinen" auto, jossa on alimitoitetut jouset voi syödä iskareita useinkin .
MB jouset on varsin jäykät, joten iskari saa olla "aika loppu", jos alkaa
ajossa tuntua. Jos vanhat iskarit on"korkanneet", niin se pitäisi paljastua
jos vilkaiset, että onko öljyt karanneet niistä pihalle. Näet jos kurkistat
alapuolelta - öljy valuu sitten pitkin iskarin kylkeä.
Pitäisin kuitenkin todennäköisempänä syynä takatukivarsien kumeja ?
Jos nämä kumilimput kuluvat väljäksi niin perä pääsee "kääntyilemään".
Tiessä olevan heiton jälkeen hakee uriaan .... Jos kumit on väljät, niin
usein ne ovat jo optisesti "repaleisen" näköiset. Ne on helppo vaihtaa,
ja ovat halvemmat kuin iskarit, paitsi nuo sinun
Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan iskareita, niin kannattaa voidella/
liotella alapuolisia kiinnityspultteja muutaman päivän aikana. Voivat
nimittäin olla jumiutuneet. Eli lientä pitäisi saada tukivarren yläkautta
( pääsee kyllä ) pulttien kierreosiin. Minulla meni kerran yksi pultti poikki,
ja siinä tarvittiin sitten kobolttiterää ja kierretappia....
Tämä siitä syystä, kun niitä MB iskareita ei "kovin usein " vaihdella,
kun taas moni "tavallinen" auto, jossa on alimitoitetut jouset voi syödä iskareita useinkin .
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: vinkkiä..
Juu. 2 kertaa olen iskareita vaihdellut. W123:een ja W126:een.Henry V. kirjoitti:
Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan iskareita, niin kannattaa voidella/
liotella alapuolisia kiinnityspultteja muutaman päivän aikana. Voivat
nimittäin olla jumiutuneet. Eli lientä pitäisi saada tukivarren yläkautta
( pääsee kyllä ) pulttien kierreosiin. Minulla meni kerran yksi pultti poikki,
ja siinä tarvittiin sitten kobolttiterää ja kierretappia....
Tämä siitä syystä, kun niitä MB iskareita ei "kovin usein " vaihdella,
kun taas moni "tavallinen" auto, jossa on alimitoitetut jouset voi syödä iskareita useinkin .
Ihme kyllä W123:sta lähti kaikki pultit auki, mutta 126:sta 3 lähti ja viimeinen korkkasi. Olin laittanut CRC:ä etukäteen juuri yläkautta, mutta tällä kertaa se ei auttanut.
Vaihtoon meni sitten aikaa 30min sijasta 3 tuntia. Tuollainen pultti on aika kovaa porata läpi varsinkin pituussunnassa
Pitänee tarkastaa ne öljyvuodot ja kumitötsienkin kunto. Kiitti vinkistä!
Lisää...
No niin "kohtalotoveri"....
Näin voi tosiaan käydä, että pultti katkeaa. Viimeksi minulla kävi sama
homma 10 vuotta uudemmassa autossa ( ei MB ), kun ei ollut aikaa
liotella Niinpä sitten porailtiin....
Vinkki: jos näin käy, niin osta kobolttiterä , sen hinta on noin
kolminkertainen, mutta puree hienosti... poraat ym. tunnissa ?!
Mitäs se tekee sitten poran hinta/ kontra 3 tuntia vastaan tunti.....
Näin voi tosiaan käydä, että pultti katkeaa. Viimeksi minulla kävi sama
homma 10 vuotta uudemmassa autossa ( ei MB ), kun ei ollut aikaa
liotella Niinpä sitten porailtiin....
Vinkki: jos näin käy, niin osta kobolttiterä , sen hinta on noin
kolminkertainen, mutta puree hienosti... poraat ym. tunnissa ?!
Mitäs se tekee sitten poran hinta/ kontra 3 tuntia vastaan tunti.....
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Lisäksi
Niitä tavallisia poria voi palaa pari kappaletta siinä 3:n tunnin aikana, jos ei ole kaveri kokoaikaa suihkuttamassa voitelua terälle. Ainakin meillä meni yksi terä siniseksi, vaikka pikkuveli oli spraypullon kanssa vieressä. 900W AEG ja täydet voimat itsellä pelissä, reikä voi syntyä nopeasti tai sitten poranterä palaa vielä nopeammin
Pitääpä varautua pahimpaan.
Pitääpä varautua pahimpaan.