s211 perän tasonsäätö
s211 perän tasonsäätö
Virheilmoitus tasonsäädöstä (ei airmatic) ilmestyi eilen mittaristoon, ja kun auton perää katseli tarkemmin, niin oikea puoli on jonkin verran alempana kuin kuskin puoli. Mikähän tällaisissa tapauksissa voisi olla vikana?
Käväisin myös kurkkaamassa pohjan alle, mutta eipä siellä mtn erikoista näkynyt ainakaan minun silmiin. Se kolmitieventtiili, mikä liittyy järjestelmään, oli kyllä aika ruosteisen näköinen. Lisäksi huomasin, että jos moottorin käynnistää, niin ilmeisesti kompuran ääni tai joku muu "rutina" kuuluu normaalia kauemmin konepellin alta kuskinpuolelta. Sitten sieltä kuuluu suhaus niinkuin ilmeisesti pitääkin ja rutina loppuu. Eikös näissä pitäisi sen kompurankin olla takana auton pohjan alla?
Todennäköisestihan tästä ei kotikonstein selviä, mutta olisin kuitenkin kiitollinen kaikista vinkeistä.
Käväisin myös kurkkaamassa pohjan alle, mutta eipä siellä mtn erikoista näkynyt ainakaan minun silmiin. Se kolmitieventtiili, mikä liittyy järjestelmään, oli kyllä aika ruosteisen näköinen. Lisäksi huomasin, että jos moottorin käynnistää, niin ilmeisesti kompuran ääni tai joku muu "rutina" kuuluu normaalia kauemmin konepellin alta kuskinpuolelta. Sitten sieltä kuuluu suhaus niinkuin ilmeisesti pitääkin ja rutina loppuu. Eikös näissä pitäisi sen kompurankin olla takana auton pohjan alla?
Todennäköisestihan tästä ei kotikonstein selviä, mutta olisin kuitenkin kiitollinen kaikista vinkeistä.
W164 ML 420 CDI
Re: s211 perän tasonsäätö
Kompura on keulassa kuskinpuolella renkaan edessä.
Re: s211 perän tasonsäätö
Veikkaanpa että ilmapussissa takana reikä,sitä on ilmassa..itsellä hajos muutama päivä sitten toinen,ja tänään räjähti se toinenkin puoli...2vuotta ja 50tonnia kesti..nyt mietitään että mitä tilalle.....
Re: s211 perän tasonsäätö
Onko tietoa paljonko kustantaa uusia nuo ilmapussit?pasi.a kirjoitti:Veikkaanpa että ilmapussissa takana reikä,sitä on ilmassa..itsellä hajos muutama päivä sitten toinen,ja tänään räjähti se toinenkin puoli...2vuotta ja 50tonnia kesti..nyt mietitään että mitä tilalle.....
Ja tuosta kompressorin käyntiäänestä vielä, kuinka epätasainen/ruma käyntiääni tuollaisessa on vaikka se olisi kunnossa?
W164 ML 420 CDI
Re: s211 perän tasonsäätö
Tuossa ainakin muutama linkki. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&t=118416" onclick="window.open(this.href);return false;
Halvimmat mitä itelle vastaan on näillä sivuilla tullut on Tuo 329€ kpl
Halvimmat mitä itelle vastaan on näillä sivuilla tullut on Tuo 329€ kpl
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: s211 perän tasonsäätö
Viime talvena ite uusin ilmapussit taakse Oulussa MB-Osassa kustanti karvan alle 1500e. Kompura ei oikeastaan pidä nyt mitään ääntä kun perä aina kohillaan, mutta silloin kun perästä oli ilmat aina aamuisin pois ni piti kyllä melkosta meteliä.antran1 kirjoitti:Onko tietoa paljonko kustantaa uusia nuo ilmapussit?pasi.a kirjoitti:Veikkaanpa että ilmapussissa takana reikä,sitä on ilmassa..itsellä hajos muutama päivä sitten toinen,ja tänään räjähti se toinenkin puoli...2vuotta ja 50tonnia kesti..nyt mietitään että mitä tilalle.....
Ja tuosta kompressorin käyntiäänestä vielä, kuinka epätasainen/ruma käyntiääni tuollaisessa on vaikka se olisi kunnossa?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: s211 perän tasonsäätö
Ilmeisesti on niin että kummallekin puolelle nuo kannattaa vaihtaa, jos vaihtamaan rupeaa? Nämä ovat ainakin ulkonäön puolesta ihan samannäköiset kun mitä autossani on:
http://www.mobilis-shop.de/store/Teilea ... :4938.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jotenkin mulla on sellainen käsitys, ettei taida kannattaa edes haaveilla vaihtavansa noita itse...
http://www.mobilis-shop.de/store/Teilea ... :4938.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jotenkin mulla on sellainen käsitys, ettei taida kannattaa edes haaveilla vaihtavansa noita itse...
W164 ML 420 CDI
Re: s211 perän tasonsäätö
Starin vaatii luultavasti vaihtoon avuksi, että jouset saa kalibroitua oikeaan korkeuteen. Ei tuon luulis kummoinen homma korjaamolla olevan tai siis monen tunnin ainakaan. Kemissä en tiedä korjaamoita, mutta Torniossa ainakin auto-apu varmasti osaa homman hoitaa (pystyy hoitaan kalibroinnin)
Vähän päivitystä tuossa oli topikki missä ite vaihdettu http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... e379fba108" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän päivitystä tuossa oli topikki missä ite vaihdettu http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... e379fba108" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: s211 perän tasonsäätö
Korkeuden kalibrointiin tarvii starin. Luultavasti kompura käynyt itsensä jo loppuun, mutta siinähän se selviää kun nuo jouset vaihtaa. Kompressorin vaihto on simppeli homma tehdä itsekin.
S211 E270 CDI -04
Re: s211 perän tasonsäätö
Multa onniostuu se kalibrointi mutta Niemelänauto sulla lähempi. Ko oisin huomannu tän ketjun ni kävin eilen mutkan Kemposa ois voinu ottaa * mukaan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: s211 perän tasonsäätö
Jos kompressori menee uusiksi, niin vaihda sitten myös rele, suodatin ja ne pari kumiletkua. Kompressori maksoi 400 €:a ja nuo loput kamat yhteensä 45 €:a viime pääsiäsenä. Itse huomasin viime talven pakkasilla että kompressori pumppasi aika hitaasti perää ylös ja sitten kolmekertaa kesken ajon laski varoittamatta paineet jousituksesta pois. Viimeksi mainitusta selvisi kun otti avaimet ratista pois, löi ovet lukkoon ja paranteli v.... polttelemalla pari röökiä samalla potkimalla jäistä lumipaakkua pitkin tien vartta ja starttasi uudestaan.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: s211 perän tasonsäätö
Mb-osassa vaihtavat suodattimen ja releen (varmaan muuallakin asiantuntvssa korjaamossa) aina kun vaihtavat ilmapussit. Molemminpuolin kannattaa vaihtaa. Tuollaiset Bilsteinin pussit mulle laitettiin makso 1060e pari. 5 tuntia veloittivat työtä koko helahoito maksoi 1443e. Kallista lystiä se on mutta auttoilu maksaa
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: s211 perän tasonsäätö
Tänään auton perä oli vaihteeksi ihan miehekkäästi ylhäällä kun aamulla töihin lähti. Enkä kyllä kuullut kompurankaan käyvän vaikka keulan viereen menin kuunteleen. Eli liekö se vuoto onkaan noissa ilmaiskareissa, mistäpä tuon tietää. Pitää vielä seurailla tippuuko perä lähiaikoina/tuleeko virheilmoituksia..
Ei kuitenkaan huvittaisi turhaa ostella kalliita osia ja asennuksia, jos tilanne ei parane sillä. Tänä vuonna on muutenkin mennyt jo tarpeeksi rahaa huoltojen lisäksi kaikkiin ylimääräisiin töihin...
Ei kuitenkaan huvittaisi turhaa ostella kalliita osia ja asennuksia, jos tilanne ei parane sillä. Tänä vuonna on muutenkin mennyt jo tarpeeksi rahaa huoltojen lisäksi kaikkiin ylimääräisiin töihin...
W164 ML 420 CDI
Re: s211 perän tasonsäätö
Juuri sain uudet ilmapussit vaihdeltua ja kalibroitua samalla keula tipahti n.30mm ja perä n.25mm .
Jos täällä roin seudulla tarvii apua noiden pussien yms vaihtoon tai kalibrointiin niin yv:tä
Jos täällä roin seudulla tarvii apua noiden pussien yms vaihtoon tai kalibrointiin niin yv:tä