W211 tuning
Re: W211 tuning
Joo hyvältä näyttää, kuul4. Onko takapää ihan vakiokorkeudella / ei tehty mitään ? Tuo on suhteessa etupäähän just hyvä. Älä muuta mitään. Täälläkin kiinnostaa mikä on rengaskoko edessä ja takana ja etujousten speksit ja ostopaikka. Mulla tosin 320cdi R6, liekkö eri speksit ? Viimeksi kun laitettiin katkenneen tilalle uutta etujosta (vakiokorkeus) niin meni ensin väärät kun niitä on samaan vuosimalliinkin koneen + varusteiden perusteella useampaa jäykkyyttä. Tuli ensin off road malli...
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Re: W211 tuning
Näyttää hyvältämunkin silmään. Mimmoset jouset tuli eteen. Mikä rengastus/paljonko on tuo takavanne leveä ? Peränhän saa kait Starilla laskettua mutta ei taida vaatia. .
Jouset on Eibachin Pro-Kit:it, jotka tilattiin akselimassan perusteella. Rekisteriotteessa lukee 1050kg. ja jousien TüV-paperissa on 1055kg. Tilasin jouset Tuningstudiosta, jota voin suositella varauksella...Joo hyvältä näyttää, kuul4. Onko takapää ihan vakiokorkeudella / ei tehty mitään ? Tuo on suhteessa etupäähän just hyvä. Älä muuta mitään. Täälläkin kiinnostaa mikä on rengaskoko edessä ja takana ja etujousten speksit ja ostopaikka. Mulla tosin 320cdi R6, liekkö eri speksit ? Viimeksi kun laitettiin katkenneen tilalle uutta etujosta (vakiokorkeus) niin meni ensin väärät kun niitä on samaan vuosimalliinkin koneen + varusteiden perusteella useampaa jäykkyyttä. Tuli ensin off road malli...
Perä on tosiaan vakio Avantgarde-korkeudella, eli sille ei ole tehty mitään. Läheltä tarkasteltaessa se voisi olla sentin, puolitoista alempana. Pitää nyt katsoa, jos joku star-osaaja löytyy sopivasti..
Rengastus on edessä 235/35 8,5x19" ET30 ja takana 275/30 10x19" ET30. Edessä saisi vanne tulla helposti 10mm. ulommas, takana vanteen reuna on melkolailla kaaren tasalla, kuvion jäädessä kuitenkin kaaren sisään.
V6 CDI
Re: W211 tuning
Tais Kuul4:sen kosla oleilla tänään hetken aikaa tuossa Sokos hotel Rikalan edessä Salossa. Kadun toiselta puolelta tuli kuikuiltua miltä perän asento näyttää keulaan verrattuna ja kuten jo mainitsit niin sen sentin tai puolitoista saisi vielä tiputtaa. Sitten olis meleko hyvä asento. Hyvän näköinen oli kaikesta huolimatta
S212 350CDI 4-MATIC -10
Re: W211 tuning
votsi kirjoitti:Tais Kuul4:sen kosla oleilla tänään hetken aikaa tuossa Sokos hotel Rikalan edessä Salossa. Kadun toiselta puolelta tuli kuikuiltua miltä perän asento näyttää keulaan verrattuna ja kuten jo mainitsit niin sen sentin tai puolitoista saisi vielä tiputtaa. Sitten olis meleko hyvä asento. Hyvän näköinen oli kaikesta huolimatta
Siinähän se seisoi, kun kävin parturissa.
V6 CDI
Re: W211 tuning
Mitenkäs tuossa farkussa ilman airmaticcia, onko siinä tasonsäätöanturi sama kuin airmaticissa? Jos on, niin isonnat niitä pultin reikiä maata kohti ja saat säädettävän perän korkeuden. Toinen keino on muistaakseni laittaa alhaaltapäin katsottuna vasemman puolen pultin ja rungon väliin pari prikkaa joka myös madaltaa perää. Tietenkin jos * on lähistöllä, niin sillä on helpoin säätää. http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... ering.html Toisen viestin kuvat
Re: W211 tuning
"Tuunasin" autoni kesäkuosiin:
Re: W211 tuning
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3514928.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3514929.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3514931.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
muutama kuva kesä asussa. etuvanteita pitää tuoda sentin ulommas ja perää pitäis sentti laskea
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3514929.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3514931.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
muutama kuva kesä asussa. etuvanteita pitää tuoda sentin ulommas ja perää pitäis sentti laskea
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: W211 tuning
Samanmoisia ajatuksia allekirjoittaneella..mage_90 kirjoitti: etuvanteita pitää tuoda sentin ulommas ja perää pitäis sentti laskea
V6 CDI
Re: W211 tuning
ongelma:
w211 vm 04 autossa on oma alkup.cd-soitin navilla jne. soitin ja navi toimii mutta dvd toiminto ei.
soitin ei ota levyä sisälle, siis ylä luukkuun johon dvd levy tulisi laittaa. missä vika?
soitin toimii muuten ok, radio ja kaikki pelaa, mutta tämä vi**n dvd!!!
apua tarvitaan
w211 vm 04 autossa on oma alkup.cd-soitin navilla jne. soitin ja navi toimii mutta dvd toiminto ei.
soitin ei ota levyä sisälle, siis ylä luukkuun johon dvd levy tulisi laittaa. missä vika?
soitin toimii muuten ok, radio ja kaikki pelaa, mutta tämä vi**n dvd!!!
apua tarvitaan
Re: W211 tuning
Hieman väärä topikki! Kait siitä on joku paskana jos ei levyä sisään ota. Voiskohan päivitys Navi yksikön (takakontissa) kautta korjata ongelman?anttiT kirjoitti:ongelma:
w211 vm 04 autossa on oma alkup.cd-soitin navilla jne. soitin ja navi toimii mutta dvd toiminto ei.
soitin ei ota levyä sisälle, siis ylä luukkuun johon dvd levy tulisi laittaa. missä vika?
soitin toimii muuten ok, radio ja kaikki pelaa, mutta tämä vi**n dvd!!!
apua tarvitaan
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 tuning
Oma S211 Amg thyyningi Alusta vakio enkä taidä mitään tehdäkään sille. 20" vanne on soppeli 211:een
Tollaset oli mutta liika kalliiks ois tullu renkaat. Oli sitten sama ostaa tuo 20" sarja..
Loppu toisinsanoen into vanteiden selaukseen ja piti saada pian renkaat. Tuo Carlsson replika sarja on myynisä tuola renkaat vanteet osiosa jos jotaki kiinnostaa.
Tollaset oli mutta liika kalliiks ois tullu renkaat. Oli sitten sama ostaa tuo 20" sarja..
Loppu toisinsanoen into vanteiden selaukseen ja piti saada pian renkaat. Tuo Carlsson replika sarja on myynisä tuola renkaat vanteet osiosa jos jotaki kiinnostaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 tuning
Löysitkö jostain 20" renkaat, joilla saa katsastettuakin? Ihan sopiva look Avantgardessa madaltamattakin.simppa80 kirjoitti:Oma S211 Amg thyyningi Alusta vakio enkä taidä mitään tehdäkään sille. 20" vanne on soppeli 211:een
Re: W211 tuning
Ei käyny oikeestaan edes mielesä kun rengas myyjä itse tuota sarjaa sinne suositteli ja puhui vielä laillisuudesta. Kyllä kait sen saa muutos katsastettua? Tai miks ei sais? Renkaat 245/35/20 ja kantavuus oli mielestä ni 95 tai 96 joka riittää.tn62634 kirjoitti:Löysitkö jostain 20" renkaat, joilla saa katsastettuakin? Ihan sopiva look Avantgardessa madaltamattakin.simppa80 kirjoitti:Oma S211 Amg thyyningi Alusta vakio enkä taidä mitään tehdäkään sille. 20" vanne on soppeli 211:een
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 tuning
Ok. Ajattelin renkaiden olevan kokoa, joka olisi lähempänä vakiopyörien korkeutta eli esim. 245/30 R20.
Re: W211 tuning
tere mul edessä 245/30-20" ja taakse joutu 285 vaihtamaan 295 et indeksi riittää farkussa eli takana 295/25-20"
Re: W211 tuning
Semmonen siitä ny tuli. (vähän huono kuva)
Hieman jäi omaan makuun korkiaksi, mutta kyllä se nyt ihan hyvä nuinki on.
S212 350CDI 4-MATIC -10
Re: W211 tuning
Farkussa maksimi akselimassa takana 1380kg. Kantavuus 95 = 690kg. Soitin konttorille tänään. Tuo 245/35 rengas saa siellä olla kun renkaan ulko kehä ei ole kasvanut kuin reilut 30mm suhteessa sellaiseen kokoon joka on otteeseen merkitty (mulla oli useita ja vertailuksi otettiin 245/45/17". Maksimissan renkaan kehä saa kasvaa 55mm. Eli ei ongelmaa katsaastuksessa noilla vanteilla/kumeilla. Muutoskatsastus pitää käydä näyttään ja 60€ olivat siitä vailawilburi kirjoitti:tere mul edessä 245/30-20" ja taakse joutu 285 vaihtamaan 295 et indeksi riittää farkussa eli takana 295/25-20"
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W211 tuning
olen varmaan bongannut tämän hienon mesen pihlajanmäessä.votsi kirjoitti:[ [url=http://i5.aijaa.com/b/00295/10147097.jpg] ][/url]
Semmonen siitä ny tuli. (vähän huono kuva)
Hieman jäi omaan makuun korkiaksi, mutta kyllä se nyt ihan hyvä nuinki on.
Re: W211 tuning
Tässä kuosissa ei oo tullu pyörittyä, mutta talavi vanteet alla on tullu ajeltua sieläki.AP-race/lake kirjoitti:olen varmaan bongannut tämän hienon mesen pihlajanmäessä.votsi kirjoitti:
Semmonen siitä ny tuli. (vähän huono kuva)
Hieman jäi omaan makuun korkiaksi, mutta kyllä se nyt ihan hyvä nuinki on.
S212 350CDI 4-MATIC -10
Re: W211 tuning
Minkäs merkkisiä iskareita on muuten käytetty näissä avantgarde varustelluissa yksilöissä? Itelle vaihoin talvella tuon H&R:n sääjettävän ja paikallaan oli Sachs Super Touring iskarit. Onko mersun tehtaalla käytetty nuita iskareita?
Pikaisella etsiskelyllä en löytäny vastausta.
Pikaisella etsiskelyllä en löytäny vastausta.
S212 350CDI 4-MATIC -10
Re: W211 tuning
Votsi mitkä jouset on pituudeltaan alla?vai onko säädettävä alustasarja?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Re: W211 tuning
Votsi, mitkä noiden rialeitten leveydet ja et luvut nyt sitten oikeesti on? Ei oikeen selvinny, vaikka kolusin topikin läpitte? Kiinnostanee muitakin, kun näyttää istuvan aika namusti.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: W211 tuning
Edessä vanteen leveys 9,25" ja et ~12 (10mm spaceri välissä). Takana vanteen leveys 10" ja et ~ -3. Et:t perustuu omiin mittauksiin ja laskelmiin eli heittoa voi olla, mutta aika liki pitäisi pitää paikkansa.Lade kirjoitti:Votsi, mitkä noiden rialeitten leveydet ja et luvut nyt sitten oikeesti on? Ei oikeen selvinny, vaikka kolusin topikin läpitte? Kiinnostanee muitakin, kun näyttää istuvan aika namusti.
S212 350CDI 4-MATIC -10
Re: W211 tuning
Noista k-mac epäkeskoista kyselisin, että mihin ne tulee airmatic farkun takapäässä? Camber säätö pusla menee ilmeisesti osan A2203521365 .RUBBER BEARING
SPRING CONTROL ARM TO REAR SUBFRAME tilalle. Mihinkäs sitten tuo pienempi pusla #502526 J / #502526-1 J kuvasta? http://www.k-mac.com/pages/newprods/mer ... des_04.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
SPRING CONTROL ARM TO REAR SUBFRAME tilalle. Mihinkäs sitten tuo pienempi pusla #502526 J / #502526-1 J kuvasta? http://www.k-mac.com/pages/newprods/mer ... des_04.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 tuning
Melko härskit speksit Eli 10x18 et 25 pitäis ilmeisesti mennä leikiten taakse. Koeasennuksessa ilman rengasta tosin tuokin näytti tulevan hiukan kaaresta ulos. Votsin kaaret lienee ankarasti mankeloitu?
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: W211 tuning
Kuulostaa tosiaan melko hurjalta tuo ET. Mulla 10" leveät Rialit takanaET:llä 30. ja vanne tulee aivan kaarelle...
V6 CDI
Re: W211 tuning
Et:n puolesta pitäis mennä ja kun laskee autoa alemmas niin tulee sitä campeeria, joten mahtuu paremmin. Riippuu tietysti minkä kokoset kumet vanteille laitat.Lade kirjoitti:Melko härskit speksit Eli 10x18 et 25 pitäis ilmeisesti mennä leikiten taakse. Koeasennuksessa ilman rengasta tosin tuokin näytti tulevan hiukan kaaresta ulos. Votsin kaaret lienee ankarasti mankeloitu?
Mulla on takaa kaaret mankeloitu aika reilusti. Sen verran on rakoa että sisälokarin sai vielä ujutettua sinne väliin takasi. Eestä pitäis vielä mankeloida lisää.
Takana vanteen huuli tulee kaaresta ulos noin 5 - 10 milliä (näin äkkiseltään en tarkkaan muista), mutta isommasta heitosta takapenkki täynnä porukkaa huuli ottaa kaareen kiinni. Joten jäykempää jousta pitäis vaihtaa tilalle. Renkaan ja kaaren väliin jää muutama milli väliä. Renkaan veny on vielä aika mieto.
S212 350CDI 4-MATIC -10
Re: W211 tuning
Vanha tuning-sääntö; jos ei missään tilanteessa yhtään raapi on vanteet liian kapeat tai auto liian korkea
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: W211 tuning
siinä oma kosla
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90