722.353 laatikosta pakki kateissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Laitoin G-Mersuun W129 SL500:sta moottorin ja laatikon. SL:ssä ne pelasivat normaalisti, irrotettuina mutta yhtenä pakettina tallin lattialla kului pari vuotta ja nyt toisaankin asennettiin ne G:n nokalle. G:stä tuli Helkama, vain pakki puuttuu. Välillä auto yrittää hiukan R-asennossa vetää takaperin ja sitten kun antaa kunnolla kierroksia niin pakki saattaa kytkeytyä ja auto hyökkää takaperin. Eteenpäin vaihteet kytkeytyy kyllä todella napakasti eikä luista yhtään.
Laitoin asennuksen yhteydessä tietenkin uudet öljyt ja suodattimen.
Olisiko kellään ideoita mistä johtuu ja miten saadaan korjattua.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jos se kerran kierroksilla saattaa hypätä taakseppäin niin ensimmäisenä tulee mieleen pakin männän tiivisteet.
w201 om605
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Jep, pakin männän tiivisteet. Jos kauan kytkee kaasulla niin menee mäntäkin vaihtoon ja maksaa moninkertaisesti pelkkiin tiivisteihin verrattuna.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Välillä vaihteisto kytkee pakin kun vain odottelee tovin, auto aavistuksen yrittää hivuttaa taakse päin, ja sitten hetken kuluttua pakki kytkeytyy ja toimii ihan normaalista.

Laatikko on nyt mulla pöydällä, kaaveli alaspin pystyssä ja öljypohjapois paikaltaan.

Mull aon tässä kaikenlaisia papereita, teknistä selostusta ym tästä 722.3 laatikosta, mutta en löydä sellaista tietoa joka kertoisi pakin männän sijainnin. Onko se sellainen joka käyttää jarrupantaa B3??
lsiäksi kytkentäluisti K2 vaikuttaa kytkimen K" toimintaan ja ilmeisesti tämä kytkin vaikuttaa myös asiaan?
Osaako kukaan sanoa että missä nämä sijaitsee? ja kannattaako näitä lähteä edes hiukan keskimääräistä ketevämpien jätkien lähteä aukaisemaan?

Asiallisia automaattivaihteistokorjaamoita?
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

lapualta löytyys ehjä 722.366 laatikko m119 e420 perästä 500€ :wink:
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Jaahas..
Mitenkähän tämä eroaa 722.353 laatikosta. Voisin vaikka ostaa pois jos muuten passaa tarkoitukseen.

-mikko- 0400307223
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei fyysistä eroa vain hieman vaihtokierroksissa sun muissa eroa. ei mekrkitystä offi hommissa
w201 om605
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: 722.353 laatikosta pakki kateissa

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Pakin männän tiivistehän se sieltä oli mennyt. En arvannut kiireessä lähteä itse aukaisemaan vaan vein laatikon Nätkinille ja hän korjasi vian nopeasti. Ja Lapualta tuli vielä varalaatikkokin. Kiitoksia kaikille.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Vastaa Viestiin